Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
En ole ainakaan kuullut, että huumetestit olisi, mutten itse kyllä ottaisi mitään riskejä asian tiimoilta. Onko muuten killmisterillä kuin paljon pojoja tallessa, ennen lihaskuntotestiä? Itellä olisivain 4 pistettä ammattikoulun pohjalta ennen kuntotestiä. Eli tiukille menee, pääseekö edes pelastusopistolla järjestettäviin testeihin B|

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon käsittäny et opistoon hakevien lääkärintarkastuksessa olis huumeseulat, ainakin tuttu palomies sano et oli sillon ku se opistoon haki örrr muutama vuos sit. Lisäks mun käsityksen mukaan useilla pelastuslaitoksilla on ns. päihteidenvastainen ohjelma käytössä, eli virkaan/viransijaisuuteen tullessa sitoudut siihen ja sut voidaan pistää kusemaan purkkiin ilman etukäteisvarotusta koska tahansa. Muutenkin kannattaa miettiä, kannattako tollaseen viranomaistyöhön hakeutua jos laittomat päihteet on niin iso osa elämää, ettei niitä halua jättää pois.

Mä oon käsittäny et opistoon hakevien lääkärintarkastuksessa olis huumeseulat, ainakin tuttu palomies sano et oli sillon ku se opistoon haki örrr muutama vuos sit. Lisäks mun käsityksen mukaan useilla pelastuslaitoksilla on ns. päihteidenvastainen ohjelma käytössä, eli virkaan/viransijaisuuteen tullessa sitoudut siihen ja sut voidaan pistää kusemaan purkkiin ilman etukäteisvarotusta koska tahansa. Muutenkin kannattaa miettiä, kannattako tollaseen viranomaistyöhön hakeutua jos laittomat päihteet on niin iso osa elämää, ettei niitä halua jättää pois.

Craze ei todellakaan ole päihde... eikä edes laitonta.

Mutta asiaan. Itelläkin treeniboosterit käytössä ja ainakaan keväällä ei mitään huumetestejä ollut, en mene vannomaan ettei niitä tulisi, mutta tuskinpa treeniboosterit hirveemmin niissä näkyy. Eihän craze taida edes sisältää DMAA:ta (?).

Aah ok. En kattonu aiempia viestejä, näin vaan ton keskustelun huumetesteistä ja luulin et joku kysy et onko testejä ylipäätään.

Ok, eli ilmeisesti kuopioon ei testejä toistaiseks ole pidetty, ja helsinkiin sitten on sellaiset ollut olettaen että ojrn tuttu on koulutuksen siellä käynyt, h0ke taas puhuu kuopion testeistä? Yeppe, itellä on lukiopohjalta 4p + fyysisistä odotan täysiä eli 5p mennään. Pitäs ilmeisesti riittää mitä oon täältä lueskellu?

Hmm, näinköhän nyt on jo myöhästä änkee mukaan tohon 82-83 kurssin hakuun, ilmeisesti kesäkuussa olis pitäny varata jo aika fyysisen kunnon testiin? Onko teillä tietoo, et miten noi fobiatestit suoritetaan? Snadi korkeanpaikankammo löytyy, mut pystyn pakottamaan itteni kuitenki toimimaan sen iskiessä.

Ok, eli ilmeisesti kuopioon ei testejä toistaiseks ole pidetty, ja helsinkiin sitten on sellaiset ollut olettaen että ojrn tuttu on koulutuksen siellä käynyt, h0ke taas puhuu kuopion testeistä? Yeppe, itellä on lukiopohjalta 4p + fyysisistä odotan täysiä eli 5p mennään. Pitäs ilmeisesti riittää mitä oon täältä lueskellu?

Joo, eikös tuo yleensä rajana ole ollu jotain 4.5-5 p luokkaa. Lukiopohjalta ymmärrettävästi hieman alhaisemmat. Ellei sitten just nyt haussa ole kaikki "hiket" mukana :jahas:

Niin tää mun tuttu on valmistunu Kuopiosta. En tiedä onko nykyään testejä, kaveri on valmistunu reilu yli 5v sitten.

Millos tonne helsinginpekoon on seuraava hakuajankohta? ja voinko hakee molempiin samana vuonna kuopioon ja helsinkiin? Ja sitte vielä siintä palopäälystöstä että onko täällä kellää tietoa millä pistellä siellä on päästy valintakokeeseen?

Millos tonne helsinginpekoon on seuraava hakuajankohta? ja voinko hakee molempiin samana vuonna kuopioon ja helsinkiin? Ja sitte vielä siintä palopäälystöstä että onko täällä kellää tietoa millä pistellä siellä on päästy valintakokeeseen?

Helsinkiin seuraava haku tuossa vuodenvaihteen jälkeen, tarkemmat hakuohjeet ja muut tarvittavat lappuset ilmestynee tuossa tammi-helmikuun tietämillä. Opisto ja Koulu eivät tietääkseni sulje mitenkään toisiaan pois, eli ei muuta kun kumpaankin hakemaan. Itse toimin vajaa vuosi takaperin samoin.

Palopäällystö puolesta ei omakohtaisia kokemuksia. Sen verran olen kuitenkin kuullut alalla pitkään työskenneiltä, että mikäli haluaa operatiivisiin hommiin, niin tuo palopäällystön nuorisokoulutus toimiin käytännössä erittäin surkeasti. Toisin sanoen siis jos joskus esimieshommiin eksytään, olisi sen hyvä tapahtua luonnollisen urakehityksen kautta. Kokemusta asioiden hoitamisesta ei saa vaikka oppikirjat osaisi ulkomuistista.

Oliko kuopioon yläikärajaa? Imeisesti Helsinkiin on 30v? Kun näin vanhoilla päivillä sain päähäni jos kuopioon hakisi, ikää 39v.

Oliko kuopioon yläikärajaa? Imeisesti Helsinkiin on 30v? Kun näin vanhoilla päivillä sain päähäni jos kuopioon hakisi, ikää 39v.

Eipä lue Kuopion hakuesitteessä iästä muuta kuin hakijan vähimmäisikä, joka on se 18v. Helsingissä tosiaan tuo 30 ikävuotta rajana. Stadissa keskimääräistä harmaantuneempaa työmiestä?! Saadaan sitten sopivasti tasapainoon kun otetaan pirusti nuoria juippeja opiskelemaan..

Eipä lue Kuopion hakuesitteessä iästä muuta kuin hakijan vähimmäisikä, joka on se 18v. Helsingissä tosiaan tuo 30 ikävuotta rajana. Stadissa keskimääräistä harmaantuneempaa työmiestä?! Saadaan sitten sopivasti tasapainoon kun otetaan pirusti nuoria juippeja opiskelemaan..

Tarkalleen ottaen 34v Helsinkiin, "2.2 joka on hakuhetkellä täyttänyt 18 vuotta, mutta ei 34 ikävuotta"

Tarkalleen ottaen 34v Helsinkiin, "2.2 joka on hakuhetkellä täyttänyt 18 vuotta, mutta ei 34 ikävuotta"

Joo, niimpäs onkin.

Testeissä oli samaan aikaan yksi 29-v. kaveri joka mainitsi, että tässä nyt iän puolesta hänellä viimeinen hetki hakea. Siksi tällaista muistelin.

Tuonne helsingin pekoon näköjään tarkastetaan hakijan nuhteettomuus? kuopiossa ei vissiin tällästä käytäntöä ole? Niin missä se raja sitten menee, että mikä estää pääsyn? onko parivuotta sitten vietetty putkayö esteenä kouluun päsyyn? joka johtu liiallisesta humala tilasta!

Ja sitte vielä siintä palopäälystöstä että onko täällä kellää tietoa millä pistellä siellä on päästy valintakokeeseen?
17 pistettä ollut alin. Tilastoja pisteistä löytyy: http://www.koulutusnetti.fi/index.php?file=276

Kyllä tuolta nuorisolinjalta on ilman pelastajataustaa ponnistettu operatiivisiin tehtäviin, mutta ei se itsestään selvyys ole. Pienille paikoille helpompaa ja todennäköisempää kuin kaupunkeihin. Alalla vallitsee kyllä edelleen karastus ns. nallereppukurssilaisia kohtaan. Eipä sillä, en itsekään haluaisi johtamaan pelastustoimintaa siltä pohjalta että pikkuautoilla ajellaan pienoismallimaailmassa, harjoitellaan hallituissa ja valvotuissa olosuhteissa ja siitä "ruohonjuuri"-tason hommasta ei ole kuin elämysajo-tasoista kokemusta. Onneksi alalla on muitakin tehtäviä, jotka tarvitsevat tekijöitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom