Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kyllä sitä näemmä duunari hommissa kelpaa olla, kun liksa yli 5000€/kk ilman ylitöitä. Taidan vaihtaa haalareihin kohta :). Paperimies?

Paperimies hyvinkin...joulut ja juhannukset ja muutkin pyhät usein töissä...eikä tämä mitäään motivoivaa duunia ole:) Eipä tämä mikään tulevaisuuden alakaan taida olla.....

Paperimies hyvinkin...joulut ja juhannukset ja muutkin pyhät usein töissä...eikä tämä mitäään motivoivaa duunia ole:) Eipä tämä mikään tulevaisuuden alakaan taida olla.....

Joo hankala ala toki ja työajat perseestä. Vastaavissa hommissa olen ollut mutta "mustan kullan" puolella.

Tonttivuokra 400e kuukaudessa? Tuohan on aivan järjetön summa TONTIN vuokrasta. Melkein 5tonnia vuodessa. Mihin hintaan sen olisi saanut ostaa omaksi?

Eipä ollut edes mahdollisuutta ostaa omaksi. 4% hinnasta täällä käytetään vuosivuokrana, eli 120te oli laskennallinen hinta. Kyseessä kuitenkin kaupungin tontti, eli hinta "halvempi kuuin markkinahinta". Vastaavat yksityiseltä ovat menneet 150-180te hintaan. Tonttia on n.950m2 mahtavalla paikalla tien päädyssä kahdelta sivulta puistoon rajautuen. Olkkarista ei näe kuin kallioista metsää. Tontti kallioinen loiva rinne. Vastasi meidän speksejä täydellisest, niin ei voinut kuin ottaa...

Perheen tulot reilu 120ke vuodessa bruttona ja oma osuus tosta yli 50%.

Kun on tulot isohkot, on menotkin. Asumiseen menee kaikkineen liki 3te/kk (Lainalyhennykset 2200e + lämmitys 200e +sähkö 100e +vesi 50e+ tonttivuokra 400e)...

Tänä vuonna meni itse asiassa just 130ke rikki.

Joku 3kiloeuroa / kk, IT ylläpitäjänä. Palvelin ja verkkoinfran parissa työskentelen suurimmaksi osaksi.

Opiskelut kesken ja tässä duunissa pääsee tekemään kaikkea maan ja taivaan väliltä, arvokasta työkokemusta. Lisäksi saan suorittaa sertifikaatteja. Jos tätä nyt pari vuotta, sitten ehkä johonkin IT taloon paremmilla liksoilla. Ehkä ulkomaille.

noin 1k kuukaudessa josta kela maksaa opintotukea ja asumislisää noin 400€ ja loput tulee sit viikonloppu töistä. Vähän laittaa itkemään ku toiset repii vuodessa 100k ja toiset saa tienata maw jotain 12k :D

noin 1k kuukaudessa josta kela maksaa opintotukea ja asumislisää noin 400€ ja loput tulee sit viikonloppu töistä. Vähän laittaa itkemään ku toiset repii vuodessa 100k ja toiset saa tienata maw jotain 12k :D

Aika monessa tapauksessa siihen kovaan liksaan on joku syy. Lähipiirissä jokunen näitä 80 - 120 sakkia, joista suurin osa etelässä. Ainakun näiden tyyppien kanssa työasioista jutellaan, rupeaa se oma nollaliksaduuni valtiolla tuntumaan lottovoitolta. Just esim. erään globaalin tosi ison konsulttifirman maan kakkosjehun kanssa juttelin. Kalenteri on 2-3 kuukautta eteenpäin niin ilmatiivis että itse työnteko alkaa vasta illalla. En edes kysynyt tarkemmin missä palkka menee tällä hetkellä, koska sillä ei mun näkökulmasta ole pahemin väliä. Oli mikä oli, niin ikinä en hänen housuihinsa haluaisi.

180 eemeliä/tunti nettoa, nettipokkaa. Viimevuodesta ~40 lisää. 3 vuotta maisterin papruihin jäljellä, katellaan sit mihin suuntaan seuraavaksi.
Paljonko on tunteja tullut per vuosi ts. vuoden tulot?
parissa vuodessahan tuo tekee normityöläiselle 500 000 nettotulot.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Vähän päälle 53k euroa tänä vuonna, olin ihan tyytyväinen mutta nytkun katsoo mitää muut täällä tienaa, niin alkoi hävettämään :(

Heh. Ei kannata kovin isoja johtopäätöksiä vetää tämän ketjun perusteella. Jos katsoo täällä porukan ikää, niin tänne kirjoittaa palkoistaa rehellisesti muutamat oikeasti todella hyvin tienaavat. Useat kusettavat ihan yhtä paljon kuin penkkituloksistaan ja tavallista 30-40 kilon vuosipalkkaa saavat ei kirjoittele juuri mitään. Iso osa myös opiskelijoita ja työttömiäkin, jotka saavat vuodessa tonneja.

Itseä jaksoi nämä joskus harmittaa, eipä jaksa enää. Palkkatulot on mitä on ja varmaan tulee noissa luokissa olemaankin, omani siis. Mutta pyrin pitkässä juoksussa saamaan tuota pääomatulopuolta kasvamaan. Siinä riittää haastetta kerrakseen. Työelämä saakin olla tuollaista kohtuu turvallista ja tasaista.

^
juuri näin..
ihmettelinkin jo kuukausia sitten miten suurinosa tienaa täällä aivan sikana/vuosi..
mua ei henk.koht harmita mitä muut tienaa tms. sillä helppohan se on huudella kotipäätteeltä nimimerkillä; että on 100k vuositulot jne ;)
pääasia jotta itse tulee toimeen ja elättää tieten lapsensa..

^
juuri näin..
ihmettelinkin jo kuukausia sitten miten suurinosa tienaa täällä aivan sikana/vuosi..
mua ei harmita mitä muut tienaa tms.
sillä helppohan se on huudella kotipäätteeltä nimimerkillä; että on 100k vuositulot jne ;)

Toisaalta taas, en nyt usko että kovin moni jaksaa lähteä tuollaista kusettamaan. Kuka aikuinen siitä mitään hyötyä saa irti? Kun otetaan huomioon pakkotoiston kävijämäärät ja jos niitä 100k tienaajia on ketjussa vaikkapa 30, niin ei määrä enää tunnukaan kovin paljolta. Itsestä on ihan mielenkiintoista lukea, että mitä kukakin tuollaisia summia tienaava sitten työkseen tekee.

Ensi vuonna menee 100k:n raja rikki palkkatuloista itsellänikin uusien tehtävien myötä. Muutaman päivän jaksoin jopa olla täpinöissäni mutta nyt onneksi palasin takaisin normaaliin kyynisyyteeni, kun taas muistin, että mitään muuta elämää ei ole kuin työ ja treeni.

Työasiat pyörii päässä lähes 24/7 mutta toisaalta se on myös hyvä asia, koska ei ole aikaa kyynistyä ja masentua vielä lisää ajatusten kiertäessä kehää.

Olen edelleen sitä mieltä, että raha tekee onnelliseksi mutta sitä pitäisi olla miljoonia tai jopa kymmeniä miljoonia euroja. Näillä palkoilla ei kuitenkaan kuuhun mennä.

Paljonko on tunteja tullut per vuosi ts. vuoden tulot?
parissa vuodessahan tuo tekee normityöläiselle 500 000 nettotulot.

09: 83k€
10: 90k€
11: 132k€

Tänä vuonna meni pari kuukautta lomailuun (joulu ja kesäheinä), kun tuli montuteltua aika isot. Joulukuun alussa oltiin dollareissa menossa vielä päälle 200, samaa viime vuonna. Jos ei isompaa mosautusta sais vuoteen tehtyä niin tunnit varmaan lähenis 1000:tta. Ei pysty oikein enempää, kun koulussakin olis käytävä.

Itse oon kanssa ihmetellyt ku jokainen mukamas tienaa 100te ja mitä ihmeellisimmiltä aloilta. Mutta tälläinen kysymys että kumman ottaisit kaksi tonnia tekemättä töitä tai 4 tonnia ja joudut tekee raskaasti töitä?

Ehdottomasti tuo jälkimmäinen johtuen elämän puutteesta. Ilman töitä tulisi varmaankin muutamassa kuukaudessa eteen sellainen tilanne, jota en halua edes ajatella.

Heh. Ei kannata kovin isoja johtopäätöksiä vetää tämän ketjun perusteella. Jos katsoo täällä porukan ikää, niin tänne kirjoittaa palkoistaa rehellisesti muutamat oikeasti todella hyvin tienaavat. Useat kusettavat ihan yhtä paljon kuin penkkituloksistaan ja tavallista 30-40 kilon vuosipalkkaa saavat ei kirjoittele juuri mitään. Iso osa myös opiskelijoita ja työttömiäkin, jotka saavat vuodessa tonneja.
Ylimmän desiilin eli suurituloisimman 10% raja on jotain 55 KEr, eli muutama sata tuhatta suomalaista tienaa yli tuon. Eiköhän noista jokunen pakkiksellekin mahdu huomioiden foorumin koon; eikös täällä olen jotain 50 regattua nickiä joten kotitehtäväksi jää kuinka moni pakkislainen kuuluu ylimpään desiiliin.

Itse oon kanssa ihmetellyt ku jokainen mukamas tienaa 100te ja mitä ihmeellisimmiltä aloilta. Mutta tälläinen kysymys että kumman ottaisit kaksi tonnia tekemättä töitä tai 4 tonnia ja joudut tekee raskaasti töitä?

2 tonnia ilman töitä, koska keksisin välittömästi täytettä päiviin etenkin jos noin paljon saisi vielä pelimerkkejä. 1500e ilman töitä jos sais käteen niin voittais ton työt ja 4000e.

Miljoonan tai pari jos sais niin vois suostua lopettaan työt. Jollain parilla tonnilla en kyllä suostuis töitä lopettamaan. Päähän sitä hajoais jos vaan yrittäis kotona tappaa aikaa ja treenailla...

Paras yhtälö olisi jos saisi muutaman miljoonan ja jatkais töiden tekemistä mutta ihan yhtä kovaa taloudellista tarvetta ei olisi kuin nykyään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom