Paljonko rahaa safkaan viikossa?

Ikä
35
Eli kuinka paljon teillä menee viikossa rahaa ruokaan. Itse asun yksin, joten joudun ostamaan ruoan itse. Viikolle minulla on maksimibudjetti on 40€, eikä se tahdo riittää, vaikka kuinka yritän ostaa harkiten.

Niin antakaapa vinkkejä hyvästä ja halvasta sapuskasta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tästä oli jo juttua mutta...

70€ eli 10€ per päivä.

Itse todennut ainakin nämä:

-jauhelija
-tonnikala
-raejuusto
-maitorahka
-erilaiset pastat/makaronit
-peruna
-kalapuikot
-makrilli
-pakastevihannekset
-lihaliemikuutiot
-erilaiset tomaattikastikkeet
-ketsuppi

Ruoka on niin hyvää, kuin sen osaa valmistaa ja maustaa.

Tästä oli jo juttua mutta...

70€ eli 10€ per päivä.

Itse todennut ainakin nämä:

-jauhelija
-tonnikala
-raejuusto
-maitorahka
-erilaiset pastat/makaronit
-peruna
-kalapuikot
-makrilli
-pakastevihannekset
-lihaliemikuutiot
-erilaiset tomaattikastikkeet
-ketsuppi

Ruoka on niin hyvää, kuin sen osaa valmistaa ja maustaa.

Missä on juttua tästä. En löytänyt search:lla.

Ei mitään hajua vanhemmat murehtii siitä ainenkin vielä vähän aikaa, mutta sen voin sanoa, että paljonhan mää syön. :D

10e/päivä menee mullakin kaupassa. Tosin kun käy ulkona syömässä niin menee toki enemmän ylipäätään ruokaan.

justiinsa laskin viime kuukauden safkaan menneet fyrkat ni hitusen alle 300egee...ei tsiisus!!!
oottelen vaan diettiä ni ehkä tohon ei enää niin paljon mene fyffee...

ennen kesää laskin, että jos teen kaikki ruoat itse himassa niin rahaa menee 7e/päivä. Viikossa toi on n.50 e

Ruoka koostu lähes pelkästään riisistä, tonnarista, rahkasta, maidosta ja omenista, vihanneksista..

Mä yritän kans pitää max. tuohon 50 euroon viikossa, hyvin riittää. Yleensä menee 5-10 euroa per päivä, kun tuoreet hedelmät ja vihannekset keventää kukkaroa eniten.

8-10 euroa saa menemään helpoiten silloin, kun intoudun ostamaan valmissalaatteja Stokkan herkusta. *lääh*

Mulla menee avovaimon kanssa about 400€ kuussa eli 200€ tosta tulis jos puoliks laittaa... ei kyllä ihan puoliks taida mennä, syön sen verta enemmän. :D Eli ainakin 50€ viikossa menee.

Parasta olis esim. itseni kohdalla jos olis jonkun sortin tukkukortti niin pääsis kunnon apajiin käsiksi. Esim portille tai atrialle tai missä niitä nyt onkaan. Sama myös muihin tarviketukkuihin. Niihin kun tarvitsee oman luvan tai kortin. Kerralla ostaisi paljon semmoista mitä tarvitsee.

Jotain 30/viikko. Niin... silakkaa, papuja, rahkaa, kanaa ja sellaista. Ja perusmätöksi täysjyväriisiä 25kg säkeissä ruokapiiristä. Kyllä se siitä... tulee vain tämä saatanan talvi, ja kasvisten hinta räjäyttää budjettini. Vituttaa jo ennakolta!

kotona kun asun niin syön perheen yhteisiä ruokia ja lisäksi menee omasta pussista suunnilleen 50e/vko.

Jotain 30/viikko. Niin... silakkaa, papuja, rahkaa, kanaa ja sellaista. Ja perusmätöksi täysjyväriisiä 25kg säkeissä ruokapiiristä. Kyllä se siitä... tulee vain tämä saatanan talvi, ja kasvisten hinta räjäyttää budjettini. Vituttaa jo ennakolta!

Kerroppas lisää tuosta ruokapiiristä. Paljon maksaa 25kg säkki riisiä? Mitä muuta saa?

Mitähän hemmettiä sitä meikä ostaa kaupasta, kun mulla menee viikossa about 100-150e. No perheestä löytyy avopuoliso sekä 2 kissaa ja koira (pieni). Yleensä tulee käytyä viikonlopuksi isommassa marketissa ostelemassa kaikkea mahdollista, yleensä parempaa lihaa, kalaa, kasviksia ja hedelmiä. Tähän reissuun menee yleensä 50-80e. Viikollakin jos menee käymään kaupassa vaan ostaa "maitoa", niin ostoksille tulee hyvin nopeasti hintaa 20e. Harvoin tulee mitään mässyjä ostettua.

Mitähän hemmettiä sitä meikä ostaa kaupasta, kun mulla menee viikossa about 100-150e. No perheestä löytyy avopuoliso sekä 2 kissaa ja koira (pieni). Yleensä tulee käytyä viikonlopuksi isommassa marketissa ostelemassa kaikkea mahdollista, yleensä parempaa lihaa, kalaa, kasviksia ja hedelmiä. Tähän reissuun menee yleensä 50-80e. Viikollakin jos menee käymään kaupassa vaan ostaa "maitoa", niin ostoksille tulee hyvin nopeasti hintaa 20e. Harvoin tulee mitään mässyjä ostettua.

Uskoisin, että täälläkin on monia opiskelijoita ta muuten vaan vastaavia tapauksia ja rahaa pitää käyttää harkiten. Laatu/määrä/hinta -suhde vaihtelee kaikilla. Ehkä moni ostaisi lisää, jos olisi enemmän rahaa tai ostaisi parempilaatuistaruokaa tai määrältään enemmän.

Eli saahan sitä rahaa palamaan tuotteisiin, mutta se millaista tavaraa ostaa on eri asia tietenkin.

Täälläkin menee se about 10 euroo/päivä. Pääasiassa kanaa tulee ostettua ja jauhelihaa.. joskus voi riskeerata johonki sisäfilepötköön jos tuntuu olevan varoissaan. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom