Paras kauhuelokuva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Counani sanoi:
Olikos tuo Horror Express se leffa, jossa pääosassa ole Christopher Lee. Kaivoi esille jonkun jäätyneen luolamiehen, jossa eleli ulkoavaruudesta kotoisin ollut muukalainen. Junaan sijoittuivat tapahtumat. Lainasin tuon kirjastosta pari kuukautta takaperin.

Juu, junassa roudasivat häkissä jotain otusta.

Ringu oli kyllä kohtalaisen pelottava. Vanhemmista leffoista ehdottomasti Hohto. Jack Nicholson on kyllä niin elementissään, että.. :evil:

edit: Uinu, uinu lemmikkini unohtui..

strong sanoi:
Jaws, Alien ja The Shining ylivoimaisesti.

Juu. Tappahaiden jälkeen ei uskaltanut kunnolla meressä uida :) Alienin tunnelma oli todella synkkä, ja Hohto on Kingin parasta tuotantoa. Tuon hohdon oon lukenut myös kirjana, joka aina pesee leffat, mutta tunnelma oli yllättävän hyvin onnistuttu säilyttämään. Moni Kingin kirja on raiskattu aivan totaalisesti leffaversiossa :(

Jaws tietenkin. :haart: Vaikka sen kauhu ei ehkä toimisikaan enää sanan varsinaisessa merkityksessä, on leffa kuitenkin paras koskaan tehty elokuva, kategoriasta riippumatta. Noniin, ja yhdet vielä Steven Spielbergille. :kippis1:

Kovaa teinien lahtausta: Freddy vs. Jason

Mielenkiintoista teinien lahtausta: Final Destination 2

Mä en tykkää semmosista törkeesti yliammutuista leffoista. Jos esimerkiksi verta rupee lentämään kuutiokaupalla jostain savupiipusta, niin menee jo liiotteluksi ja pelko ja jännitys muuttuukin ihmetykseksi ja nauruksi. Sellaset "sopivan" yliluonnolliset on mun mieleen..tyyliin Ring, Blair witch project, halloween...ehkä Jasonitkin ja sen semmoiset. Onko muilla samanlaista makua? Onko hyviä leffavinkkejä???

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MANAAJA

Serkkupojan kanssa kahdestaan 11 vuotiaana hotellihuoneessa. Vittu että jännitti. On aika inho vieläkin.

Sit tietenkin kaikki nää Evil Deadit yms.

Suomalainen KIVIKASVOJEN kauhuelokuva oli kanssa jännä, olin silloin joku 10 vuotias. Helsingin kulttuuripomo oli siinä joku vamppyyri ja Johanna Raunio ( :kuola: ) viaton neito (oli tuolloin kyllä kaunis nainen). Oli munmielestä silloin tosi hyvä. Enpä tiedä miltä nykyään näyttäis. Vuosi oli jotain 84 - 85

Tape sanoi:
Suomalainen KIVIKASVOJEN kauhuelokuva oli kanssa jännä, olin silloin joku 10 vuotias. Helsingin kulttuuripomo oli siinä joku vamppyyri ja Johanna Raunio ( :kuola: ) viaton neito (oli tuolloin kyllä kaunis nainen). Oli munmielestä silloin tosi hyvä. Enpä tiedä miltä nykyään näyttäis. Vuosi oli jotain 84 - 85
Minä näin tuosta lapsena monta painajaista, vaikka ilmeisesti se oli komedia.

Joo, tuo Georg Dolivo oli kuin ilmetty Kreivi Drakula. Eikös muut kivikasvot ollu joku porukka, joka tuohon linnaa syystä tai toisesta meni. Hatarat on muistikuvat, mutta kuva on kuitenkin päähän jäänyt...

Alien 8 matkustaja nakkas ruikat housuun 13 vuotiaana. Edelleen suht hyvä leffa.

Muita klassisia on Evil Dead (Nykyisin hupaisa), Halloween 3 (Edelleen hyvä), Night of the Creeps (Syvältä), Children of the Corn (Loistava edelleen), Amityville 1 & 2 (Hyviä), The Fog (Hyvä), Prince of Darkness (Hyvä) jne

The Ring on moderinsta kauhusta parasta. Kylmät väreet tulee mulle siitä kaivosta nousemis kohdassa. :hurrkylmä:

Odotukset heitän "The omapoikarennyharliinille" leffasta Manaaja 4. Toivottavasti tiputtaa mut teatterin lattialle :)

Nyt jotkut innokkaat, jotka eivät ole koskaan Hellraiseria nähneet, menevät vuokraamaan sen silmät kiiluen ja pettyvät täysin 80-luvun erikoisefekteihin. Mutta jos osaa katsoa efektejä sormien läpi, niin leffassa on Clive Barkerin ainutlaatuinen ote.
hellraiser.jpg

Liitteet

• hellraiserISO.webp
    hellraiserISO.webp
    108,3 KB · Katsottu: 812
Jostain tuli mieleen ainakin joskus itseäni pelottanut: It (suom. se jostain)

Pentele sanoi:
Jostain tuli mieleen ainakin joskus itseäni pelottanut: It (suom. se jostain)
Täähän on se pelle elokuva näytettiin telkassa vähän aikaa sitten, nauratti kun ei osaa peljätä pelleä :itku:

Hohto, Manaaja, Omen, Sixth Sense ovat parhaimpia...

Hohto on ehdoton ykkönen! Se sexy beibe, joka muuttu oksettavaks mummoks :urjo: jäi kyl penskana mieleen, ja oli ne kaksosetki aika järkkyjä! Sit tää uus teksasilainen oli sellanen painostava leffa...muija oli ihan paskan sen jälkeen :D

Kaikissa Fulcin leffoissa on sairain tunnelma ever. Esimerkiksi "The Beyond" issa on jotenkin hirveän ahdistava, pysähtynyt fiilis. Ja todella sairaita gore-efektejä. Itseasiassa en itse ole Fulcin leffojen ystävä, ne on mulle liian ahdistavia. Mutta tunnelman rakentajana se on nero.

Hohto

Nightmare on Elmstreet 1

Candyman. Mä olen nähnyt Candymanin kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla toipuminen kesti puoli vuotta. Siinä on ihan sairaan nerokas sellainen "uninen" tunnelma siinä leffassa. Mä en tiedä, että mihin kohtaan mun psyykeessäni se iskee, mutta puoli vuotta olen pelännyt kattomisen jälkeen peilejä. Noloa tunnustaa, kun on aikuinen mies ja kaikkea. Mulle tuli aina peiliin kattoessa sellainen fiilis, että Candyman on oikeesti mun takana, ja jos mä vaan AJATTELENKIN sanoa sen kolme kertaa, niin se materialisoituu siihen. Siinä on jotain sellaista frudilaista symboliikkaa; peilejä, ammottavia suita, karkkia, ampiaisia...ja se outo unelias tunnelma...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom