Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei kauheasti tuota vaivaa itse etsiä tietoa. Niin sitä oppii parhaiten. Mutta katso tuolta.
http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/3...ERES&CACHEID=35d3d980494fd532be4dbe4246e52321

Ymmärrän mitä tarkoitat, täällä nimen omaisessa ketjussa esiintynyttä uusavuttomuutta nimittäin. Mutta en ainakaan itse löytänyt juuri noita kysymiäni asioista tuosta läystäkkeestä, jonka alunperinkin olin lukenut. Siis ihmettelen vain, kun Kuopion pelastusopiston sivuilla noista jutuista luin, mutta Helsingin koulun sivuilla/hakuohjeessa niistä ei mainittu. Tuntuisi meinaa vähän hassulta jos niissä olisi noin paljon eri kriteereitä.

Sitä ihmettelenkin, miksei näitä nimiä julkaista koulun sivuilla, ei niissä mielestäni ole mitään salaista - siis pelkissä nimisssä.
Näillä tiedoilla ei kuitenkaan tee kukaan muu kuin hakeneet itse yhtään mitään niin miksi ihmeessä niitä pitäisi jossain julkaista? Sanotaan nyt vaikka ettei joku halua huudella työpaikallaan hakevansa kouluun niin ei olis ehkä kohtuullista laittaa nimeä nettiin.

Näillä tiedoilla ei kuitenkaan tee kukaan muu kuin hakeneet itse yhtään mitään niin miksi ihmeessä niitä pitäisi jossain julkaista? Sanotaan nyt vaikka ettei joku halua huudella työpaikallaan hakevansa kouluun niin ei olis ehkä kohtuullista laittaa nimeä nettiin.

Juuri noin, ja uskoisin että ihan henkilötietolakikin kieltää julkaisemasta tuollaisia nimitietoja juurikin sen vuoksi että siinä voi aiheutua haittaa ko. henkilöille. Kyllä sitä valmistuessakin kysyttäneen saako nimeä julkaista.

Jep. Vain viikon päästä! Mulla ei oo flunssaa, vielä ainakaan, mutta ihan hirvee jännitys tuosta Cooperista. Se ei oo treeneissä menny, niin tiedä sitten meneekö sielläkään. Pare olis...

Kylläh. Toivottavasti flunssa vähä hellittäisi siihen mennessä. :( muilla samaa?

Janne, etkös sä aloittanut opiskelut nyt syksyllä? Miltä maistuu?

Aloittelin juu. Opetuksen tasosta olen ollut ihan tyytyväinen ja hauskaahan täällä on, viikonloppuisin silti melkoinen kiire lähteä kotiin kun ei täällä iltaisin ole muuta viihdykettä kuin reenailla, katsoa telkkaria tai opiskella. Asiat on melko 'palomies-ystävällisesti' opetettu eli ihan perusteista lähdetään. Joskus on helvetin kuivia teoriatunteja joilla hereillä pysyminenkin on jo tekemisen takana mutta kun päästään tekemään niin aika kyllä lentää. Tämä viikko ollaan 4 päivää putkeen harjoitusalueella opettelemassa perustaitoja ja on kyllä ollut mukavaa hommaa.

Jonkun sortin "opiston meininki" on tullut kyllä tutuksi, joitain asioita päätetään ihan vain päättämisen ilosta. Esimerkkinä nyt vaikka se että osiin tuvista laitettiin seinille yksi hylly lisää kun niitä oli ylimääräisiä. Myöhemmin ne päätettiin poistaa tasapuolisuuden nimissä koska osalla porukasta oli vain yksi hylly. Alaovet asuntolaan myös päätettiin lukita nyt täyspäiväisesti ettei niistä pääse ulkopuoliset kulkemaan. Sinänsä hieno idea mutta 2 metrin päässä lukitusta ovesta voi kyll ä kiivetä sisään noin metrin korkuisen kaiteen yli :face:

Mutta ei siinä, hauskaa täällä on ja suosittelen hakemaan ja mahdollisimman nopeasti kun täällä vielä saa ilmaiseksi syödä ja asustaa.

Samanlaista ongelmaa täälläkin, uimisen suhteen. 7sek jäi viime kerrasta uupumaan, tosin siinä edessä pappa veti käsipohjaa eikä ohi päässyt :rolleyes:

Mulla testit 10-11. pv. Tällähetkellä uinti ja cuupperi on siinä ja siinä. toivottavasti ryhmäpaine pistää vähä lisäpuhtia jalkoihin :) Ainut ongelma on että jotain pientä penikkatautia jaloissa.. Onko tietoa, että voiko käydä tekemässä Haastattelut pois alta vaikka uinti / cuupperi ei menisiään läpi? Eikös ne psykolokiset oo voimassa muutaman vuoden.

Onko tietoa, että voiko käydä tekemässä Haastattelut pois alta vaikka uinti / cuupperi ei menisiään läpi? Eikös ne psykolokiset oo voimassa muutaman vuoden.

Kylläpä niistä fyysisistä on ensin läpi päästävä että testeissä seuraavaan vaiheeseen pääsee. Eihän tuossa mitään järkeä olisi käyttää aikaa sellaisten testaamiseen/haastatteluun, jotka eivät tule kouluun ko. hausta pääsemään?

Cooper ja uintitaitotesti ovat molemmat karsivia, eli reputuksesta suoraan ulos, aiemmista tulolsista riippumatta. Testaus siis päättyy. Itselläni testaus päättyi uintitaitotestiin ja ennen sitä eräällä jäi cooper noin 10 metriä vajaaksi.

Aloittelin juu. Opetuksen tasosta olen ollut ihan tyytyväinen ja hauskaahan täällä on, viikonloppuisin silti melkoinen kiire lähteä kotiin kun ei täällä iltaisin ole muuta viihdykettä kuin reenailla, katsoa telkkaria tai opiskella. Asiat on melko 'palomies-ystävällisesti' opetettu eli ihan perusteista lähdetään. Joskus on helvetin kuivia teoriatunteja joilla hereillä pysyminenkin on jo tekemisen takana mutta kun päästään tekemään niin aika kyllä lentää. Tämä viikko ollaan 4 päivää putkeen harjoitusalueella opettelemassa perustaitoja ja on kyllä ollut mukavaa hommaa.

Jonkun sortin "opiston meininki" on tullut kyllä tutuksi, joitain asioita päätetään ihan vain päättämisen ilosta. Esimerkkinä nyt vaikka se että osiin tuvista laitettiin seinille yksi hylly lisää kun niitä oli ylimääräisiä. Myöhemmin ne päätettiin poistaa tasapuolisuuden nimissä koska osalla porukasta oli vain yksi hylly. Alaovet asuntolaan myös päätettiin lukita nyt täyspäiväisesti ettei niistä pääse ulkopuoliset kulkemaan. Sinänsä hieno idea mutta 2 metrin päässä lukitusta ovesta voi kyll ä kiivetä sisään noin metrin korkuisen kaiteen yli :face:

Mutta ei siinä, hauskaa täällä on ja suosittelen hakemaan ja mahdollisimman nopeasti kun täällä vielä saa ilmaiseksi syödä ja asustaa.

"Joskus on helvetin kuivia teoriatunteja joilla hereillä pysyminenkin on jo tekemisen takana" Odota kun ensihoito alkaa, sitten hajoat.

Toivottavasti omien omaisten hädän hetkellä värikkäässä pakussa istuu joku, ketä kiinnosti myös kansanparannus sankarikoulussa. Ehkä pieni provo, mutta...

Ei poistu maksuton asuminen etuuksista ainakaan vielä. Etuuksien muutoksia koskeva selvitystyö sai lisäaikaa muistaakseni ainakin tämän vuoden loppuun, jonka jälkeen aikaisintaan aiheesta tehdään päätöksiä.
Eli mustaa valkoisella ei vielä ole asumisen tai ruokailun muuttumisesta maksulliseksi

Toivottavasti omien omaisten hädän hetkellä värikkäässä pakussa istuu joku, ketä kiinnosti myös kansanparannus sankarikoulussa. Ehkä pieni provo, mutta...

Ihan mielenkiinnolla odottelen sakuhommia. Onhan siellä teoriaa helvetisti mutta näkisin että itseäni motivoi se että sillä opitulla tiedolla on jotain merkitystäkin tulevissa työhommissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom