Tämä on oikeastaan monesti se ainut tapa saada nykyisessä työpaikassa isoja korotuksia. Mutta kuten Lumi sanoi, pitää olla valmis lähtemään sitten jos ei pokerikädessä ollut riittävästi ässiä.
Itse en ole vielä tähän korttiin joutunut sortumaan, sain mun työpaikan mittapuun mukaan merkittävän korotuksen kun vaihdoin hommia talon sisällä. Työtehtävä johon menin, on sellainen, että siihen ei ihan heti pystymettästä ruveta. Tai siis tuotevalikoima on niin laaja tietokonejärjestelmät niin perseestä, että sitä ei opi kuin käytännössä käymällä koko vuoden kierros läpi. Siinähnä sitten valitsivat, että maksavatko mulle reilusti enemmän mitä edelliselle kyseisessä hommassa olleelle vai ottavatko jostain pari euroa halvemman uuden ja kouluttavat sitä työtehtävään vuoden.
Eli kannattaa myös kärkkyä oman työpaikan vapautuvia paikkoja. Vielä parempi on, jos pystyy vaikka kesälomatuurauksilla yms. opetteleen ne hommat valmiiksi.
Lehdessä oli joskus juttu Helsingin "nuorista koulutetuista osaajista" ja jutun pointtina oli ettei "nykynuoret" enää ole työnantajaansa kohtaan lojaaleja kuten vanhemmat ihmiset vaan paikkaa vaihdetaan surutta ja profiilit on aina auki monsterissa ja vastaavissa. Eräskin nainen sanoi hakevansa vuoden välein uutta paikkaa ja pyytää aina 500e/kk enemmän kuin edeltävässä paikassa oli. Uskon hyvin että tuo on helpoin tapa nousta uralla ja samalla tienata lisää. Varmaan itsellekin mukavaa että näkee hieman erilaisia työympäristöjä ja -tehtäviä.