Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Meillä oli ainaki 4ryhmää missä kaikissa 44ukkoo..

- - - Updated - - -

Opiston sivuille näköjää ilmestyny uutinen, että kevään haussa hakijoita 368!! no huh huh omalla kohalla voi kyllä jo melkee heittää kirveen kaivoon pääsykokeisiin pääsyn kanssa ku ei ollu ku 4.75 pinnaa amispuolelta kasassa!
Aika kova! Yli 100 enemmän ku viime haussa. Nousee rajat korkeelle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fyysisen kunnon testauspaikat

Onko noista testauspaikoista mimmosia kokemuksia? Eihän sillä tietysti pitäisi olla väliä missä sitä käy, mutta valinta on kamalan vaikea ;)

Vaihtoehtoina itselläni on Työterveyslaitos(Helsinki), Kuntoutumis- ja liikuntakeskus Perunka (Laukaa) ja Hyvinvointikeskus Kunnonpaikka (Vuorela).

Onko noista testauspaikoista mimmosia kokemuksia? Eihän sillä tietysti pitäisi olla väliä missä sitä käy, mutta valinta on kamalan vaikea ;)

Vaihtoehtoina itselläni on Työterveyslaitos(Helsinki), Kuntoutumis- ja liikuntakeskus Perunka (Laukaa) ja Hyvinvointikeskus Kunnonpaikka (Vuorela).

Omien kokemuksien pohjalta, aivan sama missä testit käy suorittamassa. Kannattaa kuitenkin huomioida, ettei testipaikoilla ole testiaikoja annettaviksi aivan joka päivälle. Itsellä lähin testipaikka olisi ollut Vuorelassa (Kunnonpaikka), mutta nykyisen työn työajat (vuorotyö) meni aina päällekkäin testiaikojen kanssa (vapaita testiaikoja ainoastaan yhtenä päivänä viikossa), joten Laukaassa kävin testit vapaapäivänä suorittamassa (helmikuussa). Olin tosin hieman myöhään liikkeellä testien suorittamisessa, koska aikaa oli enää se >1kk. hakuajan päättymiseen.

Omien kokemuksien pohjalta, aivan sama missä testit käy suorittamassa. Kannattaa kuitenkin huomioida, ettei testipaikoilla ole testiaikoja annettaviksi aivan joka päivälle. Itsellä lähin testipaikka olisi ollut Vuorelassa (Kunnonpaikka), mutta nykyisen työn työajat (vuorotyö) meni aina päällekkäin testiaikojen kanssa (vapaita testiaikoja ainoastaan yhtenä päivänä viikossa), joten Laukaassa kävin testit vapaapäivänä suorittamassa (helmikuussa). Olin tosin hieman myöhään liikkeellä testien suorittamisessa, koska aikaa oli enää se >1kk. hakuajan päättymiseen.

Joo, näinpä arvelin. Olen nyt koittanut tuolta Laukaalta saada oikeaa ihmistä kiinni mutta vaikeeta tuntuu heillä olevan :) Ehkä sieltä vielä tämän päivän aikana joku soittaa takaisin, tai sitten pitää ryhtyä soittelemaan muihin paikkoihin.

Aikaahan onneksi on että ei nyt sikäli ole mitään hätää onneksi.

Joo, näinpä arvelin. Olen nyt koittanut tuolta Laukaalta saada oikeaa ihmistä kiinni mutta vaikeeta tuntuu heillä olevan :) Ehkä sieltä vielä tämän päivän aikana joku soittaa takaisin, tai sitten pitää ryhtyä soittelemaan muihin paikkoihin.

Aikaahan onneksi on että ei nyt sikäli ole mitään hätää onneksi.

Itse kävin tuolla Kunnonpaikassa suorittamassa testin. Ensiksi en saanut aikaa sinne ja sanoivat, että heti kun aikoja vapautuu soittaavat. Seuraavana päivänä soittivat ja sain sinne suoritusajan. Itse testi sujui hyvin, nuori mies olis sitä valvomassa ja jos nyt pitää arvioida oliko valvoja hyvä vai huono riippuu näkökulmasta. Ei ollut ainakaan turhan tiukka.

Itse kävin tuolla Kunnonpaikassa suorittamassa testin. Ensiksi en saanut aikaa sinne ja sanoivat, että heti kun aikoja vapautuu soittaavat. Seuraavana päivänä soittivat ja sain sinne suoritusajan. Itse testi sujui hyvin, nuori mies olis sitä valvomassa ja jos nyt pitää arvioida oliko valvoja hyvä vai huono riippuu näkökulmasta. Ei ollut ainakaan turhan tiukka.

Ei mua se testi huoleta. Tekniikka on senverran hyvä että tuskin kukaan mun toistoja hylkää yhtäkään.

Lähinnä se lääkärintarkastus on se mikä vähän jännittää. Viimeeksi savupukellus kelpoisuutta varten lekurissa tein sen virheen että olin rehellinen ja kirjailin esitietoihin kaikkea mitä on vuosien varrella ollut. Menikin sitten tovi niitä juttuja selitellessä kun olis pitänyt alkaa jotain 20v vanhoja röntgenkuvia kaivaa... Pidän kyllä jatkossa turpani kiinni.

Ei mua se testi huoleta. Tekniikka on senverran hyvä että tuskin kukaan mun toistoja hylkää yhtäkään.

Lähinnä se lääkärintarkastus on se mikä vähän jännittää. Viimeeksi savupukellus kelpoisuutta varten lekurissa tein sen virheen että olin rehellinen ja kirjailin esitietoihin kaikkea mitä on vuosien varrella ollut. Menikin sitten tovi niitä juttuja selitellessä kun olis pitänyt alkaa jotain 20v vanhoja röntgenkuvia kaivaa... Pidän kyllä jatkossa turpani kiinni.

Kylläkyllä. Kunnonpaikassa itselläni ainkain oli joku työhönsä kyllästynyt lääkäri. Tuntui että oli vähän hälläväliä asenne, mutta kai se työnsä ihan hyvin teki, kaikella kunnioituksella.

Onko mahdollista päästä ammattitutkinnolla sisään? Olen päättänyt käydä 40ov eli kahden vuoden vartijan ammattitutkinnon Vaasan aikuiskoulutuskeskuksessa. Pelastusopiston sivuilla lukee näin:

"4. Ammattitutkinnolla hakeneiden tai harkinnanvaraisessa valinnassa hyväksyttyjen hakemusten pisteyttäminen.
Ammattitutkinnolla hakeneet sekä harkinnanvaraisesta valinnasta valintakokeeseen kutsuttujen hakemuksia ei pisteytetä.
Pohjakoulutusryhmässä 3 valintakokeeseen kutsutaan kaikki ammattitutkinnon suorittaneet hakijat sekä Pelastusopiston hyväksymät
harkinnanvaraisessa valinnassa hakeneet."

Eli tarkoittaako tuo, että jos käyn vartijan ammattitutkinnon koulutuksen Vaasassa niin pääsen suoraan 2.vaiheeseen? Kuulostaa absurdilta...

Pääsee suoraan kokeisiin. Tarttet vaan sitte pääsykokeista hyvät pojot että koulupaikka irtoo. Luokkaa >8p

Ja lihaskuntotesti/lekurintarkastus pitää toki myös olla hyväksytysti läpi. Tosi tiukkaa on kyllä ammattitutkinnolla. Suosittelen vaikka aikuislukion käymistä (min 44 kurssia) josta selviää heittämällä 2 vuodessa kun käy sen pari iltaa viikossa istumassa (paitsi ettei kaikissa aineissa tartte edes tunneilla käydä)

Eipä tuo nyt niin vaikea ole 3.ryhmässä päästä. Yks heppu joka pääs sai pällistä 6/10, 1p lkt ja cooperista 0.5p eli 7.5 mikä oli viime haussa raja.

Laatikossa ootti kirje pelastusopistolta tänään ja eipä meikäläisellä tärpänny vielä tällä kertaa ammattiopiston pisteraja 5.00 ja lukion 4.25! Ite ku ois pystyny penkissä tekemään 3 toistoa enemmin ni ois kokeisiin päässy! Eikai siinä muuta sitteku lisää penkkiä ja syksyllä yrittämään uuvestaan! :/

Minkälaisella ammattiopiston keskiarvolla toi 5pistettä ois irronnut? Osaako kukaan sanoa voiko aikuiskoulutuskeskuksessa suoritetulla rakennusalan perustutkinnolla hakea pelastuslaitokseen? laajuus kyllä on 120op mutta ei me siel mitään matikan yms numeroita saatu :E

Noniin, pääsykokeissa ollaan 13.-14.5! Mikäli joku pääkaupunkiseudulta kuuluu samaan ryhmään ja on autolla liikenteessä niin kiinnostusta kimppakyytiin löytyy. Bensakorvaukset kuuluu luonnollisesti diiliin.

Minkälaisella ammattiopiston keskiarvolla toi 5pistettä ois irronnut? Osaako kukaan sanoa voiko aikuiskoulutuskeskuksessa suoritetulla rakennusalan perustutkinnolla hakea pelastuslaitokseen? laajuus kyllä on 120op mutta ei me siel mitään matikan yms numeroita saatu :E
ite hain ihan vastaavalla todistuksella. Keskiarvo muodostu jostain luokkaa 5numerosta jotka kaikki ammattiaineita. Kuhan on 120op ammatillinen perustutkinto niin 2. Ryhmässä haet.

En ois uskonu että tulee noilla hakijamäärillä kutsu kokeeseen. Alin pistemäärä 5 ja itsellä se tasan 5. Onneks ei jäänyt jostain yhdestä leuasta kiinni vaan meni fyysiset puhtaasti. Enää ei muuta kuin ajetaan kuopioon puol päivää juoksemaan cooperissa joku hikinen 2700 ja sit ajetaan takas kotio :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom