Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tämä siis ihan noviisin silmin ja korvin. Itse en tajua nettipokerista mitään eikä juuri kiinnostakaan. Olen tosin iloinen näiden muutamien suomalaisten onnistumisista, joita lehdistä saa lukea, mutta nettipokeri noin 8h tuntia päivässä pienillä panoksilla kuulostaa aika tylsältä.

Melkonen robotti saa olla jos 8h päivässä meinaa pelata. Sen verran rassaavaa hommaa silloin tällöin pelanneena että 4h päivässä alkaa olla aika maksimi, ellei jaa päivää vaikka parin tunnin pätkiin. Yllättävän moni silti tälläkin foorumilla näyttäisi tienaavan pokerilla keskisuuria-suuria summia. Mikäs siinä jos osaa pelata voitollista peliä ja vielä tykkääkin siitä, mutta pelkästään tuon kortin varaan en itse ainakaan lähtisi talouttani rakentamaan.

Jos haluaa sen 1000-2500€ puhtaana käteen mahdollisimman pienellä vaivalla vaikka kohtisohwalla makaamalla, niin nettipokka on tosiaan se helpoin keino. Ei vaadi edes niin suurta alkupääomaa, kuin esim. Osakemarkkinat.
Joku ~300k kättä pelanneena, jossain vaiheessa vakavempanakin harrastelija, väitän vastaan. Se että sä istut päivästä toiseen koneen ääressä pelaten pokeria on ensinnäkin uskomattoman puuduttavaa.

Toiseksi, joka jannulta nyt vaan ei löydy kaikkia seuraavia ominaisuuksia; nopea päässälaskutaito, todennäköisyyksien hahmottaminen, oikeiden ratkaisujen teko, oman pelin jatkuva analysointi ja sen kehittäminen (tää ei tarkota bad beat kitinää..) kärsivällisyys, paineen sietokyky ja mikä tärkeintä, tiltin hallinta. Siinä vaiheessa kun ekaa kertaa tulee edes 10k käden putki, missä mennään reilummin alle odotusarvon, niin monen peli sekoaa pahasti. Tuo siis jo ilman että pitäisi elättää itsensä pokerilla. Jokainen voi miettiä tilannetta, missä pelikassasta on puolet huvennut ja laskuja odottaa pöydällä pino, revi siitä sitten huumoria tavalliseen stressittömään työhön verrattuna.

Kolmanneksi, mitä järkeä rakentaa tulevaisuus johonkin mikrogrindaajaksi? Kun pelit alkaa jossain vaiheessa hiipua/koventua (tapahtunut jo, jos verrataan vaikkapa 5v taakse päin), niin mitäs sitten? Esitetään työhaastattelussa se 5 vuoden tyhjä aukko, missä yritettiin olla seuraava Patrik Antonius? Mitenkäs oman eläkkeen turvaaminen, tai jos olisi halua vaikkapa ostaa asunto pankkilainalla? Siitä saa nähdä lähinnä märkiä unia, jos kuukausitulot on säännöllisen epäsäännölliset nettipokeritulot..

Toki on ihmisiä jotka tuolla itsensä elättävät, mutta ihan eri juttu että kannattaako sitä tietä valita jollain 1k€-2,5k€ summilla vielä. Jokainen voi tuota tietä aina kokeilla, mutta mielestäni ihan turha noilla summilla jäädä roikkumaan pokerin varaan, vaan joko tehdä töitä oman pelin kehittämiseen tai tunnustaa rajansa ja vaihtaa "työ" harrastukseksi. Stressikin tippuu samalla huomattavasti. Pahimmillaan tuollainen "1k€-2,5k€"- kuussa pelaaja saa ne tulonsa rakebackista ja bonuksista, toisin sanoen itse pelin tuotto voi olla pelkkää nollaa.

Nimimerkillä, joskus on tullut päivässä pokerissa +2k€ ja toisena mennyt saman verran, stressin ollessa hirveä koko ajan ja aina ajatukset pokerissa. Tänään talletin 30€, pelailin vähän pl omahaa ja NL heads uppia ja kotiutin karvan alle satasen. Sai kivat sapuskat kihlatun kanssa syötyä eikä pokeri pyörinyt pelien jälkeen päässä pätkääkään :)

Kesätyöntekijänä 15,5€/h keräilijänä eräässä varastossa uudellamaalla. Peruspalkka 11€/h, loput lisiä.

Oho, ihan kiva liksa kesätöille. Pitääkin etsiä keräilijän hommia , nykyisestä varastohommasta saan paljon vähemmän, enkä ole edes kesätöissä :D

Mitä pelaat ja millä tasolla?

Nl200/NL400 shorttia täl hetkel.

Onpa ihmiset tääl kriittisiä ja ennakkoluulosia pokeria kohtaan. Kannattaa ottaa asioista vähän selvää ennen ku alkaa huutelemaan velkaantuneista, näistä "pikku antoniuksista" ja siitä et nettipokeri olis jotenki helppoa eikä verrattavissa oikeaan työhön.

Tunnen paljon tän lajin harrastajia ja ammattilasia ja kaikkia siltä väliltä, ja voin sanoo et se on ihan äärettömän pieni osa joka on velkaantunut pokerin takia. Noi elämäntapa gämblerit heittää rahansa menee slotteihi ja rullaa.

Imo pokeri on yks haastavimmista&rankimmista ammateista mitä löytyy, se ei todellakaan riitä että on tosi hyvä pelaamaan ja osaa lukea vastustajia oikein. Pitää osata hallita hermonsa todella hyvin, olla ns. hyvä kassanhallinta eli ei pistetä kaikkia pelivaroja yhteen käteen kiinni, osata omistautua asialle ja käyttää paljon aikaa tän opiskeluun. Ihan yleisesti ottaen pitää olla fiksu ja muutenki tasapainonen ihminen pokeris pärjätäkseen.

Voin kertoo et lievästi sanottuna vituttaa hävitä 14 kertaa putkeen tilanne missä rahat menee keskelle 50/50 tilanteessa. Joskus tulee vahingos pelattua 8h putkeen puoliunessa ja välil taas kännissä sekoiltua rahoja pois. Joskus tekee mieli mennä istumaan netin isoimpiin pöytiin missä voi hävitä yhdessä jaossa enemmän ku moni tienaa vuodessa tai ehkä parissa vuodessa. Tai sit voi muuten vaan vituttaa tai olla huonolla tuulella ja erehtyä pelaamaan, ja eihän siitä sitten mitään tuu.

Normi töissä sul on kiinteet tulot ja työ on x kertaa vähemmän stressaava ja toi x on monessa kohtaa vitun iso.

En jaksa enempää vuodattaa mut sen sanon et jos meinaa pärjätä sellasella tasolla et olis järkeä pelata työkseen ni joutuu opiskella ja tehä töitä ihan helvetisti. En mäkään oo ajatellu tehä tätä loppu elämääni. Täl hetkel ku oon intissä tää on ainoo vaihtoehto, sen jälkeen lähen opiskelee ja on varmasti enemmän järkeä tienata rahat pokerista siihen ku jostain muusta duunista, voin valita työaikani ihan vapaasti tai olla vaikka pelaamatta kuukauden tai sit joskus ku on aikaa ni tehä tiliä sit kunnolla.

Oon pelannu nyt varmaan yli puol miljoonaa jakoa ja voin väittää et oon aika hyvin perillä siit mitä oon tekemässä. En mä enää hirveesti saa kiksejä siitä et pelaan kuutta pöytää kerralla ja toimin oikeestaan aika "robottimaisesti", pelaan melkee 90% rahan takii. En mä kyl toisaalta keksis mitää parempaakaan työtä. Tietty haaveilen ammattilaisuudesta mut jos huomaan ettei musta oo siihen ni ei mua harmita. Kyl mä arvostan korkeemmalle vähemmän stressaavan ja huonompi palkkasen työn ku vähän paremmat tulot pokerista. Opiskelut tulee kestää ainaki 5 vuotta ja kyl sinä aikana pitäis selvitä tuleeko tästä pelkkä harrastus vai mikä.

e.
Kolmanneksi, mitä järkeä rakentaa tulevaisuus johonkin mikrogrindaajaksi? Kun pelit alkaa jossain vaiheessa hiipua/koventua (tapahtunut jo, jos verrataan vaikkapa 5v taakse päin), niin mitäs sitten? Esitetään työhaastattelussa se 5 vuoden tyhjä aukko, missä yritettiin olla seuraava Patrik Antonius? Mitenkäs oman eläkkeen turvaaminen, tai jos olisi halua vaikkapa ostaa asunto pankkilainalla? Siitä saa nähdä lähinnä märkiä unia, jos kuukausitulot on säännöllisen epäsäännölliset nettipokeritulot..

Toki on ihmisiä jotka tuolla itsensä elättävät, mutta ihan eri juttu että kannattaako sitä tietä valita jollain 1k€-2,5k€ summilla vielä. Jokainen voi tuota tietä aina kokeilla, mutta mielestäni ihan turha noilla summilla jäädä roikkumaan pokerin varaan, vaan joko tehdä töitä oman pelin kehittämiseen tai tunnustaa rajansa ja vaihtaa "työ" harrastukseksi. Stressikin tippuu samalla huomattavasti. Pahimmillaan tuollainen "1k€-2,5k€"- kuussa pelaaja saa ne tulonsa rakebackista ja bonuksista, toisin sanoen itse pelin tuotto voi olla pelkkää nollaa.

Tää on ihan totta. Pitää tietää millon kannattaa lopettaa se haaveilu ammattilaisuudesta.. Ite en harkitsis ammattilaiseks siirtymistä ennen ku voittoo alkais tulee 10-15K€ kuukaudessa vuoden ajan.

Mutta..

May all your cards be live, and your pots be monsters

GL

Nl200/NL400 shorttia täl hetkel.

Ja tuntipalkka 100€/h tienoilla? Pelaat siis kymmentä pöytää samaan aikaan tai sinulla on todella jumalainen winrate. Ainakin NL400 kymmenen pöytää tarkoittaa 700hands/h ja ratella 3,5bb/100hands tulee tuntituotoksi 98€/h. Kuitenkin pelaat 200/400NL niin otetaan keskiarvoksi NL300 niin em. numeroilla tuntituotto olisi 73,5€/h.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Onpa ihmiset tääl kriittisiä ja ennakkoluulosia pokeria kohtaan. Kannattaa ottaa asioista vähän selvää ennen ku alkaa huutelemaan velkaantuneista, näistä "pikku antoniuksista" ja siitä et nettipokeri olis jotenki helppoa eikä verrattavissa oikeaan työhön.

No siis kritiikki kai alkoi siitä kun täällä sanottiin että:

"jos haluaa sen 1000-2500€ puhtaana käteen mahdollisimman pienellä vaivalla vaikka kohtisohwalla makaamalla, niin nettipokka on tosiaan se helpoin keino. Ei vaadi edes niin suurta alkupääomaa, kuin esim. Osakemarkkinat."

Oma palkka 2100€+kilsakorvaukset oman auton käytöstä. Korjaushommia.

Nettipokeriakin olen kokeillut voitollisesti n.1500$. Tuntipalkka jäi niin pieneksi että lopetin huhtikuussa. Kiva peli mutta vie aikaa liikaa parisuhteelta:haart:

Hippasen on nyt kärjistyksen makua ilmassa. Montaakos ammattia olet kokeillut?

Aika kärjistettyjä viestei täält tuli nettipokeria vastaankin..

Oon just täyttäny kakskymmentä ja ehtiny olla pari kesää niin haasteellisissa töissä ku koulutusta omaamattomalle voi vaan antaa. Ei mulla tietenkään ole mitään hajua kuinka stressaavaa voi olla työskentely jossain isossa lafkassa tj:na, mutta ne hommat missä mä oon ollu ni on saanu olla melkee yhtä nollat taulussa ku intin taisteluharjotuksis.

Ja ihan pelkästään sil perusteella että tulo ei todellakaan ole tasaista. Välillä voi tulla pari kuukautta putkeen turpaan vaikka pelais "oikein", varianssi on ilkee keksintö. Ja sit ku tulee turpaa ni eihän se oo ikinä kivaa ja tulee paha mieli.

Tää kuukaus on mul täl hetkel -2000€ ja tuntiliksa luokkaa -150€/h, voi voi.

Ja tuntipalkka 100€/h tienoilla? Pelaat siis kymmentä pöytää samaan aikaan tai sinulla on todella jumalainen winrate. Ainakin NL400 kymmenen pöytää tarkoittaa 700hands/h ja ratella 3,5bb/100hands tulee tuntituotoksi 98€/h. Kuitenkin pelaat 200/400NL niin otetaan keskiarvoksi NL300 niin em. numeroilla tuntituotto olisi 73,5€/h.

Kyllä. Viime kuun vedin 10bb/100 rb mukaan lukien, runnasin aika hyvin. Suurimmat voitot tuli kyl hupista, mikä nostaa ratee paljon.

Vihaan kyl tätä nettipokerinpelaajat vs muu maailma setuppii sen verta että taidan tulla tänne sit vasta ens vuoden puolella kertoo oonko menny poikki vai oonko just ostanu kattohuoneiston ittelleni kaivari-eira-akselilta vai oonko kenties erehtyny tekee oikeita töitä.

Kyllä. Viime kuun vedin 10bb/100 rb mukaan lukien, runnasin aika hyvin. Suurimmat voitot tuli kyl hupista, mikä nostaa ratee paljon.

Vihaan kyl tätä nettipokerinpelaajat vs muu maailma setuppii sen verta että taidan tulla tänne sit vasta ens vuoden puolella kertoo oonko menny poikki vai oonko just ostanu kattohuoneiston ittelleni kaivari-eira-akselilta vai oonko kenties erehtyny tekee oikeita töitä.

Vaikka et varmaan minuun viittaakaan heittarina niin vastaan nyt kuitenkin. Et sä nyt oikeesti voi väittää ettet pientä ylpeyttä rinnassa tullut kertomaan näille 100€/h tuntiliksasta ja vapaista työajoista. Totta helvetissä sä voit olla ylpee itsestäs, anna rahan puhuu ja that´s it.
Älä nyt ala noin marttyyriksi. Ihan hyvällä winratella, mutta otanta (yksi kuukausi) on liian pieni. Jos olet pelannut kolme vuotta niin sulla on helposti miljoonan käden otanta. Jos sulla tosiaan on viimeisen vuoden ajalta toi 10bb/100hands winrate NL400:sta niin hands down osaat homman ja saat 100€/h tehtyä jo neljää pöytää pelaamalla. RB:ta nyt ei winrateen lasketa, mutta rahaahan sekin on.

Vaikka et varmaan minuun viittaakaan heittarina niin vastaan nyt kuitenkin. Et sä nyt oikeesti voi väittää ettet pientä ylpeyttä rinnassa tullut kertomaan näille 100€/h tuntiliksasta ja vapaista työajoista. Totta helvetissä sä voit olla ylpee itsestäs, anna rahan puhuu ja that´s it.
Älä nyt ala noin marttyyriksi. Ihan hyvällä winratella, mutta otanta (yksi kuukausi) on liian pieni. Jos olet pelannut kolme vuotta niin sulla on helposti miljoonan käden otanta. Jos sulla tosiaan on viimeisen vuoden ajalta toi 10bb/100hands winrate NL400:sta niin hands down osaat homman ja saat 100€/h tehtyä jo neljää pöytää pelaamalla. RB:ta nyt ei winrateen lasketa, mutta rahaahan sekin on.

Pakko viel vastata tähän.. :david:

Tietty oon ylpee. Joo, en mä mihinkää 10bb/100 varmaan pysty pitkäs juoksussa, tänä vuon pyöriny siin 6-7bb/100 paikkeilla. Olis kyl hauska tietää lifetime winrate käppyrä ku ei mul oo mitää tilastoja niiltä ajoilta ku pelailin viel jossai NL10..

Ja pahoittelen tosta marttyyri asenteesta, pakko avautua netissä ku irl ei kannata edes mainita että pelaa pokeria ku sen tietää jo mitä siitä seuraa.

Joko sulta pääsi pieni lapsus tai olet aika pihalla. Harvoin siis tosi harvoin bonukset ja rakebackit vastaavat pelaajalle yhteensä yli 100% palautusta. Vaikka olisikin 100% palautus niin nollatuloksella pelaava saisi 100% palautusten jälkeen túlokseksi nollan. Jos taas jää kuukaudessa tai missä muussa hieman pidemmässä ajanjaksossa voitolle (sis. bonukset ja rakebakit sun muut), niin pelaajan on oltava voitollinen pelaaja siltä ajanjaksolta.

haha, lol:lol2:

En nyt tiedä mitä tuon lauseen kirjottaja tarkottaa "haastavimmalla ja rankimmalla" ammatilla, mutta kyllähän se osittain tottakin on...

Jos vaikka mitataan, kuinka paljon se vie aikaa, niin aika vitusti enemmän kun vaikka 8 tuntia päivässä varastolla. Pelaamisen lisäks, kaikki se tiedonhankinta yms.

Sehän nyt on selvää, että fyysisesti tuota ei voi oikeestaan mihinkään ammattiin verrata. Mutta varmasti suakin vituttas olla töissä enemmän kun se 8h/arkipäivä.

Ei kai mitään kahta duunia voi verrata siten, että toista tekee 14 h päivässä ja toista sen 8? Otetaan vertailuun vaikka joku tuplavuoroja tekevä tai vaikkapa yrittäjä, jos se on niistä tunneista kiinni. Ei tuotakaan ole pakko tehdä yli 8 h päivässä. Tai ehkä järkevä vertailu tulee, jos pokerinpelaaja alkaa käyttää pelaamiseen + tiedonhankintaan 8 h päivässä (miinus puolen tunnin safkis). Toisin päin taas kuka tahansa voinee nostaa kuukausipalkkaansa tekemällä jatkuvasti vapaaehtoisesti vitusti ylitöitä ja valittaa sitten, kun on niin raskasta.

... Toisin päin taas kuka tahansa voinee nostaa kuukausipalkkaansa tekemällä jatkuvasti vapaaehtoisesti vitusti ylitöitä ja valittaa sitten, kun on niin raskasta.

Toki monilla ylityöt on iso osa palkkaa, mutta ei nyt läheskään kaikki voi tehdä ylitöitä tai ei ne palkallista ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom