Palkkoja

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MOT
  • Aloitettu Aloitettu
Voisko pakkiksella pitää palkkagallupin? Nähtäis paljon pakkislaiset tienaa. Ainahan se on kiinnostava tietää paljon ihmiset tienaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eläinlääkäri 1876

Tuo ei kyllä voi mitenkään pitää paikkaansa. Vai voiko? Eläinlääkäriksihän on käsittääkseni vaikeempi päästä opiskelemaan kuin lääkäriksi ja olen kyllä aina kuvitellut niitten liksatkin tonne lääkäritasolle.

Tosta isännöitsijästä sen verran, että eikös oo olemassa jotain insinöörikoulutusta jossa suuntaudutaan kiinteistöjohtamiseen tms. Mutta liekö sillä sit mitään tekemistä isännöitsijän kanssa onkin eri juttu..?
 
Narukäsi sanoi:
Voisko pakkiksella pitää palkkagallupin? Nähtäis paljon pakkislaiset tienaa. Ainahan se on kiinnostava tietää paljon ihmiset tienaa.

Ja mikähän on sen luotettavuus, porukalla kun on tapana liiotella nettipalstoilla myös tulojaan, ihan samoin kuin penkkituloksiaan.

Miten muuten noi keskitulot lasketaan? Vuosiansiot jaettuna 12 vai? Silloinhan niissä on mukana lomarahat ja lisät yms.
 
Timba79 sanoi:
Ja mikähän on sen luotettavuus, porukalla kun on tapana liiotella nettipalstoilla myös tulojaan, ihan samoin kuin penkkituloksiaan.

Miten muuten noi keskitulot lasketaan? Vuosiansiot jaettuna 12 vai? Silloinhan niissä on mukana lomarahat ja lisät yms.

Voishan sitä kokeilla esim. semmoista systeemiä jossa valittaisiin vaihtoehdoista:

0 - 10.000e

10.000 - 20.000e

20.000 - 25.000e

25.000 - 30.000e

30.000 - 35.000e

35.000- 40.000e

yli 40.000e

Lisäksi olisi mielenkiintoista nähdä samalla esim. koulutus, ala jolla työskentelee/tehtävänimike sekä ikä. Voisi olla ihan mielenkiintoista :)
 
Timba79 sanoi:
Miten muuten noi keskitulot lasketaan? Vuosiansiot jaettuna 12 vai? Silloinhan niissä on mukana lomarahat ja lisät yms.

Lomarahat ja lisät tietenkin mukaan, samaa veronalaista tuloahan ne on siinä missä muukin työpaikalta tuleva raha.
 
kekexx sanoi:
Mää oon kyllä periaatteen takia osittain eri mieltä. Sen jälkeen kun perustarpeet on tyydytetty ihminen voi olla täysin tyytyväinen vähällä rahalla. Mulla on kaikkia niitä tavaroita joita haluan, lisätavarat eivät tuo enää onnea, päinvastoin huolta. Tosin olen ehkä aika kaukana perussossuhemmosta. :) Mää oon suunnitellut raha-asiat niin, että olisin 50-vuotiaana miljonääri.

Ihan pakko kysyä muuten, mihin se elämä lipuu? Ohi? Mihin? Mihin voittajan elämä menee? Eri paikkaan kuin häviäjän? Mihin ihmisillä on kiire, hautaanko?

IMO rahan käyttö tulisi pian lopettaa ja etsiä korvaavia elämän tarkoituksia.

Kekexx taitaa olla tosielämän Tyler Durden..
 
Isännöitsijä 2721 (tarvitaanko koulutusta?) <- Paskaa, palkka noin 1500€
Kielenkääntäminen 2173 (tosi paljon koulutusta ja paska palkka..) <- Saattaa pitää paikkansa, ei tietoo
Fysioterapeutti, lääkintävoim. 1951 (vaikea päästä opiskelemaan..) <-Tuubaa, jos yrittäjä, saattaa päästä noihin tuloihin muuten palkka 1400€
Laskennan johto 4875 (kai sitä numeron pyörityksestä näemmä maksetaan) <- Ei tietoo
Laskennan esimies 3249 (vai ovatko pyörittäneet omatkin numeronsa..) <- ---,,---
Lastentarhanopettaja 1704 <- Pitää paikkansa -150€
Markkinointi 1935 <- Aika yleisnimike ...
Myyjät 1593 <- Pitää paikkansa, jos tiskin takana
Myynnin esimies 3269 (pomo siis tienaa puolet enemmän kuin alainen) <- Täydellistä Tuubaa palkka korkeintaan 2000€
Vakuutusmyyjät 3683 (aika yllätys.. tosin hyvät ja jatkuvat bonukset..) <- Tämähän se vasta paskaa on. Palkka varmaan käytännössä 1100€ Rojaltit tieten kohottaa ajan myötä.
Kenttämyynti 2919 (eli jos jaksaa liikkua ja olla aktiivinen saa tuplapalkkaa myyntialalla..) <- Tuotteesta riippuva
Yövartija 1961 <- joo joo, vanginvartiakin tienaa 30v työkokemuksella 1500€ niin revitään siitä
Seminologit 1717 (eläimellistä hommaa.. varmaan kutsumustyötä..) <- ei tietoo

Ja nää hinnat pätee pohjoisessa. Hesan Kimmoilla ja Kundeilla on suuremmat palkat. :david:
 
BFL2002 sanoi:
Voishan sitä kokeilla esim. semmoista systeemiä jossa valittaisiin vaihtoehdoista:
...
yli 40.000e
...
Lisäksi olisi mielenkiintoista nähdä samalla esim. koulutus, ala jolla työskentelee/tehtävänimike sekä ikä. Voisi olla ihan mielenkiintoista :)

Ei kiinni koulutuksesta, enemmänkin terävistä kyynärpäistä. Ja en ole tyytyväinen - vielä on kämppää maksamatta ja ei ole varaa ostaa sellaista prätkää kuin haluaisin. Tuntuu että Suomessa on elämäntehtävä saada asunto maksettua ja auto päälle, sitten voi oikaista hautaan. Perseestä minun mielestäni tämä nykyajan torpparisysteemi.
 
Narukäsi sanoi:
Voisko pakkiksella pitää palkkagallupin? Nähtäis paljon pakkislaiset tienaa. Ainahan se on kiinnostava tietää paljon ihmiset tienaa.


10.54 peruspalkka.. viime vuoden ansiot 27k ja risat
 
Olen sitä mieltä että oma aikani on arvokkaampaa kuin raha ja tavara. Tämä ei tarkoita sitä ettenkö haluaisi tehdä työtä ollenkaan vaan sitä että jos vaihtoehtoina on

-korkeapalkkainen duuni, mutta olemattoman vähän vapaa-aikaa (esim viikko lomaa vuodessa)
-ja keskipalkkainen duuni (joutuu laskemaan mihin rahojaan käyttää) ja enemmän vapaa-aikaa
valitsisin ilmanmuuta jälkimmäisen vaihtoehdon. Paras vaihtoehto olisi tietenkin hyväpalkkainen 8-16 duunipaikka, mutta taitavat olla aika harvassa sellaiset paikat. Kaikki tuntemani ihmiset jotka ansaitsevat hyvin joutuvat käytännössä käyttämään kaiken aikansa ja energiansa työhönsä. Vaikka 12 tuntisen työvuoron olisikin vielä aikaa käydä jossain, niin sitä tulee kuitenkin jäätyä sohvalle löhöämään, paukut on loppu. Onhan se kivaa ajaa uudella bemarilla sinne toimistolle, mutta ei se minua ainakaan paljon lohduta jos joutuu tekemään 90% valveillaoloajastaan työtä, josta ei pidä, tuskin kovin moni mainitsisi omaksi unelma-ammatikseen laskennan johtajan.

Fight club tuli just telkkarista ja täytyy sanoa että on kyllä yksi parhaista leffoista mitä olen nähnyt. Things you own end up owning you
 
MOT sanoi:
Kenttämyynti 2919
Tästä tuli vielä mieleeni, että taitaa tulla verottomanakin päivärahaa ja km korvausta päälle.

Päivärahat menevät kilometrien kanssa ikävä kyllä vain verovähennyksiin.

BFL2002 sanoi:
Mutta sama vika kuin muillakin myyntialoilla, kaikki illat pitäisi olla asiakkaiden luona.

Ei päde ihan joka myyntialalla. Esimerkiksi toimistotarvikkeita ei oikein voi myydä kuin 8-16 välillä.
 
Sam79 sanoi:
Lomarahat ja lisät tietenkin mukaan, samaa veronalaista tuloahan ne on siinä missä muukin työpaikalta tuleva raha.

Ja sitten kun niitä muutetaan tuntipalkoiksi niin ne on niissä mukana? Eli ei ole se työsipimuksissa oleva tuntipalkka vaan KTA? Sitten mä ymmärrän noi lukemat, muuten ne kyllä vaikuttaa aika korkeilta monessakin "tavallisessa duunissa".
 
Raha merkkaa mulle ihan vitusti. Mä en osaa juurikaan kuluttaa tai tuhlata rahaa, mutta olen huomannut, että kun mulla on riittävästi rahaa pankkitilillä olen

-stressittömämpi
-onnellisempi
-hyväntuulisempi

----->vitun paljon parempi aviomies ja ihminen.

Taloudellinen niukkuus vetää mun pinnan ihan saatanan kireälle. Mulla on fobia sellaisesta tilanteesta, missä laskut jää maksamatta. Sitäpaitsi on ihanaa tilata raflassa sitä mitä tekee mieli, eikä sitä mihin on varaa.
 
ringside sanoi:
Raha merkkaa mulle ihan vitusti. Mä en osaa juurikaan kuluttaa tai tuhlata rahaa, mutta olen huomannut, että kun mulla on riittävästi rahaa pankkitilillä olen

-stressittömämpi
-onnellisempi
-hyväntuulisempi

----->vitun paljon parempi aviomies ja ihminen.

Taloudellinen niukkuus vetää mun pinnan ihan saatanan kireälle. Mulla on fobia sellaisesta tilanteesta, missä laskut jää maksamatta. Sitäpaitsi on ihanaa tilata raflassa sitä mitä tekee mieli, eikä sitä mihin on varaa.

Mulla on aikalailla samat fobiat sitten mitä sulla. Tosin mä kyllä osaan tuhlata rahani, mutta aina pitää olla tilillä jonkinverran vararahastoa, muuten tulee kyllä hiki pintaan äkkiä...
 
K: Otatko tonnin vai kaksi?
V: Mä otan sen tonni, mulle ei raha silleen merkkaa.

Pomo: Mä oon ajatellu antaa sulle 500 egen palkankorotuksen
Alainen: En mä sitä tarvi, tää nykyinen on ihan riittävä.

Tosielämän markkinoilla ei ole Tyler Durdeneita.
 
Kuka sano että ilmanen raha ei kelpais? Sanoin että en ole valmis omistamaan koko valveillaoloaikaani työnteolle vaikka siitä saisikin hyvin palkkaa. Tavaraan kuitenkin kyllästyy nopeesti, ja kaikista parhaat asiat ovat ilmaisia.
 
oppilas sanoi:
...kaikista parhaat asiat ovat ilmaisia.

:D Treenaaminen, lisäravinteet, makeet vaatteet..?
Lasten kasvattaminen, koulutus, romanttiset iltapalat, oma yhteinen asunto, auto, matkustaminen?
 
Neuvostoliitto sanoi:
:D Treenaaminen, lisäravinteet, makeet vaatteet..?
Lasten kasvattaminen, koulutus, romanttiset iltapalat, oma yhteinen asunto, auto, matkustaminen?

Ainoa ilmainen asia maailmassa on äidin rakkaus. Kaikki muu on ehdollista ja loppupeleissä huorissa käyminen tulee paljon halvemmaksi kuin avioliitto.
 
ringside sanoi:
Ainoa ilmainen asia maailmassa on äidin rakkaus. Kaikki muu on ehdollista ja loppupeleissä huorissa käyminen tulee paljon halvemmaksi kuin avioliitto.

Näinhän se menee. Rahalla et saa äidin rakkautta. En tullut tuota ajatelleeksi..
 
Back
Ylös Bottom