Palautusjuomista

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Tuli tässä mieleeni kysymys palautusjuomista, eli kuinka merkittävässä asemassa ne ovat lihasten kehittymisessä? Mitä olen nettiä tutkinut, niin yleinen mielipide on ollut ettei ilman palautusjuomaa juuri lihaskehitystä maksimoida.

Saamani käsityksen mukaan palautusmijuomia voi "valmistaa" itse, mutta ainakaan minulla ei ole ko. hommasta mitää tietoa. Ilmeisesti palautusmisjuomaa lähdetään kasaamaan heraproteiinin ympärille? Olisi kiva jos joku voisi kertoa vaikkapa aivan perusasioita noiden palautusjuomien rakentelusta.

Ja laitetaan sitten vielä kysymys eräästä heraproteiinista, eli mitä mieltä olette vaikkapa Wrangella myynnissä olevasta Prime Whey-81 tuotteesta? Hinta ainakin olisi itselleni sopiva, sillä 17€/kg.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
tässä lisää

Osta kaupasta tai pakkiksen verkkokaupasta pussi heraa ja sitten pussi maltoa, tuolta threadista löydät ohjeet drinkin tekemiseen. Kreatiini vois myös ottaa.

Tuosta Wranglen tuotteesta en sano mitään kun en ole ikinä maistanut.

Itse olen kokeillut ensimmäistä kertaa palautusjuomaa ja tuntuu toimivan hyvin (Bulls Recovery)!

Ei nyt välttämättä ole juuri tuon ansiota, mutta esimerkiksi Cybex koneessa soutu oli vähän aika sitten 95kgx6 ja nyt sitten kuukauden Bulls Recoveryn ottamisen jälkeen kokeilin uudestaan ja lähti 95kgx12. Yleensä en kehity noin kovaa vauhtia.

gilgamesh1 sanoi:
Tuli tässä mieleeni kysymys palautusjuomista, eli kuinka merkittävässä asemassa ne ovat lihasten kehittymisessä? Mitä olen nettiä tutkinut, niin yleinen mielipide on ollut ettei ilman palautusjuomaa juuri lihaskehitystä maksimoida.

Itse olen huomannut kehittyväni ja palautuvani paremmin kun olen käyttänyt palautumisjuomaa säännöllisesti.

gilgamesh1 sanoi:
Saamani käsityksen mukaan palautusmijuomia voi "valmistaa" itse, mutta ainakaan minulla ei ole ko. hommasta mitää tietoa. Ilmeisesti palautusmisjuomaa lähdetään kasaamaan heraproteiinin ympärille? Olisi kiva jos joku voisi kertoa vaikkapa aivan perusasioita noiden palautusjuomien rakentelusta.

Tottakai palautumisjuomia voi "valmistaa" itsekin mutta jos et halua aina olla mittailemassa oikeita mittasuhteita niin silloin kannattaa ostaa valmista palautumisjuomaa.

Dreamer sanoi:
Itse olen kokeillut ensimmäistä kertaa palautusjuomaa ja tuntuu toimivan hyvin (Bulls Recovery)!

Bull´s Recovery on ihan hyvä palautumisjuoma siinä mielessä että se sisältää mm. kreatiinia ja glutamiinia. Maku vaatii ehkä hiukan totuttelemista.

Zone-sarja -42%
fastin reco2 suklaa on mielestäni erittäin hyvän makuista ja kohtuu halpaakin :thumbs:

praivet sanoi:
fastin reco2 suklaa on mielestäni erittäin hyvän makuista ja kohtuu halpaakin :thumbs:

Onko tuossa tuotteessa kreatiinia ja/tai glutamiinia?

minä suosin 1:1 juomia, eli niitä joissa on proteiinia ja hiilihydraatteja yhtä paljon; yleensä 40-45% kumpaakin. ja näistä esimerkkejä löytyy monia. esimerkkeinä mainittakoon aftermax, nutriplussan pro gainer ja muscle+, joista kahdessa ensimmäisessä on glutamiini ja kreatiinikin valmihiksi lisättynä, kolmannessa vain kreatiinia lisättynä. suuren proteiinipitoisuutensa vuoksi noiden jokaisen aminohappoprofiilissa kuitenkin on varmasti riittävästi glutamiinia lisäämättäkin.

palautusjuoman kanssa vielä 500mg c-vitamiinia tehostamaan anaboliaa ja suojaamaan voimansa loppuun kuluttanutta kehoa niin avot!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
gilgamesh1 sanoi:
Tuli tässä mieleeni kysymys palautusjuomista, eli kuinka merkittävässä asemassa ne ovat lihasten kehittymisessä?

Jos treenaat "kovaa" ja syöt muuten hyvin, arvioisin palautusjuoman osuuden kehityksessä olevan n. 3-10% eli pienehkö mutta hyödynnettävissä.

Haluaisin kuulla mahdollisia vastaväitteitä.

Mike sanoi:
Tän hetkinen meikäläisen palautuminen.

40g Cross90
30g Malto
5g Kreatiini
5g Glutamiini
6kpl Bcaa
1g C-vitamiini
ripaus merisuolaa

No mulla on sitten melkein samanlainen. Ainoastaan toi Bcaa ja merisuola puuttuu. C-vitat tulee vedettyä muissa yhteyksissä. Onko siinä jotain taikaa ottaa se palautusjuomassa??

No täytyy sitten ottaa osa päivän annoksesta palautusjuomassa. Kaikkee pitää kokeilla, paitti omaa äitiä ja kansantanssia. :kippis1:

Ovatko L-gluta ja krea teidän mielestä aivan must palautusjuomassa? Itse olen nyt reilun kuukauden käyttänyt palaria jossa on 5g kumpaakin ja pp/hh suhde on 1:1, mutta ajattelin seuraavaksi kokeilla Fastin palaria, oliko se nyt Muscle+ jossa on kans suhde pp/hh 1:1, mutta kyseinen tuote ei kait sisällä kreaa tai glutaa. Mitä mieltä asiasta?

ps. tällä hetkellä käytän leaderin afteria ja treeni on 4-jakoinen per viikko. Olen kohtalaisen aloittelija, eli salilla on tullut käytyä reilu 6kk josta reilu 3kk "fiksusti" ohjelman kanssa.

Optimus sanoi:
Ovatko L-gluta ja krea teidän mielestä aivan must palautusjuomassa? Itse olen nyt reilun kuukauden käyttänyt palaria jossa on 5g kumpaakin ja pp/hh suhde on 1:1, mutta ajattelin seuraavaksi kokeilla Fastin palaria, oliko se nyt Muscle+ jossa on kans suhde pp/hh 1:1, mutta kyseinen tuote ei kait sisällä kreaa tai glutaa. Mitä mieltä asiasta?

Ei todellakaan ole välttämättömiä. Ja saahan niihin lisättyä kreatiinit ja glutamiinit jos siltä tuntuu.

Edit: Onko kellään muuten tietoa siitä, että kuinka nopeaa proteiinia tuo Muscle+ sisältää? Ja mitä hiilihydraattia?

Bull's recoveryn annostuksesta:

Paljonko pitäis laittaa palautusjuomaan, jos käytössä on 1 desin mitta? Kukkura dl kenties?

Hullu inkkari sanoi:
Siis suolatasapainon palauttamiseksi vai onko tuolle jokin syvällisempikin merkitys?

Ihan nestetasapainon palauttamiseksi. Ennen treeniä otettu suola näyttäis lisäävän pumppia, kannattaa koittaa. Ilmeisesti hiilarien, veden ja suolan yhteisvaikutus on kyseessä.

Varma resepti helppoon palautusjuomaan:

Ostat marketista 10 litran kannellisen puolukkaämpärin ja 5 kg panimosokeria. 5 kg:n säkki sopivaa proteiinia pitää ostaa yleensä jostain muualta. Ämpäriin n. 5 litraa panimosokeria (dekstroosia) ja n. 5 litraa proteiinia. Sekoitetaan. Heitetään sheikkeriin n. 2 dl kerrallaan.

Back
Ylös Bottom