Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ei sitä niitä osinkotuloja vaan kannata hirveästi nostaa jos firmalla ei ole taseessa rahaa kun siitä saa verottomasti ottaa sen 9% firman nettovarallisuudesta - vai miten se oli, minkä LISÄKSI on se henkkoht raja 90K/vuosi tjsp. Eli noin milli pitää olla jo taseessa että voi ottaa edes teoriassa sen 90K ilman veroa. Kaikki kuvittelevat aina että kunhan vaan on yrittäjä niin voi ottaa kaikki tulot osinkotuloina ja varma rikastuminen sitä kautta. Ei toimi ellei ole todella paljon fyrkkaa firmassa. Se muutoin osinkotulosta menevä 28 tai 29 prossaa kun ei kerro sekään koko totuutta - jos on "oma firma" niin firmahan maksaa siitä sisään tulevasta rahasta jo veroa ENNEN kun itse pääsee palkkaa tai osinkoa nostamaan.
Tämä kaikki varmaan selkokielellä löytyy jostain yrittäjä/verottaja -sivustolta jos vaan viitsii katsoa.

ja Edit: mun mielestä noi sportemen osinkotulot on tuollaiseen tilanteeseen (osakas pk-firmassa) vähintäänkin hyvää luokkaa. Ja hatunnosto muutenkin itse väännetystä hyvästä tulotasosta, tuohon kelpaa kyllä tähdätä - välietappina tietenkin ;)

V2008: 38 500e, päälle verottomia päivärahoja ~ 1100e. Ylitöitä meidän firmassa ei tehdä, ylimääräiset tunnit saa 1=1 vapaana.

V2009: ~ 43 000e.

It-alan sekalaisia hommia pienessä firmassa ei-pääkaupunkiseudulla. Työkokemusta alalta reilu kolme vuotta, akateeminen koulutus.

Ansiotulo ~31000€
Pääomatulo ~150€
ylitöitä reilusti yli 100h.
Peruspalkka 2015€
Kemian alalla pk-seudulla. Työkokemusta vajaa kaksi vuotta. Ammattikoulu pohjalla.

Syksyllä kouluun jos sais parempaa liksaa :)

Tälle vuodelle ansiotuloja arviolta 20k€, bonukset ~200€ ja pääomatuloja 600€

Pääomatulot oli viimevuonna 1 338,10 euroa ja vuonna 2007 629,17 euroa. Katotaan josko tänävuonna pääsis kakkosella alkavaan lukuun.

Sportemellä talous hyvällä mallilla! Hyvä! Oletan kuitenkin että tuon eteen on joutunut raatamaan melkoisen paljonkin. Onko vapaa-aikaa?

Itse odotan itelleni ensi vuodelle n. 10t euron nousua tuloihin. Tosin voihan ne mennä alaspäinkin vaikka en pörssiin ole penniäkää laittanu. Jo pelkästään korkolaskujen myötä menetän useamman tonnin, mutta säästän asuntolainoissa vielä useamman tonnin ts maksan asuntoa nopeammin.

Tämän vuoden saldo oli vähän yli 2,5v asuntolainasta pois ja se on oikeastaan ainut mikä kiinnostaa lisäsäästöjen ohella jos puhutaan materiasta ja maallisesta fyffestä.

Tänä 2009 vuonna on tarkoitus matkustella wien, budapest vaimon kans kahden, munchen, mallorca, punta cana ja jouluksi jotain kivaa. Jos jättäisimme perheenä nuokin tekemätä niin kätevä kassahan siinäkin on, mutta mun mielestä elämästä täytyy nauttiakin. Rahat reissuihin yritetään kyniä ylitöistä, muista turhista menoista ja turhista ravintoloissa riakkumisesta. Matkailu on meidän perheen yks juttu mistä tykätään ihan hurjasti.

Sportemellä talous hyvällä mallilla! Hyvä! Oletan kuitenkin että tuon eteen on joutunut raatamaan melkoisen paljonkin. Onko vapaa-aikaa?
Nyt teen noin 20-30 tuntia viikossa hommia. Tulen 9-10 aikaan töihin ja lähden kolmen maissa pois, ennen ruuhkia. Alkuun tein ihan normaalia 40 h viikkoon, mitä nyt reissaamisiin meni enemmän aikaa. Se on myytti, että kaikki yrittäjät tai "menestyjät" joutuvat tekemään kauheita ylityötunteja. Delekoiminenkin on keksitty ja sen oivaltaminen, että kun fiksuille ihmisille antaa vastuuta, niin homma pelaa silti. Ja monasti paremmin kuin olisi itse soheltamassa joka paikkaan.

Ja edellä käytyyn osinkokeskusteluun: Olen vain yksi seitsemästä osakkaasta, joten ei niitä niin vain nostella miten haluaa. Osakassopimuksen mukaan mennään.

Edit. ja piti sanoa, että viime vuonna pidin lomaa 9 viikkoa.

Nyt teen noin 20-30 tuntia viikossa hommia. Tulen 9-10 aikaan töihin ja lähden kolmen maissa pois, ennen ruuhkia. Alkuun tein ihan normaalia 40 h viikkoon, mitä nyt reissaamisiin meni enemmän aikaa. Se on myytti, että kaikki yrittäjät tai "menestyjät" joutuvat tekemään kauheita ylityötunteja. Delekoiminenkin on keksitty ja sen oivaltaminen, että kun fiksuille ihmisille antaa vastuuta, niin homma pelaa silti. Ja monasti paremmin kuin olisi itse soheltamassa joka paikkaan.

Ja edellä käytyyn osinkokeskusteluun: Olen vain yksi seitsemästä osakkaasta, joten ei niitä niin vain nostella miten haluaa. Osakassopimuksen mukaan mennään.

Aika mukavasti kuviot ! Tuossa on käynyt aivan varmasti myös tuuri. En itse ainakaan pysty pystyttämään firmaa ja saamaan esim. 100t euron vuosituloja kovinkaan nopeasti. Tai uskallusta ei ainakaan ole vaikka kaikenmoista olen suunnitellut. IT ala on hankala, on erittäin vaikea erottua joukosta vaikka miten perhanan hyvä olisi, varsinkaan ilman ohjelmointitaitoja.

Toisin sanoen et varmasti ole mitään perussettiä yritysrintamalla vaan aivan varmasti paremmasta päästä.

Ite tein viime vuonna (2008) 162h ylitöitä, lähes vähiten koko historiassani. Ennätyspohjat tein vain n. 100h vuonna 2007 kun lapsemme syntyi. Ylitöistä huolimatta sain vuonna 2008 lähestulkoon 10t euroa enemmän liksaa kuin vuonna 2007, siinä mielessä mukavasti.

EDIT vielä: yritysideat jotka eivät vaadi töistä poisjääntiä tai mukavat lisätienestit iltatyönä ovat myös tervetulleita ;)

Aika mukavasti kuviot ! Tuossa on käynyt aivan varmasti myös tuuri.
Olen tätä miettinyt ja voin sanoa vanhan kliseen muunnelman, että olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja tunsin oikeat ihmiset, jotka tunsivat ihmisiä, joiden välillä syntyi hyvä tiimi, jota minä johdan :) Sitten homma lähti kasvamaan yli odotusten.

Reilu parikymppisenä kaavailin, että joku päivä kun saisi jonkun päällikköviran ja 2500 euroa kuukausituloiksi niin elämä olisi mallillaan. Sitten tavoitteet vain kasvoivat vuosi vuodelta, kun pääsi hommiin sisään ja tajusi mihin tässä ollaan menossa ja mitä voi saavuttaa.

Vuodeksi 2015 suunnittelen jo yhteensä 100 milj. euron liikevaihtoa 3-4 eri yritykselle, jos tämä lama nyt ei kovin montaa vuotta kestä. Ja pääomistajuus minulla, mitä ei vielä ole. Pääsisi sitten päättämään yksin niitä osakkuuskuvioistakin.

Tehkää ihmiset tavoitteita! Joku päivä ne voi toteutua! :thumbs:

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ

Oon melkein kateellinen. Ise olen kyllä sen verran apina, että hommaan vielä 5-10v kokemusta ennen kuin alan mahdollisesti mitään omaa pyörittämään.btw.2008 brutto 38000eur + n.1000:n edestä "lahjuksia".

Kannattais käydä duunis useemmin. Voisit rikastuu.

Ei kai Suomessa työläisenä kukaan rikastu.

Omat tavoitteet on saavutettu ja ne ei ole liittyneet palkkaan, vaikka sekin puoli on paremmin kuin hyvin.

Toinen unelmoi rahasta, toinen jostain muusta. To each his own.

Suomessa palkkakeskusteluja leimaa aina sellainen ilkeä kateellisuus... Omasta puolestani jokainen on palkkansa ansainnut ja toiset ansaitsisivat vielä reilusti lisääkin. Itselleni kuitenkin palkkaa tärkeämpää on tehdä mielekästä työtä, josta nautin ja joka antaa sisältöä elämään.

Niin ja siis töissä tarvii käydä vähän useammin kuin kahdesti kuussa...Lähinnä tällaiset "tonni päivässä" tyyliset erittäin informatiiviset ja sisältörikkaat kirjoitukset hymyilytti...

Jst my 2 cents.

3200/kk. Pidin just 3 vko lomaa, kesällä pidän 2.5 kk ja keväällä pari viikkoa :kuola:. Vitut rahasta, kunhan lomat pyörii, kerkiää harrastaa ja kaivella nenää.

Oon melkein kateellinen. Ise olen kyllä sen verran apina, että hommaan vielä 5-10v kokemusta ennen kuin alan mahdollisesti mitään omaa pyörittämään.btw.2008 brutto 38000eur + n.1000:n edestä "lahjuksia".
Tuo on hyvä taktiikka. Mutta pidä silmät auki, ei koskaan tiedä koska se "menestys" tulee lähelle ja kurkistaa sisään jonkun jo tuntemasi henkilön tai jo olemassa olevan kautta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom