Paras akkupora

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Nyt olisi pienimuotoinen kerrostaloasunnon (keittiö)remppa edessä ja ajattelin akkuporakoneen ostaa lähinnä tuota remppaa varten. Eli jos laite kestää remontin ajan (viikon) olen tyytyväinen. Tarkoitus ei kuitenkaan ole lyödä poraa kuitenkaan rempan päätteeksi roskiin, koska niille aina käyttöä löytyy (eli noin kerran vuodessa lähinnä huonekalujen kasaamisessa yms. kodin pikkutöissä). Kuten ymmärtää saattaa kovin suurta rahaa en ole poraan uhraamassa ja vaihtoehtoina ovatkin:
- biteman 12 V akulla 24,90 €
- tarjoustalosta TechPower kahdella 14,4 V akulla = 34,90 €

Tarjoustalon vehkeessä houkuttelisi "teho" ja kaksi akkua. Kun taas bilteman vehkeisiin olen ollut tähän asti ihan tyytyväinen ja tuo pora sai Rakentaja TM testissä muistaakseni 4 tähteä.

Onko aivan sama kumman ostaa? Onko spekulointi aivan turhaa, haenko sen kumpi sijaitsee lähempänä?

Niin ja nyt on aivan turha ehdottaa makitoja, Hiltejä ja kumppaneita. Sellaista en tällä minun käytöllä ole ostamassa paitsi, jos joku haluaa tuohon 35 euron hintaan omastaan luopua.

Nyt olisi pienimuotoinen kerrostaloasunnon (keittiö)remppa edessä ja ajattelin akkuporakoneen ostaa lähinnä tuota remppaa varten. Eli jos laite kestää remontin ajan (viikon) olen tyytyväinen. Tarkoitus ei kuitenkaan ole lyödä poraa kuitenkaan rempan päätteeksi roskiin, koska niille aina käyttöä löytyy (eli noin kerran vuodessa lähinnä huonekalujen kasaamisessa yms. kodin pikkutöissä). Kuten ymmärtää saattaa kovin suurta rahaa en ole poraan uhraamassa ja vaihtoehtoina ovatkin:
- biteman 12 V akulla 24,90 €
- tarjoustalosta TechPower kahdella 14,4 V akulla = 34,90 €

Tarjoustalon vehkeessä houkuttelisi "teho" ja kaksi akkua. Kun taas bilteman vehkeisiin olen ollut tähän asti ihan tyytyväinen ja tuo pora sai Rakentaja TM testissä muistaakseni 4 tähteä.

Onko aivan sama kumman ostaa? Onko spekulointi aivan turhaa, haenko sen kumpi sijaitsee lähempänä?

Niin ja nyt on aivan turha ehdottaa makitoja, Hiltejä ja kumppaneita. Sellaista en tällä minun käytöllä ole ostamassa paitsi, jos joku haluaa tuohon 35 euron hintaan omastaan luopua.
Hain sitten jonkun kolmannen "merkittömän" koneen. Kahdella akulla ja tunnin laturilla. Kädessä tuntuu lelulta mutta jos tuolla nyt sais ne muutamat ruuvit ruuvailtua mitä mun remontissa tulee olemaan.

^ Olisit ostanut sen Bilteman. Toisaalta tuolla rahalla nyt ei isoa menetystä tee. Ostin kotiin tuollaisen Bilteman satunnaiseen käyttöön ja samasta paikasta kärkisarjan "10-vuoden takuulla". Väännin toki tuntuu selvästi muovisemmalta ja lelummalta kuin 10-20 -kertaa kalliimmat vehkeet, mutta yllättävän pitkään sillä tekee töitä. Olin hyvin positiivisesti yllättänyt.

Bauhausin halpa paska (jotain 20 egee) voitti jonkin testin ainakin. Yksi kaverikin on "kehunut" tuota. Plussana 5 vuoden takuu.

Bauhausin halpa paska (jotain 20 egee) voitti jonkin testin ainakin. Yksi kaverikin on "kehunut" tuota. Plussana 5 vuoden takuu.

Eikä satunnaisen kerrostalossa ruuvaajan kannata mitään kallista konetta ottaa. Nuo akut tahtoo mennä piloille kun lojuvat pitkiä aikoja käyttämättä. Ei niitä oikeasti kukaan muista latailla ennenkuin taas seuraavan kerran tarvitsee.

^ Olisit ostanut sen Bilteman. Toisaalta tuolla rahalla nyt ei isoa menetystä tee. Ostin kotiin tuollaisen Bilteman satunnaiseen käyttöön ja samasta paikasta kärkisarjan "10-vuoden takuulla". Väännin toki tuntuu selvästi muovisemmalta ja lelummalta kuin 10-20 -kertaa kalliimmat vehkeet, mutta yllättävän pitkään sillä tekee töitä. Olin hyvin positiivisesti yllättänyt.

Juu, tästä minun "kolmannessa merkittömässä" tuli mukana sellainen pieni ruuviväännin mikä ei sit toiminutkaan. Vein koko paskan takaisin ja päätin, että haen biltemasta, koska bilteman vehkeiden kanssa mulla ei koskaan ole ollut mitään ongelmia.

Ostin tällaisen B&D:n jostain ihmeen syystä. Ajattelin, että tämä olisi näppärä kakkoskoneena.

Tällä ei tee yhtään mitään. En saanut edes yhtä ruuvia täydellä akulla loppuun asti. Ei varmaan ole siihen edes tarkoitettu. Toiminee huonekalujen kasauksessa tms. Paska ostos joka tapauksessa, vaikka hintaa oli vain 20e tarjouksessa.

Joku kone pitäisi ostaa. DeWaltista sippas akut. Yhden reijät saa porattua ja pitää vaihtaa akku. Meinasin makitan 18V sarjaa johon saa vaikka mitä vehkeitä. Olisko laatua?

Kummisetä on timpuri ja sillä on tommonen Makitan 18v sarjan akkukone, tosin on muutaman vuoden vanha jo, mutta tossa raksalla mitä sitä oon käyttäny ni kyllä multa ainakin saa kehut. Voimaa siinä on ainakin hyvin.

Siinä on isompi istukkakin, kun noissa 12v koneissa, niin sillä saa hiukan jotain tehtyäkkin.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Pitäs uutta poraa hommata, Makitan akuista alkaa loppua yhden raksan ja 10+ vuoden käytön jälkeen meno. Kandeeko panostaa Li-ion akkuihin?

Käyttö tulee olemaan todella vähäistä ja satunnaista mutta olis toki plussaa jos akuissa olis aina valmiiksi virtaa ettei hommat ala lataamista odotellen.

Joku kone pitäisi ostaa. DeWaltista sippas akut. Yhden reijät saa porattua ja pitää vaihtaa akku. Meinasin makitan 18V sarjaa johon saa vaikka mitä vehkeitä. Olisko laatua?

http://www.makita.fi/fi/Tuotteet/?intProductCategoryID=92

eli jos ton ostaisi:
http://www.makita.fi/fi/Tuotteet/?intProductCategoryID=92&intProductID=1311

Jos tarvitset iskevää konetta niin hyvä valinta, eräskin kappale on tullut myytyä tänä vuonna ja yhtään ei ole tullut takuuhuoltoon. Jos et taas tarvitse ropata ankkureita yms. kiviseinään akkukoneella, niin toi BDF454:nen on myös ihan soiva peli. Taas jos ruuvaat paljon valitse Makitan DK1818 Combokitti. Noissa Makitan 18V Li-Ion koneissa on muuten se hyvä puoli, että saat kaikki sarjaan kuuluvat koneet myös pelkkinä runkoina.

Jos käyttö on satunnaista (eli ei ammattikäytössä) niin akkujen hinnat kannattaa tsekata etukäteen. Koneet itsessään kestää varmasti pitkään. Vaikka akkukäyttöisillä vehkeillä on kiva tehdä hommia, niin silti olen ostanut kaikki muut koneet väännintä lukuunottamatta letkullisina versioina. Kun käyttö on satunnaisempaa, ei tarvitse akkujen uusimisesta murehtia. Uusi väännin maksoi tarjouksessa about saman kun uudet akut. Kalliimpaan runkoon olisi pitänyt varmaan harkita akkujen uusimista.

Jos tarvitset iskevää konetta niin hyvä valinta, eräskin kappale on tullut myytyä tänä vuonna ja yhtään ei ole tullut takuuhuoltoon. Jos et taas tarvitse ropata ankkureita yms. kiviseinään akkukoneella, niin toi BDF454:nen on myös ihan soiva peli. Taas jos ruuvaat paljon valitse Makitan DK1818 Combokitti. Noissa Makitan 18V Li-Ion koneissa on muuten se hyvä puoli, että saat kaikki sarjaan kuuluvat koneet myös pelkkinä runkoina.

Käpistelin tuota ja se on liian painava. Lisäksi en tee iskutoiminnolla mitään. Taidan pistää tämän:
http://www.makita.fi/fi/Tuotteet/?intProductCategoryID=92&intProductID=1291

Nostetaas tätä threadia vähäsen:

Akkuporakonetta hommaamassa satunnaiseen käyttöön. Motonetissä kanta-asiakastarjouksessa Bosch PSR18Li-2 119€, josta ilmeisesti saa vielä 10 euroa pois. Onko kannattava ostos, vai löytyykö tuosta hintaluokasta (n. 100€) parempaa vaihtoehtoa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom