Paljonko äijät (ja muijat) jaksaa juosta?

Mä juoksin viime kesällä 15km kun paino oli vähän yli 100 kiloa.
Tahti oli tietenkin rauhallinen.
Alaselkä kipeyty aika pahasti,johtui lenkkareista ja mun painosta.
En ole viitsiny vastaavia sen jälkeen vetää.
Kunto on kuitenkin sama vieläkin.
Mulla oli aerobinen kunto pari vuotta sitten tippunut huonoksi johtuen pelkästä puntinvedosta ,mutta tuntuu että siinä on sama kun lihaksissa,kondis nousee nopeesti,niinku lihasmuisti.
Matka muuten ei muuten vedä piippuun,vaan nopeus.

Ennenkuin eksyin punttitouhuun, juoksentelin ensin futisharrastuksen tueksi ja pallonpotkinnan lopetettuani myös omaksi ilokseni. Joskus 15-kesäisenä vetelin 10-12 km:n lenkkejä about 5 kertaa viikossa. En tarkalleen aikaa koskaan ottanut, mutta kerran taisi mennä jopa piirun alle 50 minuutin, kun luulin jonkun äijän seuraavan minua siellä lenkkimaastossa --> oli pakko pistää vipinää kinttuihin kun pelotti niin vvietävästi :D

Nykyään en sitten juuri hölkyttelekään. Aamulenkkien yhteydessä olen kokeillut juoksuaskeltenkin ottamista, mutta kyllähän se varmaan jo 400m:n kohdalla pistää niin huohottamaan ettei paremmasta väliä.

Tuossa muutama vuosi sitten halusin vielä olla sellainen jokapaikanlahjakkuus tyyliin Elmo, eli halusin olla lihaksikas, vahva, kestävä, nopea jne. jne., mutta nyttemmin olen pelkistänyt tavoitteitani ja haluan vain tulla helkutin vahvaksi. Niinpä lenkkipolut ja maastopyörän kurittaminen ovat jääneet taka-alalle.

Riippuu ihan siitä mimmonen on hätä. En ilman syytä jaksa juosta mihinkään mihinkään mutta jos esim ydinpommi olis tossa vieressä ni kyllä sitä jaksaa vaikka kadun toiselle puolelle :cool:

No eivaan... siis kyllä mä jaksan juosta jos on pakko/tai kunnon fiilikset... kyllä sen verran pitää olla sisua, että jos keuhkoista loppuu ilma ja sydän pysähtyy ja vattaan pistää niin vietävästi, niin jaksaa vielä vaikka kuiiinka piiiiiiiiiiiiiitkälle. Mutta kun ei oo pakko niin en juokse. Mutta doh, kenellä löytyy fiiliksiä juoksemiseen :D ei mulla ainakaan... Kävelyä, fillarointia, luistelua, uintia... ei juoksua mulle, kiitos! No kyl mä melkeen joka aamu juoksen dösärille niin kovaa, että naapurin taloista pamahtaa ikkunat sisälle.

Piiiiiiitkääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääällleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....

Mulla menee kevyesti juosten muutama kilometri. Koiran kanssa tulee joskus juostua.
Yöjuoksua jaksaa 2-3 yötä peräkkäin:)

yöjuoksu onkin taitolaji joka vaatii pirullista sitkeyttä ja ääretöntä kestävyyttä!! kerran olin 2vko etelässä ja 13 yötä tuli otettua tulilientä--->Suomeen tulon jälkeen pukkas ensin kuumeen viikoks päälle ja voimataso putos 55%!! kesti varmaan 2kk päästä samaan kuntoon kun ennen reissua=) vittu kun vitutti.

Aamulla tulee juostua bussiin sata lasissa (n. 80m) ilman ongelmia ja sillon tällön 3-8km lenkkejä jonka jälkeen on aika paskana...

Jaksan juosta neekereitä, manneja yms värivammasia* karkuun.
Paskahuussiin, jääkaapille...

Oikeesti mun aerobinen kunto on kyl niinku paskin mitä on nähty ihmiskunnan historian aikana. Salibandyn lopettamisen jälkeen en oo oikeestaan juossu.

*Ei sillä värillä väliä, mutta ku ne perkeleet varastelee ja uhkailee.

juoksu ei oikein maistu mutta uin usein 2-3 kilsaa yhteenvetoon (ilman lepoa)

100 metria vapaata menee viela hyvin alle minuutin

Meillä on ollut tapana järjestää salin väen kanssa yleisurheilukisoja joka kesä ja kivaa on ollut.

Viime kesänä kisoja ei pidetty, mutta toissa kesänä järjestetyissä mittelöissä painoin toistasataa kiloa ja jaksoin juosta 400m 1min. 5s. 60m. meni jotain 7s. ja yläosat.

Minulla ei ole ollut tapana turhaa juoksennella, mutta nyt olen rasvanpolttolenkeillä ottanut kävelyn sekaan pieniä spurttejakin. Menee jalat mukavasti pumppiin. Huomattavasti helpommin kyllä nyt keijukaisena liikahtaa.

hei!

pitkät juoksulenkit tuppaa olemaan saatanan tylsiä. juoksua tulee kuiteski treenattua 100 metrin muodossa (11,65sek):p . jos kestävyyttä treenailen nii se on uintia, naruhyppelyä + paljon hyötyliikuntaa. mä muuten juoksen kuupperissa 3200 metrii.

moikka

5km lenkkejä oon yleensä vetäny.

Joskus teinimpänä harrastin yleisurheilua, sillon tuli juostuu vähän liikaakin (kyllä sitä 40-50kilon massalla jaksoi :D )

Viimeksi muokattu:
Mun aerobiset treenit salin lisäksi on 2-3 viikon välein tapahtuva juoksulenkki joka on pituudeltaan n. 4km sellaista ärsyttävää ylämäki-alamäki tyylistä juoksua, juoksen tämän pysähtymättä.

Kesällä pitäisi varmaan juosta se pari kertaa viikkoon, kun tuntu jo viime viikolla lämmön ollessa vasta n. 20 astetta että lisähappi olis poikaa jalkatreenissä. Tuntuu että meidän sali ei ole edes ilmastoitu :(

Jännä juttu muuten kun esim. rinta+haukkaritreenissä hyvä kun tulee hiki pintaan, ja sitten jalka- ja selkätreeneissä etenkin pitkiä toistoja tehdessä tuntuu että se taju lähtee kankaalle.

Back
Ylös Bottom