Parantumaton revähdys habassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ali_Pali
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Eli asia on näin: Vuoden alussa treenasin hauista 25 kg:lla istuen noin 6-7 toistoa 4 sarjaa ja eräs kaunis päivä oikean käden hauiksessa alkoi tuntua armotonta kipua noston puolivälissä. Joten laitoin käteen icepoweria ja treenasin vähän aikaa kevyemmillä painoilla ja kun alkoi tuntua ihan hyvältä kädessä niin lisäsin painot ennalleen. Vähän aikaa homma toimi, kunnes kipu palasi taas. Joten ryhdyin treenaamaan seisten käsipainoilla. Se ei taas aiheuttanu käteen sitä samaa pullistumaa joten ryhdyin tekemään taas istualtaan(virhe?). Eilen kun piti tehdä selllasta nostelutyötä (noin yli 20 kg) käsillä niin tuntui että kipu on palannut:curs: . Mitä voin siis tehdä että käsi palautuisi ja vois nostella taas isommilla painoilla? Toi kipu ei vaikuta nostovoimakkuuteen mitenkään, voi siis vääntää jos ei kivusta piittaa (mut ei varmaan kannata).

Vastatkaa nyt ihmeessä jos tietoa löytyy! Ei pitäis johtua ykspuolisesta treenaamisesta, teen ojentatreenejä ja vaihtelen liikkeitä, auttakaa!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ali_Pali sanoi:
Vastatkaa nyt ihmeessä jos tietoa löytyy! Ei pitäis johtua ykspuolisesta treenaamisesta, teen ojentatreenejä ja vaihtelen liikkeitä, auttakaa!
Mene fysiatrian erikoislääkärille näyttämään sitä hauistasi.

En usko et täältä sen lajin lääkäriä löytyy..

Joku erikoislääkäri vois osata neuvoa. mutta voisha toi olla joku hauiksen pitkänjänteen tulehdus. No tuo oli vaan arvaus...

Ali_Pali sanoi:
En usko et täältä sen lajin lääkäriä löytyy..
Neuvoni ei ollutkaan mikään uskon asia, vaan sellainen minkä voit selvittää soittamalla yksityisille lääkäriasemille tai katsoa niiden nettisivuilta.

Ali_Pali sanoi:

Itellä kesti tollanen aikanaan aika kauan parantua ihan kuntoon, joten lääkärille näyttään sitä hanskaa, hopi! hopi! :)

.

Se kipu on tuossa hauiksen alaosassa ja vihlasee aika mukavasti. Pitääpi ottaa selville asiasta..

mulla on sama kipu just kans tossa hauiksen alaosassa, kipu tuntuu eniten kun nostaa kättä hammer otteella niin lähelle olkapäätä kuin pystyy.

Ootko sä pitänyt lepoa tarpeeksi tuon kipeytymisen jälkeen? Mulla kans joskus ollut samanlaista kipuilua. Oli aika tuskaista tehdä esim. hauiskääntöä scotissa kun otti just haban alaosaan ihan tuskaisen kipeetä. Itellä auttoi lepo ja taisin mä jotain kylmääkin siihen laittaa eli ihan vaan rasitusvamma mulla tuo oli, joka meni viikon parin totaalilevolla ohi.

oon pitäny parinki viikon tauon hauiksesta aluks toimi mut parin viikon päästä kipu tuli takas! pitäs varmaan pitää pitempi paussi tai mennä näyttään lääkärille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sehän ei auta, että pitää taukoa pelkästään hauistreenistä, koska hauiksethan rasittuu oikeastaan kaikkien liikkeiden aikana.

mxm sanoi:
Ootko sä pitänyt lepoa tarpeeksi tuon kipeytymisen jälkeen? Mulla kans joskus ollut samanlaista kipuilua. Oli aika tuskaista tehdä esim. hauiskääntöä scotissa kun otti just haban alaosaan ihan tuskaisen kipeetä. Itellä auttoi lepo ja taisin mä jotain kylmääkin siihen laittaa eli ihan vaan rasitusvamma mulla tuo oli, joka meni viikon parin totaalilevolla ohi.

No en mä totaalitaukoa pitäny ollenkaan..Aika pöljää oikeastaan. Meinaisko tuo et pitäs jättää kaikki liikkeet tekemättä jossa tarvitaan vähänkään hauista?
Tällä hetkellä ei tunnu kyl treenatessa yhtään kipeää ku aloin tehdä kunnon lämmittelyt alkuun ja sit 3*6-8 20kg:lla. Mutta tuo kipuhan tulee vain riuhtoessa kunnolla 22.5kg:lla tai suuremmilla painoilla. Oletetaan että pitäisin kahden viikon totaalitauon lihaskunnon treenamisessa niin voisko käydää esim. lenkillä juoksemassa ja noin yleensäkin miten sitä habaa pitäis hoivata oikeaoppisestii? On aika tärkeä lihas mulle toi hauis..

Oletetaan että pitäisin kahden viikon totaalitauon lihaskunnon treenamisessa niin voisko käydää esim. lenkillä juoksemassa ja noin yleensäkin miten sitä habaa pitäis hoivata oikeaoppisestii? On aika tärkeä lihas mulle toi hauis..[/QUOTE]

Voi jeesus.. Tuskin se sun hauberis lenkkeilyä estää:david: .. Miksi se niin tärkeä on.. :curs:

Pidät vaan sitä taukoa treenistä jotka ottavat hauiksille. Ei se lihas muuten parane, ja lääkäriin perkele :thumbs:

Ali_Pali sanoi:
Tällä hetkellä ei tunnu kyl treenatessa yhtään kipeää ku aloin tehdä kunnon lämmittelyt alkuun ja sit 3*6-8 20kg:lla. Mutta tuo kipuhan tulee vain riuhtoessa kunnolla 22.5kg:lla tai suuremmilla painoilla. OOn aika tärkeä lihas mulle toi

Jos teet tuolla 20kg:lla 6-8 niin tuskin kannattaa ainakaan RIUHTOMAAN alkaa yhtään isommilla painoilla.
Hoitona varmasti auttaa se pieni totaalitauko (hoida myös kylmällä) ja sen jälkeen ÄLÄ heti ota niitä 20kg kässäreitä vaan pumppaa 1-2 viikkoa pienemmillä (Muista venyttely sarjojen välissä jos ei satu!).
Jos tämän jälkeen on särkyä niin LÄÄKÄRIIN!

arppa sanoi:
Jos teet tuolla 20kg:lla 6-8 niin tuskin kannattaa ainakaan RIUHTOMAAN alkaa yhtään isommilla painoilla. Hoitona varmasti auttaa se pieni totaalitauko (hoida myös kylmällä) ja sen jälkeen ÄLÄ heti ota niitä 20kg kässäreitä vaan pumppaa 1-2 viikkoa pienemmillä (Muista venyttely sarjojen välissä jos ei satu!).
Jos tämän jälkeen on särkyä niin LÄÄKÄRIIN!

Samaa mieltä.

Tuolla alussa kun Ali_Pali kerrot tehneesi hauista seisten, jolloin liike ei ilm. ottanut samalla lailla kuin istuen, niin olen sitä mieltä, että istuma/seisoma-asento ei juuri vaikuta hauiksen työskentelyyn jos liikkeen tekee oikein. Molemmissa asennoissa voi huijata niin paljon kuin tykkää (ehkä seistessä vieläkin enemmän).
Saa olla aika vahva (poislukien voimailua ja kehoilua vuosikaudet harrastanut) kaveri joka tekee hauiskääntöä puhtaasti yli 20kg:n käsipainoilla?

Tekniikasta

Inkeri sanoi:
Samaa mieltä.

Tuolla alussa kun Ali_Pali kerrot tehneesi hauista seisten, jolloin liike ei ilm. ottanut samalla lailla kuin istuen, niin olen sitä mieltä, että istuma/seisoma-asento ei juuri vaikuta hauiksen työskentelyyn jos liikkeen tekee oikein. Molemmissa asennoissa voi huijata niin paljon kuin tykkää (ehkä seistessä vieläkin enemmän).
Saa olla aika vahva (poislukien voimailua ja kehoilua vuosikaudet harrastanut) kaveri joka tekee hauiskääntöä puhtaasti yli 20kg:n käsipainoilla?
No mä lopetin sen seisoma asennossa teon, koska en saanut hauikseen oikeaa pullistumaa.Istualtaan se näyttää treenin jälkeen käsipallolta. Ja mä teen sen silleen nivuseen tukien, toinen käsi tavallaan treenattavan käden tukena. Tuosta vahvuudesta en oo niin varma, 1,5 vuotta on tullut treenattua huonoilla sarjoilla ja liikkeillä :hyper: . Ja riuhtomisella meinaan väkisin vääntämistä+huijaus/heijausta. Viimeisimmät sarjat hauikselle on ollu 22,5kg 3*6 (+lämmittely!), viimeinen sarja tuntu hieman häijyltä, muttei kauheaa vihlontaa kuiteskaan. Eilen otin kevyemmin, kun piti tehdä OIKEAA TYÖTÄ sitä ennen ja se ei tuntunu oikeen hyvältä.

Ali_Pali sanoi:
No mä lopetin sen seisoma asennossa teon, koska en saanut hauikseen oikeaa pullistumaa.Istualtaan se näyttää treenin jälkeen käsipallolta. Ja mä teen sen silleen nivuseen tukien, toinen käsi tavallaan treenattavan käden tukena. .

Sama efekti pitäisi tulla vaikka tekisit hauista päälläsi seisten, jos teet sen oikein.
ja teet siis keskitettyä hauiskääntöä tolla 22,5 kg käsipainolla.. aikas vahva oot tosiaan..

Mietin vaan, että jos teet liikkeen kaikilla mahdollisilla lihaksilla _hauislihaksen sijaan_ niin mitä hyötyä on koko liikkeestä?
Toisaalta jos on liike hanskassa ja pystyt sen noilla raudoilla tekemään puhtaasti niin mikäs siinä.

Inkeri sanoi:
Mietin vaan, että jos teet liikkeen kaikilla mahdollisilla lihaksilla _hauislihaksen sijaan_ niin mitä hyötyä on koko liikkeestä?
Toisaalta jos on liike hanskassa ja pystyt sen noilla raudoilla tekemään puhtaasti niin mikäs siinä.
Eihän se kovin ergonominen asento ole, meinaa pakarat krampata sun muuta kivaa..mutta pääasia tieten on että se toimii mulle? Pääasiassa keskityn tekemään liikettä hauiksella, koska ego jäi jonnekin ton vamman jälkeen..Mietin aina välillä et kuinka vahva vois olla jos ei tota revähdys/tulehdusta tullut? Nyt menee hieman off-topic mut annoin tosa joskus omalle isälle tuota käsipainoa kokeiltavaksi (tais olla 25kg sillon) ja sanoin et väännäpä siitä. Eihän se saanut kertaakaan ja sillä tais venähtää joku paikka. Kyseessähän on mies joka on tehnyt ruumiillista työtä koko ikänsä ja kädet on kuin tukit lähestulkoon..Työlihakset ja lihakset on siis eri juttu.(oikeastaan täysin:offtopic: )Kai tuosa jotain asiaaki tuli lomassa...?

kuvailemasi revähys on tai tulehus kuulostaa tutulle... parantunu itellä ainaki täysin ennalleen, ei tunnu enää kipua. tosin siinä meni noin puoliska vuotta.. reenailin ite ainaki ihan normaalisti.. vähä hauisreeneisä löysäilin vain.

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom