Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Paskapuhetta. 2800 ja sisällä ollaan. Jos juoksee täydet 3100 niin siitä saa yhden pisteen ekstraa, pällitesteistä jaossa kuitenkin 10 pistettä, niiden turvin sinne sisään mennään tai ollaan menemättä.

Helpottavaa kuulla, että toivoa vielä on vaikka aika onkin kortilla :) Noin niinkun mielenkiinnosta, minkälaisia tuloksia sait lihaskuntotesteissä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mulla on tämmönen kuva että keskellä oleva ponttooni nostetaan välillä pois. Toissa vuonna keväällä tais testeissä olla käytössä 50m rata.

Nyt olen kyllä vähintäänkin hämilläni. Eli Wilmon viestistä luin "rivienvälistä" että kyseessä on perus 25m allas josta ei tosiaan 50m saa tekemälläkään. Ja sitten täällä puhutaan jostain väliponttoonista? Eli onko kyseessä nyt eri halli? Löytyykö "ponttoonillinen" versio kuitenkin myös nimenomaan Kuopioista? Onko siinäkin kuitenkin molemmissa päissä tukeva seinä? (käännös?) Vai häh?

Näillähän ei olis mitään väliä jos uinti sujuisi, mutta kun ei suju.

Nyt olen kyllä vähintäänkin hämilläni. Eli Wilmon viestistä luin "rivienvälistä" että kyseessä on perus 25m allas josta ei tosiaan 50m saa tekemälläkään. Ja sitten täällä puhutaan jostain väliponttoonista? Eli onko kyseessä nyt eri halli? Löytyykö "ponttoonillinen" versio kuitenkin myös nimenomaan Kuopioista? Onko siinäkin kuitenkin molemmissa päissä tukeva seinä? (käännös?) Vai häh?

Näillähän ei olis mitään väliä jos uinti sujuisi, mutta kun ei suju.

Morroo, Kuopion uimahalli on tosiaan suurimman osan ajasta jaettu 25 m radoiksi. Luultavasti poistavat "ponttoonin" / rakenteen esim. uimakisoihin yms. eli se on sitten tuurissaan onko 25 m vai 50 m radat käytössä. Suurimman osan ajasta kuitenkin 25 metrin radat.

Tsiikaa kuva: http://www.savonsanomat.fi/savo/2011/12/11/kuopion_uimahalli.jpg/BINARY/w800/kuopion_uimahalli.jpg

Jos suorittaisin ammatillisen tutkinnon, niin voisinko hakea sillä pelastusopistoon vaikka olen suorittanut ammattikorkeakoulun?

"Jos hakijalla on useampi tutkinto, hän itse päättää, millä tutkinnolla koulutukseen hakee.
Korkeakoulututkinnon suorittaneet hakevat sillä tutkintotodistuksella, jota aiemminkin
käyttivät pyrkiessään korkeakouluun."

Helpottavaa kuulla, että toivoa vielä on vaikka aika onkin kortilla :) Noin niinkun mielenkiinnosta, minkälaisia tuloksia sait lihaskuntotesteissä?

Niistä tuli aika helpot täydet pojot. Juoksu ei oo paksun pojan hommaa.

Tarkoitatko tuolla turvakenkiä vai mitä hä? Itselläni oli sellainen käsitys, että pitkävartiset turvakengät ja sitten sellaiset "pukukengät" olisi ostettava vai tajusinko jotain väärin vai olenko hölmö vai onko se tämä kellonaika.

Puolikengät, nahkaa, varmaan tarkottaa ihan perus kävelykenkiä/pukukenkiä. Linkin mukaiset tossut ostin ja saa luvan kelvata.
http://www.netanttila.com/images/catalog/zoom/Sievi-Miesten_kavelykengat-5684030_malli.jpg

Jos suorittaisin ammatillisen tutkinnon, niin voisinko hakea sillä pelastusopistoon vaikka olen suorittanut ammattikorkeakoulun?

"Jos hakijalla on useampi tutkinto, hän itse päättää, millä tutkinnolla koulutukseen hakee.
Korkeakoulututkinnon suorittaneet hakevat sillä tutkintotodistuksella, jota aiemminkin
käyttivät pyrkiessään korkeakouluun."

Juu voit hakea sillä kakkosasteen koulutuksella tai ammattitutkintotodistuksella. Korkeakoulupapereilla ei voi hakea. Sinänsä paskaa, ennenhän siitä sai jopa lisäpisteitä että oli korkeakoulun käynyt kuten myös työkokemuksetsa.

Sinänsä paskaa, ennenhän siitä sai jopa lisäpisteitä että oli korkeakoulun käynyt kuten myös työkokemuksetsa.

Tästä oli seurauksena se, että kouluun haki ja pääsi 40-50 vuotaita läskejä, jotka etsivät helppoa ammattia missä sluibailla lopputyövuodet. 20 vuotiaat huippukuntoiset yksilöt jäivät silloin rannalle, mm. minä :curs: .

Morroo, Kuopion uimahalli on tosiaan suurimman osan ajasta jaettu 25 m radoiksi. Luultavasti poistavat "ponttoonin" / rakenteen esim. uimakisoihin yms. eli se on sitten tuurissaan onko 25 m vai 50 m radat käytössä. Suurimman osan ajasta kuitenkin 25 metrin radat.

Tsiikaa kuva: http://www.savonsanomat.fi/savo/2011/12/11/kuopion_uimahalli.jpg/BINARY/w800/kuopion_uimahalli.jpg

Kiitos kuvasta, asia selvisi :D Enpä näköjään osaa ajatella yhtään laatikon ulkopuolelta.

Tälleen mielenkiinnosta vaan kysyn että kun saatan hakea palomieheksi nii onks siellä ees naisia ja saaks siellä asuntolassa ees pilluu vai pitääkö olla luostarimeiningillä ? :D

Tälleen mielenkiinnosta vaan kysyn että kun saatan hakea palomieheksi nii onks siellä ees naisia ja saaks siellä asuntolassa ees pilluu vai pitääkö olla luostarimeiningillä ? :D

Ei ole naisia. Ei saa pillua. Miehiä on. Ja ei se kerta homoa tee ja viiden jälkeen nollataan vai miten se nyt meni. :jahas:

Kiitos kuvasta, asia selvisi :D Enpä näköjään osaa ajatella yhtään laatikon ulkopuolelta.

Mie oon kyllä sen verran blondi, etten tajua vieläkään :D Siis irrotetaanko tosta toi kaakelisetti, millä toi yks jannu seisoo, vai uidaanko tossa siis "sivuttain"?

Mie oon kyllä sen verran blondi, etten tajua vieläkään :D Siis irrotetaanko tosta toi kaakelisetti, millä toi yks jannu seisoo, vai uidaanko tossa siis "sivuttain"?

Ahkerana hallin käyttäjänä tiedän että siellä menee kiskot joita pitkin sen saa raahattua toiseen päätyyn jolloin radan pituudeksi tulee 50m

Ahkerana hallin käyttäjänä tiedän että siellä menee kiskot joita pitkin sen saa raahattua toiseen päätyyn jolloin radan pituudeksi tulee 50m

Ok. Aina oppii jotain uutta. Eli onkos toi allas nyt sitten alle 25m "puolikkaana", vai yli 50m "kokonaisena"? Eipä sillä merkitystä oo mihinkään, mut lähinnä mielenkiinnosta kyselen. Uskoisin, että rata on "puolikkaana" 24,5m pitkä ja kokonaisena sitten tasan 50m, jos kerran kisatkin pidetään pitkällä radalla?

Ok. Aina oppii jotain uutta. Eli onkos toi allas nyt sitten alle 25m "puolikkaana", vai yli 50m "kokonaisena"? Eipä sillä merkitystä oo mihinkään, mut lähinnä mielenkiinnosta kyselen. Uskoisin, että rata on "puolikkaana" 24,5m pitkä ja kokonaisena sitten tasan 50m, jos kerran kisatkin pidetään pitkällä radalla?

hahah nyt tuli päivän naurut!! :D Molemmat puolet ovat 25m ja kun rata muutetaan 50m altaaksi, niin se on sillon 50m. Ei se kokonaismatka mihinkään muutu siinä, kun keskipalkki siirretään toiseen päähän.

e. Väännetään vielä rautalangasta. Todennäköisesti allas on kokonaispituudeltaan ~51.5-52m pitkä, mutta tuo "keskipalkki" lyhentää rataa 25m altaissa juuri sen verran, että altaat ovat 25m ja vastaavasti kun palkki siirretään päätyyn, niin allas on 50m. Altaastahan voi tehdä vaikka 35m ja 15m, mutta kokonaispituuteen ei voi vaikuttaa.

Kisoja uidaan myös 25 radalla joten luulen että kyllä se on tasan 25. Kaitpa altaan tekijät on sen verta miettiny että lisäävät molemmille puolille keskiponttoonin viemän tilan, jolloin radan pituus ei muutu, on ponttooni sitten keskellä tai päädyssä

Tästä oli seurauksena se, että kouluun haki ja pääsi 40-50 vuotaita läskejä, jotka etsivät helppoa ammattia missä sluibailla lopputyövuodet. 20 vuotiaat huippukuntoiset yksilöt jäivät silloin rannalle, mm. minä :curs: .
Onhan se näinkin. Itseäni risoi kun aikanaan otettiin pisteet pois työkokemuksesta enkä päässyt sen vuoksi edes kakkosvaiheeseen. Lisäpiste vpk:sta korjas sen sitten. Onhan se fiksumpaa kouluttaa parikymppisiä joilla on pitkä ura edessä kuin ehtoopuolen jätkiä.

Onhan se näinkin. Itseäni risoi kun aikanaan otettiin pisteet pois työkokemuksesta enkä päässyt sen vuoksi edes kakkosvaiheeseen. Lisäpiste vpk:sta korjas sen sitten. Onhan se fiksumpaa kouluttaa parikymppisiä joilla on pitkä ura edessä kuin ehtoopuolen jätkiä.

Itse olen nyt 40v ja ajattelin opistoon hakea, toisilla menee vähän pitempään kun tietää mitä haluaa isona tehdä :)
tosin teollisuus palomiehen tausta ja vpk:ta lihaskunto menee helposti ja cooperia kävin hiukan testaa niin 2700m meni ilman sen enempiä rutistuksia.
Kävin myös uintia testaa niin sekin ihan ok, lähes samaa touhua kuin vuotuiset pinturi reenit :)

Kuinka paljon nuo varusteet maksavat yhteensä uutena tai käytettyinä, mitö tuonne opistolle mentäessä tulee hankkia ?

Koko opiskelijapuku uutena öbaut 480 € (josta päällystakin/talvitakin osuus 185 €, jos sen siis haluaa ostaa). Käytettyjä settejä löytynee täydellisenä tosta 50 egestä ylöspäin.

Kustannuksia tulee myös esim. muutamasta kirjasta, varsikengistä ja puolikengistä + pikkusälästä. Aikaisemmissa viesteissä on näistä mainintoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom