Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Ei poistu maksuton asuminen etuuksista ainakaan vielä. Etuuksien muutoksia koskeva selvitystyö sai lisäaikaa muistaakseni ainakin tämän vuoden loppuun, jonka jälkeen aikaisintaan aiheesta tehdään päätöksiä.
Eli mustaa valkoisella ei vielä ole asumisen tai ruokailun muuttumisesta maksulliseksi

Aivan, joo. Itse luin jonkun uutisen tänä vuonna ja muistelin, että oli jo hyväksytty se esitys. Rajavartijaksi opiskeleviltahan se ilmainen asuminen poistuu 2014 alkaen.

Pelastusopiston opiskelijoiden edut - Sisäasiainministeriö

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisi mielenkiintoista tietää miten tuo lakimuutos vaikuttaa sitten esim opintotuen suuruuteen. Jos (ja kun) menee läpi, niin samoista asuntolatiloista peritään vuokraa ja samoin myös ruuasta maksut (2,50-2,60€/YO/AMK -hinnat)
Varmasti karsii "iäkkäämpiä" hakijoita pois. Opintotuet on tällähetkellä noin ~470€ per kuukausi (opintotuki+Asumislisä) yritäppä siinä pitää asuntoa esim pk-seudulla opiskeluaikana. Huh. :rock:

Haastattelu omalta osalta oli ainakin aika lyhyt, jotkut siellä viipyivät sitten pitempään. Kyseli mitä tiedän ammatista, opiskelusta ja miksi haluan palomieheksi ja sitten kysyi miksi ilmoitin huonoksi puolekseni olevani joskus pessimisti. Tupakaverilta kuulemma tenttasivat jotain suhtautumista johonkin kuolleisiin ihmisiin tai vastaavaa, ei multa moisia kyselty. Ehkä nuoremmilta herkemmin kysellään tuollaista tai jotain. En mä oikein muuta osaa neuvoa kuin että älä kuseta kirjallisissa niin ei mene sitten luu kurkkuun haastattelussa jos asiaan tartutaan ja pitäis äkkiä keksiä jotain tarinaa tai muistella että miten sitä oikein tuli vastattua.

Tsemppiä testeihin vaan kaikille hakijoille, aika kaukaiselta tuntuu jo ajatus omista testeistä vaikka siitä ei montaa kuukautta edes ole. Oli se jännä päivä ja vielä jännempi 3 viikkoa testien jälkeen :)

Tsemppiä kaikille pääsykokeisiin!

Laittakaahan sitten päivitystä kuinka sujui ja ennen kaikkea itseäni kiinnostaa missä Cooper päädyttiin juoksemaan. Tänäänhän ei ilmeisesti ainakaan kovaa vesisadetta ole ollut luvassa, mutta loppuviikon osalta ennuste näyttää vähän erilaiselta.

Kuinkahan paljon mahtaa verottaa sekuntteja käännöksissä, jos uidaan 25m altaassa? Verrattuna siis 50m altaaseen. Ei oo meinaan kupperskeikat hallussa ;)

- - - Updated - - -

Tsemppiä kaikille pääsykokeisiin!

Laittakaahan sitten päivitystä kuinka sujui ja ennen kaikkea itseäni kiinnostaa missä Cooper päädyttiin juoksemaan. Tänäänhän ei ilmeisesti ainakaan kovaa vesisadetta ole ollut luvassa, mutta loppuviikon osalta ennuste näyttää vähän erilaiselta.

Itseäni myös kiinnostaa. Ja että missä altaasta pulikoidaan.

Perskuta kun rupeaa jo jännittämään.. huomenaamulla olis koitos sit edessä, juoksu ja uinti pitäisi kaiken järjen mukaan luonnistua rutiinilla. Pientä flunssanpoikasta olisi iskemässä päälle..

25m altaassa mentiin viimeks. Veikkaisin samaa nyttekin. Kirjoittelehan raivomaximus missä juoksut tehtiin, kun huomenna ehdit. Pitää laskeskella kierrosajat halliin jos sinne mennään :hyvä:

Kuopiohalli: 5 juoksurataa (sisärata 337m, ulkorata 359m, 6 ratainen etusuora 110m) --> 1:33 kierros x 9 = 12min = 3033m?

Korjaus äskeiseen. Tuolla vauhdilla tulee huonoa metrimäärää(8kierrosta x 337). Ei tuo matematiikka enää onnistu kun alkaa jännittää näköjään jo täälläkin.

Eli pitäis vissiin vetää kierrokset 1:20, että päästäis kolmeen tonniin...eiks jeh?

Hei itsellä pari selvitystä vaativaa kyssäriä ja olisi mukava, jos joku viitsisi vastata! :)

Eli.
1. Oliko nyt syksyn hauissa paljon porukkaa pyrkimässä sisään? Onko tuo c-kortin hinta vaikuttanut asiaan paljon?
2. Onko haut ainoastaan syksyllä?

Siellä hallissa kuulema on tosi huono ilma, mutta jos siellä ulkona on sade ja tuuli... Voi prkl. Yllättävän paljon tippuu ihmisiä heti aamusta. Saapa nähdä miten käy omalla kohdalla. Jännittää kyllä, mutta enemmän jännitti viikko sitten. Se menee miten menee ja sen näkee huomenna. Tsemppiä vielä kaikille ja onnea jo kokeet selvittäneille :)

Olen 99.99% varma että uinti 25m pituudella koska keskipalikkaa ei pienistä siirellä, ellei ole joku maailmanluokan kisa. Käyn joka viikko uimassa siellä jo monen vuoden ajan eikä kertaakaan ole ollut 50m allasta käytössä, ja eikös se ole vain hyvä koska päistä saa potkastua vauhtia ja liukumalla saa "uintimatkaa" paljon lyhyemmäksi.

Olen hakemassa 2015 keväällä/syksyllä opiskelemaan ja olen vähän kahden vaiheilla, haenko Kuopioon vaiko Helsinkiin. (olettaen tietysti että kurssi järjestetään helsingissä) Helsingissä on kahtena kesänä palkallinen työharjottelu helpelillä ja opintojen päätyttyä saa laitokselta viran. Miten Kuopiosta valmistuneet työllistyneet kesällä Varsinais-Suomen alueella? V-S alpella taitaa olla melko heikko tilanne saada virka heti valmistuttua. Miten ylipäätänsä Helsingissä opiskelleet ovat tykänneet harjoitusympäristöstä?

Mulla tuli tänään mieleen ihan sama kyssäri, kun klippanilla. Tai ainakin lähes.
Tuo helsinki kiinnostaa ja myöskin se, että miten esimerkiksi keskisuomen alueella porukka on työllistynyt opintojen päätyttyä.

Olen hakemassa 2015 keväällä/syksyllä opiskelemaan ja olen vähän kahden vaiheilla, haenko Kuopioon vaiko Helsinkiin. (olettaen tietysti että kurssi järjestetään helsingissä) Helsingissä on kahtena kesänä palkallinen työharjottelu helpelillä ja opintojen päätyttyä saa laitokselta viran. Miten Kuopiosta valmistuneet työllistyneet kesällä Varsinais-Suomen alueella? V-S alpella taitaa olla melko heikko tilanne saada virka heti valmistuttua. Miten ylipäätänsä Helsingissä opiskelleet ovat tykänneet harjoitusympäristöstä?

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta ei tuolta Helsingistä valmistuessakaan heti virkaa saa. Tunnen ihmisiä, jotka ovat Helsingistäkin valmistuneet työttömiksi. Tosin työttömien Helsingin pelastuskoululaisten määrä on huomattavasti pienempi kuin Kuopiosta valmistuneiden, joka ei sekään kovin suuri ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom