Pankkilakko

Itse en pidä tota köyhien korttina, mutta muuten täysin turhana. Jos ei todella tiedä mitä on kortilla ostanut, voi käyttää vaikka käteistä. :jahas:

OP mainosti ainakin jossain vaiheessa Electronia nuorten Visana eli eiköhän siitä mielekuva ole lähtenyt.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mistäs repäset tietoliikenneyhteydet jossa ei ole ikinä mitään katkoja?
Itse en pidä tota köyhien korttina, mutta muuten täysin turhana. Jos ei todella tiedä mitä on kortilla ostanut, voi käyttää vaikka käteistä. :jahas:
Itse en viittis ainakaan pelata tuollaisen kanssa kun normi pankkikortilla ostellessa ne rahat lähtee tililtä kuitenkin parissa päivässä. Vai käyttekö jokapäivä kyttäämässä paljonko tilillä on rahaa? Eikö tuon nyt suurinpiirtein tiedä muutenkin... Vai mikä se pointti tossa elektronissa on? Se ettei ylitä tiliään vai? Ei se kortti kerro yhtään mitään siitä onko tilillä rahaa vai ei, pakko se on käydä kattomassa kuitenkin.

Normi pankkikortilla saa maksettua vaikka olisi tietoliikenne poikki. Ja visa electronilla ei ainakaan oman kokemuksen perusteella läheskään aina ole ns. nettiyhteyden takia ongelmia vaan esim. pankkien oman järjestelmän takia. On yleistä esim että tilillä on rahaa mutta varmennuksessa on jokin vanha tieto jo esim ilmoittaa että ei katetta.

Itse tiedän aika tarkkaan että kuinka paljon tilillä rahaa ja en käy sitä joka pvä kyttäämässä.
Visa electronissa alunperin oli ideana se että juuri epäsäännöllisesti tienaavat eivät pääse sitä tiliään ylittämään ja varsinkin luottohäiriöiset eivät aiheuta lisää kuluja pankeille. Ja suurin osa ihmisistä ei vaan osaa laskea niitä kulujaan niin että sitä rahaa riittää tasaisesti.
 
OP mainosti ainakin jossain vaiheessa Electronia nuorten Visana eli eiköhän siitä mielekuva ole lähtenyt.

No kertaakaan en ole nähnyt esim. kellään toimitusjohtajalla visa electronia ja yleensäkin heillä on vain yksi kortti jolla pärjää, eikä 5-7 kuten joillakin niitä electroneja tuppaa olemaan.
Itsekin olen koko elämän pärjännyt yhdellä kortilla pankki/visa. Ja visakin vaan matkailun ja netissä ostamisen takia. Nytkin tilasin viikko sitten visalla tuotteita ja tänään jo maksoin visalta ne pois vaikka ei laskuakaan ole viellä tullut.
 
Mä oon varmaan poikkeus, mutta mun electroni on aina toiminut hienosti. Pääasiassa käytän sitä päivittäin kaikessa, luottorkottia enemmän sitten ulkomaan reissuilla ja ulkomailta jotain tilatessa.

Sama täällä, käytän aina electronia, myös ulkomailta tilatessa - ja on kelvannut jokaseen paikkaan mistä olen tilannut. Ulkomailla muuten sitten Masteria + Visaa.

Ainoastaan kerran on ollut ongelmia electronin kanssa, ja sekin johtui siitä, kun kaupassa ei syystä tai toisesta toiminut Nordean kortit sinä päivänä. Onneks on lisäksi firman Amex. :D
 
Ei ole ollut nykyisellä Tapiolan Visa electronilla kertaakaan ongelmia. On ollut käytössä ulkomailla ja kotimaassa. Käteistä käytän tai nostan todella harvoin. Muutaman kerran ehkä vuodessa nykyään. Pankkikorttia en ole omistanut enää varmaan viiteen vuoteen, enkä ole sellaista kaivannut. Eikä niillä kauhen kauaa enää mitään muutenkaan tee, kun reilun vuoden päästä ne kai poistuvat lopullisesti. Tai sellainen aikataulu taisi ainakin joskus olla.

Aikaisemmin käyttämäni OP:n Visa electronin kanssa on ollut vähäisiä ongelmia, ehkä yhteensä joku viisi kertaa. Ei ole ollut myyntilupaa vaikka tilillä on ollut rahaa. Joskus tankatessa meni kaikki päin persettä, mutta se ei ollut lopulta kortin tai pankin vika, vaan sen automaatin.
 
OP mainosti ainakin jossain vaiheessa Electronia nuorten Visana eli eiköhän siitä mielekuva ole lähtenyt.

Joo. Mulla toi on jäänyt puhtaasti siitä. Otin käyttöön aikoinaan muistaakseni heti kun sen iän puolesta sai, nyt se on sitten kulkenut matkassa siitä asti. En oo jaksanut alkaa vaihtaa kun toi on skulannut mun käytössäni hyvin. Mitä sitä turhaan korjaamaan mitään, mikä ei ole rikki.
 
Nuo Oldskool-pankkikortit on jäämässä pois siksi, että EU:n alueella ollaan siirtymässä uuteen maksuliikennekäytäntöön, eli SEPA:an. (Single Euro Payments Area). Jatkossa siis tuo pankkikortin korvaava Debit-kortti toimii kaikkialla SEPA-alueella. Toisekseen, noissa vanhoissa pankkikorteissa ei välttämättä ole sirua, joten ne korvataan turvallisemmilla sirukorteilla.

Lisää SEPA:sta: http://www.fkl.fi/www/page/fk_www_4538
 
Back
Ylös Bottom