Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Onhan täällä myös menestyviä johtajia jotka tekevät 5 h päivässä töitä koska osaavat delegoimisen jalon taidon... Kaikkea ei pidä sulattaa.

Kun ketjua on lukenut niin on ihmisillä ihan järjettömän kovat palkat..:wtf: Luulin, että tienaan hyvin, sillä teen keskimäärin 5 päivää ja 2 yötä = 51 h viikossa duunia ja rahaa tulee kuussa 2500-3500 riippuen kuina paljon olen ollut töissä, sillä olen tunti palkallisena..

.. Joista vähintään puolet on saanut jonkun foorumilisän :jahas:

.. Joista vähintään puolet on saanut jonkun foorumilisän :jahas:

Toisaalta jotkut ovat livenä samanlaisia kuin foorumeilla siitäkin huolimatta, että "netissä voi anonyymina voi sanoa ihan mitä tahansa mutta tulepas sanomaan päin naamaa".

Varmasti joku voi valehdellakin, mutta mitä hyötyä kukaan saa siitä, että täällä semi-kasvottomana joku luulee että sulla on parempi liksa kuin oikeasti on? Oma tämänhetkistä palkkaa ei täältä löydy, koska en voi olla ihan varma että kukaan ei ole tunnistanut eikä kenenkään tutun tarvitse tietää paljonko tienaan. Todennäköisesti ihmiset kuvailevat duuniaan yleensä niin, että ei vaikuta uskottavalta että siitä maksettaisiin juuri mitään. Itse nimitän yleensä itseäni konttorirotaksi, mutta se on vain puoli totuutta.

Joillekin nyt vain maksetaan enemmän kuin 8 € tunnilta; joillekin tuurilla ja joillekin aiheesta. Ikävää, jos se tuntuu epäreilulta tai valheelliselta.

Kun ketjua on lukenut niin on ihmisillä ihan järjettömän kovat palkat..:wtf: Luulin, että tienaan hyvin, sillä teen keskimäärin 5 päivää ja 2 yötä = 51 h viikossa duunia ja rahaa tulee kuussa 2500-3500 riippuen kuina paljon olen ollut töissä, sillä olen tunti palkallisena..

Vääristää kuvaa helposti se, että varmaan erityisen hyvä- ja huonotuloinen postaa tänne helpommin. Kyllä "järjettömän kovia palkkoja" on kappalemääräisesti tosi vähän verrattuna keskimääräisiin tuloihin.

Omassa lähipiirissä jos tarkastelen hyvätuloisia eli enintään paria tonnia yli keskitulojen niin niihin liittyy aina jokin "juju" tai tuuri, kuten työntekijän muuttuminen korvaamattomaksi pikku hiljaa, vaihtaminen esim. konsulttiyrityksestä asiakasyrityksen palvelukseen jne.

Tosi harvassa hommassa voi päästä hullun tuloihin käsiksi hakemalla tyyliin valmistumisen jälkeen tuntemattomaan firmaan tuntemattomien ihmisten keskelle hommiin eikä mun mielestä kovin nuorien (vaikka olisi mikä ammatti) kannata hirveästi kantaa huolta siitä, että pitäisi heti alkaa repiä huippupalkkoja. Kontaktiverkot yms kasvaa hyvin (myös nopeasti) vuosien varrella ja sitä kautta niitä parempia tulomahdollisuuksiakin alkaa tulla. Mikäänhän ei kulu niin nopeasti kuin aika kun ikää alkaa karttua.

Yrittäjyys on kokonaan oma lukunsa ja siinä taas tulee helposti kyseeseen eri planeetalta olevat työmäärät ja panostukset. Yrittäjyyteenkin näkisin mahdollisuuksien kasvavan, kun kokemus ja yhteydet aikaa myöten paranevat.

Mr. Finlad:lle henkilökohtaisesti vastaisin vielä, että (huom: MINUN MIELESTÄNI) yli 3000 palkalla ei tarvitse luulla vaan voi rauhassa tietää tienaavansa hyvin.

Yleisellä tasolla eniten huolestuttaa työvoimavuokrauksen yleistyminen ja hommien meneminen siihen suuntaan, että hommasta kuin hommasta saa kohta sen luokkaa 8.40 € / h ja sitten vain muutamat rohkeat/onnekkaat/hullut repivät näiden vuokrattujen työstä ne todelliset hyödyt irti.

Kai tässä on sama kuin liittojen tutkimuksissa, eli vain ne paremmin pärjäävät viitsivät vastata. Eiköhän täältäkin löydy todella paljon 1400-2000e/kk haarukassa olevia.

Toisaalta jotkut ovat livenä samanlaisia kuin foorumeilla siitäkin huolimatta, että "netissä voi anonyymina voi sanoa ihan mitä tahansa mutta tulepas sanomaan päin naamaa".

Varmasti joku voi valehdellakin, mutta mitä hyötyä kukaan saa siitä, että täällä semi-kasvottomana joku luulee että sulla on parempi liksa kuin oikeasti on? Oma tämänhetkistä palkkaa ei täältä löydy, koska en voi olla ihan varma että kukaan ei ole tunnistanut eikä kenenkään tutun tarvitse tietää paljonko tienaan. Todennäköisesti ihmiset kuvailevat duuniaan yleensä niin, että ei vaikuta uskottavalta että siitä maksettaisiin juuri mitään. Itse nimitän yleensä itseäni konttorirotaksi, mutta se on vain puoli totuutta.

Joillekin nyt vain maksetaan enemmän kuin 8 € tunnilta; joillekin tuurilla ja joillekin aiheesta. Ikävää, jos se tuntuu epäreilulta tai valheelliselta.
Tuli muuten mieleen, että minkä takia ihmiset ei halua tuttaviensa tietävän tulojensa ja omaisuutensa määrää? Ainakin meidän kaveriporukassa kaikki tietää suunnilleen mitä toiset tienaa, tai ainakin jos asia tulee puheeksi, niin ihan avoimesti vastataan. Onkohan yleisempi syy, että ihmiset haluavat esiintyä rikkaampina kuin ovatkaan, vai haluavatko ihmiset peitellä rikkauttaan, etteivät toiset olisi kateellisia? Mulle ainakaan raha ei ole niin tärkeää, että kadehtisin jotain kaveriani hänen rahojensa takia, tai vastaavasti pitäisin jotain huonompana, koska hänellä on pienet tulot.

Sen voin vielä jotenkin ymmärtää, että tuntemattomien/puolituttujen seurassa, esim. baarissa tai bileissä, haluaa antaa vaikutelman, että olisi rikas. Tämähän voi edesauttaa vaikka menestystä pariutumismarkkinoilla. Mutta se on kyllä mielestäni outoa, jos kavereilta tai sukulaisilta pitää salailla raha-asioita. Kukin tietysti tyylillään, kunhan tässä lämpimikseni jauhan. :)

Ja ettei menisi ihan off topiciksi, niin sanotaan nyt sitten se omakin palkka. 1700e/kk verottomana (tutkija-apuraha). Eläkemaksu on tuosta vissiin joku 14% ja muu jää käteen.

Ittekin ihan tykkään tuloista puhumisesta. Veikkaan, että häpeä on yhtä yleinen syy kuin tuo kateuden pelko. Moni ei varmaan halua, että kaveri alkaa neuvomaan jos sen mielestä tulot on liian alhaiset hommaan nähden :D

Omasta puolestani varon tuloista puhumista vain töissä koska en halua, että sitä aletaan kytätä ANSAITSENKO palkkani vai en. Ja tästähän voi päätellä miten asia on.. heh.

Tuli muuten mieleen, että minkä takia ihmiset ei halua tuttaviensa tietävän tulojensa ja omaisuutensa määrää? Ainakin meidän kaveriporukassa kaikki tietää suunnilleen mitä toiset tienaa, tai ainakin jos asia tulee puheeksi, niin ihan avoimesti vastataan. Onkohan yleisempi syy, että ihmiset haluavat esiintyä rikkaampina kuin ovatkaan, vai haluavatko ihmiset peitellä rikkauttaan, etteivät toiset olisi kateellisia? Mulle ainakaan raha ei ole niin tärkeää, että kadehtisin jotain kaveriani hänen rahojensa takia, tai vastaavasti pitäisin jotain huonompana, koska hänellä on pienet tulot.

Tutuista ei ole niin väliä (kavereista osa tietää, kenen kanssa nyt on tullut puhuttua), mutta työkavereiden ei tarvitse tietää. Talossa ei ole kahta ihmistä, jolla olisi keskenään täysin sama homma, joten mitään sellaista vertailua en pelkää, mutta naisia suurin osa ja loput varmaan arvaatkin.

Elämäntilanteet ovat ihmisillä niin erilaisia, että se pelkkä rahapalkka ei kerro yhtään mitään. Siksikin kateus ja muiden rahojen miettiminen on aika turhaa (eettisistä syistä puhumattakaan).

edit. siis hieman huonosti ilmaisin tuossa aiemmin, että "tuttujen"; tutuista kavereista ja sukulaisista ei siis ole väliä, mutta muuten on.

Melkein kokonaan toinen keskustelun aihe voisi olla, että miksi suomessa palkoista puhuminen on sellainen tabu? Miksi se on muodostunut sellaiseksi? Katkera ja kateellinen kansa?

Itse heitin tuossa yhdessä palaverissa juuri, että laitetaas kaikkien palkat tonne toimiston seinälle niin tiedetään missä mennään, voitte kuvitella miten vanhempaa väkeä ei naurattanut yhtään. :D

Omasta puolestani varon tuloista puhumista vain töissä koska en halua, että sitä aletaan kytätä ANSAITSENKO palkkani vai en. Ja tästähän voi päätellä miten asia on.. heh.
Tutuista ei ole niin väliä (kavereista osa tietää, kenen kanssa nyt on tullut puhuttua), mutta työkavereiden ei tarvitse tietää. Talossa ei ole kahta ihmistä, jolla olisi keskenään täysin sama homma, joten mitään sellaista vertailua en pelkää, mutta naisia suurin osa ja loput varmaan arvaatkin.
Tuota en tullut ajatelleeksikaan, mutta nyt kun sanoitte, niin tämähän varmaan onkin aika yleinen syy. Työpaikalla ymmärrettävästi voi aiheuttaa kateutta ja eripuraa, kun kuitenkin aina omasta mielestä ne omat hommat on kaikista vaativimmat ja tärkeimmät, ja muut saa rahaa ihan tyhjästä...:rolleyes:. Eri asia sitten esim. valtion hommissa, joissa palkka määräytyy palkkaluokan mukaan, niin ei siinä ole paljon naputtamista kenelläkään.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tuota en tullut ajatelleeksikaan, mutta nyt kun sanoitte, niin tämähän varmaan onkin aika yleinen syy. Työpaikalla ymmärrettävästi voi aiheuttaa kateutta ja eripuraa, kun kuitenkin aina omasta mielestä ne omat hommat on kaikista vaativimmat ja tärkeimmät, ja muut saa rahaa ihan tyhjästä...:rolleyes:. Eri asia sitten esim. valtion hommissa, joissa palkka määräytyy palkkaluokan mukaan, niin ei siinä ole paljon naputtamista kenelläkään.
Missä ootte oikein töissä?

Jos olet tyytyväinen liksaasi, niin onko sillä väliä tienaako työkaverisi tonnin enemmän tai vähemmän?

Missä ootte oikein töissä?

Jos olet tyytyväinen liksaasi, niin onko sillä väliä tienaako työkaverisi tonnin enemmän tai vähemmän?
Niin siis itse olen yliopistolla ulkoisella rahoituksella, eikä siellä mielestäni tuollaista ongelmaa ole. Mutta voin hyvin kuvitella, että jos työpaikalla muutenkin on huono ilmapiiri, niin tieto toisten palkoista, jos ne on omaa isompia, saattaa vaan lisätä vettä myllyyn.

Millaisessakohan työpaikassa olisi hirveästi kyräilyä liksoista? Harva työnantaja on niin typerä, että maksaisi samasta duunista isolla skaalalla.

Henk. koht. ei kiinnosta muiden liksat ollenkaan.

Ei nuo kavereiden/työkavereiden/suomalaisten palkat kauhean salaisia voi olla, kun yhdellä sms:lla saa kenen tahansa suomalaisen verotiedot kännykkään. Tokihan verotiedot ei ole ihan ajan tasalla, kun kyse on edellisestä verotuksesta mutta suunnan niistä yleensä saa, varsinkin jos on samassa talossa ollut pitempään. Sinänsä en käsitä kumpaakaan äärimmäisyyttä. Salailua tai sitä että tehdään kuten yksi tuttu teki eli kaikkien firmassa olevien nimet ja palkat exceliin verotiedoista jota sitten esiteltiin halukkaille.

Vaikka itseäni ei yleensä kiinnosta mitä toiset saa, mutta kyllä hieman alkoi keittämään kun edellisessä työpaikassa eräs pitkäaikaistyötön juoppo työllistettiin hommiin, no ei siinä mitään hyvä että käy töissä, mutta kaveri eräs päivä leveili palkallaan tauolla ja kun kuulin että perkl talossa muutaman kuukauden ollut saa yli euron parempaa palkkaa kuin minä vaikka teki ns. kevyempää hommaa ja minut oli takoituksella vielä koulutettu mahdollisimman moneen hommaan kun olin siihen halukas ja pystyin paikkaamaan lomailijoita/saikkuilijoita, niin kyllä se hieman pysäytti miettimään että näinkö paljon työnantaja oikeasti arvostaa minua. Kaveri myös lähetettiin ainakin kerran maanantai aamuna kotiin kun oli hieman viikonloppu venynytja pomot vaan naureskelee ja seuraavana maanataina soittaa itse ettei nyt pääse kun on flunssa... mutta huomenna olen kunnossa, just joo ja taas pomot nauraa kun mies tulee töihin ja vähän tuoksuu viinalle... voi vittu

Mua taas kiinnostaa älyttömästi muiden palkatkin. Koska olen tyytyväinen omaani niin toivon muiden tienaavan mahdollisimman paljon.

Modified: antaahan se hyvin tietoa siitä, mitä voi odottaa omalta tulevalta ansiokehitykseltä, että sikäli luulisi kiinnostavan. Jos tienaat sata euroa vähemmän kuin korkein johto niin ei paljoa voi lisää odotella.

Millaisessakohan työpaikassa olisi hirveästi kyräilyä liksoista? Harva työnantaja on niin typerä, että maksaisi samasta duunista isolla skaalalla.

Raksalla? Vanhemmat työntekijät saa(ihan ymmärrettävästi) selvästi parempaa liksaa ku nuoremmat. Samoista hommista siis.

Mua taas kiinnostaa älyttömästi muiden palkatkin. Koska olen tyytyväinen omaani niin toivon muiden tienaavan mahdollisimman paljon.

Modified: antaahan se hyvin tietoa siitä, mitä voi odottaa omalta tulevalta ansiokehitykseltä, että sikäli luulisi kiinnostavan. Jos tienaat sata euroa vähemmän kuin korkein johto niin ei paljoa voi lisää odotella.

Käytännössä jos ei hommat vaihdu tai muuten etene urallaan niin ei se liksa hirveästi muutu. Eli jos ei ole ansionkehitystä tiedossa niin mitä väliä?

Luottoa on työnantajaan tässä tilanteessa, että maksetaan sen verran kuin minusta on firmalle hyötyä.

On muitakin motivaation lähteitä kuin liksa.

Toki varmasti jossain raksalla jos tekee hommia 3 kertaa enemmän kuin muut niin vois ärsyttää. Tuollaisen jannun kannattais mennä urakkahommiin jolloin ei tarttis itkeä.

on tullut todistettua sivusta yks kerta kuinka tieto lisäsi tuskaa: pikkujouluissa jätkät uteli toistensa palkkoja. Päättyi siihen että yks kaveri vaihtoi firmaa alle kuukaudessa :D

Ja oikeasti. Ei mitään väliä onko ilmaa vai ei jos mennään pakkolunastuksiin: kukaan normi kaveri ei saa lainaa pankista ja rahamiehiä ei niin montaa ole ettei tarvitse hirveää hintakisaa pitää siellä huutokaupassa. Jos talo menee vasaran alle niin se myydään sillä hinnalla millä se menee, ei sitä hintaa silloin lasketa materiaali- ja työvoimakustannusten perusteella.. Ja vieläkin perus asuntolainalla talon hommanneella on käytännössä suurimmat riskit joutua sellaiseen tilanteeseen että talo laitetaan vasaran alle juuri silloin kun em. ehdot täyttyvät eli kun melkein kaikilla menee päin pers....

Niin kuin soul captain band laulaa: mitä suurempi puu, sitä enemmän se rytisee kun se kaatuu.

Mua ei sinällään kiinnosta muiden ihmisten palkat, sain tietää tarkan tulomäärän avomieheltäkin vasta viikonloppuna ja ollaan reilut kaksi vuotta asuttu yhdessä.

Toisaalta, ilmeisesti mua ei omakaan palkka kiinnosta yhtään, sillä olen hoitoalalla ja ainoastaan kutsumuksen takia. Rikastumaan en pääse, mutta mitäpä pienistä, kun asuntolainan saa silti maksettua ja työt on mukavia :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom