Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
2 lasta 2 aikuista. Ruokakauppaan menee 1 000e. Mut siin on kaikki mitä ostetaa kaupasta. Vaippoihin menee kivasti kans. Safkasta ei tingitä.
350-450e, kerään kuitit talteen ja lasken joka kk paljonko meni. Tuohon sisältyy pesuaineet, vessapaperit yms. Taloudessa minä + 3 lasta joista kaksi kouluikäistä.
En säästä kaupassa vaan ostan sitä mitä sielu sietää. Harrastan ruoanlaittoa ja leipomista, mielestäni syömme terveellistä ja laadukasta ruokaa. Välillä tuntuu että ei me kotona muuta tehdäkään kuin syödään ja koululaiset syö takuulla enemmän kuin minä, esim. iltapalaa en itse yleensä syö kun taas nämä jaksaa syödä vielä vaikka mitä vaikka iltaruoasta vasta pari tuntia. Syömme paljon salaattia, hedelmiä ja kasviksia, niissä ei säästetä. Lihan pitäisi olla myös suht laadukasta. Se mitä en pöytään halua on "makaronimössö" eli vaalea vilja. Karkkipäivä kerran viikossa, ulkona ei syödä koskaan enkä polta tai juo alkoholia mikä säästää varmasti paljon. En usko että 4 henkinen perhe voi laittaa pelkkään ruokaan 1000e kuussa, takuulla on muita kuluja siinä mukana, kaljat, tupakat, lehtiä yms. Aina kauppalistan kanssa kauppaan ja osta vain mitä OIKEASTI syöt etkä vaan "tarvitse"!
350-450e, kerään kuitit talteen ja lasken joka kk paljonko meni. Tuohon sisältyy pesuaineet, vessapaperit yms. Taloudessa minä + 3 lasta joista kaksi kouluikäistä.
En säästä kaupassa vaan ostan sitä mitä sielu sietää. Harrastan ruoanlaittoa ja leipomista, mielestäni syömme terveellistä ja laadukasta ruokaa. Välillä tuntuu että ei me kotona muuta tehdäkään kuin syödään ja koululaiset syö takuulla enemmän kuin minä, esim. iltapalaa en itse yleensä syö kun taas nämä jaksaa syödä vielä vaikka mitä vaikka iltaruoasta vasta pari tuntia. Syömme paljon salaattia, hedelmiä ja kasviksia, niissä ei säästetä. Lihan pitäisi olla myös suht laadukasta. Se mitä en pöytään halua on "makaronimössö" eli vaalea vilja. Karkkipäivä kerran viikossa, ulkona ei syödä koskaan enkä polta tai juo alkoholia mikä säästää varmasti paljon. En usko että 4 henkinen perhe voi laittaa pelkkään ruokaan 1000e kuussa, takuulla on muita kuluja siinä mukana, kaljat, tupakat, lehtiä yms. Aina kauppalistan kanssa kauppaan ja osta vain mitä OIKEASTI syöt etkä vaan "tarvitse"!
... Vuoden lopussa on hauskaa nähdä paljonko meni rahaa autoon, ruokaan, asuntoon...
KorjattuLaskeskelin juuri että kesäkuun alkupuolelle asti olis 9,7e päivä käytettävissä ruokaan ja yleisiin menoihin... hieman kyl tarttis lisää.
Kyllä on hinnat nousseet mukavasti. Pari vuotta sitten oli 400g paistijauhelihapaketti 2,79e kun se nyt on 4e tai enemmän kaikkialla. VMP.
Mä taas en usko millään , että nelihenkinen perhe voi syödä laadukkaista raaka-aineista koostuvaa ruokaa tolla sun kertomalla summalla.
Nimenomaan kasvikset on hiton kalliita ja se laadukas liha myös. Oon jo jossain välissä kertonut mitä meidän kolmihenkinen laittaa ruokaan mut laitetaan nyt päivitys. 500-600€ menee tällä hetkellä ja ruoka jota syödään on sitä 'laadukasta'. Tupakkaa ei polteta , olutta ei muutamaa enempää mene , limua ei ikinä , karkkia pari pussia kuussa ja liha ostettu isompana määränä paikalliselta tuottajalta (eli sitä en edes laske tohon kauppalaskuun) , mut silti menee noin paljon. Luomua mahdollisimman paljon.
Huomattavasti halvemmalla pääsis kun alkais syömään sitä ala-arvoista paskaa mitä eineshyllyt pursuaa.
Lisäys : Viime kuussa näytti menneen prismaan 330€ , vaikka suurin osa ruokaostoksista tehdään citymarketissa.