Palkkasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Eilen tuli käytyä työhaastattelussa. Puhelu tuli muutaman tunnin päästä ja sain paikan. Toimiala vaihtuu ja vielä yksityiseltä julkiselle. Julkisella puolella en ikinä ole töissä ollut joten saas nähdä miten homma lähtee etenemään. No joka tapauksessa olen todella tyytyväinen, palkka nousi 2800e/kk -> 3850e/kk ja työmatka lyheni 50km suuntaansa noin 15km suuntaansa.
Aika älytön upgreidaus 👏 Etkös ollut koulutukseltasi konetekniikan inssi, minkälaisia hommia sait julkiselta sektorilta?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eilen tuli käytyä työhaastattelussa. Puhelu tuli muutaman tunnin päästä ja sain paikan. Toimiala vaihtuu ja vielä yksityiseltä julkiselle. Julkisella puolella en ikinä ole töissä ollut joten saas nähdä miten homma lähtee etenemään. No joka tapauksessa olen todella tyytyväinen, palkka nousi 2800e/kk -> 3850e/kk ja työmatka lyheni 50km suuntaansa noin 15km suuntaansa.
Onnittelut! Tuntuu varmasti hyvältä, eikä ainoastaan käteen jäävän rahan takia vaan siksi että saa jättää työnantajan joka ei arvosta. En tiedä mitkä mahkut julkisella on neuvotella jatkossa palkasta/toimenkuvasta mutta eiköhän sulla oo taas jonkun aikaa parempi mieli duunin suhteen.
 
Aika älytön upgreidaus 👏 Etkös ollut koulutukseltasi konetekniikan inssi, minkälaisia hommia sait julkiselta sektorilta?
Pienen kaupungin kiinteistöjen LVISA- vastaavan hommaa. Jonkun verran kokemusta on toki tullut teollisuudessa tästä puolesta.
 
Eilen tuli käytyä työhaastattelussa. Puhelu tuli muutaman tunnin päästä ja sain paikan. Toimiala vaihtuu ja vielä yksityiseltä julkiselle. Julkisella puolella en ikinä ole töissä ollut joten saas nähdä miten homma lähtee etenemään. No joka tapauksessa olen todella tyytyväinen, palkka nousi 2800e/kk -> 3850e/kk ja työmatka lyheni 50km suuntaansa noin 15km suuntaansa.

Palkan lisäks tuo työmatka on kova. Ittee vituttas aineki pitkä työmatka joka lisää sitte työpäivän pituutta käytännössä. Tällä hetkellä tuo 10min suuntaansa on ihan tarpeeks
 
Minäkin pääsin viimein mieluisiin hommiin. Ihan tonnilla ei nouse kuukausipalkka mutta sinnepäin. Toiselle puolen suomea on muutto isompaan kaupunkiin. Kun katsoo vuokratasoa niin ihan saman hintaista. Kunnallisverokin pienempi, että eipä tässä asuinkustannuksetkaan nouse. Pääsin oikaisemaan sille alalle, mihin tavoittelin ja korkeammalle tasolle työpaikkahierarkiassa kuin mitä nykyisessä työssä oli. Eli eteenpäin ihan joka kantilta katsottuna.

Kovasti olisivat nyt olleet vanhassa paikassa valmiita neuvottelemaan palkasta. Vähän myöhäistä eikä semmoista muutosta olisi mitenkään voinut saada aikaan, että vetäisi vertoja uudelle työpaikalle.
 
Kovasti olisivat nyt olleet vanhassa paikassa valmiita neuvottelemaan palkasta. Vähän myöhäistä eikä semmoista muutosta olisi mitenkään voinut saada aikaan, että vetäisi vertoja uudelle työpaikalle.
Tämähän se on monen työnantajan virhe. Jos ottais tosissaan ne palkkapyynnöt alusta asti niin saattaisi selvitä halvemmalla kuin yrittäessä suostutella irtisanoutuvaa jäämään. Itselle tosin oli suuri onni etteivät tulleet pätkääkään vastaan, se sai minut henkisesti irtisanoutumaan sekä etsimään töitä vakavissaan, ja hyvän paikan löysinkin.
 
Totta, en ymmärrä sitä että mieluimmin haetaan joku uusi, haastatellaan, perehdytään ja lopputulos ei välttämättä ole hyvä. Aina se ei välttämättä ole rahasta kiinni vaan palkankorotus on symboli siitä että yritys arvostaa kyseistä henkilöä.
 
Minulla siinä mielessä erikoinen tilanne että minulle maksetaan hyvin mutta tunnen itseni turhaksi. Minulle maksetaan ihan liian paljon, en tee periaatteessa yhtään mitään järkevää. Haluan enemmän rahaa ja haenkin uutta duunia koska nykyinen on niin helvetin tylsää ja hoidan periaatteessa asiakkaiden naurettavia paskaongelmia ja teen muutaman euron kauppoja.. Monen mielestä tämä olisi unelmatyö, voi käydä parturissa keskellä päivää tai lähteä aikaisemmin, saa päättää milloin pitää lomaa jne. Kukaan ei hengitä niskaan eikä vaadita yhtään mitään. Voisin viikon istua kännykällä eikä kukaan sanoisi mitään.
 
Vittu mitä touhua julkisella puolella. Nuorempana olin kesätöissä ja tuntui siltä että on pakko olla laiska tai outo jotta julkiselta saisi työpaikan. Hyvin huomaa eron kun meillä käy asiakkaita sekä julkiselta että yksityiseltä puolelta.
Mulla löytyy myös kokemusta julkisen puolen toimistohommista. Sain palkkaa 8kk:lta, tein varsinaista työtä ehkä pari viikkoa. 🤷‍♂️ 🤦‍♂️
 
Palomies + omassa kylässä mukana sopimuspalokunnssa josta tulee vähän ekstraa riippuen paljonko on hälytyksiä. +-48000€ tulee tänä vuonna.
 
Minulla siinä mielessä erikoinen tilanne että minulle maksetaan hyvin mutta tunnen itseni turhaksi. Minulle maksetaan ihan liian paljon, en tee periaatteessa yhtään mitään järkevää. Haluan enemmän rahaa ja haenkin uutta duunia koska nykyinen on niin helvetin tylsää ja hoidan periaatteessa asiakkaiden naurettavia paskaongelmia ja teen muutaman euron kauppoja.. Monen mielestä tämä olisi unelmatyö, voi käydä parturissa keskellä päivää tai lähteä aikaisemmin, saa päättää milloin pitää lomaa jne. Kukaan ei hengitä niskaan eikä vaadita yhtään mitään. Voisin viikon istua kännykällä eikä kukaan sanoisi mitään.
Vähän sama itsellä. Hommia on hyvinkin vähän ja oikeastaan kaikki etänä. Tai asiakaskäyntejä livenä on kesäloman jälkeen ollut tasan 1kpl. Välillä toki pitää lentää jonnekin päin Eurooppaa 1-2pv reissuille mutta siinä se ja tosiaan noita ei ole nyt ollut. Toki päivittäin pitää Teamsissa roikkua ja välillä asiakkaidenkin kanssa.

Mulle vaan maksetaan niin hyvin, että missään muualla ei tähän palkkatasoon pääse.
 
Kohta vaihtuu työpaikka. Palkka nousee 4000-->4600. Jää 2000e vuosittaiset eläkerahastobonukset saamatta mutta mutta. Työmatka pitenee eli nettona ei juurikaan mitään jää. Mahdollista tehdä etätyötä kahtena päivänä viikossa. Itse asiassa etätyö ei kiinnosta mutta kyllä siinä säästää.
 
Minäkin pääsin viimein mieluisiin hommiin. Ihan tonnilla ei nouse kuukausipalkka mutta sinnepäin. Toiselle puolen suomea on muutto isompaan kaupunkiin. Kun katsoo vuokratasoa niin ihan saman hintaista. Kunnallisverokin pienempi, että eipä tässä asuinkustannuksetkaan nouse. Pääsin oikaisemaan sille alalle, mihin tavoittelin ja korkeammalle tasolle työpaikkahierarkiassa kuin mitä nykyisessä työssä oli. Eli eteenpäin ihan joka kantilta katsottuna.

Kovasti olisivat nyt olleet vanhassa paikassa valmiita neuvottelemaan palkasta. Vähän myöhäistä eikä semmoista muutosta olisi mitenkään voinut saada aikaan, että vetäisi vertoja uudelle työpaikalle.
Saman suuntaista täällä. Ei hirvee nosto palkassa mutta kuitenkin selkeesti kolmosella alkavaan kk-palkkaan. Ja työnkuva todennäköisesti mulle mieluisampi ja työnimike parempi. Palkkatoiveella kun meni niin en uskaltanut hirveitä pyytää ettei stoppaa siihen. Jää kuitenkin yli 500€/kk ylimääräsiä asumiskuluja pois, kun ei tarvitse tilapäisasuntoa pitää. Nykyisessä paikassa luvattiin rajata työkuvaa vastaamaan työnimikettäni (10v työskennelleen ylemmän toimihenkilön toimenkuva siirrettiin mulle 1:1 vaikka olin alimpia koko osastolla ja käytännössä ilman perehdytystä). 60-70% työtehtävistä ei liipannut edes läheltä työnimikettä. Lisäksi tuli uusi esimies niin lupaili 80-100% etätyömahdollisuutta, mutta paikka tietäen tuskin koskaan tulee siellä läpi menemään vaikka perusteita tuossa hommassa sen eväämiselle ei käytännössä olisikaan. Lisäksi ilmapiiri on heikko ja se tulee päällikkötasolta. Yksi kiusaamisluonne johdossa riittää. Turha on yrittää enää käännyttää. Turha sitä on jäädä odottelemaan korjataanko asioita, jos kaikki on alusta alkaen mennyt metsään.
 
Saman suuntaista täällä. Ei hirvee nosto palkassa mutta kuitenkin selkeesti kolmosella alkavaan kk-palkkaan. Ja työnkuva todennäköisesti mulle mieluisampi ja työnimike parempi. Palkkatoiveella kun meni niin en uskaltanut hirveitä pyytää ettei stoppaa siihen. Jää kuitenkin yli 500€/kk ylimääräsiä asumiskuluja pois, kun ei tarvitse tilapäisasuntoa pitää. Nykyisessä paikassa luvattiin rajata työkuvaa vastaamaan työnimikettäni (10v työskennelleen ylemmän toimihenkilön toimenkuva siirrettiin mulle 1:1 vaikka olin alimpia koko osastolla ja käytännössä ilman perehdytystä). 60-70% työtehtävistä ei liipannut edes läheltä työnimikettä. Lisäksi tuli uusi esimies niin lupaili 80-100% etätyömahdollisuutta, mutta paikka tietäen tuskin koskaan tulee siellä läpi menemään vaikka perusteita tuossa hommassa sen eväämiselle ei käytännössä olisikaan. Lisäksi ilmapiiri on heikko ja se tulee päällikkötasolta. Yksi kiusaamisluonne johdossa riittää. Turha on yrittää enää käännyttää. Turha sitä on jäädä odottelemaan korjataanko asioita, jos kaikki on alusta alkaen mennyt metsään.

Hyvä juttu. Muuten itselläkin kaiken lisäksi bonuksena tässä uudessa paikassa mahdollisuus 2-3 päivää viikosta tehdä etänä kunhan ensin jonkun aikaa perehtyy paikan päällä että lähtee hommat rullaamaan omin voimin. On se kyllä etu että voi aamulla herätessä aloittaa työpäivän kotona vs toimet ennen töihin lähtöä + työmatkat molempiin suuntiin polttoaine kuluineen. Voittaa tuolla helposti yli tunnin per päivä vapaa-aikaa + polttoaine kulut.

Edellisessä työpaikassa ei mitään mahdollisuutta etätöihin ihan tehtävä kuvan takia. Lisäksi siellä niillä joilla olisi ollut työn puolesta sama tehdä kotona niin eivät saaneet hekään. Toimari linjasi heti koronatoimien alkaessa, että ko firmassa ei sitten kukaan tule saamaan etätöitä tehdä. Täysin päivänvastainen linja mikä suomessa yleisesti lähti pyörimään parisen vuotta sitten.
 
Näyttäisi olevan täällä tyypillistä että porukan varakkaimmat ovat heti äänessä kun on palkasta kyse. Tietenkin vähättelemässä omia tuloja. On täällä vähätuloisiakin ihan varmasti. Eivät vain halua tuoda asiaa esiin. Ihan ymmärrettävää.
Teiltä jää huomaamatta se, että siitä lisätulosta niistää marginaaliveroprosentti jo yli puolet.. joku 60k tuottaa käteen yllättävän vähän enemmän kuin vaikka 45k. Oikeastaan pitäisi tyystin lopettaa bruttotuloista puhuminen, kun niitä ei kuitenkaan käyttöönsä saa.
 
Teiltä jää huomaamatta se, että siitä lisätulosta niistää marginaaliveroprosentti jo yli puolet.. joku 60k tuottaa käteen yllättävän vähän enemmän kuin vaikka 45k. Oikeastaan pitäisi tyystin lopettaa bruttotuloista puhuminen, kun niitä ei kuitenkaan käyttöönsä saa.
60k tuloista jää silti huomattavasti enemmän rahaa käteen oli verotus mikä tahansa. Aiemmassa ammatissani vartijana käteen jäi noin 1300-1400e kk jos teki täyttä päivää. Porukalla ei ole käsitystä mikä on oikeasti pieni palkka. Huvittaa huutelut 4000e kk netto on paska palkka😅
 
Back
Ylös Bottom