Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Olen tehnyt palkanlaskentaa iltahommina äitini yrityksessä nyt neljä vuotta. Hommat ovat vaihdelleet laidasta laitaan, mutta nyt viimeisen vuoden laskin palkkoja Njord-palkanlaskentaohjelmalla :). Työmäärä mulla on ollut 10-80h/kk eli keskimäärin 400 euroa kuussa on jäänyt käteen.

Tarkoitus ei ollut tulla kertomaan tuota palkkaa vaan sen, että palkanlaskenta ei ole todellakaan kovin mukavaa ja siitä ei tule minun palkkatyö (!).

Mitä hommia työ ihmiset oikee teette ku tuota autopuolta ku lukee ni puhutaa sellaste vehkeitte ostosta että ei tälläne amis voi aatellakkaa :D Onkos muita tulevia tai nykyisiä sähkömiehiä täällä?

Jos oikeaan firmaan pääset oikeassa paikassa hommiin, niin kyllä niitä autoja sähkömieskin ostelee.. 50k€ vuositulot ei ole mahdottomia, toki vaatii urakkahommia sitten.

1900€/kk ja merkonomi. Palkka nousseepi huhtikuussa, kiitos PAM. :D

Alla olevan viestistä vinkin ottaen myyntiala on itsellä. Ei ollenkaan mun juttu tämä myynti. No ei se haittaa, saahan siitä rahaa ja työ on vapaata. :)

Siistiä toimistotyötä 40h/vk liukuvilla työajoilla....n. 50 000 €/v.
Ala? Työkokemus? Koulutus?
Ei tuollaisista viesteistä ole kellekkään mitään hyötyä...

Ite vielä pari kuukautta teen opiskelujen ohessa menekinedistäjän hommia lauantaisin. 11,5e/h ja kilometrikorvaukset omalla autolla. Kesäksi hakusessa oman alan hommia(metalli teollisuus).

Ja ettei joku nyt tule vittuilemaan kun en maininnut työkokemusta tai koulutusta, niin ei tohon menekinedistäjän hommaan tarvitse niitä :-D

Ala? Työkokemus? Koulutus?
Ei tuollaisista viesteistä ole kellekkään mitään hyötyä...

Ite vielä pari kuukautta teen opiskelujen ohessa menekinedistäjän hommia lauantaisin. 11,5e/h ja kilometrikorvaukset omalla autolla. Kesäksi hakusessa oman alan hommia(metalli teollisuus).

Ja ettei joku nyt tule vittuilemaan kun en maininnut työkokemusta tai koulutusta, niin ei tohon menekinedistäjän hommaan tarvitse niitä :-D

Olin varma että laitoin tuohon alan, mutta ilmeisesti en sitten. Iso metalliteollisuuden yritys jossa nyt takan 4 vuotta. Työnkuva vaihtunut jo useampaan kertaan. Insinöörin paperit löytyy...

Nyt ollut 1,5 kk uudessa työpaikassa ja ensiviikolla on tarkoitus tehdä uusi työsopimus. Ajattelin samalla kysyä lisää palkkaa mutta onko 1,5 kk liian aikaisin kysyä lisää liksaa? Vinkkejä mitä kannattaa sanoa perusteluksi?

No jos oot hyvin hommasi hoitanut niin mikä ettei, ainakin kysyä aina voi. Aika yleistäkin että palkka nousee tai korotuksesta on jo alunperin sovittu parin kk tai koeajan jälkeen jos hommat sujuu.

Nyt ollut 1,5 kk uudessa työpaikassa ja ensiviikolla on tarkoitus tehdä uusi työsopimus. Ajattelin samalla kysyä lisää palkkaa mutta onko 1,5 kk liian aikaisin kysyä lisää liksaa? Vinkkejä mitä kannattaa sanoa perusteluksi?

Ei mitään yleistä diipadaapaa ainakaan. Tsekkaat sen oman työnkuvasi ja miten olet siinä onnistunut ja mitkä on sun vahvuudet työssäsi. Korostat että sulla on motivaatiota tehdä tätä duunia ja haluat siinä kehittyä ja palkka antaa lisämotivaatiota ja sitouttaa sut duuniin. Jotenkin tuolleen. Itsellä nyt siis vähän kanssa menossa hieronnat näistä. Duunipaikka sama, mutta tehtävänkuva taas vähän muuttuu...ehkä.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Olen ollut jo jokusen vuoden sitä mieltä, etten tarvitse lisää palkkaa. Mutta nyt otti eräs firma yhteyttä tarjoten tonnin lisää, jos muuttaisin Helsingin seudulle. Meneepä vaikeaksi, kun pitäisi miettiä muuttoa sivistyksen ulkopuolelle ja pistää asunto myyntiin laskusuhdanteessa :(

Olen ollut jo jokusen vuoden sitä mieltä, etten tarvitse lisää palkkaa. Mutta nyt otti eräs firma yhteyttä tarjoten tonnin lisää, jos muuttaisin Helsingin seudulle. Meneepä vaikeaksi, kun pitäisi miettiä muuttoa sivistyksen ulkopuolelle ja pistää asunto myyntiin laskusuhdanteessa :(
Pista vuokralle se ja osta uus kamppa lainalla.

Äkkiseltään tulee mieleen, ettei ole rahallisesti kannattavaa, ellei tuo muuttaminen avaa uusia urapolkuja. Sulla on varmaan hyvät tulot ja korkea rajaveroaste joten jos tuosta 1000 eurosta jää vaikka 500 käteen, niin sillä ei välttämättä edes kustanneta kalliimpia asumiskustannuksia jos oman talon haluaa.

Tuhat euroa bruttona lisää on niin pieni korotus ettei se saisi ainakaan minua muuttamaan pk seudulle työn perässä.

Äkkiseltään tulee mieleen, ettei ole rahallisesti kannattavaa, ellei tuo muuttaminen avaa uusia urapolkuja. Sulla on varmaan hyvät tulot ja korkea rajaveroaste joten jos tuosta 1000 eurosta jää vaikka 500 käteen, niin sillä ei välttämättä edes kustanneta kalliimpia asumiskustannuksia jos oman talon haluaa.
Joo, itsekin olen laskeskellut, että kun tonnista otetaan pois verot, eläkemaksut, päivärahamaksut yms... niin käteen jää sen verran vähän, että vähintään 1500€ pitäisi lisää saada. Tosin lisänä olisi suurempi stabiili firma pienen riski-startupin sijaan, osakekannustimet, bonusjärjestelmä yms.

Etenkin asunnon myyminen tällaiseen aikaan on aika hiljaista, kun ei ole sellainen kämppä, jota kannattaisi vuokrallekaan laittaa.

4,70 euroa (1–6 kk),
8,00 euroa (7–9 kk) ja
11,20 euroa (10–12 kk).

:hyvä:
Tää nyt on pientä mut noitakaan rahoja on turha käyttää munkinsyöntiin. Helposti saa kerättyä vaikka 500€ potin minkä nostaa sit kun passi on kourassa. :)

Itsellä tulot 0€/kk pidemmän aikaa jo, pikku askareista ja jeesailuista pimeenä jotain räpylään ihan yksityisiltä. Kyllä tässä jotain duunia löydetään..

Ihme porvareita.

Yrittäjä viimeisen 11kk, ICT-alalla. Kahden asiakasyrityksen kaikki ICT-asiat hommana. Liksaa bruttona ~32k/v + päivä/km-korvaukset. Työtunnit asiakasyrityksissä ~37-42h/viikko + oman firman pikkuiset paperityöt päälle. Ei näillä rikastu, mutta pärjää.

Brutto 2700-3300€ + 800-1200€ kilometrikorvauksia+päivärahoja / kk.

Lukiokoulutus, yrittäjänä rakennusalaa liippaavissa hommissa. Viides kuukausi yrittäjänä menossa.

Tänään pidettiin vähän kehityskeskustelua esimiehen kanssa. Hyvät keskustelut oli. Todennäköisesti vähän toimenkuva monipuolistuu, vastuut lisääntyy ja se tulee sitten näkymään liksassakin. Aikansa tämä toki ottaa kun on nyt vähän monta härdelliä menossa samaan aikaan. Mutta nyt on pystynyt näyttämään että osaa hommat ja pomokin sen huomannut. Tästä lienee hyvä jatkaa eteenpäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom