Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meikäkäläinen on menossa. Viimeviikolla kävin polkemassa spiroergo testin ja enää odotellaa verikokeiden ja kusarin tuloksia.

Noniin, hyvä hyvä!

Itse olen kanssa aloittamassa samaisella. Tässä alkaa kaikki olla jo valmiina, varusteetkin sovitettuna. Enää nyt se virallinen sinetti, kun lähettävät sen lausunnon sopivuudesta juuri noiden testien osalta. Lääkäri tosin tarkastuksessa mainitsi, että lausunnossa tulee lukemaan: sopiva.

Syksyllä nähhää! Jos kiinnostaa jotain muuta turista, ni laittele vaikka yv:tä. Olishan se hyvä vähän tuntea kurssitovereita ennen alototustakin, vaikka varmaan sielläkin saadaan toistemme naamoista välillä tarpeeksemme.

Tänään tuli ainakin mulle lista sisäänpääsijöistä Kuopion kursseille 80/81. Listastahan siis oma nimi löytyi ;). Onkos muita sisäänpäässeitä?

Täällä ilmottautuu yks 37 kurssilainen lisää. Tai lopullista leimaa vailla minäkin vielä olen

Ihmettelinkin, että eikös muka pakkiksella olis kuin yksi kurssilainen, mutta mutta..

Kovasti tässä jo syksyä odottelis, vaikka kyllähän tämän kesänkin nyt varmaan kestää!

kertokaa miten vaikeeta oli loppujen lopuks testit kun itellä ois haaveena tuo koulu täs kuhan saa toisen asteen opinnot pulkkaan

No eipä sinne syyskuuhun enään niin pitkä aika ole. Enemmän tässä koko hakuprosessissa on menny aikaa tähän asti. Yhtä venttaamista ja jännäämistä.

Kippalle sen verran että ei muuta kun treenaamaan salille niin, että ei ole siinä hilkulla rajat. Eipä tartte sitten lähteä murehtien kotiin kun jää se yksi toisto tekemättä vaikka salilla sen juuri ja juuri jaksoikin. Ei todellakaan mitään mahdottomia saavuttaa jos vaan viitsii tehdä. Fyysisten jälkeenhän on älykkyys testit ym. niihin ei niin hirveästi voi harjotella. Korvien välistähän se loppupeleissä on kaikki kiinni. Asenteella alusta loppuun.

kertokaa miten vaikeeta oli loppujen lopuks testit kun itellä ois haaveena tuo koulu täs kuhan saa toisen asteen opinnot pulkkaan

Tämänlaisiin asioihin on kieltämättä aika hankala vastata. Joillekin kun yhtenlasku on ongelma ja toisille ei penkissä 45kg massivinen kuorma tottele.

Psykologisten paperitestien tauolla juttenlin parin kaverin kanssa ja haukkoivat henkeä tehtävien vaikeudesta. Eivät ne kaikki minustakaan olleet helppoja, osa helppoja ja osa ei. Päättelykykyä ja muistia näillä "pällikokeilla" kaiketi testataan.

Tilannetta helpottaa, ettei testeihin varsinaisesti voi valmistautua. Poislukien tietysti fyysiset suoritteet. Veikkaisin kuitenkin pelastuslaitoksen helkilökunnan haastattelulla olevan melko huomattava vaikutus. He kun voivat jättää henkilön puoltamatta, jos hän ei heistä tunnu ammattiin sopivalta.

Reippaalla mielellä ja särmällä otteella kannattaa tietty mennä. Sitä vissin tarttuu sieltä armeijasta, jos on tarttuakseen.

Oma suoritukseni tuntui lopulta menneen vähän penkin alle, pääsin silti sisään. --> Ei näistä voi sanoa mitään varmaa (eli olipa turha postaus)

Lähinnä ne vaan yrittää saada selville motiiveja hakeutua alalle ja sen että tietääkö henkilö oikeasti että mihin on hakeutumassa ja minkälainen kuva on työstä oikeasti. Myös taustat tietenkin kiinnostaa. Eiväthän ne samoja kysymyksiä kysele kaikilta.

Selvennykseksi aiempaan postiin viitaten. Henkilöhaastattelut, jossa on pelastuslaitoksen edustajia paikalla, on siis vain helsingissä jossa "talo" kouluttaa omiin tarpeisiinsa.
Kuopiossa psykologi kyselee sitten kaikkea muuta mukavaa. :) Näin ainaki mun aikana. Onnea ja jaksamista sekä PEKO:on että PEO:oon päässeille. :hyvä:

Viimeksi muokattu:
Mä ainakin yllätyin miten kattavat Pekon psykologiset testit oli. Oli yleistietoa, matematiikkaa,piirrustustehtäviä, yleistä hahmotuskykyä, ongelmanratkasua, intin p-kokeiden tyylisiä kysymyksiä ja haastatteluja. Aika mahdotonta valmistautua etukäteen. Mistä päin muut Pekoon päässeet ovat? Itse asun tällä hetkellä Lahdessa ja tarkoitus ois syksyllä muuttaa Helsinkiin, kunhan löytyisi kämppä.

Itse tuun Vantaalta. Yrityksenä kanssa muutella kaupunkiin päin. Voipi hyvin olla, ettei hoasilta tai muutenkaan heti kämppää läheltä löydy. Taitaa Pk-seudun ulkopuolisilla opiskelijoilla kuitenkin olla etuoikeus asuntoihin.

Olen tässä vähän pyöritellyt ajatusta, että vaikka omat asuntokuviot ei heti selviäisikään, niin voisi koulun alettua kysellä parin luokkalaisen kimppaa ja yrittää sitä kautta hommata kaveriasuntoa (parin/kolmen solu). Jos kiinnostaa tällainen viritelmä, voitaisiinhan me tässä jo valmiiksikin sellaista miettiä..

Espoosta olen minä. Ja yksi on Tuusulasta jonka kanssa olin samaan aikaan kamoja sovittelemassa. Mulla tulee matkaa koululle vaan 12 km joten sen suhteen asun jo mielestäni ihan tarpeeks lähellä. Kämpän suhteen suosittelisin kiirehtimään. PK seudulla kun on kämppä tilanne älyttömän huono.

Ketäs täällä on hakemassa tammikuussa 2013 alkavalle kurssille? 24.8.2012 mennessä pitää olla paperit opistolla. Nyt olisi tärkeää saada tietää koska itse valintakokeet järjestetään, coopperi vaatii viellä työtä eli sitä silmällä pitäen tieto on tärkeä. Eli koska valintakokeet tammikuussa 2013 alkavalle kurssille järjestetään? KIITOS!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom