Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Elementtisaumausta sunmuuta kittaushommaa rakennuksilla 4000e/kk brutto.

No vittu minä saan suunilleen saman rakennuttajana. Toisaalta en kyllä joudu tekemään montaakaan tuntia päivässä duunia.

No voin muistaa väärinkin, kun vasta yhdessä palkkakuitissa ollut mukana. Mä suorastaan ihmettelin, kun eka lykättiin uusi luuri liittymällä kouraan ja sitten siitä vielä maksetaankin :)

:hyvä:

Oikeasti ihanan viaton kommentti. Sait mut hymyilemään :)

Eli puhelinedun verotusarvo on 20 euroa. Se näkyy palkkakuitissa sen takia, että maksat siitä veroprosenttisi mukaan veroa.

Eli puhelinetu on 20 e ja veroprosenttis on 20, niin maksat puhelimen käytöstä veroa 4e.

Ihan ymmärrettävä hama kun on uusi asia ja ekaa kertaa palkkakuitissa.

Voi sitä riemua kun tuli tänään noita eläkekertymälappuja. Junnuna ennen inttiä tienasin sellasta 2500 euroa kuukaudessa ja nyt pelimiehenä alaa vaihtaneena ja 6 vuotta myöhemmin tonnin kuussa vähemmän. Vois hypätä vaikka kalliolta...

Kyllä sitä on näköjään tullut tehtyä duunia näin kesällä. Viime kuun palkka lähes 3000e ja teen siis vuokrafirman kautta kesäduunina baarimikon sekä tarjoilijan töitä ja lähes aina vain 3-4 päivää viikossa (alkuviikot vapaata, yleensä ma-ke). Tuntipalkka 10,53e. En jotenkin edes tajunnut että tunteja kertyi noinkin paljon... Tykkään heilua tiskin takana ja työn plussiin kuuluu myös se, että näkee paljon hyviä bändejä jne. ihan ilmaiseksi.

Miten pitkää päivää sä teet vai onko ihan hullut lisät kun mäkin teen 3-4 yötä viikossa, 10 tuntia kerrallaan ja liksa on puolet tosta 3 tonnista.

:hyvä:

Oikeasti ihanan viaton kommentti. Sait mut hymyilemään :)

Eli puhelinedun verotusarvo on 20 euroa. Se näkyy palkkakuitissa sen takia, että maksat siitä veroprosenttisi mukaan veroa.

Eli puhelinetu on 20 e ja veroprosenttis on 20, niin maksat puhelimen käytöstä veroa 4e.

Ihan ymmärrettävä hama kun on uusi asia ja ekaa kertaa palkkakuitissa.
Jaa no tää selvensikin paljon :) :D

Mikä ala? Pk-seudulla varmaan muutaman satasen saisi enemmän, mutta asumiseen menee taas paljon enemmän.

Itsellä vielä 1,5-2v koulua jäljellä, joten ei ole tulojakaan.

Tekniikan alalla. Pk-seudulla tod.näk. saa enemmän ja ehkäpä minäkin olisin saanut omassa paikassa, jos olisin siihen palkkatoivomus-kohtaan enempi lykännyt. Koeajan jälkeen (4kk) suunnittelin pyytäväni palkankorotusta.

edit. Niinja kuuluuhan mulle puhelinetu ja sensemmoista hyödykettä, mutta ketä se nyt kiinnostaa!

Miten pitkää päivää sä teet vai onko ihan hullut lisät kun mäkin teen 3-4 yötä viikossa, 10 tuntia kerrallaan ja liksa on puolet tosta 3 tonnista.

Päivät viikonloppuisin aina vähintään sen 10h, usein lähemmäs 20h. Normaali työviikko voisi olla esim. tällainen:
Torstai 12-20
Perjantai 10-18, 18-24, 24-05.00
Lauantai 12-18, 18-24, 24-05
Sunnuntai 12-22

Eli siis kolme eri työpaikkaa (kaikki keskustassa, joten matkat menevät sen 15min rajan sisään), työajat erotettu pilkuilla. Lomakorvauksista tulee aika paljon ylimääräistä ja sit tietysti ravintola-alalla on iltalisät, yölisät ja sunnuntaina tuplapalkka. En mä silti kyllä tällaista palkkaa pystyisi koko vuoden ajan nostamaan ihan jo senkin takia että talvisin on vähemmän töitä. Oma jaksaminen saattaisi myös olla hiukan kortilla.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Millä tuntimäärällä? Onko toi niin spesiaalihommaa, että siitä pitää maksaa noin paljoa? :D
äkkiseltään tuo palkka yhdistettynä saumaus- ja kittaushommiin kuulostaa paljolta, mitenkään kuitenkaan töitäsi väheksymättä.

Nykyään teen maksimissaan kahdeksan tunnin päivää urakalla. Ja eihän ne urakkahinnat oo kovin kummosia mutta kun on kohtuu nopea tekemään niin sillon tienaa ihan mukavasti noinkin yksinkertasesta hommasta. Entisessä firmassa missä olin töissä niin keskimäärin ukkojen palkat pyöri 4-6ke kuussa ja paras jannu tais joskus tempasta karvan alle kymppitonnin kuussa, mutta sillon tais olla sattunu erikoisen hyvä mesta. Spesiaalista en tiiä mutta harvassa tuntuu olevan tekijät jotka pystyy tekemään hyvää jälkeä kohtuu nopeasti. Monesti ollu tilanteita kun urakoitsijat on ite yrittäny tehä kittauksia niin voi taivas minkänäköstä tuherrusta siitä on tullu, sen jälkeen ovatki suosiolla soitelleet minut mestoille tekemään hommat loppuun :)

edit: ja työkausihan on yleensä huhtikuun puolestavälin hyvällä tuurilla vuodenvaihteeseen. aika harvon on talvella hommia

20 tunnin työpäivä on kyllä aika kohtuullinen repäisy

Se helpottaa aika paljon kun on parissa eri paikassa. Tulee vähän vaihtelua eikä päivä tunnu yhtään pitkältä.

Se helpottaa aika paljon kun on parissa eri paikassa. Tulee vähän vaihtelua eikä päivä tunnu yhtään pitkältä.

Mun mielestä silti hullua painaa 20h päiviä viikonloppusin. On elämässä nyt muutaki ku se raha. Mut kiva jos jaksat painaa :thumbs:

Mun mielestä silti hullua painaa 20h päiviä viikonloppusin. On elämässä nyt muutaki ku se raha. Mut kiva jos jaksat painaa :thumbs:

Viikonlopuissa ei ole itselleni mitään erikoista. Kaikki mitä haluan tehdä vapaa-ajallani, voin tehdä alkuviikosta kun on se 3-4 päivää vapaata. Viikonloppuisin ei ole edes kaupat auki yhtä myöhään, baareissa on ikävästi tungosta, kaupungilla on tungosta... Alkuviikot ovat kivempia vapaapäivien kannalta. Lisäksi tosi kätevää kun voi tehdä koko viikon tunnit parissa päivässä :)

Respektiä Alyssalle ja 20h työpäivälle. Tuo on aika kova suoritus kyllä. Vieläko jaksat hymyillä töissä kun on 19h töitä takana? :D

Vaan oletteko enää kun lähipäivien uutisia lukee.
No eipä olla, kun kesätöissä muutenkin olin. Koko viittaamasi uutinen nyt muutenkin oli alalla päivänselvä asia ja vain ajan kysymys. Ikävä asia sinänsä työntekijöille, mutta ei tuo yllätyksenä kenellekään tullut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom