Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Yli 5000 euron tuloihin on realistista päästä jossain vaiheessa ainakin lääkärin, lakimiehen, dippa-inssin ja ekonomin koulutuksella. Jos matematiikka kiinnostaa niin teknillinen korkeakoulu saattaisi ehkäpä olla paras opiskeluvaihtoehto.
Mitä dippa-inssi tekee?

Ikinä ei saa hinnoitella itseään alle. Itse olen tässä hakemassa uusia töitä ja olen muutamissa haastatteluissa ollut. Aina ennen haastatteluun menoa katson ns. keskipalkkatason kyseiseen työhön ja sitten suhteutan siihen oman työkokemuksen (sitä aika pakljon) ja koulutuksen (yliopiston käynyt). Aina on osunut palkkapyyntö aika nappiin. Vain kerran mulle on sanottu, että olisi enemmänkin maksettu kuin mitä pyysin. Pitää olla itsevarma ja tietää oman osaamisensa arvo.

Ikinä ei saa hinnoitella itseään alle. Itse olen tässä hakemassa uusia töitä ja olen muutamissa haastatteluissa ollut. Aina ennen haastatteluun menoa katson ns. keskipalkkatason kyseiseen työhön ja sitten suhteutan siihen oman työkokemuksen (sitä aika pakljon) ja koulutuksen (yliopiston käynyt). Aina on osunut palkkapyyntö aika nappiin. Vain kerran mulle on sanottu, että olisi enemmänkin maksettu kuin mitä pyysin. Pitää olla itsevarma ja tietää oman osaamisensa arvo.

Järkevä palkkapyyntö kertoo myös sopivuudesta hommaan. Jos pyytää liian vähän tai aivan liian paljon, niin ei todennäköisesti tiedä mitä työtä oikein on hakemassa.

Jos on hyvät kontaktit, niin voi olla ihan mahdollista tietää paljonko vastaavasta hommasta saa. Jos lähtee suunnilleen pystymetsästä, niin aika vaikea se on tarkkaan arvioida.

Mitä muuten haastattelussa sanovat jos pyytää esim pari sataa liikaa? Tinkaavatko alas vai jääkö homma suoraan saamatta? Esim jos vastavalmistunut koodinikkari kohtuu vähällä kokemuksella alkaisi pyytämään 3000€.

Mitä muuten haastattelussa sanovat jos pyytää esim pari sataa liikaa? Tinkaavatko alas vai jääkö homma suoraan saamatta? Esim jos vastavalmistunut koodinikkari kohtuu vähällä kokemuksella alkaisi pyytämään 3000€.

Varmaan aika tapauskohtaista. Tuskin kuitenkaan parin sadan takia suoraan hylkäävät muuten hyvää kaveria. Hyvä merkki siitä että palkkapyyntö on yläkantissa on se että kysytään onko siinä neuvotteluvaraa. Jos tuossa tilanteessa annat luvan tinkiä niin saattavat tarjota hieman pienempää palkkaa, mutta vaatimuksessa pysyminenkään ei tarkoita paikan menettämistä (joo, on kokemusta).

Isoissa firmoissa suoraan koulun penkiltä tuleville palkkatarjous lyödään usein suoraan taulukosta ja silloin pyynnöllä ei ole mitään merkitystä.

Tottakai palkasta neuvotellaan. Yleensä sinä tarjoat jotain ja he tarjoavat jotain ja sitten sovitaan jotain.. :) Mutta jos sinun pyyntisi on ilman työkokemusta 4500e/kk ja haet hommaan jossa voisit saada 2700e/kk kokemuksella, niin luulenpa että et pääse haastatteluun.

Vain kerran mulle on sanottu, että olisi enemmänkin maksettu kuin mitä pyysin.
Tuollainen vituttaa runsaasti. Pitäisi aina onnistua pyytämään sen verran sopivasti yli, että palkasta jouduttaisi puolin ja toisin tinkimään ja neuvottelemaan. Itselläni kävi nykyiseen työpaikkaani hakiessa kanssa niin, että maksoivat kyselemättä sen minkä pyysin ja nyt harmittaa, että olisko sitä saanut hiukan enemmänkin, jos olisi hoksannut pyytää. Paljoa enempää tuskin olisi maksettu, vähän enemmän olisi voinut saada.

Pomoni ohje palkkaneuvotteluihin oli, että jos olet jo päässyt haastatteluun niin silmät kiinni ja niin röyhkeä palkkapyyntö kuin ääni väräjämättä kehtaa pyyntää. Ei ne sieltä haastattelusta ulos naura vaan joko maksavat tai tarjoavat alle oman kipurajansa. Kun jollain palkalla menee duuniin niin harvoin ilman tehtävän muutoksia palkka kamalasti kohoaa.

Hyvä vinkki oikean palkkatason toteamiseen on kaivaa vastaavantason jampan nimi ko. yrityksestä ja verottajalta julkiset verotiedot. Pitää vaan tietää, että a) se on tyypin ainoa työ ja b) se on ollut siellä koko verovuoden.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Ehkä sitten itse on aina mennyt liian halvalla, koska ikinä ei ole tarvinnut kysellä alaspäin. Toisaalta tilanteet ovat olleet sellaisia, että duuni mielummin kuin ei duunia. Kyllä se palkka aina nostetaan kohtuulliseksi kun vakinaistetaan, vaikka hieman halvalla olisikin ollut määräaikaisena.

Eri asia on jos itellä on kunnon duuni ja kepillä käy koittamassa muista firmoista tarjouksia. Silloin saakin pyytää ainakin 500€ enemmän kuin ykyisessä duunissa.

paljonkohan vasta valmistunut liikuntalääketieteen maisteri saa liksaa? Toki riippuu duunista, mutta paljonko kehtais pyytää?

Minkälaisia hommia nuo yleensä tekee?

49 senttiä tuli kaikkineen yleiskorotusta ja 360 euron "kinkkuraha" tohon päälle. Ihan kelpo korotus, ei näitä usein saa.

Mulla kävi niin päin että kun heitin haastattelussa varovasti oman palkkatoivomukseni 3000 euroa, mikä mun mielestäni piti saada että paikkaa vaihtaisin niin haastattelija totesi ettei heillä niin vähää ole ollut tapana maksaa ja heitti siihen noin parikymmentä prosenttia vielä päälle.

Mulla kävi niin päin että kun heitin haastattelussa varovasti oman palkkatoivomukseni 3000 euroa, mikä mun mielestäni piti saada että paikkaa vaihtaisin niin haastattelija totesi ettei heillä niin vähää ole ollut tapana maksaa ja heitti siihen noin parikymmentä prosenttia vielä päälle.

Mikä duuni?

Reilu haastattelija. Olitko itse hakenut ko. työtä vai olivatko pyytäneet sua siihen?

Totta. Toinenkin puoli löytyy. Nykyistä duunia hakiessa pyysin tietoisesti alle sen mitä yleensä maksetaan. Kerroin suoraan että tiedän palkkapyynnön olevan "alhainen" mutta annan vuoden aikana näytöt osaamisesta jonka jälkeen palkaa tarkistetaan osaamista vastaavalle tasolle. Alkuvuodesta sitten reilumpi korotus tulossa. :hyvä:

Jälkeenpäin kuulin että tämä oli antanut itsevarman kuvan, oikeesti olin vaan vitun epätoivoinen :D. Kuitenkin 1000 egen korotus entiseen palkkaan tuli työtä vaihtaessa, ei voi olla tyytymätön.

V***u tätä threadiä, joka päivä tulen perisuomalaiseen uteliaaseen tapaan ja jo valmiiksi kateudesta vihreänä tarkistamaan, että mitäs tienataan missäkin hommissa ja aina pettymys: ei palkkatiedoista euroissa puhettakaan, kaiken maailman muuta juttua vaan (kuten vääntöä siitä, mikä katsotaan palkaksi ja mikä ei tai vaikkapa miten valmistautua työhaastatteluun)! Kuukausipalkat nyt vaan tiskiin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom