Lihaa (lampaan tai joo jopa naudan - meidän kokkaava maid on katolinen), kalaa tai kanaa on käytännössä joka aterialla niin kotona kuin ravintolassakin. Kasvava poika tarttee proteiinia (siis jälkikasvu, en itse). Lihakin on täällä todella halpaa, kilo ulkofilettä maksaa jotain seitsemän euroa. Paikalliset pitävät lihastaan luisena ja jänteisenä, joten luuton lampaanpaisti tai kananrinta on niitä halvimpia paloja täällä eli just päinvastoin kuin Suomessa.
No tää oli mulle kyllä yllätys. Siis että nuo luuttomat palat ovat halvempia. Halpaa on kyllä.
Meillä menee nykyään suunnilleen 600e/kk ruokiin kahdelle ihmiselle. Siihen päälle vielä ite käyn joskus ulkona syömässä lounasta eli aika paljon rahaa menee. En kyllä toisaalta tiedä mistä sitä voisi karsia. Ostetaan halvinta Xtra-rahkaa, paistijauhelihaa, kanafilettä tarjouksesta ja aamulla syödään kaurapuuroa. Talvella tulee syötyä enemmän pakastevihanneksia ja nyt kesällä tulee ostettua suomalaisia salaattitarpeita. Voishan sitä joo siirtyä syömään vaikka makkaraa tai sikanautaa, mutta tuntuu että jo nyt on makuelämykset aika vähissä. Ongelmana taitaa olla kun emäntä syö yhtä paljon kuin itse syön :D.