Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Itselleni kuitenkin palkkaa tärkeämpää on tehdä mielekästä työtä, josta nautin ja joka antaa sisältöä elämään
Tämän toteavat yleensä he joilla on se riittävän hyvä palkkataso elämiseen. Pistäppä näille vaikka1700€/kk bruttopalkalle, niin katsotaan ovatko tyytyväisiä vaikka työ olisi kuinka mielekästä ja sisältöä antavaa....

Mun työhistoriani mielekkäin duuni oli työ, missä palkka 1200€/kk. Lomaa paljon ja lyhyet päivät. (kouluavustajana) Mutta eihän tolla rahalla kukaan elä..

Opettajana jossain vai mistä saisi noin hulppeat lomat?

Ihan toimistossa, terveysalan "asiantuntija" hommissa. Talviloma on tossa, marras-joulukuussa sykityt ylityöt, kesällä lomarahat vapaana plus pikkasen palkatonta. Eli käytännössä ihan normi lomat mutta oon vaihtanut rahaa vapaaseen. Täytyy vaan jättää jotain turhaa ostamatta ja nauttii vapaasta sen rahan edestä.

Eli käytännössä ihan normi lomat mutta oon vaihtanut rahaa vapaaseen. Täytyy vaan jättää jotain turhaa ostamatta ja nauttii vapaasta sen rahan edestä.

Onko tohon olemassa jotain yleispätevää kaavaa millä laskea vai lateleeko työnantaja nuo ehdot? Jos lomaraha on parin viikon palkka niin saako sillä sitten sen kaksi viikkoa vapaata? Jos on meillä mahdollista niin en kahta kertaa mieti ottanko lomarahat vai puuhaanko jotain muuta. Edellisellä työantajalla noita vaihtelin, mutta en kirveelläkään muista miten tuo meni.

Onko tohon olemassa jotain yleispätevää kaavaa millä laskea vai lateleeko työnantaja nuo ehdot? Jos lomaraha on parin viikon palkka niin saako sillä sitten sen kaksi viikkoa vapaata? Jos on meillä mahdollista niin en kahta kertaa mieti ottanko lomarahat vai puuhaanko jotain muuta. Edellisellä työantajalla noita vaihtelin, mutta en kirveelläkään muista miten tuo meni.

Voi toki olla yritys-/työehtosopimuskohtaisia vaihteluita, mutta tuo kirjoittamasi tapa on se normaali kun lomaraha on puolet loma-ajan palkasta.

Esim. Mulla kertyy tän lomanmääräytymisvuoden aikana 20 päivää vuosilomaa, jonka lisäks saisin 10 päivän palkan lomarahana. Vaihdan tuon kuitenkin vapaisiin joten mulla on yhteensä 30 päivää lomaa.

Meillä on yksityisen terveyspalvelualan sopimus ja sen mukaan saan 15 päivää vapaata lomarahaa vastaan. Työnantajan ei tosin ole pakko tohon suostua.

Meillä on yksityisen terveyspalvelualan sopimus ja sen mukaan saan 15 päivää vapaata lomarahaa vastaan. Työnantajan ei tosin ole pakko tohon suostua.

Niin se on mun duuneissa ainakin tähän asti ollut - 30pv lomarahat = 15pv vapaata. Tosin nykyisessä duunissa ei pomo suostu antamaan kuin viikon ylimääräistä, mutta puolet kesälomarahoista vaihdan ilomielin ylimääräiseen lomaan...siihen vielä talviloma jatkoksi, niin ehtii nauttiakin lomasta... :)

Tammikuun liksaan tulee ylimääräinen tonni (nettona) bonuksia viime vuodesta ja suoraan kysyessäni pomo vihjaisi "reilusta" palkankorotuksesta kevään aikana - ei voi valittaa, eikä tarvitse edes pelätä duuninsa puolesta!

Niin se on mun duuneissa ainakin tähän asti ollut - 30pv lomarahat = 15pv vapaata. Tosin nykyisessä duunissa ei pomo suostu antamaan kuin viikon ylimääräistä, mutta puolet kesälomarahoista vaihdan ilomielin ylimääräiseen lomaan...siihen vielä talviloma jatkoksi, niin ehtii nauttiakin lomasta... :)

Tammikuun liksaan tulee ylimääräinen tonni (nettona) bonuksia viime vuodesta ja suoraan kysyessäni pomo vihjaisi "reilusta" palkankorotuksesta kevään aikana - ei voi valittaa, eikä tarvitse edes pelätä duuninsa puolesta!

Milloinkas teillä on rekrytointipäivät? :D ;)

Milloinkas teillä on rekrytointipäivät? :D ;)

:D

Mä voin heittää sulle privaa, jos joskus päätän lähteä tästä firmasta - mutta jos tätä menoa jatkuu, niin mä oon näissä hommissa tasan niin kauan kuin firma on pystyssä. :)

Kyllä mä olen miettinyt tulevaakin, mitäs sitten kun pomo päättää jäädä eläkkeelle?!? Nyt reiska 50v työnarkomaani, eli kyllä se vielä ainakin 10v vääntää...

:D

Mä voin heittää sulle privaa, jos joskus päätän lähteä tästä firmasta - mutta jos tätä menoa jatkuu, niin mä oon näissä hommissa tasan niin kauan kuin firma on pystyssä. :)

Kyllä mä olen miettinyt tulevaakin, mitäs sitten kun pomo päättää jäädä eläkkeelle?!? Nyt reiska 50v työnarkomaani, eli kyllä se vielä ainakin 10v vääntää...

Joo privaa tulemaan vaan, jos paikka aukee :)

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tämän toteavat yleensä he joilla on se riittävän hyvä palkkataso elämiseen. Pistäppä näille vaikka1700€/kk bruttopalkalle, niin katsotaan ovatko tyytyväisiä vaikka työ olisi kuinka mielekästä ja sisältöä antavaa....

Olet osittain oikeassa. Aloitin itse vajaa pari vuotta sitten työelämässä omalla alalla varsin vaatimattomalla palkalla ja olin erittäin tyytyväinen. Tiesin kuitenkin palkkakehityksen olevan suhteellisen reipas.

En usko että kovin moni, joka tekee vähänkään urasuunnittelua joutuu tyytymään 1700 euron kuukausipalkkaan.

Usein vähään tyytyvä huonopalkkainen pärjää paremmin yleensäkin kuin kaikkeen tyytymätön hyväpalkkainen. Kun yhdistetään hyvä palkka ja tyytyväinen asenne niin mitä silloin saadaankaan aikaan?

Usein vähään tyytyvä huonopalkkainen pärjää paremmin yleensäkin kuin kaikkeen tyytymätön hyväpalkkainen. Kun yhdistetään hyvä palkka ja tyytyväinen asenne niin mitä silloin saadaankaan aikaan?

Siinä muuten tavoitetta!
Yllättävän moni keski- tai jopa melkeinmatalapalkkainen tuntuu tosiaan olevan tyytyväinen ja toteaa rahan riittävän mainiosti. Todella ja valitettavan yleinen tauti on nimanomaan tuo että tulojen kasvaessa sitä kasvattaa niitä elinkustannuksia suhteessa käteen jäävää palkkaa nopeammin (jota vielä maamme epäonnistunut verotus entisestään vauhdittaa). Koskee nimenomaan "hyväpalkkaisia" palkkatyöläisiä, ei sitten enää huipputuloisia tietenkään.

Ikivanha totuus on, että ei suuret tulot vaan pienet menot.

On helpompi tyytyä vähään kuin havitella kaikkea, johon ei kuitenkaan ole rahaa. OKT + uudempi auto + + + + + + + + + + + + +.

Yllättävän moni keski- tai jopa melkeinmatalapalkkainen tuntuu tosiaan olevan tyytyväinen ja toteaa rahan riittävän mainiosti. Todella ja valitettavan yleinen tauti on nimanomaan tuo että tulojen kasvaessa sitä kasvattaa niitä elinkustannuksia suhteessa käteen jäävää palkkaa nopeammin (jota vielä maamme epäonnistunut verotus entisestään vauhdittaa).

Ja vaikkei elinkustannukset nousiskaan, mä oon ainakin todennut tulleeni vuosi vuodelta vaan ahneemmaksi. Ei mun nytkään tartte menoja rajoittaa, hyvin riittää rahat vaikken mikään säästämisen perikuva olekaan ja lainaakin lyhennän ihan reilusti. Silti ois kiva saada enemmän palkkaa. En mä sillä oikein mitään varmaan ostais, lyhentäisin vielä nopeammin lainaa ja sit sen jälkeen säästäisin oikein ahkerasti...:rolleyes:

Mua kiinnostaa itseni jonkun verran työpaikan vaihto, ja mikäli tämä tulee tapahtumaan, palkka tulee todennäköisesti laskemaan. Ei tuntiliksana, mutta viikonloppu, ilta jne lisät on pieni hinta minulle siitä, että saan siirtyä takaisin päiväduuniin vuorohommien sijaan.

Tätä kautta olisin köyhempi, mutta elämääni enemmän tyytyväinen. Vaikka nykyisessä työssä tuntiliksakin tulee vain nousemaan hyvää tahtia.

Itselläni palkkakehitys ollut seuraava:
2003 2000e/kk
2004 2500e/kk
2007 3500e/kk
2009 4200e/kk
Koulutuspohja insinööri, AMK (2003 valmistunut) sekä tekniikan ylioppilas, työtehtävät ovat koostuneet erilaisista alemman keskijohdon - ja asiantuntijatehtävistä teknologiateollisuudessa. Tämän vuoden palkka tulee olemaan n. 55ke, potentiaalia nousuun on vielä kun verotietojen perusteella tiedän edeltäjäni saaneen samasta tehtävästä 2007 yli 70ke, hieman paremmalla koulutuksella ja pidemmällä työkokemuksella. Jos tuon 70ke/v saavuttaa, voi motivaatio laskea kun korottaminen alkaa olemaan jo niin vaikeaa.

Nyt "alaisten" määrä on pienimmillään mutta vastuu ja sitä myötä myös korvaus on suurimmillaan, firman ala on melko tunnoton nykyiselle taloustilanteelle joten toivoa on että työpaikka säilyy.

2003 2000e/kk
2004 2500e/kk
2007 3500e/kk
2009 4200e/kk
Koulutuspohja insinööri, AMK (2003 valmistunut) sekä tekniikan ylioppilas, työtehtävät ovat koostuneet erilaisista alemman keskijohdon - ja asiantuntijatehtävistä teknologiateollisuudessa. Tämän vuoden palkka tulee olemaan n. 55ke, potentiaalia nousuun on vielä kun verotietojen perusteella tiedän edeltäjäni saaneen samasta tehtävästä 2007 yli 70ke, hieman paremmalla koulutuksella ja pidemmällä työkokemuksella. Jos tuon 70ke/v saavuttaa, voi motivaatio laskea kun korottaminen alkaa olemaan jo niin vaikeaa.

Nyt "alaisten" määrä on pienimmillään mutta vastuu ja sitä myötä myös korvaus on suurimmillaan, firman ala on melko tunnoton nykyiselle taloustilanteelle joten toivoa on että työpaikka säilyy.
Melko mukava palkka kehitys :thumbs: Alkupalkka ei ollut mitenkään päätä huimaava, mutta palkka kehitys varmasti on motivoinut?

2003 2000e/kk
2004 2500e/kk
2007 3500e/kk
2009 4200e/kk

:eek: motivaatio laskee jos palkka ei nouse 5500€/kk:sta :eek:

Huh huh. Olisipa itse yhtä kunnianhimoinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom