Deleted member 20129
Vuosipalkka 55 000€ ei todellakaan tarkoita 5 500€/kk.
vuosipalkka 70 000 alkaa tarkoittamaankin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vuosipalkka 55 000€ ei todellakaan tarkoita 5 500€/kk.
Melko mukava palkka kehitys :thumbs: Alkupalkka ei ollut mitenkään päätä huimaava, mutta palkka kehitys varmasti on motivoinut?
Viime vuosien nousukausi on nostanut palkkatasoa siten, että monista teknisistä asiantuntijahommista alalla kuulemma maksetaan 5000e/kk. Katsotaan miten palkkojen käy kun eka negatiivinen tupo pukkaa päälle.
motivaatio laskee jos palkka ei nouse 5500€/kk:sta
Huh huh. Olisipa itse yhtä kunnianhimoinen.
Enpä usko, että monikaan ASIANTUNTIJA ilman projekti, budjetti tai muuta vastuuta tienaa 5000€ kuukausipalkkana.
Kysymys ei ole summasta itsestään, mielestäni 5500e/kk on tosi kova palkka, vaikka kaveri joka sitä nosti piti itseään alipalkattuna ja riistettynä.
Pointti on se, että kuten psykologinen profiilini sanoo, kestän huonosti staattisia tilanteita. Jos korotus-/kehitysmahdollisuutta ei ole palkassa tai tehtävässä, voi motivaatio laskea, oli palkka sitten 70 tai 170ke/v tai titteli vaikka toimitusjohtaja. Jotkut vain on sillälailla koodattu.
Kysymys ei ole summasta itsestään, mielestäni 5500e/kk on tosi kova palkka, vaikka kaveri joka sitä nosti piti itseään alipalkattuna ja riistettynä.
Pointti on se, että kuten psykologinen profiilini sanoo, kestän huonosti staattisia tilanteita. Jos korotus-/kehitysmahdollisuutta ei ole palkassa tai tehtävässä, voi motivaatio laskea, oli palkka sitten 70 tai 170ke/v tai titteli vaikka toimitusjohtaja. Jotkut vain on sillälailla koodattu.
Minkä alan insinööri (esim. sähkö-,rakennus- vai konetekniikan) ? Monta kertaa olet vaihtanut työpaikkaa, ja onko paikat olleet vakituisia vai osa-aikaisia? Minkä pituisia päiviä teet ja 5 vai 6 päivän viikkoja, teetkö kotona töitä?
Ihan oikeassa olet, ei noita monta ole mutta olen antanut itselleni kertoa että kaikki yritykset palkata meille oma #NET-kehittäjä ovat kaikki päättyneet siihen että alalla jotkut maksavat tuota palkkaa.
Meillä yksi huippukaveri tienaa suunnittelijana yli 60ke mutta heppu onkin maailmanluokan huippu omassa kapeassa sektorissaan.
Olen elektroniikka-insinööri, sen lisäksi on tullut luettua TKK:lla alaa vähän businesslähtöisemmin sekä ihan perus teollisuustaloutta. Työtehtävät ovat aina jotenkin liittyneet elektroniikkaan, mutta enemmän automaatiojärjestelmät-puolelle on osaaminen ja kokemus painottunut.
Olen vaihtanut valmistumisen jälkeen 2 kertaa työpaikkaa eli nyt on kolmas paikka, sain jo opiskeluaikana vakituisen työn ja sellaisessa olen pysynyt. Pari kertaa olen ollut oikeassa paikassa kun joku on vaihtanut firmaa ja olen päässyt ylenemään lähtijän tilalle kohtuullisen palkankorotuksen kera -tehtäviä on kertynyt kuudessa vuodessa n. 7-8, suurin osa siten, että edellinen tehtävä on upgreidattu ylöspäin, kokonaan suuntaa vaihtavia siirtoja on 3. Hommien vaihtaminen tuolla lailla on kai ainoa tapa oikeasti nostaa palkkaa reilusti, samassa hommassa kökkimällä saa ehkä sen hikisen 150e liittokorotuksen päälle joka toinen vuosi.
Jos kysymyksen asettaja haluaa tietää, joutuuko tekemään paljon töitä, että saa tuplattua palkkansa viidessä vuodessa niin vastaus on minun kohdallani kyllä. Pitkää päivää ja viikonloppuja tuli tehtyä surutta vaikkei niistä maksettu-halusin vaikuttaa hyvältä. Nyt teen päivisin n. 10h päiviä ( 8-9h töissä, pari tuntia salia ja syömistä ja sitten 1-2h kotona meilien parissa pyörimistä, joka sitten aina lopulta hajoaa surffailuun) Yritän että en tekisi koti-viikonloppuina töitä, koska ehkä keskimäärin kerran kuussa menee viikonlopusta 1-2 pv työmatkusteluun, josta ei tietenkään korvata mitään. Viikolla 1-5pv kestäviä matkoja on 1-2 krt/kk, ja niillä tehdään yleensä 12-16h töitä/pv
Itselläni palkkakehitys ollut seuraava:
2003 2000e/kk
2004 2500e/kk
2007 3500e/kk
2009 4200e/kk
Koulutuspohja insinööri, AMK (2003 valmistunut) sekä tekniikan ylioppilas, työtehtävät ovat koostuneet erilaisista alemman keskijohdon - ja asiantuntijatehtävistä teknologiateollisuudessa. Tämän vuoden palkka tulee olemaan n. 55ke, potentiaalia nousuun on vielä kun verotietojen perusteella tiedän edeltäjäni saaneen samasta tehtävästä 2007 yli 70ke, hieman paremmalla koulutuksella ja pidemmällä työkokemuksella. Jos tuon 70ke/v saavuttaa, voi motivaatio laskea kun korottaminen alkaa olemaan jo niin vaikeaa.
Nyt "alaisten" määrä on pienimmillään mutta vastuu ja sitä myötä myös korvaus on suurimmillaan, firman ala on melko tunnoton nykyiselle taloustilanteelle joten toivoa on että työpaikka säilyy.
Jumalauta. Satasen tarkkuudella mennään palkkakehityksessä ja valmistumisvuosi, koulutus ja työtehtävätkin itselläni täysin samat. Hetken jo luulin, että olen itse kirjoittanut tämän :D
Hauska sattuma :thumbs:
jos pysyy samassa tehtävässä niin miten on palkkakehitys itsestään. vai pitääkö sitä aina ruinata lisää.
justiin päässy uran alkuun, niin toivotaan ettei tämä vitun lama sotke sitä täs parin lamavuoden aikana.
jos pysyy samassa tehtävässä niin miten on palkkakehitys itsestään. vai pitääkö sitä aina ruinata lisää.
justiin päässy uran alkuun, niin toivotaan ettei tämä vitun lama sotke sitä täs parin lamavuoden aikana.
Itse olen siinä mielessä onnellisessa tilanteessa, että meillä palkka nousee ilman ruinaustakin. Reilussa 3 vuodessa tullut tonni lisää palkkaan (mukana toki myös yleiskorotukset) työtehtävien pysyessä samana.
Siis onko noussut normaalista liksasta hyväksi vai huonosta normaaliksi? Ymmärtääkseni monessa firmassa käy niin, että jos on mennyt liian halvalla duuniin niin jossain vaiheessa se liksa hinautuu suunnilleen siihen mitä työkaveritkin tienaa.