Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tuosta korvaamattomuudesta. En siis luule sellainen olevani, mutta mielenkiinnolla olen seuraillut oman vakikesätyöpaikkani toimintaa, lähinnä siinä kun itse olen ns. vuosilomasijaisena täällä. Karkeasti arvioituna osaan tehdä viiden ihmisen työt, mutta eipä tuo ainakaan palkassa näy :D.

Edit. Olen siis ollut täällä pätkissä vuodesta 2003, välillä äitiyslomasijaisena jne., eli kaikkiin kiireellisyysaikoihin ja saumoihin olen sopeutunut, mutta eipä taida paljoa olla sanomista valmistumattomalla humanistinretkulla täällä insinöörien ja tradenomien seassa: eihän mulla ole alalle mitään koulutusta.

Ja ainakin meillä tunnutaan katsovan vain niitä lukuja jotka suoraan "viivan alla" näkyy, eli jos nostetaan palkkaa on se heti pois firman kassasta. Sitä kun on vähän vaikeempi mitata, että jos se uus tyyppi onkin täys tumpelo ja hommia tehdään moneen kertaan ja että kauanko se tekee ns. puolteholla ennenkuin oppii hommat. Sama kun hankitaan jotain työvälineitä, aina yritetään päästä halvalla eikä ajatella sitä että joku kalliimpi ja parempi säästää itsensä monesti takaisin aika nopeestikin. No minkäs teet kun jotkut asioista päättävät näin toimivat? Ja ihme kyllä että kaikkin säätämisten jälkeenkin (me duunari pelastettu monta monta ikävää tilannetta) on kaikki asiakkaat säilyneet ja firma tekee voittoa. Mä en ees haluu tietää miten ne toimii jos tulee negatiivinen tulos.

Ja minulle kun on mainostettu, että ei se tutkinto enää nykyisin, vaan se osaaminen... :rolleyes:

Asiaan: Tuloja 140 €/kk + opinto-/asumistuet. Yritän kohta neuvotella itselleni huiman 10-15% palkankorotuksen, koska palkkaani ei ole korotettu 4 vuoteen. Töitä teen n. 6 tuntia kuukaudessa. :D

Oma brutto about 4,6ke/kk josta käteen jää about 2,9ke/kk.

IT-alan hörhönä touhuan. Koulutuspohjaa elektroniikka-(m)asentaja -89, inssi -93 ja DI -00. Täyspäi(väi)sessä duunissa vuodesta -95, DI-tutkinto tuli tempastua duunin ohessa pääosin iltahommina.
Mielenkiinnosta kyselen, että näkyikö tuo DI:ksi lisäkouluttautuminen urakehityksessä/palkassa/tms jollain tavalla ja jos näkyi niin miten?

Ja käsi pystyyn nyt joka oikeasti kuvittelee olevansa korvaamaton siellä töissä? Oli se palkka tai koulutus sitten mitä tahansa? Yrittäjiä ei lasketa tähän mukaan, sillä he monesti nyt sattuneesta syystä ovat aika korvaamattomia omassa yrityksessään. ;)

Julkaisut verotiedotklaan eivät pidä paikkaansa vaan näyttävät alakanttiin. Siinä näkyy bruttotulot kaikkien vähennysten ja muiden jälkeen. Itse tarkistin omat tulot ja 4000 euroa eli joku 15% heitti alakanttiin oikeasta brutosta.
Niinpä muuten näyttäisi olevan. Sieltä tulee puhelimeen (vuoden 2004) verotettava ansiotulo valtionverotuksessa. Ansiotuloista on silloin vähennetty mm. työmarkkinajärjestöjen jäsenmaksut, matkakulut, tulonhankkimiskulut, pakolliset eläke- ja työttömyysvakuutusmaksut, vapaaehtoiset eläkevakuutusmaksut jne.

Ja käsi pystyyn nyt joka oikeasti kuvittelee olevansa korvaamaton siellä töissä? Oli se palkka tai koulutus sitten mitä tahansa? Yrittäjiä ei lasketa tähän mukaan, sillä he monesti nyt sattuneesta syystä ovat aika korvaamattomia omassa yrityksessään. ;)

Yrittäjien lisäksi nimenomaan pienyrityksissä kyllä esiintyy melkoista "korvaamattomuutta" - puhutaan vaikkapa 1-15 henkilön yrityksistä. Yleensä hyvät halutaan pitää ja tällöin kohtelu myös sen mukaista.

Heti kun hypätään isompaan yrityskokoon (ja toki toimiala/asema jne vaikuttavat osaltaan) - pienenee se korvaamattomuuden ilmapiirin luomisen mahdollisuus lähes väistämättä. Silti se on jokaiselle "eteenpäin pyrkivälle" hyvä ohjenuora.

Yrittäjien lisäksi nimenomaan pienyrityksissä kyllä esiintyy melkoista "korvaamattomuutta" - puhutaan vaikkapa 1-15 henkilön yrityksistä. Yleensä hyvät halutaan pitää ja tällöin kohtelu myös sen mukaista.

Heti kun hypätään isompaan yrityskokoon (ja toki toimiala/asema jne vaikuttavat osaltaan) - pienenee se korvaamattomuuden ilmapiirin luomisen mahdollisuus lähes väistämättä. Silti se on jokaiselle "eteenpäin pyrkivälle" hyvä ohjenuora.

Olisi pitänyt tohon lisätä että esim. 50 henkilöä ja siitä ylöspäin työllistävät yritykset.

Jokaisen vuosia talossa olleen ja työnteosta kiinnostuneen panos luulisi olevan hyvän korvauksen arvoinen? Mutta ilmeisesti niinkauan kun on vähänkin reilummin työkkärissä väkeä vailla työtä, niin tällaista arvostusta on aika turha etsiä.

Kaikki ei voi olla mitään viimeisen päälle uraihmisiäkään, perushommatkin on hoidettava ja niitä nyt on aika isolle prosentille väestöstä kuitenkin. Toiset on enemmän kiinnostuneita tekemään palkkansa eteen mitä toiset, se on luonnollista tottakai, mutta aika hyvä tapa tappaa se kiinnostus on tuo liian tiukan palkkalinjan vetäminen.

:offtopic: Joko sä Timba sitä palkankorotusta pyysit..??

:offtopic: Joko sä Timba sitä palkankorotusta pyysit..??

Siis sen meilin laiton joo, mutta olen eilisestä asti tän loppuviikon saikkarilla (flunssa ja kuumetta), joten eipä tässä ole paljon TJ:tä päässyt näkemään. Kuhan sen ensviikolla toimistolla pyörii, niin käyn kysäsemässä. Todennäköisesti raportoin sitten tonne "vituttaa niin ankarasti" ketjuun. ;)

Siis sen meilin laiton joo, mutta olen eilisestä asti tän loppuviikon saikkarilla (flunssa ja kuumetta), joten eipä tässä ole paljon TJ:tä päässyt näkemään. Kuhan sen ensviikolla toimistolla pyörii, niin käyn kysäsemässä. Todennäköisesti raportoin sitten tonne "vituttaa niin ankarasti" ketjuun. ;)

:D no tääl pidetää :thumbs: (ei siis vitutukselle vaan palkankorotukselle)

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
:D no tääl pidetää :thumbs: (ei siis vitutukselle vaan palkankorotukselle)

No hyvä että ees joku pitää. :kippis1:

Ja hyvät väli mulla TJ:n kanssa on, että kyllä mä ihan aikuisten oikeesti sieltä edes jotain korotusta odotan, tai sitten lähtee kyllä työpaikka vaihtoon ensitilassa. Tosin en mä ehkä tohon tavoitteeseeni pääse, mutta jokainen korotus on kotiinpäin.

mä sain edellises duunis käteen jus sen tonnin.. ja vitutus oli joka aamu hirvee töihin lähties..! sit vaihdoin paikkaa ja nyt on käteen jääny 1700-2500..
osaks provikka palkka ja paljon erilaisia bonuksia mahdollisuus saada..ja saatu..
ja vastuuta tulee päivittäin lisää.. (päällikön paikkaa odotellessa) :D
tosin palkkaa tärkeempi mul on se et siel duunis viihtyy.. koko kesän oon tehny duunia ja pitäny about 5 vapaapäivää viimisen 3kk ajalta..ja ei oo hetkeäkään vituttanu olla töis!! (tosin johtuu myös säästä..oon koko kesän ollu ulkona) :rock:

E: siis idea täs postaukses oli se et uutta duunia hakuun jos ei tipu sitä korotusta.. kyl se parempi löytyy iha varmasti!! ;)

n.1800-1900 kuussa.

Ensi vuonna pitää saada 55 000 euroa/vuodessa rikki.
Sitten alan luomuviljelijäksi ja rakastan kultaani kaiken menetetyn yhteisen ajan edestä. :)

Ennekuin kukaan ehtii kysyä, ei olla päästä mihinkään neuvottelupöytään vielä tossa palkkahomassa. Yksi sotkuinen irtisanominen (riitajuttu) meneillään ja ei ole paljon viitsinyt edes TJ:n koppia lähestyä. Palaan tähän joulukiireiden jälkeen eli marraskussa.

Silloin kun palkkaa sain, se oli n. 790€/kk. Puuteollisuudessa :-)

Yllättävää, mutta mielestäni palkka oli varsin hyvä ja motivoiva, enkä voi ymmärtää miten joillekin ei riitä 1500€ edes normaaliin elämiseen

Kesätöissä kun olin, niin pakkasvarastolisät mukaanlukien tienasin noin 1500€/kk

Aikaisemmassa paikassa hitsaamossa tienasin 6,5€/tunti kun olin harjoittelijapalkalla.

En tiedä oonko vastannu tähän? Pitäny ainaki, mut en kai sit..

Makuunis töissä lukion ohella. Työtunteja ~80 ja palkka bruttona joku 550 sunnuntailisineen yms.

Suositut

Back
Ylös Bottom