Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Omat palkat viime viikkoina ollu melko samat, mutta siihen saa lisätä melkoisen määrän ylitöitä. Raksahommat kans itellä kyseessä.

Nyt tosin olen sairaslomalla, ja siihen liittyen seuraava kysymys:
Paljonko sairasloma ajalta maksetaan palkkaa?

en oo sata varma mutta muistelisin että sen työmaan keskituntiansion mukaan missä sillä hetkellä olit ku jäit sairaslomalle.. siis meilä näin, en tiiä onko yleinen käytäntö..

en oo sata varma mutta muistelisin että sen työmaan keskituntiansion mukaan missä sillä hetkellä olit ku jäit sairaslomalle.. siis meilä näin, en tiiä onko yleinen käytäntö..

Oukei. Siinä tapauksessa tiedossa on vähän enempi rahaa kun mitä normaalisti saisin, sillä palkkani on yksi huonoimmista firmassa, johtuen iästä ja työkokemuksesta.

Omat palkat viime viikkoina ollu melko samat, mutta siihen saa lisätä melkoisen määrän ylitöitä. Raksahommat kans itellä kyseessä.

Nyt tosin olen sairaslomalla, ja siihen liittyen seuraava kysymys:
Paljonko sairasloma ajalta maksetaan palkkaa?

Oman viimeisen 3kk keskituntiansion mukaan pitäis noin yleisesti tulla. Se että työmaan mukaan laskettais ei todellakaan ole mikään normaalikäytäntö :D

Peruspalkka n. 45.000 e vuodessa, todelliset vuositulot bonareiden ja muutamien päivystyslisien kanssa n. 50.000e. Pomona hankinta/logistiikkafirmassa. Ihan tyytyväinen palkkaan ja säästöönkin jää.

Millä tavalla lounassetelistä aiheutuu kustannuksia työnantajalle?
Esimerkiksi jos palkka on 2500e+lounassetelit (8,4€), minkä arvoinen tuo lounasseteleiden osuus on yritykselle?

Eikös työnantaja osta niitä Luottokunnalta? Jokuhan ne maksaa? Työntekijä maksaa sitten oman pidätysprosenttinsa verran verotusarvosta, joka on muistaakseni kuutisen euroa.

orginal posts 22.08.2006 12:01

3734€/kk brutto..
tehdastyöläinen...
tahtoo lisää liksaa...

jälkeen jäänyt kun olen, ni vuoden 2008 vuositulot ripiät 50k€ (brutto) (kiva kääntää veistä haavassa)

nyt vitun paljon vähemmän, oisko joku 25-30€/vuodessa

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tällä hetkellä alan vaihtaminen menossa ja tulot ehkä n 30 000 € vuodessa. Pariviikkoa sitten pyydettiin vanhalle duunipaikalle takaisin ja siellä olisin yltänyt n 65 000 € vuosituloihin mutta järki voitti ahneuden ja kieltäydyin työpaikasta, kerrankin näin päin. :)

Hohoo! Tänään juuri ennen kuin lähdin kotiin töistä, pomo nykäisi hihasta ja pyysi hiukan sivummalle. Oli kuulemma saanut junailtua 10% lisää palkkaa meikäläiselle ja sanoi perään että teen hyvää duunia, jatka samaan malliin! :thumbs: :thumbs:

Ei sillä 250€:lla nyt kuuhun lähdetä, mutta kun ottaa huomioon ettei ole Helsinkilisiä jne, niin ihan tyytyväinen täytyy olla. Meillä on siis vieläkin YT-neuvottelujen jälkeiset lomautukset voimassa kesän loppuun saakka (syksystä ei vielä tiedä), joten sikäli tuli täysin puuntakaa tämä aikaistettu korotus.
Updeittia... Tänään kerrottiin että sain hakemani työnjohtajan paikan oman työni kylkiäiseksi. Hakijoita oli kymmenkunta, pääasiassa firman sisältä. Alaisia tulee noin 20 - tuttua porukkaa nykyisen duunin kautta - ja palkkaa luonnollisesti tarkistetaan vastuun lisääntyessä. Ei noi hommat tietty aina niin herkkua ole, mutta kai se siitä.

Ihan hyvä kuitenkin kun vielä kaiken lisäksi emäntä sai vakinaisen duunipaikan juuri ennen äitiyslomalle jäämistään.

Millä tavalla lounassetelistä aiheutuu kustannuksia työnantajalle?
Esimerkiksi jos palkka on 2500e+lounassetelit (8,4€), minkä arvoinen tuo lounasseteleiden osuus on yritykselle?

Saatko lounarit rahapalkan päälle (luontoisetuna) vaiko lunastatko niitä verotuarvolla nettopalkastasi?

Jos saat ne palkan päälle, kuten olet esittänyt, niin työnantajallesi kustannukset ovat verotusarvon sivukulut + mitä TA maksaa seteleistä toimittajalleen.

Verotusarvo eli arvo, joka lyödään sinun verotettavaksi ansiotuloksesi, on 75 % lounarin nimellisarvosta, joka ilmeisesti on 8,40 euroa. Näin ollen verotusarvo per lounari on 75% x 8,4 €. Tuosta summasta työnantajasi maksaa sivukulut, joiden suuruus riippuu (yksinkertaistettuna) työnantajasi maksaman kokonaispalkkasumman ja työn vaarallisuuden perusteella ja on noin 0,22-0,25 kertaa verotusarvo.

Nopean selvitystyön tuloksena Luottokunnan sivuilta luontoisetuna annetun lounarin kustannukset työnantajallesi ovat seuraavat: lounarin nimellisarvo + toimitusmaksu ja verotusarvosta lasketut sivukulut.

Sain tarjouksen toisesta paikasta jossa tarjottiin 2800e ja mahdollisuus ottaa lounassetelit osaksi palkkaa (2800e-lounarit luontaisetuna).

http://www.luottokunta.fi/fi/kortit_ja_setelit/lounasseteli/kayttajille/hyotylaskuri
Näin hyödyt, jos Lounassetelit ovat luontoisetu:
Lounassetelin arvo.......................................... 8,80 €
Lounassetelin verotusarvo............................... 6,60 €
Veroprosenttisi............................................... 22,5 %
Työpäivien määrä........................................... 21
Maksettava vero............................................. 31,19 €
Lounassetelien ostovoima................................ 184,80 €
HYÖTYSI 153,61 €

Jos palkaksi sovitaan 2800e ja otan lounarit osaksi palkkaa luontaisetuna, saan:

a) 2800 - 184,8€ (ostovoima)
b) 2800 - 138,6€ (verotusarvo)
c) 2800 - 31,19€ (vero)

Täytyypi sellasta kysyä, että paljonko diplomi insinöörit kemian puolella nykyään tienaavat? Itse olen nyt siis lukiossa ja oon suunnitellu tuota alaa, kun vaikuttaisi mielenkiintoiselta. Olisi mukava kuulla jotain suuntaa antavaa tietoa palkasta, jos vaikka jollain olisi omaa kokemusta alasta.

Täytyypi sellasta kysyä, että paljonko diplomi insinöörit kemian puolella nykyään tienaavat? Itse olen nyt siis lukiossa ja oon suunnitellu tuota alaa, kun vaikuttaisi mielenkiintoiselta. Olisi mukava kuulla jotain suuntaa antavaa tietoa palkasta, jos vaikka jollain olisi omaa kokemusta alasta.

riippunee ihan kenellä on töissä.

No kyllähän se sitte kuullostaa jo eritäin hyvältä...:) Oon vaa kuullu että tuo kemian ala olisi huonoiten palkattu noista diplomi insinööreistä, mutta toivottavasti ei olisi kuitenkaan näin.

Just sen takia nuoret pettyy opinahjoista työelämään siirtyessään, kun palkka onkin sen 2500€ ja töitä tehdään niska limassa. Palkkaodotukset oli paljon suuremmat... Nuo palkkakeskiarvot on aika propagandaa ja utopiaa sille jantterille joka asuu ja työskentelee alle 3kymppisenä jossain etelä-Suomen ulkopuolella vaikka ja pääosin kaikki alan työt on Helsingissä ja niitä tekee keski-ikäiset stadilaiset. Tokihan se ansio on silloin sen 5tonnia.

Tämä ei siis ollut kritiikkinä kenellekään kysyjälle tai vastaajalle viime posteissa. Tuli vaan omat muistot mieleen, kun vuosituhannen alussa ihastelin jotain Sefen palkkakeskiarvo-tutkimusta ja kädet alkoi täristä kun luin, että ekonomi tienaa yli 5tonnia kuussa. "Äkkiä pitää valmistua että pääsee töihin rikastumaan" ajattelin. Vielä en ole rikastunut :) Sitä keskiarvo-palkkaa kun harvemmin saa tutkinnon kautta, vaan kokemus määrää. Niin ja kysynnän ja tarjonnan laki (vrt esim tiettyjen alojen työmahdollisuudet Hkissä vs muu Suomi).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom