Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Miljoonan tai pari jos sais niin vois suostua lopettaan työt. Jollain parilla tonnilla en kyllä suostuis töitä lopettamaan. Päähän sitä hajoais jos vaan yrittäis kotona tappaa aikaa ja treenailla...

Paras yhtälö olisi jos saisi muutaman miljoonan ja jatkais töiden tekemistä mutta ihan yhtä kovaa taloudellista tarvetta ei olisi kuin nykyään.

Juurikin näin. Olen täysin samoilla linjoilla. Tuo olisi ihanteellisin tilanne.

Miljoonan tai pari jos sais niin vois suostua lopettaan työt. Jollain parilla tonnilla en kyllä suostuis töitä lopettamaan. Päähän sitä hajoais jos vaan yrittäis kotona tappaa aikaa ja treenailla...

Paras yhtälö olisi jos saisi muutaman miljoonan ja jatkais töiden tekemistä mutta ihan yhtä kovaa taloudellista tarvetta ei olisi kuin nykyään.

Jep, tämä antaisi vapauden tehdä mitä tykkää. Esim. kehittää uutta yritystoimintaa tai olla mukana start-upeissa ja vastaavaa. Sitä ei oikein asuntolainainen pysty tekemään ilman unettomia öitä ja järjetöntä stressiä.

En minäkään varmaan jaksaisi muutamaa kuukautta pidempää oloneuvoksena olla. Sitä alkaisi pyörittään vaikka kiinsteistöjä jos ei muuta. Sijoittaminenkin on raakaa duunia jos sitä ihan oikeasti pääsee tekemään.

Pitkälti yli 3000k€ bruttotulot/kk. Merkillistä jos pitää kakskymppisenä kysyä, että onko hyvä palkka. Työtekijänä ei varmaan vielä ole se firman kokenein ammattimies..

Ihan hyvä hämyliksa tuo on. Toki jotkut ottaa reilusti enempikin. ;)
Niin varmaan ottaa, mutta kaverin kanssa kun ei vielä firmaa ole, niin ei voi kauheesti enempää pyytää. Tohon kun lisää sosiaalikulut asiakkaalle maksettavaksi niin hintaa sille tulee.

Onko Timballa paljon ollut töitä?

Meillä ei 2k kuukaudessa riittäisi edes lainoihin ym pakollisiin kuluihin. Toi about 5k netto mitä meidän talouteen tulee kuussa riittää just ja just kaikkiin pakollisiin menoihin. Mun palkka kuulostaa kyllä bruttona kovalta, mutta siitä kun otetaan verot pois niin sillä ja vaimon äitiyspäivärahoilla ei edes lomia pidellä.

Noi bruttotulot on niin hämääviä kun noista isommista menee melkein puolet veroa niin ei niistä jääkkään käteen niin hirveesti.

Tietysti onhan sekin ihan valinta kysymys. Voishan sitä nimittäin asua vaikka vuokralla pienemmässä asunnossa ja ostaa jonkun parin tonnin auton mistä ei olisi velkaa. Sitten jäiskin kummasti enemmän rahaa säästöön.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tietysti onhan sekin ihan valinta kysymys. Voishan sitä nimittäin asua vaikka vuokralla pienemmässä asunnossa ja ostaa jonkun parin tonnin auton mistä ei olisi velkaa. Sitten jäiskin kummasti enemmän rahaa säästöön.

Juurikin näin sen parintonnin ikiliikkujan jonka huollot maksaa 5 kertaa vähemmän kuin uuden Bmw:n ;) ja se 30-40 neliötä per asukas jostaki ei ihan ytimestä niin ei tarvi kummoisia tuloja.

Tämä on niitä valintoja, Rahahan on kivaa ja pakko köyhän töitä tehdä mutta sen sanon jos sairastuu vakavasti, niin raha,työ ja omaisuus on aivan toisarvoista, Sitä arvostaa omia harrastuksiaan,vapaa aikaa ja läheisten kanssa yhteistä aikaa.

Nii no sä ootkin ammattilainen :) Mutta entäs jos et sais käydä salilla enää, vieläkö kaks tonnia riittäis ;)

Kyllä mä uskon että riittäisi. 2500 ainaki piisais :)

Musta on käsittämätöntä, miten 5ke nettotulot juuri ja juuri riittää lainojen lyhennyksiin ja elämiseen? Ehkä johtunee siitä, että itse olen iltaduunissa käyvä opiskelija, joka ei tuollaisiin tuloihin ole päässyt itse vielä käsiksi. Itselle tulee opintotuki + asumislisä 480e/kk sekä duunista 500-1000e/kk käteen, noista jää vielä vähintään pari hunttia kuukaudessa säästöön.

Jos mä saisin ton 2 tonttua kuussa ilman töitä niin aika menisi musiikin parissa hyvinkin vahvasti. Musiikintekemiseen saa kyllä aikaa menemään aika kivasti ja se inspiraatio kun ei taho kysyä kellonaikaa ja jos nykyisellään tulee näin iltasella ja jatkuu monta tuntia niin kiva huomata jossain vaiheessa 3 tunnin päästä pitäis olla duunissa ja nukkunut ei yhtään :rolleyes: Sit viel vähän treenailua ja muuta jumppailua aina motivaation mukaan. Tuntuu jotenkin pelottavalta että ihmiset melkein panikoi jos niillä ei oo töitä ja ihmettelee mitä sitten tekee. Onko se työ oikeesti teille koko elämä?

Tällä hetkellä kaksi vakituista työtä ja käteen jää kuussa max. pari tonnia. Viime vapaapäivä tais olla viimeks n. kuukausi sitten. Huonosti on tullut neuvoteltua, mutta pääasia, että ruokaa on riittävästi ja katto pään päällä.

Musta on käsittämätöntä, miten 5ke nettotulot juuri ja juuri riittää lainojen lyhennyksiin ja elämiseen? Ehkä johtunee siitä, että itse olen iltaduunissa käyvä opiskelija, joka ei tuollaisiin tuloihin ole päässyt itse vielä käsiksi. Itselle tulee opintotuki + asumislisä 480e/kk sekä duunista 500-1000e/kk käteen, noista jää vielä vähintään pari hunttia kuukaudessa säästöön.

Käsittämätöntä se on itsestäkin, mutta niin se vaan näköjään on. No onhan meitä tässä taloudessa tietysti 2 aikuista 2 lasta ja 1 koira. Aina kun näyttää siltä että tässä kuussa jäis vähän ylimäärästä niin tulee joku ylläripylläri meno kuten jotain lasten/ koiran lääkäriä tai jotain muuta..

Itse mietin niin että toi pari tonnia ois ihan jees raha, asuis Thaikkulas talvet tai Etelä-Amerikassa ja kesät Suomessa. Itselläni auto on vain liikkumista varten, ei tarvii mitään viiden litran myllyjä ja 20 tuuman vanteita, luotettava ja halpa ja suhtkoht pien kulutus ja sillee että pääsee kuitenkin maantiella ohi. Itse elän tällä hetkellä aika vaatimattomasti, tai tietysti matkustelen mutta en silloinkaan yövy missään 5 tähden hotelleissa.

Kyl maar jos luvattas 2k bruttona mikä lienee 1.5ke nettona käteen tekemättä mitään niin jäisin eläkkeelle :) Wanhoilla säästöillä kiva mökki syrjemmästä ja maasturi pihalle. Toki sit joku isompi metallipaatti ja mukava jokivene laituriin harrastevälineiksi. Kevät/kesä/syksy suomessa harrastellen kalastusta, metsästystä ja kasvimaan/kasvihuoneen virittelyä + muuta geneeristä chillailua. Talviajaksi jonnekin lämpimään ja halvempaan mestaan nautiskelemaan. Suomen baarikeikat lutviutuu nätisti kavereiden nurkissa nukkuen tai halvemmissa hotelleissa oleskellen. Enpä usko, että mitenkään isosti jäis kaipaamaan enempää rahaa :) Lopun vapaa-ajan mitä jää vois nyplätä jotain omia harrasteita mistä tuskin tulee rahaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä... Vois koodata seuraavan facebookin tai veistellä uistimia, kun voi tehdä "Mitä huvittaa" eikä ole pelko perseessä mistä seuraava ruoka, jos tulee kenkää duunista.

Käsittämätöntä se on itsestäkin, mutta niin se vaan näköjään on. No onhan meitä tässä taloudessa tietysti 2 aikuista 2 lasta ja 1 koira. Aina kun näyttää siltä että tässä kuussa jäis vähän ylimäärästä niin tulee joku ylläripylläri meno kuten jotain lasten/ koiran lääkäriä tai jotain muuta..
Täytyy kuitenkin muistaa että kaikki on suhteellista. Jos on helvetin iso asuntolaina ja 2 autoa, pitkät työmatkat (ja sitä myöten isot bensakulut) niin eihän tossa sitten mitään. Mutta siinä mielessä valintakysymyksiä, että äkkiseltään voi laskea että jos 1000e menee asumiseen, 1000e ruokaan, 1000e autoihin ja 1000e laskuihin yms. niin silti jää tonni. En tosin äkkiseltään edes keksi, miten saisin itse taloudessamme tonnin kuussa laskuihinkaan.

Tohon 5000e nettoon vaaditaan kuitenkin kahdelta hengeltäkin molemmilta vajaa 4000e/kk liksa, jota aika harvassa perheessä molemmilta löytyy. Noin niinkuin prosentuaalisesti.

Toki usein tapahtuu se efekti että menot kyllä nousee sitä mukaa kuin tulotkin.

Kyllähän sitä joskus on miettinyt (en sano että vituttaa mutta...) että hieman toisenlaisilla ratkaisuilla itsekkin olisi velaton mies jolla olisi sukan varressakin jotain. Nyt on omaisuutta mutta myös sitä vastaan velkaa (no ei tosin kovin paljoa) ja muutenkin perhe ja elämä sillä mallilla että aika vaikea kuvitella ilman ansiotöitä pärjäävänsä. Toisaalta oravanpyörä se on millä kaikki tähänkin mennessä on ansaittu että jos olisi valinnut toisenlaisen tien niin olisiko sitä sittenkään mitään kun olisi jo kymmenen vuotta sitten alkanut ottaan chillaillen... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom