Itsehän en ole lainaamassasi tekstissä olettanut, että on vain kaksi vaihtoehtoa eikä mitään siltä väliltä. Ja mitä omaan esimerkkiisi tulee niin vaikeaksi omasikin tilanteesi muodostuu ennen pitkää, mikäli asuntosi on ainoa säästökohteesi.
Taisit muuten käsittää vertaukseni elämänlaadusta ja YT-neuvotteluista, no ihan päin persettä.
Tarkoitin, että henkilön, jolla on säästöjä, elämä ei romutu välittömästi työttömyyden sattuessa kohdalle. Vaihtoehtoisesti henkilön, jolla ei ole säästössä muuta kuin mahdollisesti omiin tarpeisiin nähden liian kallis asunto, talous menee kuralle heti ensimmäisen työttömyyskuukauden aikana.
En sanonut että mulla ei olis muuta säästössä kuin "liian kallis asunto".
En tiedä miten teidän muiden työttömyysturva, mutta ainakin mulla on uskoakseni oikeus aika pitkään pätkään (500 päivää) ansiosidonnaista päivärahaa, joka yhdessä kevenevän verotuksen kanssa mahdollistaa kaikkien peruselintoimintojen ylläpidon ja työnhaun rauhassa.
Tässä ollaan kyllä niin perustavanlaatuisesti eri planeetoilla, että ei tän jankkaamisen jatkaminen kannata. Et vaan tajua tai halua tajuta mun pointtia/pointteja, ja se on ihan ok.
Onnea rikastumiseen.