Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 PALKKASI? – ANSIOTASOT, URAT JA TODELLISET PALKANVERTAILUT SUOMESSA 💥

Meta description: Keskustelua palkoista: eri alojen ansiot, urakehitys, lisät, kokemukset ja avoin vertailu nimettömästi ja rehellisesti.

Peruspalkka piirun verta alle 40k€/v, mutta työreissut ulkomaille lisää summan jopa yli, riippuen reissujen määrästä per vuosi.

Kunhan tuo viimeisin korotus tulee ens kuun alussa voimaan niin noin 3200 e / kk, ja siihen päälle verottomat kulukorvaukset vajaa 10te vuosi + mahdolliset ylityöt. Pakko olla tyytyväinen tällä koulutuksella.

Arvokuljetustakin on tullut tehtyä, eikä siinä noin tienaa. Siitä hassu ala, että valtiolla tienaa paljon paremmin kuin yksityisellä puolella...

Mitä töitä teet?
Välttelen työntekoa, surffaan netissä ja lirkuttelen toimiston viiskymppisille palvelusihteereille.

Pienen kaupungin rakennusvalvonnassa projektityöntekijä. Palkka on oikeasti puhdasta v*ttuilua, mutta toisaalta taas ei vastuut paina pätkän vertaan, työtahti on rento ja hommat ei kotona pyöri korvien välissä. En mä tätä duunia olisi koskaan ottanut vastaan, jos en olisi halunnut/tarvinnut työkokemusta tältä alalta...

Välttelen työntekoa, surffaan netissä ja lirkuttelen toimiston viiskymppisille palvelusihteereille.

Pienen kaupungin rakennusvalvonnassa projektityöntekijä. Palkka on oikeasti puhdasta v*ttuilua, mutta toisaalta taas ei vastuut paina pätkän vertaan, työtahti on rento ja hommat ei kotona pyöri korvien välissä. En mä tätä duunia olisi koskaan ottanut vastaan, jos en olisi halunnut/tarvinnut työkokemusta tältä alalta...

Saat sentään palkkaa. Itse olin puoli vuotta ilman palkkaa (jotain tukea sain) nykyisessä duunissa, mutta enpä ole katunut. Ja hyvältä tosiaan varmaan näyttää CVssä, mikä tärkeintä.

Saat sentään palkkaa.
Joo ja työkaverit on kivoja eli periaatteessa viihdyn ihan hyvin ja se on aika tärkeä tekijä. Ei olisi kiva joka aamu herätä kyrpä ottassa töihin lähtemisestä. Noin muuten kunnallinen ala rulettaa, tää on nyt toinen varsinainen työpaikka kunnalliselta alalta ja oon kyllä löytänyt kutsumukseni. :D

Joo ja työkaverit on kivoja eli periaatteessa viihdyn ihan hyvin ja se on aika tärkeä tekijä. Ei olisi kiva joka aamu herätä kyrpä ottassa töihin lähtemisestä. Noin muuten kunnallinen ala rulettaa, tää on nyt toinen varsinainen työpaikka kunnalliselta alalta ja oon kyllä löytänyt kutsumukseni. :D

Hyvä että kutsumus löytyi. Itsekin julkisella, mutta valtiolla. Julkisella kun ymmärtää että osa palkasta maksetaan vapauksina ja vapaa-aikana, niin ei se yksityiseen verratuna vitsi palkkakaan enää tunnu niin pahalta. Kun ensi vuonna paukkuu 15 v täyteteen, niin lomia tulee se 38 tehokasta päivää ja siihen vielä päälle ostolomat, niin voi viettää jo opettajan kesäloman :)

Jännä että vielä joillakin aloilla voi olla tuollainen 1800e/kk palkka. Joutuu varmasti elämään melko nuukaa kun kuitenkin asuminen ja liikkuminen nykyään tosi kallista.
Itsellä tällä hetkellä tulot tuota luokkaa, pari sataa jopa enemmän enkä kyllä saa sitä millään riittämään. Maksan kyllä nuin pienestä tulosta melkoisesti veroa. Taitaa tällähetkellä olla äyri 26.5%, en vain jaksa pienetää kun parin kuukauden päästä alkaa työt.

Edit. siis itsellähän se ei ole tällä hetkellä palkkaa vaan "etuutta", kassan asiakas.

No aika helkutin monella on tollanen palkka ja paljon pienempiäkin. Asumismenothan sen pääasiassa määrää kuinka hyvin riittää palkka. Jos vuokraan menee vaikka 400e niin jää vielä tonni muuhunkin.

Itsellä nyt hivenen yli 2k kuussa, sopimuksia näppäilen toimistonperällä.

Jännä että vielä joillakin aloilla voi olla tuollainen 1800e/kk palkka. Joutuu varmasti elämään melko nuukaa kun kuitenkin asuminen ja liikkuminen nykyään tosi kallista.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Mä oon mm. pykännyt velattoman omakotitalon itselleni säästöillä, joita on kertynyt pienipalkkaisista hommista. Velaton omakotitalo + pienet ylläpitokustannukset = eipä tarvi pienten rahojen riittämistä miettiä

Jos ihan totta puhutaan, niin kyllä viime vuosi oli aika paljon mukavampi... :D Kyseisen vuoden rakensin taloa täysipäiväisesti eli jättäydyin työelämän ulkopuolelle määräaikaisen työsopparin umpeutuessa. Kassan etuuksilla sain 1100 euroa näppiin eli tuohon nähden karvan vajaa 40 tuntinen työviikko, josta bruttona 1800, on luvalla sanoen aivan täyttä paskaa. :D

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Mä oon mm. pykännyt velattoman omakotitalon itselleni säästöillä, joita on kertynyt pienipalkkaisista hommista. Velaton omakotitalo + pienet ylläpitokustannukset = eipä tarvi pienten rahojen riittämistä miettiä

Jos ihan totta puhutaan, niin kyllä viime vuosi oli aika paljon mukavampi... :D Kyseisen vuoden rakensin taloa täysipäiväisesti eli jättäydyin työelämän ulkopuolelle määräaikaisen työsopparin umpeutuessa. Kassan etuuksilla sain 1100 euroa näppiin eli tuohon nähden karvan vajaa 40 tuntinen työviikko, josta bruttona 1800, on luvalla sanoen aivan täyttä paskaa. :D

Jos olisi oma kämppä ilman velkaa, niin toi 1800 voisi hyvinkin riittää.

Jos vuokraan menee vaikka 400e niin jää vielä tonni muuhunkin.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.
Niinpä. Mulla sattu pieni onnenkantamoinen kun pääsin kaverin vanhaan yksiöön, jossa tällä hetkellä vuokra 330€/kk ja hyvältä paikalta. Yksinasuvana muutkaan menot eivät kovin suuret ole joten rahaa jää säästöönkin pahan päivän varalle mukavasti. Kituuttaen ei tarvitse elellä.

Back
Ylös Bottom