Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Mun kyydissä voi päästä Kuopiosta Helsinkiin, jos ei ole hirveän koira-allerginen. Vastineeksi voisin ottaa esim. vetoapua Cooperiin... :D Tietty, jos oma koitos tyssää Cooperiin, niin voin olla aika hiljaista matkaseuraa, mutta onko sillä niin väliä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viime kerralla ainakin oli tiivistetty yhteen päivään. Päästiin muistaakseni joskus ~17 aikoihin lähtemään.. Näin ollut käsittääkseni jo monta kertaa. Kantsii kysyä hotellilta, mihin asti voivat varata huonetta. Ottaa kamat jo matkaan ja soittaa sitten iltapv jos nyt jostain syystä venähtäisikin toiselle päivälle mitä kyllä epäilen..

Näin mä kans muistelin joo. No pitänee rupee soittelee hotelleja läpi. Harmi, kun ei opiskelija-asuntoloihin voi päästä niinkuin esim polamk:issa. Höh.:(

Onks kukaan ykkös ryhmässä ja mennossa kuopioon helsingistä 6.10 autolla? Voisin sponssata jos pääsen mukaan kyydissä :P Ja ehkä voidaan vuokrata yöpaikan puoliks?

Olen 26v suomenruotsalainen kundi, täällä hetkellä opiskelee opettajaksi Uumajassa. Tulen helsinkiin 4.10.

/William

Jep, kutsu kokeisiin tuli! Menen kakkosryhmässä. Kyydissä pääsee, jos reitille osuu. Lähden Kankaanpäästä maanantaina ja reittiä Kankaanpää-parkano-virrat-keuruu-jyväskylä.

Moro, kyselisin sitä että pitääkö olla TÄYSIN terve terveystarkastusten läpäisemiseksi?
Mulle todettiin narkolepsiaa, mutta oireet on todella lieviä, en nukahtele kävellessä enkä istuessa, nukahdan vain todella nopeasti jos menen esim sohvalle makaamaan, nukahdan autoon suhteellisen helposti, mutta pysyn kyllä hereillä jos pitää johonkin oikeasti keskittyä/olla valmiina, eli pystyn periaatteessa hieman kontrolloida itseäni, en käytä edes säännöllistä lääkitystä, koska en todellakaan koe tarvitsevani sitä.
Onko neurologin kirjoituksella paljon sanavaltaa terveystarkastuksien suhteen? Sekä ei kai ne terkkarit heti heitä mua niskapers- otteella ulos kuultuaan että mulle on todettu narkolepsia?
Ja joku kuitenkin kysyy että onko mulla oikeasti narkolepsia jos noin lievät oireet on, niin on, se oli oikeasti vaikeaa elää sen kanssa ennen kuin sain tosta tietää, nukuin koko aika melkeenpä, repäsin itteäni niskasta, muutin ruokavalion sekä rupesin bodaamaan, nyt oon aika hyvässä kunnossa, en tiedä että mihinkä ne pahimmat oireet katos sitten.. :D

Mä näkisin tämän kyllä plussana näissä hommissa. :zzzz:

Papereissa oli, että pienryhmillä 1 & 2 on ensimmäisenä pääsykoepäivänä kaikki samaan putkeen. 3-6 pienryhmät jatkavat aamulla heti 8-12 psykologintesteillä ym. Tuli nyt varmuuden vuoksi otettua hotelli kahdeksi yöksi Cumuluksesta, like a boss opiskelija budjetilla sitten. Ei tarvii stressata viimeisestä junasta, mikä lähtee 19:50 Hkiin. Jos sattumoisin olisikin päässyt 1-2 pienryhmään ja loppuu suunilleen 19:00.

Viime keväänä käsittääkseni kaikki ryhmät veti kokeet päivässä läpi. Itse olin viimeisessä pienryhmässä ja päivä loppui n.18. Muutama vuosi sitten pari tuttuani oli myös kokeissa, jotka oli päivässä ohi. En ole kuullut vielä kenenkään joutunut jäämään seuraavan päivän aamun, vaikka ohjelmassa niin lukeekin, joten ei kannata turhaan varailla hotellia kahdeksi yöksi.

Mitenkähän se uinti luonnistuu cooperin jälkeen? Aikataulun mukaan tosin on aika hyvin aikaa cooperin ja uinnin välissä mutta jos testit tehdäänkin yhdessä päivässä kahden sijaan niin voihan se olla että tiivistetään aikataulua.

Menee nää viimeset viikot vähän reisille treenin suhteen kun flunssa iski perjantaina ja jatkuu edelleen. Tänään lähtö saksaan ja paluu sunnuntaina. Vielä kerkee kyllä ens viikon treenata mutta viimenen viikko otettava varmaan kevyemmin.

Kyllä siinä ehtii hyvin huilahtaa. Ensin juostaan kovaa, sitten toinen porukka juoksee. Juoksijat bussiin ja kohti hallia. Kamppeiden vaihto ja taas mentiin. Veikkaisin et kakkosryhmän juoksun jälkee aikaa menee ~30min kun kaverit on altaassa...

Minun olisi tarkoitus hakea tuonne Helsingin kouluun ehkä 2015 (jos silloin kurssi järjestetään), niin kysyisin, että tietääkö joku päteekö tonne Helsingin pelastuskouluun samat pääsyvaatimukset kuin Kuopion pelastusopistoon? Siis joo kuntotestit on samat, mutta pelastusopiston sivuilla lukee, että yli kahden vuoden VPK nuorisotyöstä (tarkoittaako tämä ihan nuoriosastoon kuulumista?) voi saada lisäpisteitä, mutta tuota ei mainita stadin koulun sivuilla? Sitten siellä puhutaan sukelluskoulutuksen tuomista lisäpisteistä, mutta sehän kai tarkoittaa intissä saatua sukelluskoulutusta? Ja sitten vielä, että eikö Helsingissä kun valmistuu niin jäädä kahdeksi vuodeksi sen jälkeen töihin sinne, niin voiko tuolta sitten joskus myöhemmin päästä muualle Suomeen duuniin paloasemalle?

Minun olisi tarkoitus hakea tuonne Helsingin kouluun ehkä 2015 (jos silloin kurssi järjestetään), niin kysyisin, että tietääkö joku päteekö tonne Helsingin pelastuskouluun samat pääsyvaatimukset kuin Kuopion pelastusopistoon? Siis joo kuntotestit on samat, mutta pelastusopiston sivuilla lukee, että yli kahden vuoden VPK nuorisotyöstä (tarkoittaako tämä ihan nuoriosastoon kuulumista?) voi saada lisäpisteitä, mutta tuota ei mainita stadin koulun sivuilla? Sitten siellä puhutaan sukelluskoulutuksen tuomista lisäpisteistä, mutta sehän kai tarkoittaa intissä saatua sukelluskoulutusta? Ja sitten vielä, että eikö Helsingissä kun valmistuu niin jäädä kahdeksi vuodeksi sen jälkeen töihin sinne, niin voiko tuolta sitten joskus myöhemmin päästä muualle Suomeen duuniin paloasemalle?

No ei kauheasti tuota vaivaa itse etsiä tietoa. Niin sitä oppii parhaiten. Mutta katso tuolta.
http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/3...ERES&CACHEID=35d3d980494fd532be4dbe4246e52321

Ihan uteliaisuuttani katsoisin onko tuttuja tai puolituttuja. Osoitteet voi sensuroida pois jos siitä on epäilys että tulen vaanimaan oven taakse :)

Ihan uteliaisuuttani katsoisin onko tuttuja tai puolituttuja. Osoitteet voi sensuroida pois jos siitä on epäilys että tulen vaanimaan oven taakse :)

Onkohan nyt ihan järkevää edes kysellä. Jos ne olis julkisia, niin ne varmaan julkaistas koulun sivuilla ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom