Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Not quite. Sanotaan nyt, että kyse on treidaamisesta (valuutat, futuurit, hyödykkeet), jota olen jo jonkin aikaa menestyksekkäästi harjoittanut about vuoden omatoimisen opiskelun jälkeen.

Et kyllä helpointa menestymistapaa ole valinnut, moni muukin tuota ammatikseen tekee, varsin isot instanssitkin. Mutta toivottavasti onnaa:thumbs:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009090610200180_uu.shtml

Tässä korkean tason näkemystä täälläkin käytyyn pieni/keski/suurituloinen keskusteluun...
-----------
Urpilainen:
Alle 3000 euroa kuukaudessa ansaitseva on pienituloinen
Sunnuntai 6.9.2009 klo 16.25 (päivitetty klo 20.24)

SDP pani sunnuntaina uusiksi pieni- ja keskituloisten määritelmät. Puheenjohtaja Jutta Urpilaisen mukaan pienituloinen tienaa alle 3 000 euron kuukaudessa.
---------------

Siirryin sitten itsekkin niukasti pienituloisten joukkoon :(

Urpilainen on kyllä niin pihalla kaikesta, ettei tullut tuokaan kommentti mitenkään yllätyksenä. Tuon mukaan varmaan 50% suomalaisista on pienituloisia.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009090610200180_uu.shtml

Tässä korkean tason näkemystä täälläkin käytyyn pieni/keski/suurituloinen keskusteluun...
-----------
Urpilainen:
Alle 3000 euroa kuukaudessa ansaitseva on pienituloinen
Sunnuntai 6.9.2009 klo 16.25 (päivitetty klo 20.24)

SDP pani sunnuntaina uusiksi pieni- ja keskituloisten määritelmät. Puheenjohtaja Jutta Urpilaisen mukaan pienituloinen tienaa alle 3 000 euron kuukaudessa.
---------------

Siirryin sitten itsekkin niukasti pienituloisten joukkoon :(

Ja vielä demari laukoo tuollaista niin ei toivoakaan toisesta kaudesta. Jokainen sen tietää, mutta 3000€ on keskituloinen. Pienituloinen vois olla vaikka alle 1500€/kk. Eihän näitä näytä hirveästi pakkiksella olevan.

Kyllä noi Urpilaisen kommentit on välillä niin älyttömiä. Tämän päivän Aamulehdessä tosiaan oli artikkeli, jossa hän sanoi, että 2900 € tienaava on pienituloinen. Toi palkka on aika lähellä suomalaisen työläisen keskipalkkaa.

Ja vielä demari laukoo tuollaista niin ei toivoakaan toisesta kaudesta. Jokainen sen tietää, mutta 3000€ on keskituloinen. Pienituloinen vois olla vaikka alle 1500€/kk. Eihän näitä näytä hirveästi pakkiksella olevan.
Pakkiksella on kuitenkin yrittäjiä jotka delegoi omia hommiansa ja tekee 4 h (4 pvää viikossa) työpäivää ja nappaa 5000 €+ palkkaa... Kyllä niitä alle 2000€ kavereita on varmaan paljonkin.

Miellän pienituloisen sellaiseksi, jolla on jatkuva arjen kamppailu siitä, riittääkö rahat kunnolla ruokaan, laskuihin ja asumiskuluihin. Musta 3000e/kk palkalla ei paljoa normijantteri kamppaile mistään.

Miellän pienituloisen sellaiseksi, jolla on jatkuva arjen kamppailu siitä, riittääkö rahat kunnolla ruokaan, laskuihin ja asumiskuluihin. Musta 3000e/kk palkalla ei paljoa normijantteri kamppaile mistään.

Kyllä tuolla 3000€/kk palkalla kamppaillaan kokoajan mutta ei toki noista "perustarpeista". Kaupassa en juuri katso mitä kärryyn mätän. Ehkä enemmänkin ongelmia ja kamppailua tuottaa auton päivitys, moottoripyörän osto yms. joihin ei ole rahaa ilman parin vuoden lainaa eli lisää liksaa tarvitaan :(

Kyllä tuolla 3000€/kk palkalla kamppaillaan kokoajan mutta ei toki noista "perustarpeista". Kaupassa en juuri katso mitä kärryyn mätän. Ehkä enemmänkin ongelmia ja kamppailua tuottaa auton päivitys, moottoripyörän osto yms. joihin ei ole rahaa ilman parin vuoden lainaa eli lisää liksaa tarvitaan :(
:hyvä: Eli pienituloinen on silloin, jos ei voi joka vuosi ostaa uutta autoa tai moottoripyörää. :D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Noh, tuossahan se ongelma onkin, kun mikään ei riitä :) Ellei rahaongelmia ole, jengi tekee niitä ihan itse. Ostetaan kallista autoa ja asuntoa ja oikein väkisin väännetään itsemme sinne oravanpyörään, jossa saa stressata rahasta ja duunista.

Oma palkka tällä hetkellä hurjat 1300€/kk :) Kesätyö labrassa, johon kuuluu opinnäytetyön vääntö. Noh, saapahan palkkaa opinnäytetyöstä. Mennyt kyllä vähän maku koko laboratorioanalyytikon AMK-linjaan. Titteliksi tulisi väkisinkin tuo laborantti.

edit. Ja opiskelut tosiaan kesken eli kesän palkka saa opintotuen kanssa luvan riittää vuoden ympäri.

Mä tienaan n.1200e/kk (välivuosi, teen duunia mihin mulla ei ole minkäänlaista koulutusta) ja se riittää ihan hyvin elämiseen. Ajattelin itseasiassa alkaa laittaa n.500e/kk säästöönkin ensi vuotta ja yliopistoa varten, etten silloin joutuisi ottamaan niin kamalasti lainaa.

Tolla mä pystyn maksamaan auton kustannukset, vuokran (mikä on tosin vaan reilu 250e/kk :D), ruuan, shoppailut, juhlimisen, laskut... Eikä tee edes tiukkaa. Pelkällä opintotuellakin tuli elettyä kun olin 9kk saikulla ja korvaukset viivästyivät, mutta pärjäsin silloinkin. Eli ei "pienituloinen" aina tarkoita sitä että olisi kauhean tiukkaa eikä voisi elää kunnolla.

Ylipäänsä lienee eri asia tienata 3000 € kuussa yksin, normaaleilla vuokra-asumis- ja elämiskustannuksilla kuin siten että kuviossa on mukana työtön puoliso, kaksi lasta ja asuntolaina. Käsitän kyllä, että tuloista keskusteleminen ei ole sama kuin elintasosta tai ostovoimasta keskusteleminen, mutta pakko tässä on vetää foliohattua syvemmälle päähän kun miettii millainen lauma yhteiskunnassa on vallankahvassa. Mielelläni toki eläisin maassa, jossa pienituloisimmatkin saisivat sen kolme tonnia, mutta enpä pidätä hengitystä odotellessa.

Not quite. Sanotaan nyt, että kyse on treidaamisesta (valuutat, futuurit, hyödykkeet), jota olen jo jonkin aikaa menestyksekkäästi harjoittanut about vuoden omatoimisen opiskelun jälkeen.

Onnea vaan toiminnalle, itse olen myös kys. "alalla", tosin palkollisena kyllä ja en meklarina vaan päällikkönä mutta totuushan on se että tienaaminen on täysin mahdollista mutta pääomaa vaatii ja millään muutamalla kympillä ei juuri kannata päivätöitään jättää kokonaan koska koteloon tulee välillä varmasti, ainakin stabiileilla markkinoilla voi tuotot jäädä välillä mataliksi jossei pääoma ole mallia riittävä.

Onnea vaan toiminnalle, itse olen myös kys. "alalla", tosin palkollisena kyllä ja en meklarina vaan päällikkönä mutta totuushan on se että tienaaminen on täysin mahdollista mutta pääomaa vaatii ja millään muutamalla kympillä ei juuri kannata päivätöitään jättää kokonaan koska koteloon tulee välillä varmasti, ainakin stabiileilla markkinoilla voi tuotot jäädä välillä mataliksi jossei pääoma ole mallia riittävä.

Kiitos. Pääomaa toki tarvitaan, jos treidaamalla meinaa elättää itsensä, mutta puhutaan kuitenkin paljon pienemmistä summista, mitä esim. ammattimainen osakesijoittaminen vaatii johtuen radikaalisti paremmista tuottoprosenteista. Tässä olisikin tarkoitus opiskelujen ja osa-aikatöiden ohessa kasvatella treidauskassaa ja jos nykyinen tahti jatkuu, niin muutaman vuoden päästä ei tarvinne muita töitä tehdä. Kova työ alkaa vähitellen kantaa hedelmää.

Mielelläni toki eläisin maassa, jossa pienituloisimmatkin saisivat sen kolme tonnia, mutta enpä pidätä hengitystä odotellessa.

Paitsi että siinä vaiheessa kun pienituloiset oikeasti saisivat/saavat 3000e, inflaation takia se ei oikeasti ole enää kovin suuri summa.

Paitsi että siinä vaiheessa kun pienituloiset oikeasti saisivat/saavat 3000e, inflaation takia se ei oikeasti ole enää kovin suuri summa.
Paitsi jos Urpilainen olisi onnistunut kaivamaan perseestään vastaavan reaalihyödykkeiden lisäyksen. :D

Varmaankin tajusit, että tarkoitin sellaista epärealistista tilannetta, että pienituloisimmatkin saisivat sellaisen summan, joka vastaa arvoltaan nykyistä kolmea tonnia. On mullakin ollut yhdet kengät, jotka maksoivat yli miljoonan, mutta kun se oli Turkin liiroissa niin ei ehkä ihan sama asia. Vai meinaatko, että luulen että kaikki olisi hyvin jos vain painettaisiin vähän enemmän rahaa että kaikille riittäisi?

:hyvä: Eli pienituloinen on silloin, jos ei voi joka vuosi ostaa uutta autoa tai moottoripyörää. :D

No ei tuolla 3000€/kk palkalla nyt oikeasti juhlita millään uusilla autoilla yms. Omalla kohdalla painin enemmänkin sen kanssa, että nykyisellä autolla ei pääse aina töihin asti. Esim. viimeisen kk:n aikana 3 päivää, kun auto jättänyt tienpäälle (alkaa muuten vituttaa ja töihin asti ei sinä päivänä ole päässyt = 0€ tuloa). Työmatka on reilu sata kilsaa päivässä, joten auton varassa eletään. Vaikkapa 600€ pienemmällä kk tulolla, jos työpaikka kävelymatkan päässä, saa saman ostovoiman.

Nimenomaan. Jos mä saisin 3000 ni voisin hassata 1000 euroa joka kuussa esimerkiksi pelkkään shoppailuun yms. Ja sillonko mä oisin pienituloinen? Mä ilmeisesti oon jo sit köyhyys rajan alapuolella ton määritelmän mukaan.:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom