Paras jouluolut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Sakun Portterissa on kyllä hinta ja laatu ok.

Maistelin viime viikonloppuna ensimmäistä kertaa eläissäni porteria (:wtf:) - koffin version nappasin = oli sen verran maukasta, että piti hakea muutama erilainen testattavaksi ensi viikonloppuna:

Utenos Porter
A Le Coq Porter
Saku Porter

Aldaris Porteris oli loppu, tänään piti olla tulossa olariin :jahas:

Noista luulisi löytyvän kinkulle kaveria ???

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Milloinkas joulubisset saapuvat? Nyt en koittele enää turhuuksia vaan sijoitan Golden Carolukseen rahani.

Tämä nyt ei varsinaisesti ihan jouluolut ole, mutta käynee tarkoitukseen kuitenkin.

http://olutverkko.wordpress.com/2009/10/15/laitila-julkisti-ensimmaisen-tuomas-talvioluen/

Ihan miellyttävä tuttavuus. Makeahko. Kotikaljamaista aromia, josta itse ainakin pidin. Joulukin tuli mieleen.
Tosi "asijantuntija" kyseessä:

* Mutta mikä mahtaa olla mielestäsi Laitilan t o i s e k s i paras olut?

- Kyllä se taitaa olla Kukko Pils, Kari Ylänne vastaa melkein miettimättä, mutta jättää auki, tarkoittaako mietoa vai vahvaa.

Voi helvetti. Kyllä itse tiedän ainakin heittämällä 100 parempaa olutta kuin Kukko Pils. No, mutta tuossahan kysytäänkin Laitilan toiseksi parasta olutta. Itse en tykkää yhdestäkään heidän bissestään.

Voi helvetti. Kyllä itse tiedän ainakin heittämällä 100 parempaa olutta kuin Kukko Pils. No, mutta tuossahan kysytäänkin Laitilan toiseksi parasta olutta. Itse en tykkää yhdestäkään heidän bissestään.

Heh. Niiden Retale ja toi Tuomas oli minusta ihan hyviä. Muista ei ole jäänyt liiemmin sanottavaa. Ehkä minäkin metsästän jouluolueni lopulta jostain muualta. Kaikenlaisia suosituksia kuunnellaan mielenkiinnolla.

Vaikka ei nyt ihan jouluolueksi voi laskea (tulee tosin samaan aikaan myyntiin), niin Samuel Adamsin winter ale on oikein kelpo olut nautiskeluun :thumbs:

Niin lisäyksenä vielä, että tuleehan nögnen gud jul parin vuoden tauon jälkeen takaisin!

Tosi "asijantuntija" kyseessä:

Ihan hyviä vinkkejä meikä ainaki napannu siitä Ylänteen olut-oppaasta..

Täältä myös ääni tuolle S.Adams Winter Alelle, kannattaapi kokeilla

Alko kämmäsi ja valikoima on täysin eri kuin aiempina Jouluina. Jokos jossain on ehditty testaamaan joulubisset, Iltalehden testiin on monesti voinut luottaa kohtalaisella varmuudella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jääkaapissa odottelee kaksi Nøgnen God Julia. Siinä on todellinen jouluolut jos on joltain jäänyt maistamatta. Todella tuhti ja "mämminen". Tietääkö kukaan saako tätä hanasta mistään Helsingin olutravintoloista?

Jääkaapissa odottelee kaksi Nøgnen God Julia. Siinä on todellinen jouluolut jos on joltain jäänyt maistamatta. Todella tuhti ja "mämminen". Tietääkö kukaan saako tätä hanasta mistään Helsingin olutravintoloista?

Eipä taida saada hanasta, jos ei sitten pikkulinnusta löydy?

Ainakin 2/09 batch #410 on loistava esimerkki god julista. Ei vaan ole parhaimmillaan jääkaapista otettuna - itse sanoisin jonkun tunnin viilennyksen riittävän, jos ei ihan huoneenlämpöisestä välitä.

Itse odottelin Mikkellerin santa's little helper 2009:n korkkaamista tänään, mutta ei taida olla hyvä idea kuumeisena... :(

Eipä taida saada hanasta, jos ei sitten pikkulinnusta löydy?

Ainakin 2/09 batch #410 on loistava esimerkki god julista. Ei vaan ole parhaimmillaan jääkaapista otettuna - itse sanoisin jonkun tunnin viilennyksen riittävän, jos ei ihan huoneenlämpöisestä välitä.

Itse odottelin Mikkellerin santa's little helper 2009:n korkkaamista tänään, mutta ei taida olla hyvä idea kuumeisena... :(
Puolisen tuntia annoin lämmetä ja kyllä tuo tuntuu lasissa lämmittyään vielä paremmalle maistuvan. Mutta hyvää on. Kaksi(?) vuotta sitten tätä sai hanoista kalaravintoloissa ja silloin tutustuin tähän. Toivottavasti tulisi hanaversiokin vielä tälle joululle.

Edit: Tosiaankin näyttäisi olevan hanassa tuolla pikkulinnussa:

Santas Little Helper 2009 - 10,9% - Mikkeller, Tanska

God Jul - 8,5% - Nøgne Ø, Norja

Jule Bryg - 7,3% - Gourmet Bryggeriet, Tanska

Tänään alkosta ostin Shepherd Neame - Cristmas Alea, ensi vaikutelma on hyvä. Kunnon nautiskelu olut.

Iltalehden testivoittaja Mikkeller lähti tänään Alkosta mukaan. Pitää aattona maistella toi.
10e putelista olutta ylitti kyllä kipurajan aika korkealta.

Putelissa luki takana että "Belgian beer", mikä on hyvä, panimohan on kait tanskalainen.

Kyytipojaksi joulupöytään lähti pullo Ripassaa.

Iltalehden testivoittaja Mikkeller lähti tänään Alkosta mukaan. Pitää aattona maistella toi.
10e putelista olutta ylitti kyllä kipurajan aika korkealta.

Putelissa luki takana että "Belgian beer", mikä on hyvä, panimohan on kait tanskalainen.

Kyytipojaksi joulupöytään lähti pullo Ripassaa.
Mä käsitin asian niin että toi olis Tanskalaisen panimon valmistama olut, tyyliltään "Belgi-Ale".

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom