Paljonko taloudessasi menee ruokaan rahaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja assis
  • Aloitettu Aloitettu
Viimeksi kun laskin, niin kahdelta meni joku ~600e ruokakauppaan ja lounasruokailu(+ muut satunnaiset ulkona syömiset) tuohon päälle. Nykyään sinkkuna jää varmaan vähän alle 300e/kk ruokakauppaan, kun en ole yhtä kranttu ruoan kanssa kuin exä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
2 lasta 2 aikuista. Ruokakauppaan menee 1 000e. Mut siin on kaikki mitä ostetaa kaupasta. Vaippoihin menee kivasti kans. Safkasta ei tingitä.

Helmikuussa meni noin 440€ ruokiin. 2 kertaa kävin subissa syömässä ja ehkä 5 kahvikuppia join jossain huoltsikalla, muuten tein kaikki ruuat itse. Kaloreita tulee noin 4000 päivässä, niin kyllähän sitä ruokaa menee vaikka summa tuntuuki isolta. Vaikea tuosta on mitään isompaa karsia enää pois, koska kaikki on jo oikeastaan rainbowta tai xtraa. Tuo summa ei sisällä lisäravinteita, niitä oon hamstrannu varastoon jo pussikaupalla, eikä niitä tarvi varmaan ostella ennen kesää.
Koitan suunitella marraskuussa tarkemmin noita ruokailuja ja koittaa käydä kaupassa ainoastaan 1-2 kertaa viikossa, nyt siellä tulee ravattua vähintään joka toinen päivä kun jotain olevinaan puuttuu aina.
Laitan tavoitteeksi 350€ ensi kuukaudeksi, ja suunittelen tarkemmin mitä pitää hankkia ja milloin, katsotaan miten käy :)

Tonni kuussa, mutta tammikuussa koitin tsempata ja onnistuin puolittamaan laskun. Tai sitten ei plussakortti toiminut. En seuraa kuin plussatiedotteesta tuota rahanmenoa.

Kyllä se tuo toimintatonni on aika tarkalleen mitä nelihenkinen perhe prismaan kantaa kuussa.
Satunnaiset lidlin ja k-puljun ostokset lisäksi. Ja työmaasyönteihin reilu satku.

Tällä hetkellä menee noin 300e/kk enkä todellakaan syö mitenkään erikoisesti. 2 krt päivässä opiskelijaravintolassa (2,6e tai 4,2e per ateria) ja illalla kotiruoka. Salaattia en ostele koska sitä saa jo opiskelijaravintolasta, hedelmiä kylläkin tulee ostettua. Ruoka lähinnä kanaa tai jauhelihaa plus lisukkeet, leipää menee myös jonkin verran. Välillä einesruokia.

Kyllä on hinnat nousseet mukavasti. Pari vuotta sitten oli 400g paistijauhelihapaketti 2,79e kun se nyt on 4e tai enemmän kaikkialla. VMP.

350-450e, kerään kuitit talteen ja lasken joka kk paljonko meni. Tuohon sisältyy pesuaineet, vessapaperit yms. Taloudessa minä + 3 lasta joista kaksi kouluikäistä.
En säästä kaupassa vaan ostan sitä mitä sielu sietää. Harrastan ruoanlaittoa ja leipomista, mielestäni syömme terveellistä ja laadukasta ruokaa. Välillä tuntuu että ei me kotona muuta tehdäkään kuin syödään ja koululaiset syö takuulla enemmän kuin minä, esim. iltapalaa en itse yleensä syö kun taas nämä jaksaa syödä vielä vaikka mitä vaikka iltaruoasta vasta pari tuntia. Syömme paljon salaattia, hedelmiä ja kasviksia, niissä ei säästetä. Lihan pitäisi olla myös suht laadukasta. Se mitä en pöytään halua on "makaronimössö" eli vaalea vilja. Karkkipäivä kerran viikossa, ulkona ei syödä koskaan enkä polta tai juo alkoholia mikä säästää varmasti paljon. En usko että 4 henkinen perhe voi laittaa pelkkään ruokaan 1000e kuussa, takuulla on muita kuluja siinä mukana, kaljat, tupakat, lehtiä yms. Aina kauppalistan kanssa kauppaan ja osta vain mitä OIKEASTI syöt etkä vaan "tarvitse"!

2 lasta 2 aikuista. Ruokakauppaan menee 1 000e. Mut siin on kaikki mitä ostetaa kaupasta. Vaippoihin menee kivasti kans. Safkasta ei tingitä.

about sama täällä ja sama kokoonpano.Ja ei siis mitään sisäfilettä,kaljaa ym vaan perus ruokaa.

- - - Updated - - -

350-450e, kerään kuitit talteen ja lasken joka kk paljonko meni. Tuohon sisältyy pesuaineet, vessapaperit yms. Taloudessa minä + 3 lasta joista kaksi kouluikäistä.
En säästä kaupassa vaan ostan sitä mitä sielu sietää. Harrastan ruoanlaittoa ja leipomista, mielestäni syömme terveellistä ja laadukasta ruokaa. Välillä tuntuu että ei me kotona muuta tehdäkään kuin syödään ja koululaiset syö takuulla enemmän kuin minä, esim. iltapalaa en itse yleensä syö kun taas nämä jaksaa syödä vielä vaikka mitä vaikka iltaruoasta vasta pari tuntia. Syömme paljon salaattia, hedelmiä ja kasviksia, niissä ei säästetä. Lihan pitäisi olla myös suht laadukasta. Se mitä en pöytään halua on "makaronimössö" eli vaalea vilja. Karkkipäivä kerran viikossa, ulkona ei syödä koskaan enkä polta tai juo alkoholia mikä säästää varmasti paljon. En usko että 4 henkinen perhe voi laittaa pelkkään ruokaan 1000e kuussa, takuulla on muita kuluja siinä mukana, kaljat, tupakat, lehtiä yms. Aina kauppalistan kanssa kauppaan ja osta vain mitä OIKEASTI syöt etkä vaan "tarvitse"!

nå täällä nyt vaan menee :D ja ei tupakkaa,lehtiä , eikä alkoholia.Mutta viikonloppuisin kyllä vähän herkkuja (kalaa,äyriäisiä,patonkeja,B&J:s...)

Voisin siis päätellä näistä vastauksista että huushollini säästää 650-550e kuussa kun meillä ei ole miestä talossa :hyper:
Ei vaineskaan, suosittelen minäkin vielä kuittien talteen keräämistä jotta näkee minne ne rahat menee. Vuoden lopussa on hauskaa nähdä paljonko meni rahaa autoon, ruokaan, asuntoon... Itse säilytän kaikki kuitit jotta voin laskea esim. montako maitopurkkia huusholliin vuodessa kannetaan (403kpl). Halvat huvit köyhällä :)

Mä taas en usko millään , että nelihenkinen perhe voi syödä laadukkaista raaka-aineista koostuvaa ruokaa tolla sun kertomalla summalla.
Nimenomaan kasvikset on hiton kalliita ja se laadukas liha myös. Oon jo jossain välissä kertonut mitä meidän kolmihenkinen laittaa ruokaan mut laitetaan nyt päivitys. 500-600€ menee tällä hetkellä ja ruoka jota syödään on sitä 'laadukasta'. Tupakkaa ei polteta , olutta ei muutamaa enempää mene , limua ei ikinä , karkkia pari pussia kuussa ja liha ostettu isompana määränä paikalliselta tuottajalta (eli sitä en edes laske tohon kauppalaskuun) , mut silti menee noin paljon. Luomua mahdollisimman paljon.
Huomattavasti halvemmalla pääsis kun alkais syömään sitä ala-arvoista paskaa mitä eineshyllyt pursuaa.

Lisäys : Viime kuussa näytti menneen prismaan 330€ , vaikka suurin osa ruokaostoksista tehdään citymarketissa.

Äkkisältään laskettuna 390 euroa kuussa sisältäen lounasravintelissa käynnit (8,5 € * 20). Satasen kuussa saisi tingittyä, jos tekisi itse enemmän sapuskaa, mutta ei jaksa.

Laskeskelin juuri että kesäkuun alkupuolelle asti olis 6,2e päivä käytettävissä ruokaan ja yleisiin menoihin... hieman kyl tarttis lisää.

... Vuoden lopussa on hauskaa nähdä paljonko meni rahaa autoon, ruokaan, asuntoon...

Mun mielestä siinä ei ole mitään hauskaa joten parempi olla keräämättä kuitteja. Liikaa niihin menee joka tapauksessa. Muuttoon liittyvät kuitit säilytin, 6000 näyttää menneen ja paljon onnellisempi olisin ilman tuota tietoa.

Nyt ku tuo parempi puolisko on jenkeissä niin menee n.2*25 euroa viikossa kaupassakäyntiin eli 200€ kuussa. Pääasiassa hyvää lihaa ja maitotuotteita + marjoja ja hedelmiä. Töissä femma päivässä tohon kylkeen eli yhteensä 300 euroa kaikkineen.

400€/kk Prismaan. Paljon kasviksia ja laadukkaita raaka-aineita. + tuohon vielä lihat ostan työpaikan myymälästä, broilerin filesukale maksaa siellä 5€/kilo, tai huonolla päiväyksellä vähemmän. Saisi sieltä höttöpaskaakin, mutten ole juurikaan sortunut.

Mä taas en usko millään , että nelihenkinen perhe voi syödä laadukkaista raaka-aineista koostuvaa ruokaa tolla sun kertomalla summalla.
Nimenomaan kasvikset on hiton kalliita ja se laadukas liha myös. Oon jo jossain välissä kertonut mitä meidän kolmihenkinen laittaa ruokaan mut laitetaan nyt päivitys. 500-600€ menee tällä hetkellä ja ruoka jota syödään on sitä 'laadukasta'. Tupakkaa ei polteta , olutta ei muutamaa enempää mene , limua ei ikinä , karkkia pari pussia kuussa ja liha ostettu isompana määränä paikalliselta tuottajalta (eli sitä en edes laske tohon kauppalaskuun) , mut silti menee noin paljon. Luomua mahdollisimman paljon.
Huomattavasti halvemmalla pääsis kun alkais syömään sitä ala-arvoista paskaa mitä eineshyllyt pursuaa.

Lisäys : Viime kuussa näytti menneen prismaan 330€ , vaikka suurin osa ruokaostoksista tehdään citymarketissa.

Meillä on viisi henkeä perheessä. Sanoisin että 90% ostoksista tehdään s-marketissa ja kotiin saatavan tiedotteen mukaan kuukausittain menee noin tonni ruokaan. Toki tuossa on wc paprut, pesuaineet ym. Protskut ja muut urheiluravinteet tosin tulee myös tuohon mukaan kun ne saa samalla reissulla samasta kaupasta. Valmisruokia ei syödä ollenkaan ja ainoa mitä "höttöä" tuohon tulee on jotain lasten vanukkaita. Muuten paljon kasviksia, hyvää lihaa, kanaa, kalaa, hedelmiä, kananmunia, rahkat jne. Tupakkaa ei, eikä alkoholia ollenkaan.

Urheilulehdet mitä ostan menee omista "taskurahoista".

Eli väittäisin että pienellä tarjouksien kyttäämisellä ja tietynlaisella ruokalista yksinkertaistamisella meidän perhe pääsisi noin 200 egeä halvemmalla, silti syömättä mitään mikropitsoja.

Tonni kuulostaa ihan realistiselta , mutta tuo Sportloverin 350-450€/kk nelihenkisen perheen ruokamenoiks kuulostaa erittäin pieneltä.

2 aikuista, yksi 2v skidi. Kuukaudessa about 1200-1300 € sis vaipat sun muut. Pelkkiä raaka-aineita. Siihen pälle palautusjuomat manniselta ka 50€.

Suositut

Back
Ylös Bottom