Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Muutenkin kun näitä ketjuja lukee täällä pakkiksella niin palomieheksi tuntuvat hakevan vain tyypit jotka etsivät helppoa työpaikkaa, missä voi käydä salilla työaikana. Ja tietenkin se että saa pillua/munaa baarissa kun sanoo olevansa palomies. Esim. nimimerkki Janne kirjoitti tänne että hän kävi vuoden VPK:ssa. No kyseinen jantteri ei käynyt kertaakaan hälytyskeikoilla, mutta kyllä kehtas pyytää sitä todistusta että on ollut hälytysosastossa vuoden, kyllä pokkaa löytyy ainakin!
Kirjoittelin pitkän pätkän aiheesta mutta päädyin siihen että ei kai omien tekemisten selittely tällä jampalle ole oikein vaivan arvoista. Jätkä käy siihen tahtiin vinkumassa palomiestriideissä että on tainnut liian monta kertaa nousta seinä pystyyn haussa opistoon ja nyt se katkeruus puretaan pakkotoistolla kun ei rahkeet riitä. Ei muuta kuin onnea jatkoon!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jotain jääny hampaan koloon selvästi. Jos saan kysyä mihin ammattiin päädyit kun palomieheksi et kuitenkaan hakenut?

Onhan tuo omien sanojensa mukaan hakenut. Vaan uskooko tuota? Pikaisella viestien tutkimisella jamppa on sekaisin tai trolliprovoaja, mahdollisesti jopa molempia. Ei pitäne ottaa kaverin viestejä näissä (tai missään muuallakaan) topiceissa kovinkaan vakavasti.

Käytän 7 eri psyykelääkettä, joista kaksi on kolmiolääkettä, miten onnistuu niiden käytön salassapito tuolla opistolla opiskeltaessa? Onko siellä asuntolassa kaikki yhdenhengen huoneita vai useamman hengen tupia?

Tästä oli seurauksena se, että kouluun haki ja pääsi 40-50 vuotaita läskejä, jotka etsivät helppoa ammattia missä sluibailla lopputyövuodet. 20 vuotiaat huippukuntoiset yksilöt jäivät silloin rannalle, mm. minä :curs: .

Taitaa vaan olla näin että fyysisesti kovassa kunnossa olevalle kaverille tullut yllätyksenä että palomieheltä vaaditaan muutakin kuin pelkkiä fyysisiä ominaisuuksia. Onhan se näin että henkisen puolen oltava todellaki kunnossa että kyseistä ammattia jaksaa painaa päivästä toiseen.

Ja jotain taisit 100% avoimuudesta kanssa huudella, niin jännä että itse meinasit lääkkeiden käyttöä peitellä opistolla?toisella hajoo tiukassa paikassa polvi toisella päänuppi

voisiko ne jo julkaista helsingin pelastuskoulun hakupaikkojen määrän ja koko haun jo! En malta odottaa. Mitenkä paljon vaikeampi on hki kouluun päästä kuin kpo? Helsingin pelastuskoulun valintaperusteet vaikuttivat aika paljon laajemmilta kuin kpo vai olenko aivan väärässä.

!bump!

Voi jessus mitä tulevaisuuden toivoja! :face:
Erittäin hyvin tämä korostuu siinä, kuinka avoin (tuleva) palomies on terveystarkistuksissa. 100% avoimuus on ainut hyväksyttävä määrä.

Muutenkin kun näitä ketjuja lukee täällä pakkiksella niin palomieheksi tuntuvat hakevan vain tyypit jotka etsivät helppoa työpaikkaa, missä voi käydä salilla työaikana. Ja tietenkin se että saa pillua/munaa baarissa kun sanoo olevansa palomies. Esim. nimimerkki Janne kirjoitti tänne että hän kävi vuoden VPK:ssa. No kyseinen jantteri ei käynyt kertaakaan hälytyskeikoilla, mutta kyllä kehtas pyytää sitä todistusta että on ollut hälytysosastossa vuoden, kyllä pokkaa löytyy ainakin!
No just. Hyvä kun sinä pystyt nettikirjotteluista päättelemään minkä vuoksi kukakin alalle hakeutuu. Kyllä ne haavekuvat siitä helppoudesta varmasti karisee kouluaikana duuni sitten voikin olla ihan jotain muuta kun oli kuvitellut ja voi joutua siellä salilla oikeestikin viettämään aikaa kun on tylsää. Keikoilla, ja hei ihan oikeilla keikoilla itse käyn enemmän kun tässä kaupungissa työvuorossa, että jonkinlainen kuva siitä itse duunistakin kyllä on... se mitä en tiedä on tietysti mitä kaikkena sinä muuna aikana tapahtuu kun ei olla keikoilla.

Ja pillun/munan saanti.... hohhoijaa... sinulla taitaa olla oikeesti jotain syvää katkeruutta pelastajaoppilaita kohtaan. Tokihan joku varmaan pelaa lätkää että sais pillua. Mutta tuskin kukaan ammatinvalintaa sen pohjalta tekee oikeessa maailmassa.

Jotenkin ymmärtäsin sun ajatuksia paremmin jos olisit 15v... mutta että aikuinen ihminen voi olla noin naivi.

Onhan tuo omien sanojensa mukaan hakenut. Vaan uskooko tuota? Pikaisella viestien tutkimisella jamppa on sekaisin tai trolliprovoaja, mahdollisesti jopa molempia. Ei pitäne ottaa kaverin viestejä näissä (tai missään muuallakaan) topiceissa kovinkaan vakavasti.

Jaahas. Tulinpa kyllä luvattoman helposti trollin tai 100% nut casen provosoimaksi. Ei musta sittenkään taida olla palomieheksi. Kiitos ja anteeksi.

Voi jessus mitä tulevaisuuden toivoja! :face:
Kippa, mitä aiot tehdä, jos keikalla jäät jumiin johonkin palavaan/sortuvaan rakennukseen loukkuun kun polvi pelttää alta? Eikä siinä mitään, jos kyse olisi vain sinun kurjasta hengestäsi, mutta saatat kaikki työtoverisi ja pelastettavat vaaraan myös!

Sitä että kun polvessa ei ole mitään häikkää enää!?
ps kyykkään 150 ja vedän maasta 200

Mulle tuli aikapäivää sitten. Joillakin on ollut vähän ongelmia asian suhteen mitä olen lueskellut. Pitääköhän maanantaina vetästä jo aarnetenkasen uniformu päälle vai odottelisko että joku käskee alkaa niitä vaatteita käyttämään?

Mulle tuli aikapäivää sitten. Joillakin on ollut vähän ongelmia asian suhteen mitä olen lueskellut. Pitääköhän maanantaina vetästä jo aarnetenkasen uniformu päälle vai odottelisko että joku käskee alkaa niitä vaatteita käyttämään?

Joops, ei näy täällä vielä. Täytynee tulla vielä "siviileissä" maanantaina ja soitella ens viikolla perään jos ei vielä rupee näkymään.

^Mulle tuli topperilta vaatteet muistaakseni 2 viikkoa siitä kun tilasin. Housut oli liian isot niin ne vaihdoin, sitä palautuspakettia ei sitten kuulunu eikä näkyny pitkään aikaan. Soitin sitten topperiin ja tiedustelin että missä mahtaa housut olla, heti lähtivät varastoon katsomaan missä paketti olisi, löysivät sen ja laittoivat heti seuraavana päivänä tulemaan. Eli kannattaa ehdottomasti soitella ja kysellä missä vaatteet on!

Nyt on tavarat pakattu ja varmaan siinä 18 aikoihin oon opistolla. Toivottavasti löytyy rentoja kämppiksiä :)

^Mulle tuli topperilta vaatteet muistaakseni 2 viikkoa siitä kun tilasin. Housut oli liian isot niin ne vaihdoin, sitä palautuspakettia ei sitten kuulunu eikä näkyny pitkään aikaan. Soitin sitten topperiin ja tiedustelin että missä mahtaa housut olla, heti lähtivät varastoon katsomaan missä paketti olisi, löysivät sen ja laittoivat heti seuraavana päivänä tulemaan. Eli kannattaa ehdottomasti soitella ja kysellä missä vaatteet on!

Nyt on tavarat pakattu ja varmaan siinä 18 aikoihin oon opistolla. Toivottavasti löytyy rentoja kämppiksiä :)

Jeps. Huomenna pitää soittaa ja kysellä perään. Tuolla tilausjärjestelmässä toisaalta lukee, että toimituspäivä olisi ollu 1.8. Onko sitten jokin arvioitu päivä tai vastaava, mutta jokatapauksessa mitään ilmoitusta ei ole saapunut että tavarat olisi noudettavissa.

Voiko opistoon hakea papereilla joita ei ole hankittu amiskan tai lukion kautta? Eli en ole käynyt toisenasteen tutkintoa mutta ammatti kyllä löytyy. Kävin juuri opistoa varten jakeluautokurssin josta sain c-kortin+ammattipätevyyden eli riittääkö tämä vai pitääkö olla juuri tuo toisenasteen tutkinto? Kouluun kyllä menossa taas 2.9 mutta jos jo tälläkin voisi opistoon hakea niin ei tarvitsisi koulussa enää jumittaa 1-2vuotta turhaan.

En ymmärrä sitä systeemiä. Siis onko se niin, että siellä valintakokeeseen kutsuun vaikuttaa koulutodistus? Ja sitten ne pisteetkö nollataan ja katsotaan kuntotestien perusteella? Eli nyt lukion päättötodistuksessa varmaan olisi joku n. 7,7 k.a. tulossa eli 4 pistettä ja sitten jos oikeen rupeaa ennen inttiä ja sen aikana tsemppaamaan niin oletetaan, että saisi cooperista sen 1 piste ja VPK:n nuoriso-osastossa olen ollut aikanaan 3 vuotta, mutta tarkoitetaanko tuossa kuitenkin siis, että on kouluttanut nuoriso-osastossa? Kyllä minä vielä muistan eri suihkuputket ja perusselvitykset, vaahtoselvityksestä puhumattakaan ;). Ja intistä jos saisi C-kortin niin jees, eli miltä näyttäisi sisäänpääsy?

Pääseehän noilla melko varmasti kakkosvaiheeseen hakua. Sitten se onkin pällitesteistä kiinni jos juoksu ja uinti sujuu.

Lukiopuolelta haettaessa (suomenkieliseen koulutukseen) pääsykoerajat ovat olleet 3,5-4,25p. Ja tähän huomioidaan koulumenestys, fyysisen kunnon testi ja kiinnostuspiste vpk:sta. Sitten kun on päässyt pääsykokeisiin, niin vain fyysisen kunnon pisteet jäävät voimaan. Siellä lisäpisteitä on mahdollista hankkia cooperista. Lopulliset pisteet määräytyvät fyysisestä kunnosta, cooperista ja psykologisista. Mutta fyysisistä hommista on maksimipistemäärä 2 ja psykologisista 10, niin tuo jälkimmäinen on sen suurin vaikuttaja kouluun pääsyssä.

Nyt on aloitettu omalta osalta myös haku opistoon. Tänään tuli Hesassa suoritettuu lääkärintarkastus ja lihaskuntotestit. 0.750pst irtosi. Todistuksesta 5 pinnaa amispapereilla. Toivottavasti kutsu käy :)

Täällä kans odotellaan pääsykokeisiin kutsua! 1 p tuli lihaskuntotesteistä ja tänä vuonna EI sitä varasijaa sitten tule :)

PS: Onko tossa pelastajatutkinnossa ollenkaan mitään työharjoittelua tai vastaavaa työhön tutustautumista?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom