Paljonko rahaa safkaan viikossa?

Huh...en uskalla edes arvioida. Syön nimittäin itseni konkurssiin. Pidän ruuasta ja paino onkin noussut aika reippaasti, mutta arvioisin, että kaupasta ostettuun sapuskaan menee noin 50-80€ viikossa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kesällä laskekselin, että lisäravinteet mukaanlukien meni rahaa reilu 300€/kk, eli about 75€/viikko.
Ihan normisettiä, ehrammia, ananasta, riisiä, kanaa, jauhelihaa, tonnikalaa, rajejuustoa jne.

Meillä (2 hlö) menee semmonen 45-50 €/vk kauppareissuilla. Suurin syy tohon summaan on se, että teen käytännössä kaikki ruuat + leivät itse. Säästyy ihan hyvin rahaa + tietää mitä syö (ja parempaa!). Ja mies ei pahemmn treenaa, eli taloudessa ei ole kuin yksi suursyömäri:)

Kauppalistalla tietty vakiona rahkat, raejuustot, tonnikala, kaurahiutaleet yms.. Peruna, valkoset jauhot, valkoinen riiisi yms. puuttuvatkin sitten kokonaan :)

Jos meillä menis kymppi per naama per päivä ruokaa niin konakka tulis parissa kuukaudessa. Ehkä tuo kymppi per päivä per kaksi ihmistä on vähän lähempänä kuitenkin. Ja hyvin syödään, kannattaa vain hyödyntää ainakin lihojen kohdalla tarjoukset ja käyttää pakastinta.

Yleensä 6 e / päivä. N. kerran viikossa tulee syötyä "ulkona" (elí hese :kuola: tms.) ja samoin kerran viikossa tulee käytyä ulkona kahvilla / yhdellä tai parilla :kippis1: . Eli ruuat 180 e / kk + 40 e (ulkosyönnit ym.).

Esimerkkinä eilinen päivä:

Maitoa 3 l, 3 x 0,57 e = 1,71 e
Heraa 60 g, 0,75 e
Kaurahiutale 300 g, 0,23 e
Ruishiutale 150 g, 0,2 e
Koulussa kuppikahvia, 0,65 e
Tonnikalapurkki, 0,75 e
Tumma makaroni 130 g, 0,16 e
Ketsuppia, 0,10 e
Geishapatukka :kuola: , 0,5 e
Rahkaa 250 g, 0,5 e
Puolikas paprika, 0,25 e
Vitamiinit, 0,10 e
Kalaöljykapselit, 0,16 e
Rypsiöljy 30 ml, melko ilmaista :eek:

= 6,06 e

:)

edit: nyt kun kerrankin tuli laskettua päivän kalorit (4100 kcal), niin laitan sen tänne itseäni varten muistiin. voi sitten täältä katsoa tarvittaessa. :)

Just laskin, että reilu 3000kcal /d maksaa mulla tällä hetkellä 6,75€ ja tuohon sisältyy vielä 100g mass blastia :) eli alta 50€ viikko \o/

500e/kk pelkkään ruokaan ja lisäravinteita en edes ala laskemaan. Pakko jättää täysjyväleivät pois ja syödä neki hiilarit puurosta sit alkaa tosissaan juoksemaan tarjousten perässä, ku meinaa rahat loppua tällä tahdilla.

Parasta olis esim. itseni kohdalla jos olis jonkun sortin tukkukortti niin pääsis kunnon apajiin käsiksi. Esim portille tai atrialle tai missä niitä nyt onkaan. Sama myös muihin tarviketukkuihin. Niihin kun tarvitsee oman luvan tai kortin. Kerralla ostaisi paljon semmoista mitä tarvitsee.

Mene töihin ko. firmaan :hyper:

Semmonen 30€ / 2 kertaa viikossa, eli n.60€/ viikko.Siinä on muitakin elintarvikkeita seassa aina välillä, totuus vois olla siinä 50€ paikkeilla.Välillä jos mässyjä yms. ostelee, enemmän menee..

Eli kuinka paljon teillä menee viikossa rahaa ruokaan. Itse asun yksin, joten joudun ostamaan ruoan itse. Viikolle minulla on maksimibudjetti on 40€, eikä se tahdo riittää, vaikka kuinka yritän ostaa harkiten.

Niin antakaapa vinkkejä hyvästä ja halvasta sapuskasta?

Nyt kun olen treenannut tämän syksyn taas lihasmassahakuisesti, ruokaan menee noin 100 EUR / viikko + lisäravinteet. Syön paljon lihaa, kalaa ja kanaa, ja pyrin pitämään proteiinit noin 300 g:ssä per päivä. Rahkaa menee 750g - 1kg päivässä.

2005 noviisi-sm kisojen jälkeen noin vuoden verran "jumppailin" salilla ja kävin aika paljon myös aerobicissa (ihan totta!) kiinnittämättä ruokavalioon mitään huomiota.

Kyllä se on ihan turhaa yrittää treenata tolkusti panostamatta ravintoon. Fiilis on vähän niin kuin olis vuosien varrella hankkinu itselleen kasikoneen ja sitten ruokkis sitä mopedin kaasarilla.

Ostoskärryssä on yleensä enemmyysjärjestyksessä:

Rahkaa ja ananaspaloja
Broileria tai kalkkunaa
Kalaa (savusiikaa, lohta) noin kilo viikossa
Naudanlihaa tai jauhelihaa
Kananmunia

Hiilarit tulee ruisleivästä ja riisistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom