Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
No ei oo ihan noin, kun vuosipalkassa on esim. lomaraha luonnollisesti mukana, joka meillä on 1 kk palkka.

Et kai sä lomarahan lisäks saa sit palkkaakin? Eli eihän lomaraha nosta vuosituloja, ku palkkaa jää saamatta. Mä ainakin saan vähemmän rahaa lomalla ollessa ku töissä.

Et kai sä lomarahan lisäks saa sit palkkaakin? Eli eihän lomaraha nosta vuosituloja, ku palkkaa jää saamatta. Mä ainakin saan vähemmän rahaa lomalla ollessa ku töissä.

Lomaraha = ent. lomaltapaluuraha joka on yleisesti 1/2 loma-ajan palkasta Timballa ilmeisesti isompi.

Lomaraha = ent. lomaltapaluuraha joka on yleisesti 1/2 loma-ajan palkasta Timballa ilmeisesti isompi.
Meillä se on 60% kk-palkasta...riippuu varmaan TES:sta...

No siis noi nimikkeet on pilkunnussimista, mä tarkoitin vaan, että ei ne vuosiansiota nosta ja esim. itse olen kahdellakin eri allalla saanut aina lomalla ollessa vähemmän rahaa kuin töissä ollessa. Mulla ne lomat laskee vuosiansioita. :(

No siis noi nimikkeet on pilkunnussimista, mä tarkoitin vaan, että ei ne vuosiansiota nosta ja esim. itse olen kahdellakin eri allalla saanut aina lomalla ollessa vähemmän rahaa kuin töissä ollessa. Mulla ne lomat laskee vuosiansioita. :(

Kyllä ne vaan nostaa. Alalla kuin alalla saa vuosilomien ajalta palkan sekä lisäksi lomarahan. Sua on kusetettu.

Kyllä ne vaan nostaa. Alalla kuin alalla saa vuosilomien ajalta palkan sekä lisäksi lomarahan. Sua on kusetettu.

Juuri näin. Ainakin yleisimmissä TES:ssa on lomaraha määritelty. Sehän ei ole mikään lakisääteinen juttu vaan saavutettu etu, joka on nykyään ennemmin sääntö kuin poikkeus. Tietääkö kukaan yhtään TES:a/alaa jolla on yleissitova TES, jossa lomarahaa ei maksettaisi?

Ok laskin vaan nopeesti 30 000/12.5 * 0.79, mutta toi, että 2k€/2viikkoa niin sehän tekee jo saata*na 52 000€ ;)

Huomasin itse kun olin jo poistunut koneelta ja kotoa. Eli neljän viikon tili, eli 2 x 2 viikkoa on tuo reilut 2000 euroa. Eli kahden viikon tili reilun tonnin. Tota saa kun nopeeta kirjottaa.

Kyllä ne vaan ansioita nostaa. Usein esim. vuokratyöntekijät saa tuon lomarahan suoraan tiliin.

Mulla siis on tosiaan ns. 100% lomaraha, eli toisin sanoen saan tuplapalkan loman ajalta, vaikkakin tuo kuukauden tili maksetaan ennen lomaa tulevaan tiliin.

Lomaltapaluuraha on taas jonkun tietyn neljänneksen keskituntiansion ja varsinaisen tuntipalkan erotukseen mukaan saatava korvaus. Mulla kun ei ole juuri mitään lisiä, niin lomaltapalluurahakin on varsin olematon, eli mun tapauksessa muutamia kymppejä. Mutta taasen esim. kolmea vuoroa tekevät saavat jopa satasia, mutta ne ei tietenkään saa loman ajalta mitään vuorolisiä kun eivät ole vuorossakaan, joten tuo on joku kompensaatio siitä.

Tuo lomaraha on kyllä törkeen hyvä meillä, saas nähän kauanko tuokin pysyy... Ei nimittäin tartte erikseen kesäloman pikkureissuja varten säästellä, vaan voipi käyttää noita lomarahoja.

No mulla ja jokaisella duunikaverillakin on ainakin näin. Lomarahat saat ja peruskk liksan, mutta kun tulet lomalta, et saa mitään lisiä ja ne on mun hommassa todella iso osa palkkaa. Mä häviän lomalla ollessa rahassa, piste.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tulipahan laskettua omat vuositulot tältä vuodelta, vuosi on ollut sinänsä poikkeuksellinen että 8 kuukautta on tullut oltua töissä kun tuli vietettyä palkatonta lomaa kesällä ja alkuvuoden lepuuttelin kotosalla kun vaihdoin duunia ja vanhasta painoi karenssit&kilpailukiellot päälle. Kokonaisansiot (tänä vuonna poikkeuksellisesti vain muutama satku tai max. tonni po-tuloja) osuu sinne 54-56 hujakoille. Ens vuonna tilanne normalisoituu taas, ei taida ihan kuitenkaan tuplata vielä vaan jää sinne hitusen alle satkun hujakoille.

Eihän sitä toki tiedä mihin maailma muuttuu mutta nämä nyt ovat sellaset arviot jotka on oikeastaan tehty jo :)

Voi olla nettilisät laskettu palkkaan mukaan. aaronp oli muistaakseni joku rahoituspäällikkö ilman alan koulutusta, 26 vuotiaana.

Varmaan rahoitushommissa normipalkka. Oikeita töitä noihin liksoihin pitäisi jo paiskia aika lailla.

Voi herranjumala sentään. Ymmärtäisin paremmin jeesustelun jos summissa olisi nolla perässä mutta näissä summissa se kuulostaa hieman tyhmältä. Ylimpään tuloluokkaan (yli 55(?)) tienaaviin kuuluu Suomessa pyöreesti 5-15% ihmisistä, asuinpaikasta riippuen. Ei tarvi olla kummonen matikkapää että tajuaa se että väkisinkin JOKA paikassa tai foorumissa vastaan tulee näitä jotka tienaa tuon verran, ja muistetaan nyt että itse tänä vuonna saavutin alaportaan hädin tuskin lomailujeni vuoksi, wu-huu.

Työskentelen rahoitusalalla mutta sijoituspuolella, eli en ole rahoituspäällikkö.

Nettilisien käyttö ei ole tarpeen, se olisi itselleen valehtelemista;

-----.jpg

Verkkopankin oma talous-osiosta kuukausittaiset nettotulot. Veroprosentti on siä pikkasen päälle 40
kokonaisuudessaan.

Hyvää joulua.

Kuinka suuri osuus sulla on bonuksia/provikkaa kokonaispalkasta? Mikä on Tapiolalla toimenkuva sijoituspääliköllä? Se ei nyt ihan kauhean varteenotettava sijoitusfirma kumminkaan ole verrattuna moniin muihin isoihin pankkeihin. Vai onko? Mulla vain sellainen käsitys, että sijoitus-/henkivakuutuksia, muutama rahasto ja eläkesijoitusjuttuja.

Joo on se nyt saatana kyllä kun heti jos joku tienaa yli 3000/kk, saati sitten yli 4000/kk - varsinkin jos ko.henkilö ei ole KTM ja dokumentoidusti suuryrityksen johtotehtävissä - niin AINA joku on huutelemassa nettilisästä.

Pitää tosiaan muistaa että se 10-15% koko porukasta tienaa sen 50K+ vai 55K+ vai mitä se oli. Onko niin, että Pakkotoistolla se prosentti ei päde ollenkaan?

Sitäpaitsi varsinkaan PK-seudulla sellainen ei vielä ole kummoinenkaan liksa. Hyvin sillä pärjää tietty (ja paljon vähemmälläkin) jos ei tyhmäile, mutta elostelemaan ei pääse, perheelliset ainakaan.

Joo on se nyt saatana kyllä kun heti jos joku tienaa yli 3000/kk, saati sitten yli 4000/kk - varsinkin jos ko.henkilö ei ole KTM ja dokumentoidusti suuryrityksen johtotehtävissä - niin AINA joku on huutelemassa nettilisästä.

Pitää tosiaan muistaa että se 10-15% koko porukasta tienaa sen 50K+ vai 55K+ vai mitä se oli. Onko niin, että Pakkotoistolla se prosentti ei päde ollenkaan?

Sitäpaitsi varsinkaan PK-seudulla sellainen ei vielä ole kummoinenkaan liksa. Hyvin sillä pärjää tietty (ja paljon vähemmälläkin) jos ei tyhmäile, mutta elostelemaan ei pääse, perheelliset ainakaan.
Pakkiksella abaut 90% on pokeja tai vartijoita, jotka eivät tienaa ihan tuota 50K:ta vuodessa. Kait se siitä johtuu.

Kuinka suuri osuus sulla on bonuksia/provikkaa kokonaispalkasta? Mikä on Tapiolalla toimenkuva sijoituspääliköllä? Se ei nyt ihan kauhean varteenotettava sijoitusfirma kumminkaan ole verrattuna moniin muihin isoihin pankkeihin. Vai onko? Mulla vain sellainen käsitys, että sijoitus-/henkivakuutuksia, muutama rahasto ja eläkesijoitusjuttuja.

~2/5 osaa on bonareita ja toimenkuva sp:llä on vastata vain isommista asiakkaista (min.100 sij.varallisuus) Eläkkeet yms. ei ole oikein allekirjoittaneen toimenkuvaa vaan käytännössä se koostuu varainhoito ja kassanhallinta asiakkuuksista. 90% ihmisistä yllättyisi jos tietäisi kuinka suuri tekijä olemme varakkaiden hoidossa. Muistaakseni kokonaispääomia mitattaessa neljänneksi suurin finanssiryhmä.

Sitten voitas taas keskittyä itse topikin aiheeseen :)

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom