Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 PALKKASI? – ANSIOTASOT, URAT JA TODELLISET PALKANVERTAILUT SUOMESSA 💥

Meta description: Keskustelua palkoista: eri alojen ansiot, urakehitys, lisät, kokemukset ja avoin vertailu nimettömästi ja rehellisesti.

Bruttoja tietenkin kaikki. Eli Matin ansiotulot vuonna 2004 36200 euroa, pääomatulot 2400 euroa, varallisuus 23600 euroa, ja Matti oli listan sijalla 1947. koviten tienaava

En nyt tiedä onko kukaan samaa mieltä, mutta tuo on jo vitun perseestä, että jengin tuloja voi mennä urkkimaan noinkin helposti kuin textarilla. Ketä vittu kiinnostaa naapurin Esan tulot? Nuo kuuluis IMO kyllä vain verottajalle ja verotettavalle, ei koko Suomelle.

Täysin samaa mieltä. Yksityisasia.
Jos joku haluaa keskustella omista tuloistaan, niin mikäpäs siinä, en esim. omalta kohdaltani sitä minään valtionsalaisuutena pidä jos nyt en yleensä aiheesta koe tarpeelliseksi varsinkaan kovin yksityiskohtaisesti keskustellakaan.
Mutta oma hyvin rajallinen järjenjuoksuni sanoo, että kenen tahansa tulo- ja varallisuustietojen ei pitäisi olla kenen tahansa saatavilla. Siihen ei ole mitään järkevää perustetta.

Voisin ymmärtää valtion virkamiesten jne omistussuhteiden ja omaisuuden tms sidonnaisuusasioiden julkisuuden mahdollisten jääviystekijöiden jne osalta. Mutta muuten tuo tietojen julkisuus on silkkaa naurettavuutta.

En nyt tiedä onko kukaan samaa mieltä, mutta tuo on jo vitun perseestä, että jengin tuloja voi mennä urkkimaan noinkin helposti kuin textarilla. Ketä vittu kiinnostaa naapurin Esan tulot? Nuo kuuluis IMO kyllä vain verottajalle ja verotettavalle, ei koko Suomelle.

No paljon parempi neuvotella omasta palkasta kun tietää mitä muut tienaa.

Niin tai mitä muut tienasivat 2 vuotta sitten. Tuolla ei kyllä voi perustella koko kansan verotietojen julkistamista.

Näinpä, kyseisen alan keskipalkka pitäisi riittää neuvotteluun jottei itseään ihan ulos hinnoittele tai liian halvalla mene töihin. En ymmärrä minäkään että toisen henkilökohtaiset tulotiedot saa jostain urkittua. Hyvä bisnes jollekin, tuskin muuta perustetta tuohon. Ja mua ei paskaakaan kiinnosta jos joku mun tulot urkkiin, voin vaikka tähän laittaa vuoden 2004 vahvistetut tulot jos joku niistä ihan oikeasti voi kiinnostunut olla? :rolleyes:

Milläs menetelmällä nuo alan keskipalkat yleensä lasketaan? Onko ne yhtään sen tuoreempaa tietoa kuin vuoden pari vanhat verotiedot?

Kohta saa varmaan tsekattua tekstarilla kenen tahansa rikos- ja sukupuolitautirekisterit. Onpa ainakin yhteiskunnassa läpinäkyvyyttä. :rolleyes:
Perseestä koko homma.

Kohta saa varmaan tsekattua tekstarilla kenen tahansa rikos- ja sukupuolitautirekisterit. Onpa ainakin yhteiskunnassa läpinäkyvyyttä. :rolleyes:

Ja tietysti talouspuoli, eli onko luottotiedot kunnossa. Nyt kaikki tämä yhdellä tekstarilla :D

Verotietoja sisältävä lehti määriteltiin journalismiksi

Yksityisten ihmisten verotustietoja saa kerätä kaupallisessa tarkoituksessa, julkaista ne yleisölle myytävässä painotuotteessa ja kaupata verotietoja myös kännyköiden tekstiviestipalveluna. Tätä mieltä on valtioneuvoston nimittämä tietosuojalautakunta tämän vuoden ensimmäisessä päätöksessään. Se hylkäsi tietosuojavaltuutettu Reijo Aarnion hakemuksen kieltää Veropörssi-nimisen lehden julkaisu henkilötietolain vastaisena.

Lähde: http://www.journalistilehti.fi/journalisti/arkisto/22004/perus/veropors.htm

Tulot ja verot 2004

http://www.iltasanomat.fi/verotiedot/2004

Ja tietysti talouspuoli, eli onko luottotiedot kunnossa. Nyt kaikki tämä yhdellä tekstarilla :D

Mun mielestä nuo luottotiedot pitäisikin olla kohtuu helposti saatavilla. Niitä kuitenkin tarttisi aikalailla kaikessa vähänkin isommassa kaupanteossa ja esim. vuokratessa asuntoa yms. yms. Mutta mihin käytännössä tarttee naapurin tarkkoja verotietoja?

Se on tietysti paljon kiinni siitä minkä takia niitä verotietoja katselee. Minua ei naapurin tai ystävien liksat kiinnosta. Vaimokekkin tienaa enemmän ja ihan oikeutetusti. Hyvä juttuhan se on. Parantaa yhteistä elämää. :)

Itse suhtaudun analyyttisemmin ja käytän tietoa enemmänkin hyväkseni suunnitellessani toimintaani työyhteisössä mm. kehityskeskusteluissa ja mahdollisissa urasuunnitelmissa.

Eli ero on yleisessä suhtaumisessa. En ole kateellinen siitä mitä muut saavat vaan käytän tietoa hyväkseni saadakseni itse mahdollisimman paljon mahdollisimman pian ja mahdollisimman helpolla :)

Alan yleiset tilastot eivät kerro yksityiskohtaisesti ko. yrityksen palkkapolitiikasta mitään, joten itse arvostan spesifistä tietoa suunnittelun ja päätöksenteon tukena melkoisesti enemmän.

Käyttämääni tarkoitusta ei haittaa se, että tiedot laahaavat 2 vuotta perässä. Niistä saa sellaisenaankin riittävästi informaatiota.

Eikä se ole minulta pois, jos joku ei tätä asiaa näin näe.

Jos joku noita tietoja kauteuden ruokkimiseksi katselee, niin eipä sekään ole minulta pois. Ihmiset saavat nautintoa mitä erilaisimmista asioista.

Sanoisin, että palkkani tällä hetkellä on riittävä. Se on selvästi alle alan keskitason, mutta en ole vaatinut enempää, vaikka tarjottu on ja kysytty paljonko haluan. Tämä siksi, että en ole rahalla ostettavissa. Jos huutaisin itselleni huippupalkan, olisin ikävässä jamassa, koska en voisi näin vapaasti sitten vittuilla tarvittaessa työnantajalle. Ei tarvitse myöskään kuunnella narinoita siitä, että "niin paljon kuin me maksamme sinulle..." Minä teen muuten nämä hommat ihan hyvin. Työnantajia hieman vituttaa, kun tietävät, että minua töihin kysyttäessä ei voikaan houkutella sillä, minkä voimaan he ovat aina tottuneet luottamaan kuin pässi suuriin sarviinsa :)

Kuukauden päästä sopimus loppuu, ja siirryn talveksi vanhaan tuttuun paikkaan, josta lähdin keväällä kesän viettoon. Siellä sitten taas maksetaan vähän yli keskitason.

Se on tietysti paljon kiinni siitä minkä takia niitä verotietoja katselee. Minua ei naapurin tai ystävien liksat kiinnosta. Vaimokekkin tienaa enemmän ja ihan oikeutetusti. Hyvä juttuhan se on. Parantaa yhteistä elämää. :)

Itse suhtaudun analyyttisemmin ja käytän tietoa enemmänkin hyväkseni suunnitellessani toimintaani työyhteisössä mm. kehityskeskusteluissa ja mahdollisissa urasuunnitelmissa.
En viitsi quotata kokonaan mutta hyviä ajatuksia sinulla on. Itsellä sama juttu, lähinnä vituttaa se kun mm. tuossa metrin päässä istuu kaveri kuka saa tismalleen samasta hommasta noin 15-20000e/v enemmän liksaa. Itse olen palkkakuopassa verrattuna kolleegoihin, tosin pari kohtalontoveria minullakin on.

tuossa metrin päässä istuu kaveri kuka saa tismalleen samasta hommasta noin 15-20000e/v enemmän liksaa. Itse olen palkkakuopassa verrattuna kolleegoihin, tosin pari kohtalontoveria minullakin on.

Minkäslaisissa hommissa Huppe olet, aika hurjalta kyllä kuulostaa mikäli teette täysin samaa hommaa, entä minkälainen koulutus/työkokemus verrattuna paremminm tienaaviin kollegoihin ??

Minkäslaisissa hommissa Huppe olet, aika hurjalta kyllä kuulostaa mikäli teette täysin samaa hommaa, entä minkälainen koulutus/työkokemus verrattuna paremminm tienaaviin kollegoihin ??
Samat hommat, vastaavat koulutukset. Olemme lähes identtisiä robotteja suorittamassa ennalta määrittelemättömiä työtehtäviä. ;) IT-alalla eniwei.

Sanoisin, että palkkani tällä hetkellä on riittävä. Se on selvästi alle alan keskitason, mutta en ole vaatinut enempää, vaikka tarjottu on ja kysytty paljonko haluan. Tämä siksi, että en ole rahalla ostettavissa. Jos huutaisin itselleni huippupalkan, olisin ikävässä jamassa, koska en voisi näin vapaasti sitten vittuilla tarvittaessa työnantajalle.
Ota potkut ja rupea sosiaalitapaukseksi, silloin voit haistattaa paskat koko yhteiskunnalle.

Back
Ylös Bottom