Onhan täällä myös menestyviä johtajia jotka tekevät 5 h päivässä töitä koska osaavat delegoimisen jalon taidon... Kaikkea ei pidä sulattaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kun ketjua on lukenut niin on ihmisillä ihan järjettömän kovat palkat..:wtf: Luulin, että tienaan hyvin, sillä teen keskimäärin 5 päivää ja 2 yötä = 51 h viikossa duunia ja rahaa tulee kuussa 2500-3500 riippuen kuina paljon olen ollut töissä, sillä olen tunti palkallisena..
.. Joista vähintään puolet on saanut jonkun foorumilisän :jahas:
Kun ketjua on lukenut niin on ihmisillä ihan järjettömän kovat palkat..:wtf: Luulin, että tienaan hyvin, sillä teen keskimäärin 5 päivää ja 2 yötä = 51 h viikossa duunia ja rahaa tulee kuussa 2500-3500 riippuen kuina paljon olen ollut töissä, sillä olen tunti palkallisena..
Kai tässä on sama kuin liittojen tutkimuksissa, eli vain ne paremmin pärjäävät viitsivät vastata. Eiköhän täältäkin löydy todella paljon 1400-2000e/kk haarukassa olevia.Kun ketjua on lukenut niin on ihmisillä ihan järjettömän kovat palkat..:wtf: Luulin, että tienaan hyvin, sillä teen keskimäärin 5 päivää ja 2 yötä = 51 h viikossa duunia ja rahaa tulee kuussa 2500-3500 riippuen kuina paljon olen ollut töissä, sillä olen tunti palkallisena..
Tuli muuten mieleen, että minkä takia ihmiset ei halua tuttaviensa tietävän tulojensa ja omaisuutensa määrää? Ainakin meidän kaveriporukassa kaikki tietää suunnilleen mitä toiset tienaa, tai ainakin jos asia tulee puheeksi, niin ihan avoimesti vastataan. Onkohan yleisempi syy, että ihmiset haluavat esiintyä rikkaampina kuin ovatkaan, vai haluavatko ihmiset peitellä rikkauttaan, etteivät toiset olisi kateellisia? Mulle ainakaan raha ei ole niin tärkeää, että kadehtisin jotain kaveriani hänen rahojensa takia, tai vastaavasti pitäisin jotain huonompana, koska hänellä on pienet tulot.Toisaalta jotkut ovat livenä samanlaisia kuin foorumeilla siitäkin huolimatta, että "netissä voi anonyymina voi sanoa ihan mitä tahansa mutta tulepas sanomaan päin naamaa".
Varmasti joku voi valehdellakin, mutta mitä hyötyä kukaan saa siitä, että täällä semi-kasvottomana joku luulee että sulla on parempi liksa kuin oikeasti on? Oma tämänhetkistä palkkaa ei täältä löydy, koska en voi olla ihan varma että kukaan ei ole tunnistanut eikä kenenkään tutun tarvitse tietää paljonko tienaan. Todennäköisesti ihmiset kuvailevat duuniaan yleensä niin, että ei vaikuta uskottavalta että siitä maksettaisiin juuri mitään. Itse nimitän yleensä itseäni konttorirotaksi, mutta se on vain puoli totuutta.
Joillekin nyt vain maksetaan enemmän kuin 8 € tunnilta; joillekin tuurilla ja joillekin aiheesta. Ikävää, jos se tuntuu epäreilulta tai valheelliselta.
Tuli muuten mieleen, että minkä takia ihmiset ei halua tuttaviensa tietävän tulojensa ja omaisuutensa määrää? Ainakin meidän kaveriporukassa kaikki tietää suunnilleen mitä toiset tienaa, tai ainakin jos asia tulee puheeksi, niin ihan avoimesti vastataan. Onkohan yleisempi syy, että ihmiset haluavat esiintyä rikkaampina kuin ovatkaan, vai haluavatko ihmiset peitellä rikkauttaan, etteivät toiset olisi kateellisia? Mulle ainakaan raha ei ole niin tärkeää, että kadehtisin jotain kaveriani hänen rahojensa takia, tai vastaavasti pitäisin jotain huonompana, koska hänellä on pienet tulot.
Omasta puolestani varon tuloista puhumista vain töissä koska en halua, että sitä aletaan kytätä ANSAITSENKO palkkani vai en. Ja tästähän voi päätellä miten asia on.. heh.
Tuota en tullut ajatelleeksikaan, mutta nyt kun sanoitte, niin tämähän varmaan onkin aika yleinen syy. Työpaikalla ymmärrettävästi voi aiheuttaa kateutta ja eripuraa, kun kuitenkin aina omasta mielestä ne omat hommat on kaikista vaativimmat ja tärkeimmät, ja muut saa rahaa ihan tyhjästä...Tutuista ei ole niin väliä (kavereista osa tietää, kenen kanssa nyt on tullut puhuttua), mutta työkavereiden ei tarvitse tietää. Talossa ei ole kahta ihmistä, jolla olisi keskenään täysin sama homma, joten mitään sellaista vertailua en pelkää, mutta naisia suurin osa ja loput varmaan arvaatkin.
Missä ootte oikein töissä?Tuota en tullut ajatelleeksikaan, mutta nyt kun sanoitte, niin tämähän varmaan onkin aika yleinen syy. Työpaikalla ymmärrettävästi voi aiheuttaa kateutta ja eripuraa, kun kuitenkin aina omasta mielestä ne omat hommat on kaikista vaativimmat ja tärkeimmät, ja muut saa rahaa ihan tyhjästä.... Eri asia sitten esim. valtion hommissa, joissa palkka määräytyy palkkaluokan mukaan, niin ei siinä ole paljon naputtamista kenelläkään.
Niin siis itse olen yliopistolla ulkoisella rahoituksella, eikä siellä mielestäni tuollaista ongelmaa ole. Mutta voin hyvin kuvitella, että jos työpaikalla muutenkin on huono ilmapiiri, niin tieto toisten palkoista, jos ne on omaa isompia, saattaa vaan lisätä vettä myllyyn.Missä ootte oikein töissä?
Jos olet tyytyväinen liksaasi, niin onko sillä väliä tienaako työkaverisi tonnin enemmän tai vähemmän?
Millaisessakohan työpaikassa olisi hirveästi kyräilyä liksoista? Harva työnantaja on niin typerä, että maksaisi samasta duunista isolla skaalalla.
Mua taas kiinnostaa älyttömästi muiden palkatkin. Koska olen tyytyväinen omaani niin toivon muiden tienaavan mahdollisimman paljon.
Modified: antaahan se hyvin tietoa siitä, mitä voi odottaa omalta tulevalta ansiokehitykseltä, että sikäli luulisi kiinnostavan. Jos tienaat sata euroa vähemmän kuin korkein johto niin ei paljoa voi lisää odotella.