Paras akkupora

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Nostetaas tätä threadia vähäsen:

Akkuporakonetta hommaamassa satunnaiseen käyttöön. Motonetissä kanta-asiakastarjouksessa Bosch PSR18Li-2 119€, josta ilmeisesti saa vielä 10 euroa pois. Onko kannattava ostos, vai löytyykö tuosta hintaluokasta (n. 100€) parempaa vaihtoehtoa?

Boschin sinisiä (ammattilais-sarja) koneita saa esim. GSR 14-4 saa kahdella NiCd akulla alle satasella.

NiCd akuilla varustetut koneet on satunnaiskäyttöön paljon fiksumpi ostos, koska ne säilyvät oikein äsilöttynä useita vuosia käyttökelpoisina vaikkeivat olisikaan jatkuvaa käyttöä.
Litiumi akut alkavat vanhentua heti siinä vaiheessa kun akku valmistetaan ja niiden elinikä on paljon lyhyempi kuin NiCd versiolla. Litiumiset vara-akut ovat edelleen todella suolasen hintasia ja kennotuskaan ei tahdo oikein onnistua ammattilaisiltakaan.

Noissa "kampanja tarjous" koneissa kannattaa tarkistaa se valmistusajankohta ettei osta valmiikisi vanhaa konetta, jossa Li-ion akut ovat jo elinkaarensa puolessa välissä.

Olen kyllä cryscythe kanssasi täysin eri mieltä noista akuista. Kaikki koneet, jotka mulla on ollu NiCd-akuilla, on menneet pahaksi todella nopeasti. Tai siis ne akut, eihän itse koneet ole miksikään menneet. Kaikista huvittavin oli satasen Makita, jossa oli 1.3 ampeeritunnin akut. Sillä taisi saada noin kymmenen ruuvia kiinni, ja akku oli sippi. Ihan paska, sitä ei ainakaan kannata ostaa. Nyt on jo jonkun aikaa ollut käytössä Li-ion-akuilla varustetut koneet, ja ne on kestäneet, vaikka joku niistä on ollutkin pidemmän aikaa käyttämättä. Milwaukeeta voin ainakin itse suositella, on palvellut hyvin.
Noista satasen vehkeistä ehdottamasti Bosch on kyllä varmasti hyvä. Setämiehellä on erittäin satunnaisessa käytössä sellainen, ja aina se toimii kun sen esiin ottaa.

Olen kyllä cryscythe kanssasi täysin eri mieltä noista akuista. Kaikki koneet, jotka mulla on ollu NiCd-akuilla, on menneet pahaksi todella nopeasti. Tai siis ne akut, eihän itse koneet ole miksikään menneet. Kaikista huvittavin oli satasen Makita, jossa oli 1.3 ampeeritunnin akut. Sillä taisi saada noin kymmenen ruuvia kiinni, ja akku oli sippi. Ihan paska, sitä ei ainakaan kannata ostaa. Nyt on jo jonkun aikaa ollut käytössä Li-ion-akuilla varustetut koneet, ja ne on kestäneet, vaikka joku niistä on ollutkin pidemmän aikaa käyttämättä. Milwaukeeta voin ainakin itse suositella, on palvellut hyvin.
Noista satasen vehkeistä ehdottamasti Bosch on kyllä varmasti hyvä. Setämiehellä on erittäin satunnaisessa käytössä sellainen, ja aina se toimii kun sen esiin ottaa.

Akuissa kannattaa tosiaan mielummin tuijottaa amppeerituntimäärää kuin voltteja. NiCd akku oikein säilytettynä eli täysin purettuna säilyy käyttökelpoisena useita vuosia ja voidaan ottaa käyttöön uudelleen täysin kunnossa, hyvälaatuinen akku voi olla täysin toimintakykyinen vaikka vuosikymmenen. NiCd akunkin saa huonoon kuntoon jos sitä latailee miten sattuu eikä pura akkua koskaan aivan loppuun (muisti-ilmiö).

Niin saa kyllä litiumiakunkin huonoksi jos sen käyttää joka kerta loppuun tai jättää lataamattomana lojumaan vähänkin pidemmäksi aikaa. Litium akku on tosiaan entinen kalu sillon jos se pääsee liian tyhjäksi. En nyt tarkkaan ole selvillä uusimpien litium-akkujen käyttöiästä, mutta tuskin viittä vuotta pidempään säilyy laadukkaammatkaan ja tosiaan aika alkaa heti valmistuspäivästä.

NiCd akku oikein käytettynä on hinnaltaan ja ominaisuuksiltaan milestäni paras varsinkin käyttäjille, jotka tarvitsevat konetta harvoin. Summasummarum: Molemmat saa nopeastikin paskaks jos ei tiedä kuinka niitä tulee käyttää.

Meni hermo nykyiseen Black & Deckeriin ja uutta akkuporakonetta pitäisi hankkia. Makitan DK1817 combokit (199€) Kärkkäisen sikapäivillä oli yllättäen päässyt loppumaan joten jostain pitäisi kaivaa joko tuommoinen combokit tai pelkkä porakone halvalla? Makitaa mielellään kiitos. Saksan amatsoonilta saisi tuollaista konetta edukkaasti mutta on niillä pikkuakuilla. Kannattaako jättää väliin?
http://www.amazon.de/gp/product/B00...&pf_rd_t=101&pf_rd_p=463375173&pf_rd_i=301128

Mä olen ihan Makitan vehkeiden fanityttö, mutta nyt hiplailin Boschin sinistä 18 V -akkuporaa, se oli kahdella akulla alessa ja hintaa taisi olla 149 euroa tjsp. Suosittelen tsekkaamaan, jos sattuu kohdalle. Mulla on pienet kädet ja olen kranttu siitä, millaisen koneen huolin, mutta tuo olisi kyllä kelvannut. Harmi kun en keksi itselleni hyvää syytä ostaa lisää porakoneita.

NiCd akku oikein säilytettynä eli täysin purettuna säilyy käyttökelpoisena useita vuosia ja voidaan ottaa käyttöön uudelleen täysin kunnossa, hyvälaatuinen akku voi olla täysin toimintakykyinen vaikka vuosikymmenen.

Akkuporalle vaan olisi yleensä käyttöä nyt ja sitä vähän hankaloittaa jos akut on aina tyhjänä. Muuten varmaan ihan totta, mulla on vieläkin käytössä ysärillä ostettu Makita ja vaikka akut alkaa olla aika heikot niin kyllä ne tuntuis elävän hiiliä pitempään. Noihin ei olisi kyllä kauhia homma vaihtaa uudet patskut.

Misnä tuo Bosch-ale oli?

Kotikäyttöön jos etsii hinta/laatusuhteeltaan hyvää konetta, niin kannattaa tsekata esim. Makitan BDF453SHE, loppuasiakkaille menee vähän alle 180€.

Kotikäyttöön jos etsii hinta/laatusuhteeltaan hyvää konetta, niin kannattaa tsekata esim. Makitan BDF453SHE, loppuasiakkaille menee vähän alle 180€.

Juurikin tuo kone olisi ollut tuossa Kärkkäisen combosetissä (DK1817) iskevän ruuvivääntimen kanssa 199€ (BDF453 + BTD142 + 2 akkua + laturi) mutta tuo diili meni sivu suun.

Huomenna tarvii mennä hakemaan joku makita. Molemmat Deckerit hyytyivät kun piti pistää lauderunkoa kiinni vähän isommalla ruuvilla. Tai no piuhallisella sai pari ruuvia väännettyä mutta oli sen jälkeen niin kuuma ettei uskaltanut käyttää. Toi makitan 18v systeemi on kyllä nerokas. Samoja akkuja voi käyttää myös ruohonleikkurissa, trimmerissä ja moottorisahassa. Ja vaikka pyörässä.

Mä suosittelisin merkkinä Hiltiä. Entisenä ks. merkin edustajana tullut räpellettyä myös kilpailijoiden vehkeitä. Hyviä ovat mutta isoimpana erona "punaiset vehkeet" erottuu edukseen huolto- ja takuusysteemien kautta. Kuluttaja-asiakkaana ostetulle laitteelle saa samat huoltopalvelut kuin yritysten ostaessa laitteita. Jos kone särkyy takuuaikana niin laite haetaan asiakkaalta kotoa tai työmaalta, korjataan veloituksetta ja toimitetaan takaisin sinne minne asiakas haluaa. Soitto asiakaspalveluun riittää. Keskimääräinen huoltoaika 3päivää, eli koneen saa nopeasti takaisin käyttöön. Varsinkin yrittäjille hyvä homma, kun konetta tarvisi työmaalla. Rautakaupasta ostetun merkin toimitat itse huoltoon ja huolloissa kestää usein kauankin. Toinen hyvä juttu koskee akkuja. Takuuaikaa on pari vuotta ja hajonneen akun (tai jos varauskapasiteetti on laskenut yli 30%) saa vaihdettua veloituksetta uuteen takuuaikana Hiltin myymälöissä. Vanha akku tiskille, uusi mukaan periaatteella. Varsinkin ammattikäytössä ongelmana on akkujen kestoikä merkillä kuin merkillä ja 2v iässä ne eivät enää tahdo kestää täyttä työpäivää. Hinnatkin on tulleet kovasti alaspäin Hiltillä siitä kun merkki oli markkinoiden kallein.

Jos tykkää kovasti vääntää esim. isoja puuruuveja niin kannattaa porakoneen kaveriksi hommata iskevä akkuruuvinväännin, eivät kustanna paljoa ja useimmilla merkeillä samat akut kuin porakoneessa käyvät myös akkuruuvinvääntimiin.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
No jos tuommoinen Makitan combo löytyy jostain hyllystä niin saattaa hyvinkin lähteä mukaan. Onhan se arvokas mutta saa hyvät pelit ja 3Ah akut joita voi sitten käyttää esim trimmerissä. Rupes jopa tuo ruohonleikkuri kiinnostamaan. Tähän asti en ole sähköisistä ruohonleikkureista perustanut mutta jos saa noilla akuilla toimimaan niin miksei. Hintakin kohtuullinen 299€. Katotaan nyt paljon sitä nurmikkoa tulee.
http://www.karkikauppa.fi/makita-combokit-dk1877w-p-2100.html

Olis ollut hyvä peli muttei ollut paikallisissa tarjolla. Tilaamalla saisi jos on vielä Makitalla jäljellä ja ens viikon lopulla sais. 1877x1 satsia oli tarjolla eli sama combo mutta kolmella akulla ja hintaa 499€ joka on jo vähän liikaa.

Jos satunnaiseen käyttöön ni miksei letkulla kone? Halapa, äkäinen eikä tarvi miettiä akkuja.

Letkukone löytyy jossa on tehoa liian vähän ja on liian painava. Ostais Makitan setin niin joutais letkukone ja vanha akkukone kiertoon.

Vielä pitäisi iso terassi tehdä ja puuvaja sekä sekalaisia pikkuhommia. Olis pitänyt raksaprojektin alussa ostaa kunnon vehkeet.

Leelucky, Hiltin koneethan ovat ihan älyttömän hyviä, mutta mulla on ollut niiden kanssa se ongelma, etteivät ne istu pieneen käteeni. Vaikka kone olisi ominaisuuksiensa puolesta miten hyvä tahansa, niin ei sillä tee mitään, jos sitä on epämiellyttävä käyttää. Ihan uusia Hiltejä en ole kyllä näiden aiempien Hilti-traumojeni vuoksi enää katsellut. Pitänee vilkaista niitä joskus, kun tulee asiaa porakonehyllyille.

Leelucky, Hiltin koneethan ovat ihan älyttömän hyviä, mutta mulla on ollut niiden kanssa se ongelma, etteivät ne istu pieneen käteeni. Vaikka kone olisi ominaisuuksiensa puolesta miten hyvä tahansa, niin ei sillä tee mitään, jos sitä on epämiellyttävä käyttää. Ihan uusia Hiltejä en ole kyllä näiden aiempien Hilti-traumojeni vuoksi enää katsellut. Pitänee vilkaista niitä joskus, kun tulee asiaa porakonehyllyille.

Uudemmissa malleissa kädensija on saatu ergonomisesti paremmaksi (ohuemmaksi) kun Hilti alkoi käyttää kädensijan alle liu'uttamalla kiinnitettäviä akkumalleja muutama vuosi sitten. Vanhemmissa koneissahan akku liitettiin työntämällä akun liitososa kädensijan sisään ja se paksunsi tarpeettomasti kädensijaa :)

Käytettävyysasiat on kyllä todella tärkeitä sähkötyökaluissakin, varsinkin jos konetta joutuu käyttämään päivittäin.

Misnä tuo Bosch-ale oli?

Starkilta ostin ja samaan hintaan olen nähnyt myös K-Raudan kampanjassa. Starkilla noita on sillon kun siellä on muitakin Boschin kampanjatuotteita. 12V vastaava versio olis ollu 79€ ja toi 14V vastaava siis 99€. Ainoa pikkumiinus tuossa on se että siinä on vain 10mm istukka ja isommille terille pitää olla oma koneensa.

Hilti taitaa ratsastaa vanhalla maineellaan. Kestävyys on kuulemma nykyään melko heikkoa (ainakin konevuokraamokäytössä) ja Kiinassahan nuo taidetaan nykyään valmistaa. Ainakin osa malleista.

Letkukone löytyy jossa on tehoa liian vähän ja on liian painava. Ostais Makitan setin niin joutais letkukone ja vanha akkukone kiertoon.

Eikö letkukoneet ole yleensä äkäsempiä ku akkuvehkeet? Painoeroakaan mun mielestä ei älyttömänä ole, jos sitte ei mene ihan hinteliin akkuporiin. Mutta tosiaan riippuu siitä miten liikkuvaa se työnteko on, letkullinen o hankala jos pitää hiippailla ympäriinsä jatkuvasti eikä töpsöli ole helepolla vieressä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom