Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
en ole 5-vuorosta puhunut edes mitään. TAM35 ollut luolassa sekä paprutehtaalla. siinä ei paljon lisillä leuhkita :) ja nuo tulot nyt merkittin noin. tonnin-kahden heitto

Mikä paprutehdas? Kysyn ihan puhtaasti sen takia että tunnen hemmetisti paperin porukoita enkä tosiaan ole koskaan kuullut että kukaan noista tienaisi noin vähän ;)

Vai onko toi 36k€ kuukausipalkka x 12 ilman mitään lisiä?

Mikä paprutehdas? Kysyn ihan puhtaasti sen takia että tunnen hemmetisti paperin porukoita enkä tosiaan ole koskaan kuullut että kukaan noista tienaisi noin vähän ;)

Kai tuo on ihan realistista 35työaikamuodolla. Enemmän mua ihmetyttää mikä paperitehdas käy 35ssa, joku pieni erikoisvalmistaja tai jonkin integraatin tuotantorajoitettu kone?

En nyt viitsi nimeä mainita ettei pilaisi yhtiön mainetta rekrytoida uusia työntekijöitä :-D mutta yksi isoimmista paperialan yrityksistä. Itse olin tyytyväinen palkkatasoon kun ei tuolla vuorosysteemillä voi paljon enempää toivoa. Ja lisineen&lomarahoineen tuo vuosipalkka. Ylsät ja vlopputyöt tietysti nostavat tuloja jos haluaa/saa tehdä. Suurinosa yhtiöstä pyörii 37-muodossa, mutta pari pientä prosessin osaa katkeavissa vuoroissa.

Viime vuoden verotettavat 52te, verottomia useampi tonni päälle, mutta nehän ovat kulukorvauksia eikä palkanlisää. Tälle vuodelle odotellaan sitten asiantuntijan titteliä ja sitä vastaavaa palkkaa sekä keväälle pidempää pätkää pitkiä päiviä. Penniäkään ei oo säästöön jäänyt.

Viime vuonna melko tarkalleen 40k, ja ihan ok edut; puhelin+liittymä, kotinetti, lounarit, kulttuuri/liikuntasetelit, yms.

IT-ala, ammattikoulutausta (elektroniikka-asentaja), viikkotunnit keskimäärin 35,8h, ei ylitöitä. Mukana yksityisen IT-yrityksen 24/7 valvomossa valvomassa ja korjailemassa asiakkaiden IT-infroja, ei siis kovinkaan lähellä koulutusta... Sekalaista vuorotyötä, välillä normaaleja 8-16 viikkoja, välillä öitä ja viikonloppuja. Toiminut erittäin hyvin, voin sopia työvuorot omien menojen mukaan, yövuoroputkien jälkeen pitkät vapaat. Viime vuosi oli 90% valvomohommaa, satunnaisesti (ehkä 4 viikkoa yhteensä) pyörin asiakkailla sekalaisissa lähitukihommissa. Laskeskelin tuossa että viime vuonna olin 51 yötä töissä ja 11 viikonloppua, ~puolet yövuoroista näissä viikonlopuissa. Peruspalkka ei ole iso mutta TES-mukaiset lisät tuntuu liksassa kivasti, töitä ei tarvitse miettiä kotona, päivällä nukkumisessa ja unirytmin kääntämisessä ei minulla ole ongelmaa eikä täällä töissäkään nyt hirveästi stressaa jos mitään ei hajoa isosti :).

Nyt kuitenkin viimeisiä viikkoja täällä töissä. Irtisanoudun ensi viikolla, helmikuussa uusi firma ja uudet kujeet. Toimenkuva muuttuu isosti, IT-alalla kuitenkin pysytään. Vuositulot ehkä parilla tonnilla notkahtaa hetkellisesti kun ei vuorotöitä enää ole, mutta sitten taas kohti uutta nousua...

No alkuperäisessä tekstissä luki 3-vuoro jonka ainakin minä ymmärsin vastaavaksi kuin 5-vuorotyö. Okei TAM 35 on eri se selittää jo paljon. Mutta varsinaisen kaivoksen henkilöstössä et taida olla koska heillä on erikseen porauspalkkiot ja niiden ansiosta ansiot on eri kalibeeriä. Eli urkoitsijan hommissa?

No alkuperäisessä tekstissä luki 3-vuoro jonka ainakin minä ymmärsin vastaavaksi kuin 5-vuorotyö. Okei TAM 35 on eri se selittää jo paljon. Mutta varsinaisen kaivoksen henkilöstössä et taida olla koska heillä on erikseen porauspalkkiot ja niiden ansiosta ansiot on eri kalibeeriä. Eli urkoitsijan hommissa?
en ole pariin vuoteen luolassa ollut mutta aliurakoitsijalla olin. Kyllähän tuohonki tuli lisiä n. 500€ kuussa mutta vuositasolla aika laihaksi jäi tulot

Vuoden 2014 bruttotulot vähän alta 15 k€ ja siihen opintotukia päälle muutama tonni. Ja niitäkin joutuu prkl maksella vielä takaisin useammalta kuukaudelta tulorajan ylittymisen takia, vaikka toimeentulo on koko ajan ollut niin tiukalla, että välillä pitää miettiä ostaisiko ruokaa vai maksaisiko laskut. Eikä tilanne ainakaan helpottanut yhtään valmistumisen jälkeen, kun opintotuki loppui. Ei siis puhettakaan, että olisi pystynyt tehdä edes mitään välttämättömiä hankintoja tai varsinkaan laittaa pätäkkää säästöön.

Myyjän hommia oon siis tehnyt osa-aikaisena, ja TES:n mukainen palkka on n. 11 €/h. Nyt yritän löytää jotain paremmin palkattua ja haasteellisempaa duunia, mutta aika vähän on tarjolla mitään sopivaa.

Paljoko palstan sähköasentajat tienaa? Mietitään vaikka et alle 5v työkokemus ja pääosin päivätyönä tehtävä sähköasennus jonkun firman alaisena.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paljoko palstan sähköasentajat tienaa? Mietitään vaikka et alle 5v työkokemus ja pääosin päivätyönä tehtävä sähköasennus jonkun firman alaisena.

Kaikkihan täällä tienaa vähintään tuon 50 kiloa vuodessa, eiköhän perus sähköasentajatkin :D

Edit. Minäkin, näyttää viimeisin palkkakuitti 2014 tuloiksi 52.377,76€. 35h/vko.
Josko tänä vuonna jo yli 55, palkankorotus tuli ainakin voimaan nyt vuoden alusta.

Kaikkihan täällä tienaa vähintään tuon 50 kiloa vuodessa, eiköhän perus sähköasentajatkin :D

Jep, tää on ehkä turhin paikka kysellä yhtään mitää palkoista. Realistisista sellaisista. Enkä väitä ketään valehtelijaksi etteikö tienaa sanomaansa määrää, mutta ne taustatiedot ei aina ole sellaiset että niistä voi vetää johtopäätöksiä siitä että samalta alalta voisi keskimäärin sellaisia tienata.

Joku mainitsee että "sisältää vähän ylitöitä". Se voi tarkoittaa mitä vaan väliltä 10-1000 tuntia vuodessa. Se vähän kun on jokainen itsensä määrittelemä.

Meidä firmasssa teollisuuden puolella sähkärit saa 12€-17€/h riippuen kokemuksesta ja pokasta pyytää lisää. Firma siis Tampereella.

Meidä firmasssa teollisuuden puolella sähkärit saa 12€-17€/h riippuen kokemuksesta ja pokasta pyytää lisää. Firma siis Tampereella.

Tuntipalkka antaa taas paremmin osviiittaa. Vai antaako? Jokunen viesti sitten Timba kommentoi että kk- ja h-palkkatyöläisten ei voisi suoraan vertailla. Voisiko joku selittää mikä ero on käytännössä näiden laskemisessa?

Jep, tää on ehkä turhin paikka kysellä yhtään mitää palkoista. Realistisista sellaisista. Enkä väitä ketään valehtelijaksi etteikö tienaa sanomaansa määrää, mutta ne taustatiedot ei aina ole sellaiset että niistä voi vetää johtopäätöksiä siitä että samalta alalta voisi keskimäärin sellaisia tienata.

Joku mainitsee että "sisältää vähän ylitöitä". Se voi tarkoittaa mitä vaan väliltä 10-1000 tuntia vuodessa. Se vähän kun on jokainen itsensä määrittelemä.

Palkoista puhuminen on muutenkin melko pöljää ilman kaikkia taustoja, eri firmoilla kun on täysin eri käytäntöjä ja erilaisia palkkamuotoja, mainittakoon nyt taas vaikka oma tilanne vuodenvaihteessa sain palkankorotuksen, tuntipalkka ei noussut yhtään mutta henkilökohtaiset lisät otsikon alle tuli isompi summa aiemmin 890€ nyt 1095€.

Ja nuo henkilökohtaiset lisät eivät näy tuntipalkassa jos mun tuntipalkan mukaan laskettaisiin vuosiansiot todellisiin vuosiansioihin olisi eroa jotain 40%.

Palkoista puhuminen on muutenkin melko pöljää ilman kaikkia taustoja, eri firmoilla kun on täysin eri käytäntöjä ja erilaisia palkkamuotoja, mainittakoon nyt taas vaikka oma tilanne vuodenvaihteessa sain palkankorotuksen, tuntipalkka ei noussut yhtään mutta henkilökohtaiset lisät otsikon alle tuli isompi summa aiemmin 890€ nyt 1095€.

Ja nuo henkilökohtaiset lisät eivät näy tuntipalkassa jos mun tuntipalkan mukaan laskettaisiin vuosiansiot todellisiin vuosiansioihin olisi eroa jotain 40%.

Mitenkö tollasesta sitten realistisen tuntipalkan lasket. Henkilökohtaset lisät kun on mun mielestä ihan tuntipalkkaa. Vuoroihin tmv. liittyvät jutut on sitten ns. ylimääräistä joita tuntipalkkaan ei pidäkkään laskea.

Mitenkö tollasesta sitten realistisen tuntipalkan lasket. Henkilökohtaset lisät kun on mun mielestä ihan tuntipalkkaa. Vuoroihin tmv. liittyvät jutut on sitten ns. ylimääräistä joita tuntipalkkaan ei pidäkkään laskea.

Ei oikein mitenkään, tai no voisihan ton 1095 jakaa ja lisätä ton mun tuntipalkan päälle.. Silloin ainakin saataisiin melkein järkevä tuntipalkka arvio joka ei kuitenkaan vieläkään kertoisi totuutta ansioista KOSKA on lisäksi bonukset ja henkilöstörahat. Näin ollen esim mun ilmoittama 19,64€/h olisi suht valheellista,.

Jos jotain vertailua näistä haluaisi Niin pitäisi kertoa vuosiansiot, tuntipalkka, ylitöiden osuus, muut etuudet.

Suositut

Back
Ylös Bottom