Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Niin, ehkä ketjuun eksyy ne kenellä korotusta pukkaa tai muuten menee hyvin.
Omasta mielestä ei nyt mitään kummalisuuksia ole ollut. Mikä nyt sitten on kova palkka?

Niin, ehkä ketjuun eksyy ne kenellä korotusta pukkaa tai muuten menee hyvin.
Omasta mielestä ei nyt mitään kummalisuuksia ole ollut. Mikä nyt sitten on kova palkka?

Se että jollakin prkl:neen helpolla 30-40 tunnin työllä saa 40-100te vuodessa+ tietenki verovapaat. ite saa painaa persesupli pitkällä duunia että saa jonku kopekan taskuun.

Olisiko täällä ketään konetekniikan dippa-inssiä, joka on pääkaupunkiseudulla töissä? Itsellä olisi tarkoitus tuossa alkuvuodesta alkaa tehdä dippatyötä ja jatkaa siitä sitten hommia pääkaupunkiseudulla. Kiinnostaisi tietää millaista palkkaa voi vaatia/odottaa alkuun. Pääaineena on teknillinen mekaniikka.

Ja juu tiedän TEKin palkkasuositukset ja palkkatilastot, olen katsellut niitä. Mutta muistaakseni niissä ei eritellä paikkakunnan mukaan, eikä pääaineen mukaan (jos se nyt pahemmin voi vaikuttaa asiaan, olettaisin että tekmekin osaaja on vähän halutumpi kun niitä on vähän vähemmän). Eikä niissä oteta huomioon tämänhetkistä taloustilannetta.

On varmaan tyhmä kysymys, mutta jos nyt joltain saisi jotain osviiittaa niin olisi hieno homma. Voisi vähän suunnitella tilannetta sitten etukäteen.:)

Palkka nykyisessä työssä 1000€/kk + provisiot mun hankkimien asiakkaiden tuottamasta alvittomasta liikevaihdosta firmalle. Myyntipäällikkö tittelinä alana rahoitus- ja luottoala. Provikkaehdot on kyllä todella hyvät 4 ensimmäistä kuukautta iso provisio ja sen jälkeen ikuisesti (niin kauan kun asiakas tuottaa liikevaihtoa talolle) pienempi. Sitouttaa kummasti kun hankittu asiakaspohja jauhaa koko ajan rahaa eikä vain esim. vain 1v ajan tms. Ensi vuonna realistinen tavoite mennä aaronp:n ohi ;) :D

Voi morjes mikä tavote sulla :hyvä:

Kiinnostas kyllä tietää tarkemminkin tuosta toimestasi, mutta provision on ilmeisesti oltava kyllä kovaa luokka prosenteissa koska pohja on noinkin matala? Itse osun tänä vuonna aikalailla tohon tasalukuun verottomien korvausten kanssa. Harmi vaan et menotkin on noussut, ne kun tuppaa mulla(kin) olemaan ainakin 10% yli tulojen :D

Ei duunareilla ole aika podata kunnolla saatikka roikkua pakkiksella.

T:ikuinen duunari.

se on totta, itekkin rak.alalla nykyään ja vie kyllä aika paljon mehuja reenaamisesta. Mutta eipä ole kyllä valittamista, pääsee ihan ok tuloille ja maisema vaihtuu, ei enää ikinä sorvin ääreen.

Keitto: x-määrän työtunteja viikosta saa käyttää opiskeluun. Paa maili näkyville, ihan mielenkiinnosta vaihdan ajatuksia.

Tosta rillipääinsinööreydestä ja "isoista" palkoista tuli mieleen että ite tienaisin tässä samassa lafkassa duunarina enemmän.

Niin mikä on kova palkka. Se on ikuisuuskysymys. Varmaan aikasemminkin tästä täällä keskusteltu. Oma mielipide kovasta palkasta on "tällä hetkellä" +70 tonnia vuodessa.

Se on ihme juttu, kun omaan kaveripiiriin on osunut niin paljon kohtuullisen hyvää palkkaa vetäviä vaikka koulutustasot vaihtelee ammattikoulusta tekniikantohtoriin. +50 tonnia järjestäen joka jampalla. Palkkakuopassa on insinöörit ja DI:t vrt. sähkö-, putki- ja raksamiehiin minun ystäväpiirissä.

Eli ei se liksa katso koulutustasoa moni ammattikoulu pohjalla vetää esim. myyntihommissa tähtitieteellisiä summia. Itsestä se on kiinni ja harva palkollisena työskentelevä oikeasti pääsee nostamaan liksaa, joka vapauttaisi tästä perhanan oravanpyörästä.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
N

Se on ihme juttu, kun omaan kaveripiiriin on osunut niin paljon kohtuullisen hyvää palkkaa vetäviä vaikka koulutustasot vaihtelee ammattikoulusta tekniikantohtoriin. +50 tonnia järjestäen joka jampalla. Palkkakuopassa on insinöörit ja DI:t vrt. sähkö-, putki- ja raksamiehiin minun ystäväpiirissä.

Voisitko paljastaa missäpäin esim. sähkäreille maksetaan muka tuollaisia palkkoja? Siis ilman ylitöitä tai ulkomaankeikkoja... Täälläpäin eivät kyllä pääse kuin ehkä juuri ja juuri samoihin (kokeneet asentajat siis) tai vähän yli nuorista insseistä, mutta inssit menee nopeasti ohi ammattivuosien karttuessa.

Itse olen juuri tällainen tyypillinen 3 tonnia kuussa tienaava nuori inssinretku, mutta taidot ja tutkinnot olis myös ihan asentajanhommiin. En vain ole nähnyt järkeväksi vaihtaa siistiä sisätyötä noihin hommiin. Yli kymppitonnin lisä vuosituloihin olisi kyllä sellainen, mutta tarttee lisätietoa :D

Olisiko täällä ketään konetekniikan dippa-inssiä, joka on pääkaupunkiseudulla töissä? Itsellä olisi tarkoitus tuossa alkuvuodesta alkaa tehdä dippatyötä ja jatkaa siitä sitten hommia pääkaupunkiseudulla. Kiinnostaisi tietää millaista palkkaa voi vaatia/odottaa alkuun. Pääaineena on teknillinen mekaniikka.

Ja juu tiedän TEKin palkkasuositukset ja palkkatilastot, olen katsellut niitä. Mutta muistaakseni niissä ei eritellä paikkakunnan mukaan, eikä pääaineen mukaan (jos se nyt pahemmin voi vaikuttaa asiaan, olettaisin että tekmekin osaaja on vähän halutumpi kun niitä on vähän vähemmän). Eikä niissä oteta huomioon tämänhetkistä taloustilannetta.

On varmaan tyhmä kysymys, mutta jos nyt joltain saisi jotain osviiittaa niin olisi hieno homma. Voisi vähän suunnitella tilannetta sitten etukäteen.:)

Palkkataso vaihtelee ihan hirveästi työpaikasta ja tehtävästä riippuen(yllätys yllätys). Jos vaan mahdollista/mielenkiintoa, niin kannattaa hakea paikkaa, missä on ulkomaan keikkoja ja ylityöt maksetaan. Kaveri on konepuolen DI ja toimii projektipäällikkönä kansainvälisessä yhtiössä. Työkokemusta vuosi ja peruspalkka 3500€. On paljon ulkomailla ja ylityöt korvataan, joten kk-tulot pyörii välillä lähellä 10k€/kk.

Niin mikä on kova palkka. Se on ikuisuuskysymys. Varmaan aikasemminkin tästä täällä keskusteltu. Oma mielipide kovasta palkasta on "tällä hetkellä" +70 tonnia vuodessa.

Eli ei se liksa katso koulutustasoa moni ammattikoulu pohjalla vetää esim. myyntihommissa tähtitieteellisiä summia. Itsestä se on kiinni ja harva palkollisena työskentelevä oikeasti pääsee nostamaan liksaa, joka vapauttaisi tästä perhanan oravanpyörästä.

Taitaa vaatia duunareille se 50k€/v tahti sitä että tehdään urakkahommia ja melkosta tahtia mielusti. Ainakin mitä nyt parissa rakennusliikkeessä ite ollu töissä missä on duunareille makseltu ihan normaalisti tuntipalkkaa eikä ylitöitä oo pahemmin teetelty ni kummasti ajaa pojat niillä 5-10v vanhoilla autoilla töihin jostain Lohjan tienoilta pk-seudulle, että ne ei ainakaan oo missään 50k€/v luokassa liikkunu.

Voisitko paljastaa missäpäin esim. sähkäreille maksetaan muka tuollaisia palkkoja? Siis ilman ylitöitä tai ulkomaankeikkoja... Täälläpäin eivät kyllä pääse kuin ehkä juuri ja juuri samoihin (kokeneet asentajat siis) tai vähän yli nuorista insseistä, mutta inssit menee nopeasti ohi ammattivuosien karttuessa.

Itse olen juuri tällainen tyypillinen 3 tonnia kuussa tienaava nuori inssinretku, mutta taidot ja tutkinnot olis myös ihan asentajanhommiin. En vain ole nähnyt järkeväksi vaihtaa siistiä sisätyötä noihin hommiin. Yli kymppitonnin lisä vuosituloihin olisi kyllä sellainen, mutta tarttee lisätietoa :D

Kotimaan keikkahommaa sähköpuolella, runkoverkko hommia. Tietysti urakalla hommia tekevät mutta työviikko on 4 päiväinen virallisesti 4 X 10h. Urakka KTA lähentelee kolmeakymppiä, päivärahat ja kilsat normaalisti. Joka sähkäri nyt alkaa laskemaan, että tarvii itsekin saada vastaavaa mutta ko. firmassakin on vain muutama jätkä kenelle tuollaista maksetaan ja nämä kaverit saa asiat tapahtumaan.

Kovaa hommaa, keli kuin keli niin ulkona joutuu painamaan ja raskaita kamoja pisin metsiä laahaamaan. Ei kannata sisähommista noihin lähteä ei.

Taitaa vaatia duunareille se 50k€/v tahti sitä että tehdään urakkahommia ja melkosta tahtia mielusti. Ainakin mitä nyt parissa rakennusliikkeessä ite ollu töissä missä on duunareille makseltu ihan normaalisti tuntipalkkaa eikä ylitöitä oo pahemmin teetelty ni kummasti ajaa pojat niillä 5-10v vanhoilla autoilla töihin jostain Lohjan tienoilta pk-seudulle, että ne ei ainakaan oo missään 50k€/v luokassa liikkunu.

Tai sitten ne laittaa rahansa johonkin järkevämpään kuin autoon. Varsinkin jos sitä uutta autoa joutuisi kuluttaa noin pitkään työmatkaan.

Palkkataso vaihtelee ihan hirveästi työpaikasta ja tehtävästä riippuen(yllätys yllätys). Jos vaan mahdollista/mielenkiintoa, niin kannattaa hakea paikkaa, missä on ulkomaan keikkoja ja ylityöt maksetaan. Kaveri on konepuolen DI ja toimii projektipäällikkönä kansainvälisessä yhtiössä. Työkokemusta vuosi ja peruspalkka 3500€. On paljon ulkomailla ja ylityöt korvataan, joten kk-tulot pyörii välillä lähellä 10k€/kk.

Aika nopeasti on kaverisi päässyt projektipäälliköksi :wtf:. Vituttaa vaan tommoset palkat Suomessa kun suuri osa menee veroihin.

Kai sitä vois 3000 eurosta lähteä palkkaneuvotteluihin.

Tuota samaa 50k€ palkkajuttua olen kuullut itsekin, eikä edes ole mitään runkoverkon vetämisiä siinä. Urakkahommaa sisältää varmasti sitä en kiellä. Eikä nyt kyseessä ole mikään satunnainen hyvänpäivän tuttu jolta tuon kuulin.

Aika nopeasti on kaverisi päässyt projektipäälliköksi :wtf:. Vituttaa vaan tommoset palkat Suomessa kun suuri osa menee veroihin.

Kai sitä vois 3000 eurosta lähteä palkkaneuvotteluihin.

Vuoden kokemuksella projektipäälliköksi kuulostaa siltä, että tää kaveri on poikkeuksellisen lahjakas...

3k/kk on varmaa aika realistinen pyynti.

Vuoden kokemuksella projektipäälliköksi kuulostaa siltä, että tää kaveri on poikkeuksellisen lahjakas...

3k/kk on varmaa aika realistinen pyynti.

En tiedä onko poikeuksellisen lahjakas, mutta ainakin pätevä, motivoitunut ja hyvän kielipään omaava. Oli myös ennen valmistumista kaikki kesät töissä samaisessa firmassa käyttöönottotehtävissä.

Itse olen pelkkä perusinssi ilman tuota kunnioitettavaa etuliitettä ja aloituspalkka oli 2300€ vuonna 2007. Käyttöönottoinsinööri nimikkeellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom