Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaisiko kirjaston tädit ihan osoittaa hyllystä tuollaiset kirjat psykologisiin testeihin liittyen? Noitahan ois ihan hyvä vilkaista jos vaan tietäisi mitä etsii.

kyllä osaa.

"Kaikista parhaiten psykologiset pärjää, kun tietää että ne on TESTIT!"

"Taidan olla idiootti, mutta en ymmärrä vittuakaan mitä tää lause tarkoittaa?"

Eli esim. kysymällä: "kiroiletko ikinä?" ne ei halua tietää, kiroiletko, mutta jos vastaat en (niin kuin osa vastaa) he tietävät että valehtelet.

Ja kun joudut täyttämään sinua mulkoilevien psykologien edessä monikymmensivuisen paperinivaskan, missä on kysymyksiä tyyliin: "kiristääkö vanne päätäsi?" , "saatko seksuaalista tyydytystä katsellessasi patsaita?" eivät he ole niinkään kiinnostuneita siitä, mitä näihin vastaat, vaan testaavat, miten toimit stressaavissa tilanteissa.

juu kahdeksan pistettä tasan oli nyt täs vaihees ja reilun viikon päästä olis nyt ne testit..onkos muita täältä tulos testeihin?

Nostetaas vähän treediä ylös. Mites testit meni? Itseä kiinnostaisi kanssa vähän toi alan vaihto tässä muutaman vuoden sisällä, mutta ikä (28 tänä vuonna) vähän arvelluttaa....

Nostetaas vähän treediä ylös. Mites testit meni? Itseä kiinnostaisi kanssa vähän toi alan vaihto tässä muutaman vuoden sisällä, mutta ikä (28 tänä vuonna) vähän arvelluttaa....

ajattele asia ennemmin niin, että sulla on työuraa jäljellä vielä reilusti yli 30 vuotta. miten paljon siinä vaa´assa vaikuttaa se, että käytät siitä 1,5 vuotta uuden ammatin opiskeluun - ammatin, jossa ehkä viihtyisit huomattavasti paremmin kuin nykyisessä ammatissasi? se yli 30 vuotta on pitkä aika mennä joka aamu sellaiseen työhön, joka ei kiinnosta.

niin, ja btw, palomieheksi on ollut opiskelemassa 40 -vuotiaitakin kavereita.

Juu, asiaa on kyllä tullu mietittyä, kun työkokemusta on tältä it-alalta 3 vuotta, ja jatkuvasti on vaan yt-neuvotteluja yms supistamisia, rupee ottaan päähän.

Se kanssa mietityttää, että minulla ei ole mitään VPK taustaa. Mutta jostain Pakkiksen keskusteluista luin, että Pelastusopistolla opetus lähtee ihan alusta, eli välttämättä ennakkotietoja ei kaivata.

Toi ala kiinnostaa siksi, että työpäivät olisi vaihtelevia ja jonkinnäköisen hoiva/auttamisvietti on nyt vanhemmiten ruvennut nousemaan pintaan :rolleyes: Tykkään helkkaristi SPR:n ensiapupäivystyksistä, kun saa ihmisiä paikkailla ja auttaa, joten kai se siitä sitten johtuu toi kova kiinnostus pelastusalaa kohtaan.

Se kanssa mietityttää, että minulla ei ole mitään VPK taustaa. Mutta jostain Pakkiksen keskusteluista luin, että Pelastusopistolla opetus lähtee ihan alusta, eli välttämättä ennakkotietoja ei kaivata.

ei ollut minullakaan veepeekoo taustoja, ja lähdin aivan nollasta - ja voin kertoa että se on tässä hommassa oikeasti vain hyvä asia. saat oppia kaiken alusta, ilman että tarvitsee "poisoppia" mitään. kaikista hankalimpia oppilaita ovat sellaiset, jotka luulevat osaavansa, mutta eivät sitten kuitenkaan osaa. pelastusopisto on loistava oppilaitos - upeaa porukkaa, hyvä henki, ja taitavat opettajat. sekä palo-, että sairaankuljetuspuolella. olen itse ajatellut myös sitä mahdollisuutta tulevaisuudessa, että ilmoittautuisin sinne tarjolle tuntiopettajaksi.

ammattina palomiehen työ on myös sellainen, että jos yhtään siihen suuntaan kiinnostusta on, niin luulen että sitä ammattia tekevä ei myöhemmin valintaansa kadu. palkka ei ole parhaimmasta päästä, mutta sen varmasti tiedostaa jokainen, joka tuolle alalle hakeutuu.

mutta enpä tässä sen enempiä mainostele, jokainen tietää itse mitä elämältään haluaa, ja mihin suuntaan elämäänsä haluaa viedä.

Itseäni kiinnostaa palomies-sairaankuljettaja linja pelastusopistossa, mutta näkövaatimukset arveluttavat. Minulla näkö huitelee -5 tienoilla ja nettisivuilta en ainakaan löytänyt näköön liittyviä vaatimuksia, joten osaako joku palstalainen kertoa onko näinkin huono näkö esteenä sisäänpääsyyn?

Juu, asiaa on kyllä tullu mietittyä, kun työkokemusta on tältä it-alalta 3 vuotta, ja jatkuvasti on vaan yt-neuvotteluja yms supistamisia, rupee ottaan päähän.

Paloalalla tuntuu nykyisellään töitä olevan tarjolla. Varsinkin eteläisemmässä Suomessa taitaa jopa olla pulaa koulutetuista pelastajista. Nykyaikana "varma työpaikka" alkaa olla aikamoinen harvinaisuus työmarkkinoilla.
Itse olen virkamiehenä ja sivusta seuranneena näitä toisten alojen joukkoirtisanomisia niin irtisanottujen kohtalo hieman hirvittää...
Paloalalla tulee 15 vuotta kesällä täyteen enkä ole vielä ammatinvalintaani katunut.:)

Jos VPK-tausta olisi edellytyksenä Pelastusopistoon, ei meillä sopimuspuolella miehistöpulaa olisikaan :hyper:. Ihan hyvillä mielin voit lähteä yrittämään sisään.

Itseäni kiinnostaa palomies-sairaankuljettaja linja pelastusopistossa, mutta näkövaatimukset arveluttavat. Minulla näkö huitelee -5 tienoilla ja nettisivuilta en ainakaan löytänyt näköön liittyviä vaatimuksia, joten osaako joku palstalainen kertoa onko näinkin huono näkö esteenä sisäänpääsyyn?

Ei ole este, mutta ehkä jonkinlainen haitta. Kuitenkin joskus joudut ottamaan lasit pois päästäsi keikkapaikalla. Ellet sitten käytä piilolinssejä.

noi testit meni penkin alle..kun tulin juuri flunssaan edeltävänä vkl enkä ehtinyt parantua kunnolla testeihin....jäi sit kiinni jo heti siin cooperis kyl ketutti...mutta eipä se mitään uudet paperit on jo lähtenyt ja juoksukunto pitäs olla sen verta parempi et huonompanakin päivänä menee vaadittavat...vaikka flunssassa...

nostetaas taas...

tänään oli fyysisest, niistä piste kotia. 8 pisteellä laitoin hakupaperit eteenpäin. uintikunto on ihan jees 4.40 menee se 200m. cooperia en oo vielä testannut, ens viikolla pitäs käydä koittaa. oon tänä vuonna juossut vasta pari viikkoa, saa nähä miten hapottaa :hyvä:

Ne testit? Tarkennuksia.

Noista fyysisistä testeistä vaan tuumasin pari (:david:?) kysymystä...

1. Teettääkö ne penkkipunnerrukset vapaalla tangolla vai sillä laitteella? Ja jos tangolla niin sisältyykö siihen 45 kiloon siis tangon painokin?

2. Entä kyykyt, kuinka syviä sitä sitten vaaditaan? Polvet suoraan kulmaan, enemmän, vähemmän...???

Kaikki muut kohdat näyttivät aika selkeiltä kun kävin tuolta opiston sivuilta lueskelemassa kriteereistä. Itse olen naishenkilönä kovin kiinnostunut tuosta pelastajan tutkinnosta. Täytyy vaan miettiä minkälaiset mahdollisuudet sinne kouluun olis päästä ja mitä ja paljonko tarvii treenailla noista fyysisistä jutuista. Koulupaperit ja työkokemukset antais jo nyt miltei täysiä pisteitä meikäläiselle, mutta nuo fyysiset testit on nyt se tärkeä pointti. Ei ne mahdottomilta kuulosta, joskin kovilta suorituksilta naiselle. Pällitestit tehdäänkin turhia stressailematta omana itsenään, niin kuin joku aiemmin sanoikin!

Jos sitä ens vuonna uskaltautuis ja yrittäis... Haluu semmosen työn missä on toimintaa ja päivät erilaisia. Ei mitään toimiston seinien ja tietokoneen tuijottelua. :)

Okei, kiitos vastauksista Siloposki. Näin mä vähän järkeilinkin sen systeemin olevan, mutta kunhan tarkistin. Ja kyllähän nuo vaatimukset kuulostaa ihan kohtuullisilta työn laatuun nähden. Savusukellusvarustus taitaa painaa just sen viitisenkymmentä kiloa ja sen kanssahan pitää pystyä vielä liikkumaankin...

nythän se viime perjantaina hakuaika loppu...nyt vaan odotellaan et tuleeko kutsu pääsykokeisiin....onkos muita ketkä haki nyt tääl?

nythän se viime perjantaina hakuaika loppu...nyt vaan odotellaan et tuleeko kutsu pääsykokeisiin....onkos muita ketkä haki nyt tääl?

Tulihan tuota paperit laitettua, aika pienellä panostuksella tosin. Hakupisteet ennen valintakoetta 7,5. Saa nyt nähdä miten kerkee panostamaan muiden töiden ohessa cooperiin. Ei ole mikään kiire päästä sisään, mut katsotaan nyt miten äijän käy. Pienillä pisteillä siellä porukka kyllä liikenteessä oli, kun joidenkin kanssa lihaskuntotestissä juttelin. Monella oli 5-6.5 pistettä ja fiilistelivät ihan vakavissaan sisäänpääsystä.

Tulihan tuota paperit laitettua, aika pienellä panostuksella tosin. Hakupisteet ennen valintakoetta 7,5. Saa nyt nähdä miten kerkee panostamaan muiden töiden ohessa cooperiin. Ei ole mikään kiire päästä sisään, mut katsotaan nyt miten äijän käy. Pienillä pisteillä siellä porukka kyllä liikenteessä oli, kun joidenkin kanssa lihaskuntotestissä juttelin. Monella oli 5-6.5 pistettä ja fiilistelivät ihan vakavissaan sisäänpääsystä.

viimeks pääsi ihan karvan verran yli kuudel pisteel testeihin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom