Palkkasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Hämmentää että mikä tuo ala on kun laissa sanotaan että sunnuntaista on maksettava tuplapalkka, mutta näillä se ei ole, ja sitten se olisi 12 euroa, eli simolla on siis varmaan se 12 euron tuntipalkka, ei ole ala jossa tehdään ikinä sunnuntaisin töitä koska ei tiedä mitä se tarkoittaa.
Ohan noita paljonkin ketkä ovat firman nimissä, mutta ovat kevytyrittäjiä. Ei Taksi Helsingin kuskillekkaan makseta sunnuntailta tuplapalkkaa. Tämä keskustelu vaikuttaa kyllä kaikilta osin jo trollaamiselta näin muuten :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Työnantaja ja työntekijä eivät voi sopia siitä, noudatetaanko työsuhteessa työaikalakia vai ei. Työaikalaissa mainittuja poikkeuksia lukuun ottamatta kaikki työntekijät kuuluvat työaikalain piiriin.
Työaikalain ulkopuolelle jäävät työntekijät
Työaikalaissa on luettelo tehtävistä, joihin lakia ei sovelleta, mikäli työaika-autonomia täyttyy. Ylempien toimihenkilöiden kannalta keskeisimpiä poikkeuksia ovat:

johtamistehtävät;
tehtävät, joissa työhön liittyvien toiminnan erityispiirteiden vuoksi tehdään sellaisissa oloissa, ettei voida katsoa työnantajan asiaksi valvoa siihen käytettävän ajan järjestelyjä; sekä
valtion virkamiehen työt oikeudenkäytössä, ulkomaanedustuksessa ja Suomen Pankissa.
 
Ohan noita paljonkin ketkä ovat firman nimissä, mutta ovat kevytyrittäjiä. Ei Taksi Helsingin kuskillekkaan makseta sunnuntailta tuplapalkkaa. Tämä keskustelu vaikuttaa kyllä kaikilta osin jo trollaamiselta näin muuten :D
Yrittäjähän itse maksaa itselleen palkan tässä sinun esimerkissä...
 
Meinaatko että itse osaat keskustella 😂 Sun jutuista on 98% haista vittu paska länkytystä. Mene oman pomosi luo ja vaadi tuplapalkkaa kun tunnut olevan niin ylivertainen työmies.

Ymmärrätkö mikä ero on kunnallisella työllä, yksityisellä työnantajalla ja yrittäjällä ? Työskentelen noissa kaikissa muodoissa. Kunnallisen puolen palkkaus on tessin mukainen johon kuuluu sunnuntai lisä. Tessi ei koske yksityisiä työnantajia liikunnan alalla. Ei ole mitään palkkaa joka pitäisi maksaa. Joka firma määrittelee sen itse. Sunnuntailisän myös päättää yritys haluavatko ottaa käyttöön. Jos taas ollaan kevyt yrittäjiä, työntekijä määrittää palkkansa. Käytännössä yli kunnallisen puolen tessin mukaista palkkaa on turha pyytää. Yksikään ei tule sitä saamaan. Mun työpaikoila jokaisella on sama palkkaus. Palkka nousee hieman kokemuksen mukaan, mutta määrä vain joitain euroja.

Mikä sinäkin olet pätemään alan palkoista joita et ole päivääkään tehnyt ? Mene huutelemaan roskakuskeille ja lentokapteeneille että saatte ihan väärää palkkaa.
Kuka sitä sunnuntaipalkkaa missään maksaisi jos se voitaisiin vaan sopia ettei makseta :D kaikki yrittäjät sanoisivat että ota tai jätä, joko sua kustaan linssiin tai sit valehtelet että olisit jossain oikeissa töissä.
 
Työnantaja ja työntekijä eivät voi sopia siitä, noudatetaanko työsuhteessa työaikalakia vai ei. Työaikalaissa mainittuja poikkeuksia lukuun ottamatta kaikki työntekijät kuuluvat työaikalain piiriin.
Työaikalain ulkopuolelle jäävät työntekijät
Työaikalaissa on luettelo tehtävistä, joihin lakia ei sovelleta, mikäli työaika-autonomia täyttyy. Ylempien toimihenkilöiden kannalta keskeisimpiä poikkeuksia ovat:

johtamistehtävät;
tehtävät, joissa työhön liittyvien toiminnan erityispiirteiden vuoksi tehdään sellaisissa oloissa, ettei voida katsoa työnantajan asiaksi valvoa siihen käytettävän ajan järjestelyjä; sekä
valtion virkamiehen työt oikeudenkäytössä, ulkomaanedustuksessa ja Suomen Pankissa.
Lakia ei sovelleta jos työaikaa ei ole ennalta määritelty eikä työajan käyttöä valvota tai jos työntekijä voi itse päättää työajastaan. Ei sovelleta myöskään jos yritys on voittoa tavoittelematon järjestö.

Käytännössä nuo ehdot täyttää jokainen tällä alalla yksityis sektorilla työskentelevä.

Nämä kaikki pykälät löydät työaikalaista.
Kuten sanoin älä päde kun et ymmärrä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kuka sitä sunnuntaipalkkaa missään maksaisi jos se voitaisiin vaan sopia ettei makseta :D kaikki yrittäjät sanoisivat että ota tai jätä, joko sua kustaan linssiin tai sit valehtelet että olisit jossain oikeissa töissä.
Kuten jo sanoin työaikalaki ei koske työntekijää joka päättää itse tuntimääränsä ja jonka tunteja ei valvota. Eli koskee jokaista alallani olevaa. Työsoppareissa ei ole mitään tuntimääriä. Tehdään niin paljon kuin huvittaa.

Voisitko mennä vaikka roskapönttöön puhumaan jätteille. Ymmärtävät ehkä paskapuhetta paremmin.
 
Älä muuta puheenaihetta 🤣 Vaahtosit juuri monta sivua hevonpaskaa ja olit väärässä. Vituttaako.

Kato insinjööri tuli heittelemään nokkelia lainauksia keskusteluun. Tervetuloa.
Käsitykseni mukaan tästä bruttopalkasta ja nettopalkasta ollaan väännetty eilisestä asti kanssasi. Olit siinä niin pahasti väärässä että odotan jo innolla kun myönnät asian. Saat anteeksi veli.
 
Kuten jo sanoin työaikalaki ei koske työntekijää joka päättää itse tuntimääränsä ja jonka tunteja ei valvota. Eli koskee jokaista alallani olevaa. Työsoppareissa ei ole mitään tuntimääriä. Tehdään niin paljon kuin huvittaa.

Voisitko mennä vaikka roskapönttöön puhumaan jätteille. Ymmärtävät ehkä paskapuhetta paremmin.
Noniin palataan tähän. Mistä me voidaan helvetti tietää millainen työsopimus sinulla on? Oletuksena on että 99% kuuluu tähän työaikalain piiriin. Loput ovat vain hieman tyhmiä ettei ymmärrä omaa parastaan. Kerta nyt toimit yrittäjänä niin mitä sinulle jää näppiin tästä huimasta 26 eurosta?
Ja lopuksi joko ymmärrät ettei nettopalkkoja voi keskenään verrata...?
 
Noniin palataan tähän. Mistä me voidaan helvetti tietää millainen työsopimus sinulla on? Oletuksena on että 99% kuuluu tähän työaikalain piiriin. Loput ovat vain hieman tyhmiä ettei ymmärrä omaa parastaan. Kerta nyt toimit yrittäjänä niin mitä sinulle jää näppiin tästä huimasta 26 eurosta?
Ja lopuksi joko ymmärrät ettei nettopalkkoja voi keskenään verrata...?
Sanoinko jo että älä yritä päteä ALASTA JOSTA ET YMMÄRRÄ MITÄÄN. Tällä alalla 100% yksityisillä työskentelevistä eivät kuulu työaikalain piiriin. Jokainen päättää itse kuinka paljon tekee töitä. Ihan vitun sama miten muilla aloilla toimitaan. Ei koske tätä alaa. Piste.
Tuloni eivät kuulu sinulle. Tulen toimeen ja säästöön jää rahaa joka kuukausi. Taitaa olla niin että oma palkkasi on vitun paska kun meni noin tunteisiin.

Ps. Heitäpä joku muu työ josta saa 26e tunnilta ilman mitään koulutusta ?
 
Sanoinko jo että älä yritä päteä ALASTA JOSTA ET YMMÄRRÄ MITÄÄN. Tällä alalla 100% yksityisillä työskentelevistä eivät kuulu työaikalain piiriin. Jokainen päättää itse kuinka paljon tekee töitä. Ihan vitun sama miten muilla aloilla toimitaan. Ei koske tätä alaa. Piste.
Tuloni eivät kuulu sinulle. Tulen toimeen ja säästöön jää rahaa joka kuukausi. Taitaa olla niin että oma palkkasi on vitun paska kun meni noin tunteisiin.

Ps. Heitäpä joku muu työ josta saa 26e tunnilta ilman mitään koulutusta ?
Toimit yrittäjänä joten joudut maksaan eläkemaksut vakuutusmaksut omasta palkastasi eli ei ole verrannollinen työntekijänä olevaan.
Millos jatkamme netto ja bruttopalkasta?
 
Toimit yrittäjänä joten joudut maksaan eläkemaksut vakuutusmaksut omasta palkastasi eli ei ole verrannollinen työntekijänä olevaan.
Millos jatkamme netto ja bruttopalkasta?
Toimin yrittäjänä, kunnallisella sekä yksityisellä. Päätän itse milloin teen duunia tai milloin lomailen. Käytännössä saan elantoni harrastuksellani. Vituttaako ? Kypsy sinä sinne raksalle ja pompi työaika lakien mukaan.
 
Toimin yrittäjänä, kunnallisella sekä yksityisellä. Päätän itse milloin teen duunia tai milloin lomailen. Käytännössä saan elantoni harrastuksellani. Vituttaako ? Kypsy sinä sinne raksalle ja pompi työaika lakien mukaan.
Myönnät olevasi väärässä nettopalkka vertailusi kanssa? Miten kun olet hyvin tienaava yrittäjä ja yht äkkiä polvesi menee niin huonoon kuntoon ettet pysty tekemään työtäsi niin kuka maksaa sairaslomasi? Entä kun jäät eläkkeelle niin onko edes varaa jäädä kun olet itse hoitanut eläkemaksut minimissä todennäköisesti? Halveksutko työaikalakia?
 
Back
Ylös Bottom