Paljonko syötte proteiinia päivässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gorod
  • Aloitettu Aloitettu
Eiköhän pääsääntöisesti pyöri siellä 150-200g. Kesäsin sitten enmmän kun koitetaan painoa nostaa. Omapaino 80-95kg.
Nykyajan muksuilla taitaa unohtua hiilihytraatin tärkeys kun lapetaan vaan tuota roheinia liiviin vaikka tärkeää se on sekin että tarpeeksi saa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka aika paljon erilaisia näkemyksiä on tullut luettua niin enpä ole koskaan kuullut että edes ketään ammattilainen olisi noin paljon syönyt proteiinia verrattuna kehonpainoon. Jopa Hulkkikin on tainnut sanoa että hänellä ei ylimääräisestä proteiinista ollut mitään hyötyä.

Eiköhän sitä mene joku 200-250g per päivä, paino (ilman läskiä) jossain 75-80kg paikkeilla.

Joskus tulee sellasia "kuureja" että vedetään 300g päivässä+ palkkari/pari annosta proteiinia. Mutta silloin on kulutuskin tyyliin sitä että töitä 12h ja päälle 2 tunnin reenit.

Hyvä jos tulee se 100-150g protskua päivässä, vaikea saada tarpeeks ku tykkää monista hiilariruuista. Mitä te pääsääntöisesti vedätte, ite syön rahkaa ananaksella, lihaakin menee nykyään aika vähän. :( Raejuustokin on onneks alkanut taas maistumaan.

Vaikka aika paljon erilaisia näkemyksiä on tullut luettua niin enpä ole koskaan kuullut että edes ketään ammattilainen olisi noin paljon syönyt proteiinia verrattuna kehonpainoon. Jopa Hulkkikin on tainnut sanoa että hänellä ei ylimääräisestä proteiinista ollut mitään hyötyä.

Eiks Kai greene vai se sen valmentaja oscari sanonu et greene vetää 850g prodee päiväs ja parhaillaa about 4.5kg lihaaki jo päivään.

Eli siis sulla toi lukema on vähintäänki 5g/painokilo. En oo kyllä missään ennen moista kuullu. Suurimmillaan jossain Dogg Crapissa sen joku 4g. Mutta siis tosissaan en näkis, että sinänsä ite siinä proteiinin määrässä sitä ongelmaa vaan siinä, että jos nyt otetaan esimerkiks, että kulutat 3000kcal joku treenipäivä ja haluut syödä vaikka 3300kcal ni proteiini syö tosta aika tarkalleen puolet. Ja ku hiilareitaki tarvitaan siihen maksimaaliseen lihaskasvuun aika kasa ni paljos niitä menee sitte päivässä? Rasvaa kenties sitte 10g? Ja nää 2-3g ohjeet on suunniteltu siis sun mielestä vaan kohtalaiseen kehitykseen?
Mitä sä selität? Mulla toi lukema on alle 4g painokiloa kohti, ja bulkilla tulee kyllä syötyä helposti yli 4000kcal päivässä. Toisekseen DC:ssä syödään proteiinia 4-4.5g/painokilo, ja olen kyseistä ohjelmaa noin vuoden käyttänyt. Havaitsin korkeamman proteiinimäärän olevan hyödyksi, joten samalla tiellä on pysytty DC:n jälkeenkin.

Ai noin 3.8g/painokilo? En ole kuullut yhdestäkään ammattilaisesta, joka söisi vähemmän. Muutamat ammattilaiset saattavat sitä paitsi vetää proteiinia jopa kilon päivässä.

Toisekseen nimenomaan Hulkki on aikoinaan DC-tredissä puhunut korkeampien proteiinimäärien puolesta. Hulkki on vain maininnut, että hän ei enää havainnut 4g ja 5g välillä kuin haittavaikutusten lisääntymistä, mutta taas 2 ja 4 gramman välillä todella selkeän eron palautumisessa. Ja kuten jo sanottua, palautuminen on täysin verrannollinen kehitykseen. Jos haluat kehittyä nopeasti, niin kannattaa panostaa juurikin palautumisen maksimoimiseen.

e. Ja tosiaan se, että yksi osa ruokailuista on kunnossa ei ainakaan omalla kohdallani tarkoita sitä, että muut ovat päin persettä. Hiilareihin panostetaan, ja bulkilla niitä tulee vedettyä paljon suurempia määriä kuin proteiinia, ja hyvistä lähteistä.

Eiköhän pääsääntöisesti pyöri siellä 150-200g. Kesäsin sitten enmmän kun koitetaan painoa nostaa. Omapaino 80-95kg.
Nykyajan muksuilla taitaa unohtua hiilihytraatin tärkeys kun lapetaan vaan tuota roheinia liiviin vaikka tärkeää se on sekin että tarpeeksi saa.

Kaikki prodet kannattaa ottaa huomioon mitä syö päivän aikaan (myös hiilarilähteiden sillä roteiiniva se sekin on) joten sitä tulee runsaasti enemmän mitä luulee. Hiilari on kyllä tärkeä. Vähintään yhtä tärkeä kuin proteiini ja rasva.

Itse ainakin panostan seuraavilla plussilla hiilariin paljon.

Mitä sä selität? Mulla toi lukema on alle 4g painokiloa kohti, ja bulkilla tulee kyllä syötyä helposti yli 4000kcal päivässä.

Tartutaan nyt vaikka tohon ensimmäiseen: Aikasemmin sanoit, että painat 80kg ja syöt yli 400g/painokilo eli 400g:80kg=5g/kg. Oikase jos mun lyhyt matikka pettää?

Ja toisekseen ellet kuluta melkein 4000kcal päivässä niin sanotusti on a regular basis, mikä tolla painolla vaatis älyttömän rankkaa duunia tai miten ikinä päivät kuluukaan, ni kysymyksessä on siis aikamoinen sikabulkki, joka on sitte asia erikseen ja silloha on pakko alkaa jo proteiinimääriäki nostamaan. (Ja jottei tästä syty sotaa niin tarkotan, että jos pluskaloreita tulee reippaasti yli 500 päivässä)

Joka tapauksessa, tää on aika ikuisuuskysymys tässä hommassa, johon ei kiivaalla mielipiteidenvaihdolla ratkaisua synny.

Tartutaan nyt vaikka tohon ensimmäiseen: Aikasemmin sanoit, että painat 80kg ja syöt yli 400g/painokilo eli 400g:80kg=5g/kg. Oikase jos mun lyhyt matikka pettää?

Ja toisekseen ellet kuluta melkein 4000kcal päivässä niin sanotusti on a regular basis, mikä tolla painolla vaatis älyttömän rankkaa duunia tai miten ikinä päivät kuluukaan, ni kysymyksessä on siis aikamoinen sikabulkki, joka on sitte asia erikseen ja silloha on pakko alkaa jo proteiinimääriäki nostamaan. (Ja jottei tästä syty sotaa niin tarkotan, että jos pluskaloreita tulee reippaasti yli 500 päivässä)

Joka tapauksessa, tää on aika ikuisuuskysymys tässä hommassa, johon ei kiivaalla mielipiteidenvaihdolla ratkaisua synny.
Missä olen sanonut, että painaisin vain 80kg tai söisin proteiinia 400g painokiloa kohden? :david:

Toisekseen nimenomaan Hulkki on aikoinaan DC-tredissä puhunut korkeampien proteiinimäärien puolesta. Hulkki on vain maininnut, että hän ei enää havainnut 4g ja 5g välillä kuin haittavaikutusten lisääntymistä, mutta taas 2 ja 4 gramman välillä todella selkeän eron palautumisessa. Ja kuten jo sanottua, palautuminen on täysin verrannollinen kehitykseen. Jos haluat kehittyä nopeasti, niin kannattaa panostaa juurikin palautumisen maksimoimiseen.
No oot ehkä vähän huono esimerkki jos puhutaan palautumisesta, iän puolesta saat ihan helvetisti anteeksi tässäkin asiassa. Mutta tosiaan en ole missään vaiheessa puhunutkaan mistään 2g per painokilo määristä. Kyllähän kaikki tietää että toi on ehdoton minimi vaikka mikä olisi. 2-3g/painokilo on se yleisesti tunnettu riittävä määrä mutta näitäkin asioita varmasti hämää se että jos on kaasut koneessa niin proteiinin tarve kasvaa tottakai.

http://fast.e me dia.fi/index.php?mid=501&a=show&id=253 Tossa on vielä toi hulkin postaus joka toisaalta on vanhakin kuin kivi.

Ei 300g protskua tarvii vielä jauhoja syödä. Jauhot dietille

Mulla jää jauhot pois dietillä. makavempi oikiaa ruokaa syyä.

Kaikki prodet kannattaa ottaa huomioon mitä syö päivän aikaan (myös hiilarilähteiden sillä roteiiniva se sekin on) joten sitä tulee runsaasti enemmän mitä luulee. Hiilari on kyllä tärkeä. Vähintään yhtä tärkeä kuin proteiini ja rasva.

Itse ainakin panostan seuraavilla plussilla hiilariin paljon.

Oikiassa oot. Meitehän ei niitä laske kun en hifistele ;).

Noin, olkaa hyvä.
Syön proteiinia yli 400g päivässä, en yli 400g/painokilo.

Ja tuo 80-83kg oli arvioimani rasvaton massa, ei kehon paino. Luepas jatkossa tarkemmin.

e. Siis nimenomaan, mutta sen jälkeen hän on unohtanut että kyseessä oli rasvaton massa.

Ei siis joo toi painohomma menee mun piikkiin. Rasvatonta massaa kysyin ja myöhemmin perustelin kokonaispainolla. Mun paha!

Mutta tää on aika hauska:
Syön proteiinia yli 400g päivässä, en yli 400g/painokilo.

Ihan ku olisin väittäny, että syöt 400g/painokilo eli painat n. 100kg eli mun väitteen mukaan syöt 40 KILOA proteiinia päivässä? :D Okei, sulla kävi vuorostaan pikku fiba. Ite kukin tässä jo sekasin menee.

Pointti on kuitenki se, että IMO 3g/painokilo maksimissaan ellei sitte kyseessä ole yli 500kcal plussakaloreista päivässä, jonka luokittelen jo sikabulkiksi tai kulutus sitte ihan huikean korkea.

2g per painokilo näin dietillä. Hiilareita juuri laskin ja nostin protskun määrää. Turhaan sitä hevostella määrällä, ku ammattilaiset ovat sitä mieltä ! Massa kautena sit homma on erillaista. Kalorit +4000 ja prostkua 300-400g/päivä.

Tartuin vaan tohon sun pieneen ajatusvirheeseen

No korjasin sen kuitenki iha onnistuneesti laskutoimituksen tuloksessa sitte. Tosin seki osottautu sitte virheelliseks oletukseks unohduksen takia. :D

2g per painokilo näin dietillä. Hiilareita juuri laskin ja nostin protskun määrää. Turhaan sitä hevostella määrällä, ku ammattilaiset ovat sitä mieltä ! Massa kautena sit homma on erillaista. Kalorit +4000 ja prostkua 300-400g/päivä.

Suosittelisin vahvasti nostamaan tota lukemaa tonne 3g/kg. Ei kai proteiinin määrää kannata muuttaa oli tarkotus sitte pudottaa tai nostaa painoa. Ja siis lisää (toivottavasti) virheisiin tarttumista: +4000 kaloria? :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom