Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
2500e/kk + puhelin-, internet- ja liikuntaetu. Ala on IT, koulutus FM, työkokemusta alalta reilut 2v. Tyytyväinen tässä saa olla, mielekäs ja haasteellinen työ sekä mukavat työkaverit. :thumbs:

Mulla huntti vähemmän, muuten melkeinpä sama tilanne :) . Koulutus mulla tosin vaan amis ja kokemusta alalta nyt 4-5 vuotta.

Mulla huntti vähemmän, muuten melkeinpä sama tilanne :) . Koulutus mulla tosin vaan amis ja kokemusta alalta nyt 4-5 vuotta.

Teettekö perus mikrotukihommia vaiko jotain vaativampaa (jos niin mitä)? Mietinpä vain kun itsellä pidempi kokemus ja koulutus ja silti tienaan vähemmän. :D Taidan olla väärässä firmassa töissä, prkl!

:jahas:

Minä teen ihan rivityöntekijän hommia kehityspuolella, tosin vähän laajemmalla työnkuvalla. Esimiesvastuuta ei kuitenkaan ole. Ja työpaikka siis pk-seudun ulkopuolella. Alunperin palkaksi tarjottiin valmistumisen jälkeen 2300e, mutta sain sen neuvoteltua/tingattua/uhkailtua ;) kahteen ja puoleen tonniin. Olin tuolloin siinä mielessä ihanteellisessa tilanteessa, että pystyin vähän kilpailuttamaan työnantajia. Ja tietenkin osasin myös perustella pyyntöni, ihan hatusta ei voi ryhtyä summia heittelemään. Lisäksi tiesin, että firman tilanne oli otollinen, ja minut haluttiin pitää. Ei siis välttämättä tarvitse vaihtaa työpaikkaa, riittää kun on pelisilmää, hyvä ajoitus ja vähän tsägääkin mukana. ;)

Sanotaan nyt kuitenkin, että palkka ei ole silti se kaikista tärkein tekijä. Verokarhuhan siitä rouskaisee osansa kuitenkin, ja sadan tai parin erot kk-palkassa tasoittuvat muutaman kympin eroiksi. Työn mielekkyys ja työssä viihtyminen ovat tärkeintä. Tällä hetkellä tykkään työstäni kovasti, vähän liikaakin, joten se asia on kunnossa. Mutta palkka kertoo siitä, miten paljon työnantaja arvostaa minua ja työpanostani, siksi sillä on väliä.

Joo totta se että vaikka saiskin 300€ palkankorotuksen niin paljonko siitä jää loppujen lopuksi voittoa on eri asia. Meilläkin jaellaan bonuksia pari kertaa vuodessa, 2/3 palkasta ylimäärästä. Työ on todella jees, ei liian raskasta silti niin että haasteita löytyy. Mikrotukihommia + verkon ja palvelimien ylläpitoa. No periaatteessa kaikki se työ mitä 180 työasemaa ja 20 palvelinta työllistää. Siihen lisäksi muutama pienempi etätoimisto. VPN jne.

Luvattiin kyllä palkankorotusta kunhan saan vielä ton Datanomin/MCSA paprut ens vuonna. Kun käteen jäisi kuukaudessa ~1500€ olisin ihan tyytyväinen.

Uskaltaako nettopalkkaa udella? ;) Se brutto kun ei paljoa kerro.

Luvattiin kyllä palkankorotusta kunhan saan vielä ton Datanomin/MCSA paprut ens vuonna. Kun käteen jäisi kuukaudessa ~1500€ olisin ihan tyytyväinen.

No ni, siinä on tilaisuutesi. :)
Helpompi yrittää pistää palkka kerralla kohdilleen, kuin vängätä joka kehityskeskustelussa erikseen (toki omasta ja firman tilanteesta riippuen).

Uskaltaako nettopalkkaa udella? ;) Se brutto kun ei paljoa kerro.

No menköön. ;) Tällä hetkellä n. 1900e, koska alkuvuoden tulot oli opiskelujen takia pienemmät ja veroprosentti nyt siis pienempi. Ensi vuonna käteen jäävä summa pienenee, koska veroprosentti nousee -> 24.5% laskujeni mukaan. Siis olettaen että saan pitää työpaikkani ja palkkani, tällä alalla kun mikään ei ole varmaa paitsi se että kaikki on epävarmaa. :rolleyes: Nojoo ei pidä maalailla piruja seinille, mutta realisti pitää aina olla ja varmistaa selusta. :)

No ni, siinä on tilaisuutesi. :)
Helpompi yrittää pistää palkka kerralla kohdilleen, kuin vängätä joka kehityskeskustelussa erikseen (toki omasta ja firman tilanteesta riippuen).

Jup. 2500€/kk minimi. On kuitenkin työkokemustakin siinä vaiheessa jo lähemmäs 8 vuotta.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Teettekö perus mikrotukihommia vaiko jotain vaativampaa (jos niin mitä)? Mietinpä vain kun itsellä pidempi kokemus ja koulutus ja silti tienaan vähemmän. :D Taidan olla väärässä firmassa töissä, prkl!

:jahas:

Joo meitsi puuhaa perus mikrotukihommia. Samoja hommia teen, mitä edellisellä sivulla kirjoitit tekeväsi.

DI:n suositeltu aloituspalkka on hieman päälle 3k€ (TEK). Saako moni oikeasti noin hyvän aloituspalkan, vai onko se vain jotain ammattijärjestön psyykkausta?

DI:n suositeltu aloituspalkka on hieman päälle 3k€ (TEK). Saako moni oikeasti noin hyvän aloituspalkan, vai onko se vain jotain ammattijärjestön psyykkausta?

Se TEKin ilmoittama aloituspalkka on suositus, ja aika harva vastavalmistunut DI sen suosituksen verran saa.

No ei vitussa saa. Ja jos onnistuu saamaan niin suosittelen laittamaan myös lottorivin vetämään. Lisäksi hommaa mutkin sinne.

Työhaastatteluissa tuon em. TEKin suosituspalkan mainitseminen suoraan koulunpenkiltä aiheuttaa lähinnä hiusten haromista ja surkuhupaisaa naurunpyrskähtelyä työnajantaportassa :lol2:.

Suositut

Back
Ylös Bottom