Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä numeroita otetaan amiksen tutkintotodistuksesta huomioon keskiarvoa laskettaessa? Päättötodistuksesta kyllä kaikki numerot mutta ku mulla ainakin amiksen tutkintotodistus koostuu näyttö- ja päättätodistuksesta ni huomioidaanko keskiarvossa myös näyttötodistuksen numerot?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei sillä ei se mun keskiarvoa muuta juuri yhtään(tulis vaan laitettua oikeella tavalla hakupaperit vetämään)mutta ainakin tossa mun päättötodistuksessa lukee alhaalla että "tämä on päättötodistus päättötodistus ei ole yksin tutkintodistus vaan näyttötodistuksen kannssa" ja ammattikoululaisethan ilmeisesti hakee just tolla tutukintotodistus kokonaisuudella jos oikeen oon ymmärtäny?

Minä ainakin näkisin tuon asian niin, että ne näytöt sisältyy tiettyihin opintojaksoihin ja niiden arvosanoihin, (vaikka näytöistä on myös omat arvosanat), ja sen varsinaisen päättötodistuksen kaikkien opintojen arvosanoista keskiarvo on se, jonka lasket ja jolla haet.
Näin itse ainakin laitoin hakiessa eikä tullut minkäänlaisia nurinoita asiasta. Laitoin kyllä kaikista päättötodistuksen papereista, ml. näyttötodistus, kopiot siihen paperinippuun jotka koululle postitin.

Voit toki varmistaa asian opintosihteeriltä vielä.

Viimetippaan meni paperien sisäänlaitto mutta tänään lähti postissa. Amispuolelta viidellä pisteellä lähdetään kokeileen. Hauska oli tehdä fyysisiä kun 2 edeltävää päivää ennen testiä pakki ihan sekaisin ja paskottiin vettä. Hienoa ois ollu paskoa housuun kyykyssä. Huomenna vois kokeilla taas cooperia, nyt on tullut lenkillä ekalla 12 minuutilla matkaa mittariin 2500 metriä, lenkistä ekat 2 kilsaa kevyttä ylämäkeä about kokoajan. Jos nyt testais ihan tasasella ja toivois jotain lupaavaa tulosta :D

Sehän oli sitten iloinen uutinen se :hyper: Nyt jos sitten sattuis pääsemään ja pääsis nauttimaan tuosta edunpoistosta niin tietääpähän mihin kaikki maholliset pennoset menee. Pääasia ettei kukaan vaan pääse rikastumaan.

Kyllähän tuo läpi tulee menemään! Poliisikoulullakin meni. Puhuvat opistolla että ei välttämättä tule koskemaan jo alottaneita oppilaita. Hyvä ajotus omalle kurssille!

Ei kyllä ole kovin kauaskantoinen ajatus tuo maksullinen asuminen.
Sillon kun ei voi enää velvottaa ihmisiä asumaan asuntolalla eikä tekemään koulun töitä vapaa-aikana, eli sisäoppilaitos-tyylinen toiminta ei enää ole mahdollista -> varmasti aika moni etsii asuntoja muualta -> Mm huolto- ja kirjastoryhmiä ei pystytä enää pyörittämään opiskelijatyöllä, joten tarttis varmaan palkata kalustonhoitaja ja illaksi kirjastolle väkeä että huollot tulee tehtyä ja kirjasto pyöritettyä.

Muutenkin jos asuminen tulee maksulliseksi, niin silloinhan opiskelijat on asumistuen piirissä.
Luotu säästö nollataan sillä että tarvitaan enemmän väkeä koulun toimintojen pyörittämiseen, ja kun Kela maksaa asumistukena valtaosan vuokrista.
Vähän kuin laittais rahaa housuntaskusta liivintaskuun; lisääntyykö se siinä välissä?

Maksullisen ruokailun kyllä ymmärrän ihan täysin. Eipä tuo yleinen oppilaitosten opiskelijaruuan hinta, pari euroa, varmaan kenenkään taloutta kaada. Tosin hidastaa tuo maksaminen aivan varmasti ruokalan toimintaa jos ei siihen keksitä jotain hienoa systeemiä.

Opiston sivuille näköjää ilmestyny uutinen, että kevään haussa hakijoita 368!! no huh huh omalla kohalla voi kyllä jo melkee heittää kirveen kaivoon pääsykokeisiin pääsyn kanssa ku ei ollu ku 4.75 pinnaa amispuolelta kasassa!

Opiston sivuille näköjää ilmestyny uutinen, että kevään haussa hakijoita 368!! no huh huh omalla kohalla voi kyllä jo melkee heittää kirveen kaivoon pääsykokeisiin pääsyn kanssa ku ei ollu ku 4.75 pinnaa amispuolelta kasassa!
Yhtä aloituspaikkaa kohti lähes 6 hakijaa. Onko tietoa montako yleensä otetaan tuohon varsinaiseen pääsykokeeseen?

Paljos tuolla on yleensä ollu pisterajat sisään pääsemiseen lukion puolelta? Viime haussa tais olla 7 pinnaa. Itellä voimassa 6p psykologisista ni mietin paljonko pitää repiä lisäpisteitä kuntotestistä ja cooperista.

Yhtä aloituspaikkaa kohti lähes 6 hakijaa. Onko tietoa montako yleensä otetaan tuohon varsinaiseen pääsykokeeseen?

En oo varma mutta ihanko muistaisin jostain aikanaan lukeneen että noin kolminkertanen määrä alotuspaikkoihin nähden eli tässä tapauksessa noin 190 pääsisi pääsykokeisiin! Korjatkaa jos oon väärässä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom