Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
paksi sanoi:
Eikös se silloin juuri ole verotonta tuloa, jos ostaa firmalle vaikkapa telkkarin ja säilyttää sitä kotona? Silloin se on firma omaisuutta, mutta hyödyn siitä saat itsellesi. Ja tietysti firmalle tehdyt hankinnat on omasta pussista pois, mutta hyötykin tulee itselle.

Eräs tuttu yrittäjä mm. hankki firman nimiin oman asuntonsa ja kesämökin, joita käytettiin "edustustilaisuuksissa". Ongelmana on tietysti se, että jos firma menee alta, niin samalla lähtee myös kämppä ja kesämökki..

Mike jo mainitsikin tuon laillisen toiminnan. Se, että ostaa kotiin firman piikkiin kotiteatterin ja sohvaryhmän ei taitaisi tilintarkastajien/verottajan mielestä olla aivan korrektia toimintaa. Yleensähän firman piikkiin ostamisen ideana on mm. se, että ALVin voi vähentää, mutta silloin ei todellakaan saa olla kyse omaan kotiin ostetuista vehkeistä.

Tottahan toki voi firman nimiin ostaa asunnon, mutta silloin kyseessä on verotettava asuntoetu asunnossa asuvalle henkilölle. Jos esim. ostaa auton firmalle eikä kysessä ole autoetuauto (verotettava), niin yksityisajot tuollaisella autolla eivät ole sallittuja, koska se johtaa ALV vähennyskelpoisuuden menettämiseen. Tietysti yrittäjän on helppoa maksaa itselleen sen verran enemmän palkkaa, että autoedun verotusarvo ei missään tunnu.

9,22 e/h eli mitäs tekis kuussa.. vähä yli 1500 :wall:
Konttorirotta, äkkiä pitäis päästä pois! Onneksi valmistuminen häämöttää :rock:

Niinpä ja molemmissa on etunsa. Palkollisena ollessa, varsinkin jossain teollisuushommissa, ei tartte kustakkaan duuniin päin kun 8 tuntia tulee täyteen. Mutta eipä sieltä yleensä mitään herukkaan sitten sen palkan lisäksi. Lomat on myös lomarahoineen ja se on ainakin mun mielestä iso juttu.

Yrittäjänä taas voi tehdä ihan oikeasti tiliäkin ilman järkyttäviä veroja, toki se vaatii että fimassa hommat toimii ja se tuottaa, eli tyhjästä sitä ei tietenkään ole. Iso miinus on sitten tuo lomahomma ennenkuin sen firman saa kunnolla pyöriin, lomat on suoraan tilistä pois ja mitään lomakorvauksia ei tunneta.

Onhan näitä juttuja toki varmaan 100 kpl molempiin lisää, mutta tuollaisia nyt tuli mieleen itelle. Menee toki jo vähän ohi aiheen, mutta eikai tuo nyt vakavaa ole jos keskustelu pysyy järkevänä ja edes jotenkin liippaa työntekoa ja palkansaantia. :D

"Being in your own business is working 80 hours a week so that you can avoid working 40 hours a week for someone else" - Ramona E.F Arnett.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Toi sun postaus viittaa mun mielestä siihen et epäilet mun kusettavan ton palkan? Mistä moinen, ei kai toi nyt kuitenkaan mikään kovin erikonen palkka ole? Veikkaan et aika moni täälläkin tienaa enemmän.

No älä nyt viitti vähätellä palkkaasi. Sehän on todella hyvä, vielä kun ottaa huomioon ikäsi. Mikä ammatti? Yrittäjä?

Toi sun postaus viittaa mun mielestä siihen et epäilet mun kusettavan ton palkan? Mistä moinen, ei kai toi nyt kuitenkaan mikään kovin erikonen palkka ole? Veikkaan et aika moni täälläkin tienaa enemmän.

kukaan ei ole sun palkasta puhunut mitään...huvittaa vain noin yleensä kun noita palkoja esiintyy paikallisen lehden sivuille kun 50000 menee rikki ja yleensä siellä ei ole näitä ihmisiä jotka puhuu.Ai niin mun nimi siellä on jos yhtään mieltä lämmittää.

kukaan ei ole sun palkasta puhunut mitään...huvittaa vain noin yleensä kun noita palkoja esiintyy paikallisen lehden sivuille kun 50000 menee rikki ja yleensä siellä ei ole näitä ihmisiä jotka puhuu.Ai niin mun nimi siellä on jos yhtään mieltä lämmittää.

Hieno posti. Ei vedetä herneitä...jookosta? :D

10.80/H Jotai 1600e/kk

No nyt on harjoittelupalkka 923e/kk+mahdolliset lisät. Vuoden päästä 2000e/kk tai siis sen verran mitä ehtii käymään töissä opiskelujen ohella ja siitä 2 vuotta niin 3000e/kk jos apteekkiin jää. EN jää, otan mieluummin vaikka huonompaa palkka.

2500e/kk + puhelin-, internet- ja liikuntaetu. Ala on IT, koulutus FM, työkokemusta alalta reilut 2v. Tyytyväinen tässä saa olla, mielekäs ja haasteellinen työ sekä mukavat työkaverit. :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom