Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tällä hetkellä peruspalkka tasan 50.000 € / v. bruttona, + päälle tulospalkkio (normaalisti n. 1-2 kk:n liksa / vuosi) ja kilometreistä / päivärahoista jokunen tonni verottomana. Myyntipäällikkönä metalliteollisuusalan firmassa, lisäksi toimenkuvaan kuuluu konsernivastuita hankintapuolelta.

Verottaja (ja markkinatilanne) pitää huolen, ettei leipä käy leveäksi.

Tänään pidettiin vähän kehityskeskustelua esimiehen kanssa. Hyvät keskustelut oli. Todennäköisesti vähän toimenkuva monipuolistuu, vastuut lisääntyy ja se tulee sitten näkymään liksassakin. Aikansa tämä toki ottaa kun on nyt vähän monta härdelliä menossa samaan aikaan. Mutta nyt on pystynyt näyttämään että osaa hommat ja pomokin sen huomannut. Tästä lienee hyvä jatkaa eteenpäin.
Siis onko työpaikkoja, joissa työntekijä on OIKEASTI sitä mieltä, että kehityskeskustelut ovat onnistuneita? Ei ole mulle tullut vastaan sellaista tilannetta, ja useampi työpaikka on kierrettynä.

Siis onko työpaikkoja, joissa työntekijä on OIKEASTI sitä mieltä, että kehityskeskustelut ovat onnistuneita? Ei ole mulle tullut vastaan sellaista tilannetta, ja useampi työpaikka on kierrettynä.

Ei ole niin laajaa kokemusta, että tästä voisi trendiä tehdä. Mutta tämä oli erittäinkin sellainen. Tuo "uusi" (puoltoista vuotta ollut talossa) esimies on minua vain pari vuotta vanhempi. Alan koulut käynyt ja ikäänsä nähden kokenut. Mä taas olen 13 vuotta talossa ollut, perus amis, mutta osaan hommat. Ollaan aika hiton erilaisia luonteeltamme vielä, mutta näissä duuniasioissa tuntus toimivan yhteistyö helvetin hyvin.

Minulla ainakin on positiivisia kokemuksia kehityskeskusteluista. Parhaana esimerkkinä on yksi keskustelu jossa esimies kysyi, että mitä HALUAN toimenkuvaani sisällyttää, mitkä asiat jurppivat jne. Keskustelun pohjalta työnkuvaan tuli muutos ja organisaation toimintatapaa viilattiin esitykseni mukaan. Sanoisin, että kehityskeskustelun anti riippuu sekä esimiehestä että työntekijän omasta panoksesta keskustelutilanteessa.

Minulla ainakin on positiivisia kokemuksia kehityskeskusteluista. Parhaana esimerkkinä on yksi keskustelu jossa esimies kysyi, että mitä HALUAN toimenkuvaani sisällyttää, mitkä asiat jurppivat jne. Keskustelun pohjalta työnkuvaan tuli muutos ja organisaation toimintatapaa viilattiin esitykseni mukaan. Sanoisin, että kehityskeskustelun anti riippuu sekä esimiehestä että työntekijän omasta panoksesta keskustelutilanteessa.

Sekä siitä kuinka montaa henkilöä kehityskeskustelu koskee.

Kyllä, kyllä... Kuukausipalkka on huimat 1 800 euroa/kk. Brutto, ei netto. :D

2100e/kk brutto. Töissä isossa huolinta-alan firmassa. Valmistuin juuri koulusta. Englannin kielinen tradenomi tutkinto. Koitetaan seuraavaan sopimukseen nostaa palkkaa. Mitä mieltä olette, paljonko uskaltaa pyytää korotusta?
Viimeisin korotus 300 eur noin puolivuotta sitten, nyt siis valmistunut ( eli todennäköisesti sopimusta ei jatketa ja tilalle otetaan harjoittelija... :S)

Tottakai. Aikoinaan kun puhuin itselle lähemmäs 500€ palkankorotuksen olin oikein tyytyväinen, pidin keskusteluja hyvinkin onnistuneena. Jos olis tullut satku olisi k.keskustelut olleet mielestäni täysin turhat.

No mä en sentään organisaatiota pääse räpläämään, mutta oman yksinkön (logistiikka) puolta kuitenkin.

Mutta tärkeää tosiaan on että esimies kuuntelee alaistaa ja hommia kehitetään yhdessä. Se on aika yksinäistä hommaa jos vitut välittää muista ja tekee niinkuin itse tykkää. Sitäkin olen nähnyt...liikaakin.

Tottakai. Aikoinaan kun puhuin itselle lähemmäs 500€ palkankorotuksen olin oikein tyytyväinen, pidin keskusteluja hyvinkin onnistuneena. Jos olis tullut satku olisi k.keskustelut olleet mielestäni täysin turhat.

Kehityskeskustelu ja palkkaneuvottelu pitäis olla ihan eri juttu...

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
2100e/kk brutto. Töissä isossa huolinta-alan firmassa. Valmistuin juuri koulusta. Englannin kielinen tradenomi tutkinto. Koitetaan seuraavaan sopimukseen nostaa palkkaa. Mitä mieltä olette, paljonko uskaltaa pyytää korotusta?
Viimeisin korotus 300 eur noin puolivuotta sitten, nyt siis valmistunut ( eli todennäköisesti sopimusta ei jatketa ja tilalle otetaan harjoittelija... :S)

Ei varmaan kannata väkisin pyytää palkankorotusta, jos epäilet työsi menevän jollekkin toiselle? :rolleyes:

Ei ole niin laajaa kokemusta, että tästä voisi trendiä tehdä. Mutta tämä oli erittäinkin sellainen. Tuo "uusi" (puoltoista vuotta ollut talossa) esimies on minua vain pari vuotta vanhempi. Alan koulut käynyt ja ikäänsä nähden kokenut. Mä taas olen 13 vuotta talossa ollut, perus amis, mutta osaan hommat. Ollaan aika hiton erilaisia luonteeltamme vielä, mutta näissä duuniasioissa tuntus toimivan yhteistyö helvetin hyvin.
Ei mulla ole koskaan ollut esimiehen kanssa mitään ongelmia, mutta kun on ollut vain pienissä start-upeissa, niin nuo kehityskeskustelut on aina hoidettu vähän vasemmalla kädellä muiden hommien lomassa ilman suurempaa panostusta.

Sulla on kyllä helvetin fiksu esimies, jos homma toimii noin hyvin. Kannattaa panostaa tuohon kommunikointiin ja omien ajatusten esilletuontiin, jos niitä oikeasti kuunnellaan.

Ei mulla ole koskaan ollut esimiehen kanssa mitään ongelmia, mutta kun on ollut vain pienissä start-upeissa, niin nuo kehityskeskustelut on aina hoidettu vähän vasemmalla kädellä muiden hommien lomassa ilman suurempaa panostusta.

Sulla on kyllä helvetin fiksu esimies, jos homma toimii noin hyvin. Kannattaa panostaa tuohon kommunikointiin ja omien ajatusten esilletuontiin, jos niitä oikeasti kuunnellaan.

No aikaisempi pomo aina kiersi ne mun kohdalla, kun tiesi ettei siitä tule helppo keissi ollenkaan. Siinä kun saa antaa palautetta pomolle tai oikeastaan pitää antaa... Ja mitä nyt muilta kuulin, niin keksimällä piti keksiä sitä paskaa mitä esimies pääsi jakaan alaiselle. Törkeen rakentavaa joo. Tämän takia itse olin tuohon pari päivää vanhaan tapaukseen asti erittäinkin negatiivisella mielellä koko asiaan.

Ja tosiaan nyt tuo kommunikointi tuntuisi pelaavan. Esimiehellä on alalta vahva koulutus ja työkokemusta toisaalta. Itsellä ei ole sitä koulutusta, mutta pitkä kokemus työpaikkani eri toiminnoista ja tästä nykyisestä varsinkin. Nyt siis ensimmäisen kerran varmaan 10 vuoteen pääsee ihan oikeasti näyttämään omaa osaamistaan niin että sitä aidosti arvostetaan ja pääsee kehittämään toimintoja tehokkaammiksi ja järkevämmiksi. Siis ihan siinä työn ohessa työn parantamista tai miten tuo nyt kuvaisikaan. Se pitää mielen virkeänä ja tulokset näkee aika hiton nopeesti. Kuten myös sen jos se idea ei sitten olekkaan niin kovin toimiva. Mutta sitä kun itse testaa, niin aika nopeeta tulee korjattua pieleen menneet jutut.

Mikään palkkaneuvottelu ei oma kehityskeskustelu ollut, eikä sen sellainen kuuluisi ollakkaan. Itse vain ajattelin että tässä varmaan pitkässä juoksussa tuokin puoli tulee paremmaksi. Mutta hiton iso osa työstä on sitä että sinne on kiva mennä. Näin ei ollut vielä ennen vuorotteluvapaata, mutta nyt töihin on kiva mennä ja aika kuluu nopeasti. Aikaan saa enempi ilman että pitää esittää jotain tai olla tekevinään.

Menee vähän ohi palkasta, mutta ei tälle aiheelle taida muutakaan ketjua olla. Ja siis itse ajattelen niin että tämä vielä palkassakin näkyy, että vähän se tätä aihetta sivuaa. ;)

Taksia ajellu nyt muutaman kuukauden. Ajan 10-15 vuoroa kuukaudessa niin tulot vajaa 2000€ brutto, enemmän ajava voisi toki tuplata tuonkin. Itse tykkään, suosittelen :rock:

Millasia vuoroja ajelet? tuossa jää 15 vuorolla vielä toiset mokomat vapaata kuukauteen. Autolla ajosta en kyllä niin piittaa mutta vapaat kuulostaa enemmän kuin hyvälle. SInällään ei kiinnosta onko työ viikonloppuna tai yöllä. KUnhan vapaapäiviä on vaan mahd. paljon. Eikä tuo palkka todellakaan ole niin huono kuin kuvittelin.

Millasia vuoroja ajelet? tuossa jää 15 vuorolla vielä toiset mokomat vapaata kuukauteen. Autolla ajosta en kyllä niin piittaa mutta vapaat kuulostaa enemmän kuin hyvälle. SInällään ei kiinnosta onko työ viikonloppuna tai yöllä. KUnhan vapaapäiviä on vaan mahd. paljon. Eikä tuo palkka todellakaan ole niin huono kuin kuvittelin.

Yleensä 17-4.30 tai 22-6. Ajan ke-la tai to-la yö. 14 vuoroa oli viime kerralla yhtä kuin 1727 €. 98% asiakkaista on vähintäänkin siedettäviä vaikka ovatkin usein aikamoisessa tuiterissa. Varsinki yöllä kun kadut on tyhjinä kaikista saatanan torikasseista nii eipä paljoa stressaa Johtotähdellä ajelu:)

Tippejäkin tulee ainakin mun mielestä ihan kivasti, esim. 5-20€ vuoro, eli jotain 1000€ ylimäärästä vuodessa omaan lompakkoon.

Viime vuoden bruttotulot vähän rapiat 35 000 e, normaali 8 tunnin viikkotyö talonrakennushommissa Pohjanmaalla. Siihen päälle jotain vähäsen poken hommista ja jyväjemmauksesta. Köyhän on pakko yrittää. Onneksi kohta alakaa paukkuun ensimmäiset ikälisät.

Vuosipalkka putosi työpaikan vaihdon myötä ehkä noin 4k€, mutta pääsipähän eroon niistä entisen paikan kahdesta täydestä kyrvästä eli tuotantopäälliköstä ja toimitusjohtajasta. Nyt on mukavat ja rennot pomottelijat ja ehkä tämän rahallisen menetyksen sietää sen vuoksi että saa mielenrauhaa.

Vuosipalkka putosi työpaikan vaihdon myötä ehkä noin 4k€, mutta pääsipähän eroon niistä entisen paikan kahdesta täydestä kyrvästä eli tuotantopäälliköstä ja toimitusjohtajasta. Nyt on mukavat ja rennot pomottelijat ja ehkä tämän rahallisen menetyksen sietää sen vuoksi että saa mielenrauhaa.

Aamen!

Ei sitten varmasti yhtään huono veto. Itsellä onniksi pari mulkeroa pomoportaassa vaihtui ja nyt on helvetin hyvä pomo.

Suositut

Back
Ylös Bottom