Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
On täälläkin annettu ymmärtää, että joka toinen IT-alalla tienaa 4000€/kk, mutta todellisuus on jotain muuta.

tuo on kyllä niin totta...
ainut lisäys että "joka toinen" tänne kirjotteleva tienaa vähintään tuon 4000/kk...omasta mielestään..
se on hyvä et tienestit kohdillaan..:thumbs:

...mutta jotenki tuli näitä viestejä lukiessa sellanen fiilis että pitäsköhä vaihtaa alaa kun on niin huono palkka. Näissä työpaikka-asioissa kyllä mieli muuttuu niinku jokapäivä muutenkin.

Millä muulla alalla pääset tolle tienestille kuuden tunnin työpäivillä?

Mulle vapaa-aika on todella tärkeää. Tienaan ihan ilomielin keskipalkan näillä työtunneilla :)

...mutta jotenki tuli näitä viestejä lukiessa sellanen fiilis että pitäsköhä vaihtaa alaa kun on niin huono palkka. Näissä työpaikka-asioissa kyllä mieli muuttuu niinku jokapäivä muutenkin.

Ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä tämän ketjun pohjalta. Jos vertaan tän ketjun juttuja maamme keskipalkkoihin niin voit varsin helposti vetää johtopäätöksiä.

Jatka siitä mistä pidät ja kehitä omaa yhtiötäsi. Ties vaikka minullakin ois tarvetta palveluillesi jonain päivänä. ;)

Varastotyöntekijä pelkkää yötä ja palkka vaihtelee 3000-3400 euron välillä urakoista riippuen. Ylitöillä pääsee lähelle neljää tonnia.

Originally Posted by ojuni View Post

Ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä tämän ketjun pohjalta. Jos vertaan tän ketjun juttuja maamme keskipalkkoihin niin voit varsin helposti vetää johtopäätöksiä.

Jatka siitä mistä pidät ja kehitä omaa yhtiötäsi. Ties vaikka minullakin ois tarvetta palveluillesi jonain päivänä. ;)

Niin ja ottakaa huomioon, että ojuni on vasta 22-vuotias tuskin kouluja käynyt kaveri. Eli hänellähän on hiton hyvä palkka tuohon nähden, kerkee tuota vetämään 5 vuotta ennenkuin pääsee esim. minun ikääni ja lisäksi vielä yrittäjänä joten palkkakehitys taattu. Mitä itse tein tuon 5 vuotta, istuin koulunpenkillä tienaten opintorahaa 250€/kk. :)

http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_palkat.html

Tilastokeskuksen luvuista voi ottaa vertailukohtia yleiseen palkkakeskusteluun. Vuonna 2007 Suomessa oli kokoaikaisia palkansaajia 1 402 tuhatta. Suomen väestömäärä oli 5 328 tuhatta 31.12.2008 - eli suunnilleen joka neljäs suomalainen on kokoaikaisessa työssä.

Omaa palkkatasoa vertaillessa kiinnostava taulukko on Tilastokeskuksen Kokonaisansiot koulutusasteen ja iän mukaan, 2007. Keskiarvoja tulkitessa helposti unohtuu että luvuissa on mukana 30-40 vuoden työuran tehneitä henkilöitä todennäköisesti enemmän kun Pakkotoistolla.

Mielestäni omaa palkkaa kannattaa vertailla koulutusasteen ja iän mukaan ja sitten miettiä kannattaako tehdä muutoksia tulevaisuuden urasuunnitelmiin.

Ylimpään tuloluokkaan (yli 55(?)) tienaaviin kuuluu Suomessa pyöreesti 5-15% ihmisistä, asuinpaikasta riippuen. Ei tarvi olla kummonen matikkapää että tajuaa se että väkisinkin JOKA paikassa tai foorumissa vastaan tulee näitä jotka tienaa tuon verran
Asuinpaikasta riippuen vaihtelee kyllä, mutta koska erityisesti tässä ketjussa jonkin verran harmitellaan oman palkan pienuutta, korjataan sen verran ettei sentään ihan noin iso määrä suomalaisista kuulu ylimpään tuloluokkaan. Tarkoitan ettei nyt jää sellainen mielikuva että koko kansasta 15 % (mieli muistaa usein vain sen isomman luvun) tienaa isosti.

Tilastokeskuksen tietokanta kohdasta Tulot ja kulutus/Veronalaiset tulot/Veronalaiset tulot - vuosi 2007 kertoo verotettavien tulojen jakautumisesta seuraavaa:
Verotettavat tulot 50 - 60k: 130 000 palkansaajaa (2,4 % suomalaisista)
60 - 80k: 105 000 palkansaajaa (2,0 % suomalaisista)
yli 80k: 86 000 palkansaajaa (1,6 % suomalaisista)

Eli vaikkei hyvässä ammatissa työskentelevälle tuo 60k tunnu mitenkään ihmeelliseltä kun kaikki kaverit vetävät vähintään sen verran, niin kuitenkin vain 3-4 sadasta tienaa sen oikeasti.

Pärkkele, minähän tienaan monta sataa kuussa enemmän kuin koulutuksellani ja iälläni varustetut henkilöt keskimäärin. Pitäisiköhän oikein koittaa tehdä töitä töissä...taidan kuitenkin jatkaa Omega Tower Defence 2:n pelaamista, kun olen ollut listalla jopa joskus ykkösenä...

Ammattinimike vartija ja paikkakuntana pks.

Palkkaluokkana 4.+henk kohtainen sekä tehtäväkohtainen bonus ja tulot taitaa pyörii jossain 2500-3100 euron paikkeilla riippuen ylitöistä ja viikonlopuista.

Eipä se ihmeitä ole työnpaljouteen nähden.

http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_palkat.html

Tilastokeskuksen luvuista voi ottaa vertailukohtia yleiseen palkkakeskusteluun. Vuonna 2007 Suomessa oli kokoaikaisia palkansaajia 1 402 tuhatta. Suomen väestömäärä oli 5 328 tuhatta 31.12.2008 - eli suunnilleen joka neljäs suomalainen on kokoaikaisessa työssä.

Omaa palkkatasoa vertaillessa kiinnostava taulukko on Tilastokeskuksen Kokonaisansiot koulutusasteen ja iän mukaan, 2007. Keskiarvoja tulkitessa helposti unohtuu että luvuissa on mukana 30-40 vuoden työuran tehneitä henkilöitä todennäköisesti enemmän kun Pakkotoistolla.

Mielestäni omaa palkkaa kannattaa vertailla koulutusasteen ja iän mukaan ja sitten miettiä kannattaako tehdä muutoksia tulevaisuuden urasuunnitelmiin.

Täähän on aika mielenkiintonen. Menee omassa ikähaitarissa kaikkien keskiarvojen yli sentään. Ja koulutusluokan mukaan on menty jo yli koko loppu-uran keskiarvosta :david:

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
WTF, 15-19-vuotiaat, perusasteen koulutuksen omaavat tienasivat keskimäärin 1655e/kk :wtf: Lasken itseni tuohon luokkaan, sillä vaikka olen käynyt lukion, en koe siitä olleen mitään hyötyä työelämässä tai ainakaan nykyisellä alalla. Lisäksi en halua rinnastaa itseäni esim. ammattikoulun käyneisiin, joilla on ihan oikea ammatti.

Tienaan joku 1300-1500e/kk tällä hetkellä ja mulla on suhteessa aika vähän tunteja. Paikkaan listatuntien vähyyttä kuitenkin tekemällä ihan helvetisti ylitöitä, esim. viime listassa oli ~60h/3vko ja palkkakuitin mukaan 130h. Työ itsessään on ihan jees ja pidän tätä ihan kivana tulotasona välivuotta viettävälle opiskelijalle, varsinkin kun mulla elämiskustannukset ovat tosi pienet.

Edit. Ainiin ja tietty saan sit myös tippiä joku parisataa kuussa ja sit teen keikkahommia, mistä tulee myös satanen tai pari.

Täähän on aika mielenkiintonen. Menee omassa ikähaitarissa kaikkien keskiarvojen yli sentään. Ja koulutusluokan mukaan on menty jo yli koko loppu-uran keskiarvosta :david:

Äijähän on kuningas! Itse olen aika tarkalleen ikä- ja koulutustason keskiarvossa.

WTF, 15-19-vuotiaat, perusasteen koulutuksen omaavat tienasivat keskimäärin 1655e/kk :wtf: Lasken itseni tuohon luokkaan, sillä vaikka olen käynyt lukion, en koe siitä olleen mitään hyötyä työelämässä tai ainakaan nykyisellä alalla. Lisäksi en halua rinnastaa itseäni esim. ammattikoulun käyneisiin, joilla on ihan oikea ammatti.

Tienaan joku 1300-1500e/kk tällä hetkellä ja mulla on suhteessa aika vähän tunteja. Paikkaan listatuntien vähyyttä kuitenkin tekemällä ihan helvetisti ylitöitä, esim. viime listassa oli ~60h/3vko ja palkkakuitin mukaan 130h. Työ itsessään on ihan jees ja pidän tätä ihan kivana tulotasona välivuotta viettävälle opiskelijalle, varsinkin kun mulla elämiskustannukset ovat tosi pienet.

Edit. Ainiin ja tietty saan sit myös tippiä joku parisataa kuussa ja sit teen keikkahommia, mistä tulee myös satanen tai pari.

Omista tutuista ainakin ne joilla koulut loppu siihen peruskouluun tai keskeytyneeseen amikseen pääty aika nopeesti johonki kaupan kassalle, varastolle tai raksalle kokopäiväsiks. Mistä kuitenki sen 1500-2000e/kk saa bruttona. Eikä ne tainnu ylitöistäkään valitella ni kyllähän sitä saa keskiarvoks sen 1655e/kk helpostikkin. Kai itekki tienaisit täydellä työajalla melkolailla ton keskiarvon verran.

Tienaan joku 1300-1500e/kk tällä hetkellä ja mulla on suhteessa aika vähän tunteja.
Pitää tosiaan ottaa huomioon että kyseessä on kokoaikaisessa työsuhteessa olevien henkilöiden kokonaisansiot.

Selasin jotain palkkataulukoita, esimerkiksi vartijan (TES, sivu 11) on pääkaupunkiseudulla hyvin vaikea päästä alle 20 tuhannen kokonaisansion. No, juuri aloittanut vartija siinä onnistuu tekemällä pelkkää 1- tai 2-tason arkipäivävuoroa.

Kaupan alalla (TES) pienimmät kk-palkat näyttävät olevan muutamia kymppejä edellämainittua vartijan palkkausta edellä.

Onko palkankorotuksen pyyntöön mitään kovia vinkkejä?

Vastuu on kasvanut selkeästi. Uskon vaan, että tyrmäyksen perusteena on säästötoimet...

Vastuu on kasvanut selkeästi. Uskon vaan, että tyrmäyksen perusteena on säästötoimet...

Riippuu vähän mikä on työnkuva ja kuinka helopsti pystyy määrittämään sun työpanoksen hyödyt ja tuotot firmalle.

1. Tee kotiläksysi.
Ota selvää, paljonko työsi palkkahaitari on esimerkiksi työpaikkailmoitusten ja kollegoiden kautta. Sen jälkeen kehitä niitä taitoja, joita sinun täytyy parantaa saadaksesi palkankorotuksen.
2. Kerro tavoitteesi suoraan
Kun pyydät tapaamista, älä puhu epämääräisesti ”näkymistä”, vaan kerro selkeästi esimiehellesi, että haluat keskustella panoksestasi työyhteisölle ja, että pyydät palkankorotusta.
3. Sano selkeästi, mitä haluat
Haluatko tosiaan palkankorotuksen, vai parantaisivatko joustavat työajat tai monipuolisemmat työtehtävät elämänlaatuasi enemmän? Sinun tulisi tietää tarkalleen, mitä haluat.
4. Tee oikeanlainen vaikutelma
Sinun tulisi näyttää, käyttäytyä ja puhua, kuin olisit jo sellaisessa työssä, jossa maksetaan parempaa palkkaa. Älä neuvottele palkankorotuksesta vanha puku ylläsi.
5. Aloituspuheenvuoron merkitys
Kun aloitat keskustelun, käsittele panostasi työyhteisölle äläkä niinkään rahaa. Kerro, mitä lisää olet tuonut työyhteisöön ja rooliisi.
6. Älä valita
Vaikka asetteletkin sanasi huolellisesti, esimiehellesi tulee helposti vaikutelma, ettet ole tyytyväinen työssäsi. Korosta sitä, miten paljon pidät työstäsi, erityisesti niillä alueilla, joissa olet laajentanut rooliasi.
7. Älä puhu tarpeesta
Torju houkutus puhua siitä, mitä tarvitset rahallisesti tai taloudellisista ongelmistasi. Puhu sen sijaan siitä, mitä arvoa tuot työyhteisölle.
8. Anna pomon ampua ensin
Pidä korttisi piilossa. Yritä selvittää ensin, mitä esimiehesi on valmis tarjoamaan. Vaikka esimies kysyisi suoraan, mitä summaa olit ajatellut, yritä silti selvittää, millainen korotus olisi mahdollinen.
9. Neuvottele kuten ammattilainen
Älä usko ensimmäistä tarjousta, varsinkaan jos se tehdään nopeasti. Suhteuta oletettu kokonaispalkkasi vähimmäispalkkaan ja ole tietoinen siitä, mitä korvaamisesi maksaa.
10. Puolusta itseäsi
Näytä esimiehellesi, että olet jämäkkä ja osaat neuvotella – ne ovat ominaisuuksia, joita esimiehesi odottaa sinun käyttävän myös työssäsi.
Vinkit perustuvat How To Get A Job You’ll Love -kirjaan, jonka on kirjoittanut John Lees.

Itse ajattelin lähettää pomolle tällaisen. Saat käyttää ilman korvausta.
r

Autatko pääsemään pois palkkakuopasta? 5.200 €/kk + bonarit tarjottiin muualta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom