- Ikä
- 45
Tuosta korvaamattomuudesta. En siis luule sellainen olevani, mutta mielenkiinnolla olen seuraillut oman vakikesätyöpaikkani toimintaa, lähinnä siinä kun itse olen ns. vuosilomasijaisena täällä. Karkeasti arvioituna osaan tehdä viiden ihmisen työt, mutta eipä tuo ainakaan palkassa näy :D.
Edit. Olen siis ollut täällä pätkissä vuodesta 2003, välillä äitiyslomasijaisena jne., eli kaikkiin kiireellisyysaikoihin ja saumoihin olen sopeutunut, mutta eipä taida paljoa olla sanomista valmistumattomalla humanistinretkulla täällä insinöörien ja tradenomien seassa: eihän mulla ole alalle mitään koulutusta.
Ja ainakin meillä tunnutaan katsovan vain niitä lukuja jotka suoraan "viivan alla" näkyy, eli jos nostetaan palkkaa on se heti pois firman kassasta. Sitä kun on vähän vaikeempi mitata, että jos se uus tyyppi onkin täys tumpelo ja hommia tehdään moneen kertaan ja että kauanko se tekee ns. puolteholla ennenkuin oppii hommat. Sama kun hankitaan jotain työvälineitä, aina yritetään päästä halvalla eikä ajatella sitä että joku kalliimpi ja parempi säästää itsensä monesti takaisin aika nopeestikin. No minkäs teet kun jotkut asioista päättävät näin toimivat? Ja ihme kyllä että kaikkin säätämisten jälkeenkin (me duunari pelastettu monta monta ikävää tilannetta) on kaikki asiakkaat säilyneet ja firma tekee voittoa. Mä en ees haluu tietää miten ne toimii jos tulee negatiivinen tulos.